Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Klarenbeek verdeeld zijn.

TIneke van Brakel

Op zondag 5 november samen met man en moeder in rolstoel ons 35-jarig huwelijk gevierd. De ontvangst was erg klantonvriendelijk. De gastheer zag ons aankomen, maar nam geen moeite om de deur voor ons te openen. Heel moeizaam konden we naar binnen. Ondanks de reservering moesten we een tijd wachten, omdat men nergens van wist. Het eten smaakte heerlijk! Toen we vertrokken werd er weer geen deur voor ons open gehouden. We zijn gefrustreerd naar huis gegaan. Zelfs mijn moeder van 89 jaar heeft uit zichzelf contact opgenomen met het personeel van het restaurant.
    Het was een onprettige, kille ontvangst. We voelden ons totaal niet welkom.
    Waarom loopt er eigenlijk een gastheer rond?

Erg lekkere koffie en super personeel!!

De zaal is mooi, de bediening prima, het eten hopeloos. Saai, droog, koud.

Onderweg van Noord Groningen naar Hamminkeln toch maar even snel onderweg een broodje of salade scoren, dat was het idee. Weinig tijd, dus het moest iets om mee te nemen worden.

Zaterdag ochtend rond half negen kwam ik het donkere, saaie restaurant binnen. De opzet rond de kassa's en waar het eten staat is ruim, toen ik beter keek bleek er gewoonweg weinig keus te zijn. De 4 broodjes die er lagen zagen er onsmakelijk uit. Kan gebeuren, dacht ik. Een simpel broodje kaas of meeneem salade stond nergens aangegeven, enkel een paar vlees en vis broodjes. Na 5 minuten wachten in het praktisch lege restaurant, kwam de kassabediende vragen wat ik wilde. Er was geen vegetarische keus behalve een broodje kaas. Dan dat maar.
    Hij liep naar achteren en kwam enkele minuten later terug met twee bruine broodjes in een zakje. Bij de kassa aangekomen waren de klanten voor mij van de schrik aan het bekomen (ontzettend duur en ook nog wc betalen...). Ik dacht nog, dat van mij zal wel meevallen qua prijs. Helaas, twee broodjes kaas voor 7 euro.... In alle haast toch maar betaald en naar de auto gegaan.

Onderweg bleek dat op de broodjes snel wat kaas letterlijk was gedumpt, plus over-datum sla. Niets meer, niets minder. Geen zout of peper, tomaat, komkommer. Kan ook gebeuren natuurlijk. Vraag me wel af wat meneer zo lang achter moest doen om deze twee broodjes in elkaar te smijten. Halverwege viel me opeens op dat het maar bitterder en bitterder werd en zowel kaas als de sla totaal niet koud waren. Het kon nooit uit de koeling zijn gekomen. Gatver! Niet te geloven.

Aangezien ik in de horeca heb gewerkt, weet ik hoe moeilijk het is zoiets simpels te kunnen verpesten en hoe oud of ongekoeld iets moet zijn om last van te krijgen. Zou hier nooit vis of vlees bestellen (ben zelf gelukkig vegetariër maar zelfs dan heb je wel eens pech, zoals nu).

15 jaar geleden voor het laatst bij een AC restaurant geweest. Echt vergane glorie inmiddels. Ik heb geleerd toch mijn ontbijt / lunch zelf mee te nemen. Dit nooit weer.

5. Kleine eetwaren Klarenbeek

Helaas bestaat dit restaurant niet meer. Is eind jaren 90 aan een triest einde gekomen. Faillissement na de breuk van een relatie. Het was een familiebedrijf. In de jaren 80 toon aangevend en hoge kwaliteit. Had nu zeker een goede 8 verdient. Pijnappel heeft het pand in handen gekregen en ervoor gezorgd dat zich er geen horeca (concurrentie) meer kon vestigen. Nu is het pand voor de helft gesloopt en zijn er gedeeltelijk woningen gebouwd. De rest gaat ook plat.

men.

Het was weer een jaartje terug dat we hier waren, toen was het niet echt geweldig. Maar deze keer viel het echt mee.

Prima gevulde soepen. Lekkere broodjes. De sfeer heeft iets weg van een Duitse mega bedrijfs kantine die in de tijd heeft stil gestaan. Het personeel was aardig en vriendelijk. De prijzen konden er goed mee door.

Hopelijk blijft het ook zo, dan is er toch nog een AC die redelijk goed is.

Als eerste wil ik ze feliciteren met de slechtste keuken van Europa, waar ik de afgelopen 27 jaar heb gegeten.

Zoals elke avond een hapje eten rond 16:00 uur ter hoogte van De Somp dus even naar binnen om mijn trek te stillen. ik rij door heel Europa en 6 dagen per week ga ik langs de snelweg eten.

Nu was ik privé, dus wij met zijn drietjes daar een hapje eten bestellen, 1x220gr biefstuk, 2 schnitzels en wat frisdrank. Nu de biefstuk was zo taai dat ik hem niet kon kauwen, was volgens mij ook geen biefstuk. De 2 dames hadden schnitzel die was zo droog ook niet binnen te krijgen. De friet was lekker vet, het enige goede was de mayonaise en de frisdrank. P.s. ik betaal liever iets meer zodat ik het ook kan eten.

Gast voor de cafetaria

In de cafetaria is het een grote bende geweest. Vals uitvallen tegen klanten. Daarnaast was het eten van de snackbar echt slecht gemaakt.

Wij komen er nooit meer. Slecht hoor.

Een wegrestaurant. Daar heb ik sowieso nooit hoge verwachtingen van. Liever ga ik even van de snelweg af en zoek een restaurant in de buurt. Dat is meestal goedkoper en lekkerder. Maar soms wil je niet al te lang meer onderweg zijn en heb je toch te veel honger om door te rijden. Dus dan maar een wegrestaurant. In dit restaurant ben ik denk ik wel vaker geweest. Het kwam me niet helemaal onbekend voor. We waren er even na 5 uur op zondagavond en het was er nog helemaal niet druk. Daardoor had de vriendelijke bediening nog alle aandacht voor ons, en dat was wel leuk. Verder kozen we voor een stoofpotje en fish & chips. Voor een tientje per stuk was dat heel acceptabel, al was de wijn dan weer wel aan de prijzige kant. Maar meestal ben ik hogere prijzen gewend in een wegrestaurant, terwijl je dan ook nog eens heel matig eten krijgt. En dat viel hier ook nog mee. Al is het wel ongezellig eten in een bedrijfskantine-achtige sfeer. Iedereen moet betalen voor de wc en door een hekje. Mensen die er eten krijgen hun 50 cent bij de kassa weer terug. Het was gelukkig niet druk zoals gezegd, maar anders moest je daar ook weer voor in de rij gaan staan. En dat is allemaal niet echt klantvriendelijk.

Heerlijk uitgebreid eten voor een schappelijke prijs met vriendelijk personeel en in een leuke ambiance. Top! Ook de natuur in de omgeving (molen, hertenkamp) is prachtig. Een aanrader!

Goedkoop eten in een rommelig, onoverzichtelijk vies restaurant waar je ook nog moet betalen voor gebruik van het toilet. Nooit weer dus!

Goede ervaring, aardig personeel, kortom prima.

fam. Huizinga

De koffie en gebak waren wel goed, al was zelfs met mes de bodem v.d. punt niet echt door te snijden en het is een goede tussenstop, maar er wordt geen rekening gehouden met kleine mensen. Af en toe moeten we gebruik maken van het toilet maar mijn vrouw is nogal klein en er is dus geen enkele spiegel laag genoeg! Als ik tenminste nog de bovenste helft van mijn gezicht kon zien, zei ze toen. We wisten eerst niet waar we een opmerking konden plaatsen - bij deze dus.

Heb er in 2011 ook eens gegeten.
    Nog niks verbeterd was er afgelopen zaterdag.
    Een goed restaurant voorheen.
    Nu een drama, ik zoek de volgende keer wel iets beters op.
    Met vriendelijker personeel.
    Maak er zo snel mogelijk weer een restaurant van als voorheen!

Voor de tweede keer op rij gegeten en twee keer spijt van gehad. Personeel communiceert slecht onderling en tegen klanten. Het eten is schaars en smerig. Een saus bij de schnitzel, waarbij je de smaak er zelf bij moet denken en patat is vet en slap. Dikke onvoldoende !!

Slecht eten. Champignonsaus waardeloos. Draden in de noodles. Valt erg tegen voor een la place!

A. van Leeuwen

Wij zijn hier gisteren geweest, maar dat nooit weer. Personeel zag ons wel maar liep steeds weg. Wij hebben wel 10 minuten moeten wachten tot we geholpen werden. En dan het eten was nou ook nog niet om over naar huis te schrijven, de groente die erbij hoorde daar moest je nog zelf om vragen.
    En vriendelijkheid staat daar ook niet hoog in het vaandel.

Knusse en vriendelijke uitstraling, je voelt je er meteen als gast thuis.
    De bediening, vriendelijk niet opdringend maar wel voorkomend.
    Het eten, goed klaargemaakt, eerlijke producten en je kunt proeven dat er met liefde voor het vak gekookt wordt.
    Wij hebben hier met 2 personen gegeten, elk een geheel ander menu. Beide zeer voortreffelijk! Bij het vertrek ook onze complimenten aan de eigenaar doorgegeven.

Korte samenvatting, geweldig, gastvrij, verrassende combinaties op een goede manier smaakvol (letterlijk en figuurlijk) klaargemaakt. Beslist een aanrader en beslist een adres waar wij nog een keer naar toe gaan.

Andre & Jos

Helaas maar waar, na tijden niet in La Place te zijn geweest toch, terug komend uit het zuiden even gestopt om iets te eten, werkelijk slecht waarom is het eten in dit restaurant altijd (bijna) koud, biefstuk taai, aardappeltjes koud nee beslist geen aanrader en dan de prijs kwaliteit verhouding, jammer.

Tip: champignons in bierbeslag en de zalm. Super lekker gegeten. Alles ziet er heel goed uit. Genoeg bijgerechten (warme groente,salade,friet/aardappeltjes)

TOP!!

Wat een slecht restaurant! Dit hadden wij niet verwacht van een La Place restaurant, maar echt waardeloos gegeten,vieze vette patat, rauwe sate, satesaus zeer klonterig en ranzig.. echt heel erg slecht. Bovendien ongeinteresseerd personeel, en ook slechte hygienne. Een medewerker met bloederige wonden op zijn arm bij de etenswaren, zeer onfris! Bovendien betaal je voor een portie gore friet en rauwe sate ook nog eens veel te veel. Hadden we maar een broodje bij het tankstation gehaald, waren we beter af geweest, en ook nog veel goedkoper! Voor ons geen volgende keer meer bij dit restaurant!

Regelmatig gaan wij even hier langs om te eten want dat is overheerlijk en altijd goed een echte aanrader!

Mijn kleindochter van 8 jaar woont in Vriezenveen en ik woon in Papendrecht, vlak bij Dordrecht. 3 maal per jaar ongeveer gaan wij miijn kleindochter halen en blijft ze een paar dagen in Papendrecht.
    Onderweg eten we dan altijd bij de Somp. Het eten is echt lekker.
    Woensdag 29 augustus 2012 waren wij er ook. Wij hebben gegeten een Foc.bospad en een Pan.kip dijon.
    Er was echter een probleem. De messen waren vreselijk bot. Je kwam er echt niet doorheen. Je moest het eigenlijk met je handen eten maar omdat het zo groot was was dat ook erg moeilijk.
    Ik zou zeggen of andere messen met een kartelrand of laten slijpen.

We komen hier niet meer terug. Na binnenkomst stonden we zeker 5 minuten te wachten. Geen personeel te zien. We liepen wat rond en eindelijk zagen we ergens in een hoek iemand lopen. We vroegen of we geholpen konden worden en dat kon zo maar !!!! Niet al te vriendelijk, geen zin om te werken denk ik, zowel het personeel als de bedrijfsleider. Het eten was niet echt smakelijk. We hadden graag wat rauwkost willen hebben maar dat leek over te zijn van de vorige dag. Binnen een kwartier stonden we weer buiten. Voor toiletgebruik werd ook nog eens 50 cent gevraagd. Ons niet meer gezien.

Tjee, wat een drama!?
    Deze toko is erg veranderd, ben hier nu binnen twee weken geweest en kom er echt nooit meer terug.
    Slechte patat, (te vaak opgewarmd) droog brood en veel produkten niet verkrijgbaar. Zalm niet gaar (gewoon koud..) etc etc etc..
    En dat om 19.45 uur??
    EN denk eens aan je HACCP regels, die lopen hier niet goed !?

Normaal zou er toch voldoende moeten zijn.

Met vr. gr.

Har.

Gisteren er gegeten niet weer, was voorheen een goed restaurant nu echt niets meer.

Vieze tafels en niet opgeruimd, personeel wat je staat aan te kijken van wat moet je hier, ze zijn liever lui dan moe.

m.a.w. Ik kom er niet weer.

Wat een waardeloze zaak. Vette patat. Smerig in de keuken. En voor 9,50 heb je wel 1 stokje sate. O ja beetje ketchup 10 ml 35 cent. Voor mij nooit weer.

Super! Heerlijk op het terras gezeten! Super eten! Veel bijgerechten, vriendelijke bediening. Toppie, boven verwachting!

auke