Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Kerkwerve verdeeld zijn.

1. 25 juni nog maar eens geprobeerd lekker te gaan eten, hadden we dit maar niet gedaan.
    Als voorgerecht rijk gevulde vissoep, deze was inderdaad rijk gevuld maar niet met vis en lauw.
    Tweede voorgerecht, een proeverij van visproducten; soepje niet warm, kleine mosseltjes, noordzee garnalen niet te pellen, oud en nat, gerookte paling niet gaar en smakeloos.
    Na deze opmerkingen kregen we een nieuw voorgerecht, de koude visschotel: gerookte paling niet gaar, overige gerookte vis vol met graten, sprot moest zelf worden ontleed wat niet lukte, zaak afgevoerd.
    Toen ten einde raad maar gamba's uit de oven besteld, na drie kwartier nog niets, hierna maar de drankjes afgerekend en wegwezen!!

1,8
  2. A.C. (Kees) van der Vlis

Vorige week maakten wij met een groep van 57 cultuurminnende fijnproevers, een daglange excursie over Schouwen-Duiveland, die met een diner in De Heerenkeet werd besloten.
    Vooraf hadden we gekozen voor het menu (No 4) met een voorgerecht van diverse lekkernijen, geserveerd op etagères, en een hoofdgerechtkeuze uit een duet van gebakken vis òf een varkenshaasje. Wij hebben na afloop alleen maar kwalificaties als voortreffelijk gehoord. De tafelschikking (6x10) en dekking was prima verzorgd. Het serveren van apéritief en gangen verliep vlot en professioneel. Zelfs toen we snel moesten vertrekken i.v.m de rijtijdenwet, was de koffie met versnaperingen snel op tafel getoverd. Hulde aan koks en bediening en de leiding van Marion Snijder is zeker op zijn plaats voor deze sfeervolle afsluiting van een dagje Zeeland.
    De Heerenkeet is zeker een aanrader als u lekker en ontspannen op een unieke lokatie voor een redelijke prijs wilt eten.

3. fofies

4. Met 4 personen onbeperkt vis eten voor 17.50. Er kwam een klein bakje lauwe friet en een klein bakje sla voor 4 personen op tafel. De vis kwam ongegarneerd op tafel. 1 poon was niet helemaal gaar. We bestelden voor 3 personen nog een extra portie, na 15 minuten kwam er 1 portie. Het hoefde voor ons niet meer. Ook werd gevraagd of we zeekraal wilden, ja lekker... maar dat moest wel afgerekend worden bleek later..
    Ik bestelde als niet alcoholdrinker een blond alcoholvrij biertje, daarna nog een en na het opdrinken werd ik draaierig. Ik had niet gemerkt dat het met alcohol was, ik drink zelden bier. Heb de cheffin erbij geroepen.. he wat vervelend sorry!! Je zult maar absoluut geen alcohol mogen hebben.
    Verder buiten de 2 vriendelijke serveersters waren het sjaggerijnen zonder humor. Het was een volle bak daar, mooi uitzicht maar wat mij betreft de laatste keer!!

5. Nee, nee, nee. Wat jammer zeg! Vroeger zo een goede zaak met echt lekker eten. Nu: kleine porties, veel te hard gebakken, niet lekker, mosselgeheim dat ze het maar een geheim houden...zie foto...en onvriendelijk zeker naar kinderen toe. We kwamen hier alleen tijdens onze vakantie's. Mooi uitzicht, mooi interieur...daar blijft het bij....

3,3
  6. Wij hebben helaas ook niet zo'n beste ervaring met dit restaurant. Na het bekijken van de bier- en wijnkaart werd de verwachting gewekt dat ze hier de zaken goed op orde hebben. Genietend van een heerlijk glas Pouilly Fumé en het uitzicht wachtten we op ons eten. De geserveerde gerechten waren qua presentatie beiden fantasieloos. Mijn vriend had een Heerenkeet topper besteld: de Heerenkeet salade. Nou dit gerecht is het predikaat gerecht niet eens waardig, laat staan dat het een topper genoemd kan worden. De diverse gerookte vissoorten werden met huid en graten geserveerd. Tot overmaat van ramp was de paling bedorven. De serveerster heeft het gerecht teruggenomen naar de keuken om vervolgens nooit meer terug te komen. Na ongeveer een kwartier kwam de gastvrouw met de vraag of de hamburger, die ik besteld had, óók niet lekker was. Dit konden wij alleen maar bevestigend antwoorden. Ik had nl. de helft laten staan. De hamburger was veel te droog en daardoor niet te eten. Vervolgens geen enkele reactie op de bedorven paling, alleen de mededeling dat ze de beide gerechten niet in rekening zou brengen.
    Conclusie: toplocatie, prima wijn maar een witte en zwarte brigade die in de etalage kan!

1,8
  7. Visliefhebber

Uitzicht is uniek. Aankleding aardig. Je zit op schroothouten banken met een zitcomfort dat beneden alle peil is. Sate niet gaar. Teruggestuurd naar de keuken. In plaats daarvan een zeer fantasieloos broodje carpaccio genomen. Partner heeft een topper van menukaart gekozen, maar was grote teleurstelling. Allemaal vissoorten waar geen mens op zit te wachten en minimale hoeveelheid sla, zalm en garnalen. Vochtig citroendoekje had ook best op zijn plaats geweest. Geen kruidenboter of knoflookolie bij het stokbrood. Wie heeft dat tot topper bestempeld?? Wij komen hier niet meer.

8. Prachtige zaak op uitstekende plek aan de oosterschelde.
    Heerlijk gegeten. Supergoede kreeftensoep. Zeer verse kreeft. Vriendelijke bediening. Dus wil je vers en betaalbaar eten op een uitnodigende stek dan is dit beslist een aanrader.

9. Het eten is heel goed, jammer dat de borden niet verwarmd zijn,juist nu het restaurant helemaal vernieuwd is. De bediening is, vergeleken met vorig jaar allemaal nieuwe mensen, niet meer zo vriendelijk. Ze vragen of je zeekraal bij het eten wilt, dus denk je dat je dit erbij krijgt, maar later staat het op de rekening, ik vind dat je dit vooraf moet zeggen, dat het in rekening wordt gebracht.

10. Wat 'n vreselijk restaurant zeg. Varkenshaassate was zwart!! Mosselen waren slecht, veel dichte en verdachte in de pan. Ze willen je zeeklaal aansmeren, ze doen net of je dat gratis bij je menu krijgt, maar bij de rekening staat er 5 euro bij!! Zelfs de frietjes waren ronduit vies brr. We hoorde van andere gasten ook allemaal klachten. We hebben bij de bazin flink geklaagd, uiteindelijk hebben we de helft van de rekening maar hoeven te betalen, wat eigenlijk nog te veel is. We zijn later ergens anders nog gaan eten. Kortom zo slecht hebben we nog nergens gegeten. Erg jammer z'n mooie locatie, maar helaas de rest superslecht.

11. Dit was geen goede ervaring: we zouden met drie personen even wat eten en wilden alleen bij de maaltijd wat drinken. Toch bleef een zeer onvriendelijke serveerster tot 2 keer toe vragen of we eerst wat wilden drinken. Nee dus, alleen bij het eten. Ik had zelf een 'rijk gevulde Zeeuwse vissoep'. Rijk gevuld met groente ja, maar weinig vis in te bekennen. Bovendien was het een kleine kop, niet overmatig warm. En dat voor 5,50 euro! Geen stokbrood erbij of zo, erg karig. Mijn (kleine) glaasje spa rood, was compleet dood. Geen prikkeltje meer in te herkennen; prijs 2 euro. Na een opmerking hierover kreeg ik een nieuw, groter glas met voldoende bubbeltjes erin. Maar geen woord van excuus of zo. De deur van het herentoilet stond lange tijd gewoon open naar de restaurantzaal, ik heb die maar gesloten en viel bijna over het afstapje naar beneden. Een duidelijke waarschuwing of een of andere aanduiding dat er hier een afstapje is, zou niet overbodig zijn.
    Nee, hier zal ik voorlopig niet meer verschijnen.

12. verschoor

Wij hebben heerlijk gegeten in de heerenkeet, de bediening was fantastisch en ook het eten was geweldig!! Wij gaan zeker nog een keer!

13. Zeer mooie zaak met een uniek uitzicht,de tafels zijn netjes en gezellig opgedekt. Als je de kaart krijgt,en zeker wanneer je visliefhebber bent gaat de verwachting omhoog. Helaas is dit uiterlijke schijn,want zodra de gerechten opgediend worden ga je bijna huilen van verdriet! Een bij elkaar gestort assortiment van liefde en respectloos behandelde ingredienten met letterlijk geen enkel signatuur van de kok. Onaangemaakte bruine randjes sla met nog geen druppeltje olie, kabeljauwfilet van net geen 2 ons,gemarteld in een veel te hete pan met als garnituur een droog blad lollo rosso en wat gehakte radizzio!! 20,50?? Alsjeblieft zeg! Na aangegeven te hebben dat het niet naar wens was,wel actie ondernomen door eigenaar, dat is dan zeker een pluspunt maar om hier terug te komen, moeten ze echt eens de bezem of de boeken de keuken in sturen.

3,2
  14. In 1 woord geweldig, alles was super: Kwaliteit, bediening klantvriendelijkheid, ligging enz. enz. Voor onze zoon die een speciaal dieet heeft was heel veel aandacht aan geschonken.
    We hopen in ieder geval zeer zeker hier nog een keer te gaan dineren.Bij mij staat dit restaurant met vlag en wimpel op de 1e plaats. Volhouden zo.

15. Al 8 jaar komen we hier telkens eten als we op verlof zijn in Port Zélande. Ook voor de verbouwingen.Telkens was het super. Op woensdag 22feb trok het op niets. Ik schaamde mij voor mijn gasten die ik had uitgenodigd. Het mosselfestijn waren een hoop gebakken mossels op een hoop, de tongetjes waren zo hard gebakken dat ik alleen nog graat had. De bediening was onvriendelijk, voor een stukje brood voor een baby moest ik onderhandelen!! Een kinderspaghetti was onmogelijk. Nee, het trok op niets. Fantastische ligging maar onbekwaam personeel. De website klopt al lang niet meer met de kaart, prijzen zijn duurder, kinderkaart bestaat gewoonweg niet. Wij zoeken een ander restaurant volgende keer. Jammer.

16. In een paar woorden: we komen er nooit meer!
    Dit was de tweede keer dat we hier geweest zijn. De eerste keer was een diner en viel behoorlijk tegen. Daarom de herkansing in de vorm van een lunch.
    We hadden beter geen herkansing kunnen doen!
    De hamburger was compleet rauw van binnen en we hebben hier ook wat van gezegd. Daarna zaten drie personen van de bediening ons uit te lachen achter de bar. Niet echt netjes!
    Het was ook erg jammer dat de gerookte vis op koelkast temperatuur was.
    De serveerster heeft het bestek in een stapel op afstand op de tafel gegooid.
    Verder moesten we nog drie kwartier wachten totdat we de lunch kregen.

1,1
  17. 12 januari hier gegeten. Kreeften menu, heerlijk. Zo goed en sfeervol dat we de volgende dagen nog 2 x zijn wezen lunchen. De Heerenkeet salade; De aanrader !! AJB

18. Op Tweede kerstdag kerstdiner gegeten. Eten smaakte voortreffelijk, dankzij 3 nieuwe, jonge en enthousiaste koks. Een verademing na de, volgens de recensies, wat minder goede ervaringen van bezoekers in de afgelopen zomer. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Mooi restaurant en prachtige ligging aan Oosterschelde. Goede bediening. Kortom absoluut voor herhaling vatbaar.

19. 26 dec. kerst menu met 6 personen in de Heerenkeet gegeten.
    Was prima, goede bediening. We hebben genoten.

20. Alvorens hier te gaan eten eerst de recensies gelezen. Hier waren nogal wat negatieve onder, maar besloten - mede door de regelmatige drukte in de Heerenkeet - restaurant voordeel van de twijfel te geven. Helaas waren de vele negatieve recensies niet onterecht. Afgezien van mooie locatie en stijlvol interieur was de keuken zeer teleurstellend. De chef begrijpt het echt niet. Was het voorgerecht niet echt memorabel (proeverij van Zeeuwse vees/vis met sprotjes!); het hoofdgerecht om te huilen. De risotto had ook griesmeelpap kunnen zijn, een natte brei zonder smaak en de zeeduivel in Zeeuws spek, veel spek weinig vis en dat wat er was: droog! Hoofdgerecht van mijn man was de 'special van de dag': een 650 gram wegende tong was goed ; echter hierover later onenigheid gehad vanwege de prijs. Er was ons duidelijk Euros 25,90 verteld (staat niet op kaart of op een bord) en op factuur werd Euros 29,50 in rekening gebracht; ook hierdoor een vreemde smaak in de mond. Wij hebben ons maar niet aan een toetje gewaagd. Bediening deed weinig tot niets met ons commentaar. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn ...

3,2
  21. Gisteravond hebben we in de heerenkeet gegeten, het was kreeftenavond, heerlijk met huisgemaakte mayonaise
    en voor de woensdagavond ook lekker druk.
    Personeel heel vriendelijk en de amuse bestond uit verse garnaaltjes die je zelf moest pellen. Helemaal top, we komen gauw weer eens terug.

22. Wat een prachtig restaurant!! Een hele metamorfose met de vorige keer. Helemaal verbouwd, leuke banken met kussens en dan dat prachtige uitzicht op het water. We waren er op donderdag zodat we onbeperkt zeetong konden eten. Het was werkelijk in 1 woord heerlijk. Goede bediening. Natuurlijk moet je weleens op je beurt wachten maar dat is logisch als het hele restaurant vol zit. Die mensen lopen zich de sloffen uit hun voeten voor hun gasten. We vinden het nogmaals zeker voor herhaling vatbaar en het is een aanrader voor iedereen. Probeer wel vroegtijdig te reserveren want de animo om er te eten is zeer groot!!!

23. In een woord "eens maar nooit meer".
    Zaterdag ivm 65e verjaardag van mijn moeder hier gaan eten. Toen wij zelf naar ons tafel moesten lopen, hing er rond onze tafel een onaangename lucht, wat ons opviel waren de vele vliegen, ronduit ranzig. Misschien door nog een oude servet die onder onze tafel lag. Het personeel met uitzondering van 1 waren erg onsympathiek. Inzicht in hoeveelheden van friet en salade voor het aantal personen is er niet, 1 klein bakje salade, 1 klein bakje friet voor meerdere personen. Dit kun je van tevoren vragen, weggooien van eten is natuurlijk zonde dat is begrijpelijk. Mijn uiensoep is gewoon uit blik, zonder kruiden en geen bijzondere smaak van bier zoals geschreven, stuk brood met een plak kaas erin en klaar. De sliptong, 3 stuks, waren mooi van grootte, de kwaliteit niet bijzonder. Wij zijn erg teleurgesteld en (ikzelf heb zoiets van er zijn ook mensen zijn die dit eigenlijk niet kunnen betalen) dan erg uitkijken naar het etentje en dan wordt er zo met je geld omgegaan als of het niets is, heel pijnlijk.
    Bij het verlaten geen bedankt of tot ziens.
    Hart voor de zaak is hier ver te zoeken. Een tip misschien de fooi vooraf betalen? Of voldoende wijn, wij waren in ieder geval niet onder invloed... vandaar deze nuchtere recensie. Natuurlijk moet je het zelf gewoon eens proberen wie weet is het dan wel ok, hopelijk.

24. Zijn dinsdag gamba's wezen eten, werkelijk heerlijk.
    De bediening was vriendelijk en gastvrij .
    Wij werden ook snel en correct geholpen.
    1 tip bij een 2e portie gamba vragen of men gebakken of
    gefrituurd wil.
    Komen zeker nog een keer terug.

25. j. de groot

Onaardige en vergeetachtige bediening.
    Uitzicht schitterend, inrichting sterk verbeterd sinds
    verbouwing.
    Eten heel slecht, alleen de koffie was goed.
    Slibtong bremzout en met 4 personen een héél klein
    schaaltje koude patat en een klein schaaltje salade.
    Verder geen garnituur.
    Kortom: nooit meer.

3,2
  26. Een risotto zonder smaak, veel te grote stukken vis gebakken in vieze pannen, een lompe bediening die dingen neersmijt en je vaak lang laat wachten, een dessert dat niet zelfgemaakt was (bolus ontdooid), slechte huiswijn... Gelukkig maakt het uitzicht een hoop goed. Je moet hier niet gaan eten omdat je iets culinairs verwacht. De prijs- kwaliteitverhouding is matig. Ik heb niet het idee dat de kok hier verstand van smaken heeft. Hoe deze zaak zo goed kan lopen, ik heb geen idee. Wellicht dat de vaste klanten weinig eisen stellen aan het eten en de bediening. Deze zaak draait nu toch al een tijd en toch zagen we aan bijna elk tafeltje iets misgaan. De bediening lijkt er niets van mee te krijgen. Jammer, jammer, jammer...

27. Jeroen en Lisa

We zijn 2 augustus hier wezen eten, na aanbevelingen van familie. Helaas viel het heel erg tegen. We aten het onbeperkt gamba's menu waarbij veel ongaar/koud was. De bediening was ook erg onbeleefd en het duurde lang voordat we geholpen werden. Het duurde minstens een half uur voordat de drankjes kwamen en het eten liet nog langer op zich wachten. We zaten buiten en toen het begon met regenen moesten we zelf maar regelen dat wij en ons eten beschutting kregen, want daarvoor kwamen ze niet eens naar buiten. En toen we gingen afrekenen stonden er ook nog eens drankjes op de rekening die niet van ons waren. Al met al een echte teleurstelling en we hoeven ook niet meer terug.

3,5
  28. Wij hebben donderdag met vrienden bij de Heerenkeet gegeten en het was in een woord fantastisch goede bediening, en vlug en vriendelijk. We komen zeker terug.

29. Jacqueline

We zijn donderdagavond met vrienden wezen eten in de Heerenkeet.

We hadden niet afgesproken dus hadden we geluk dat er nog een tafeltje van 4 pers. Vrij was.

Het was die dag onbeperkt zeetongen eten dus de tongen vlogen de keuken uit.

Wij hadden iets anders gekozen, ik heerlijke supergrote gamba`s.
    Prima van smaak.

We hoefden helemaal niet lang te wachten, ondanks dat het er zo druk was. De bediening was vriendelijk en vlug, we gaan zeker een keertje terug!

Jacqueline.

30. Dinsdag onbeperkt scampies gegeten, wat een feest...de normale portie was al geweldig uitgebreid, super lekker bereid, geweldig lekker gegegeten. Bediening een dikke tien! Als u hier terecht komt om een kopje koffie te drinken, een lunch of een diner te nuttigen dan zult u zeker terugkomen, en vele vele mensen met u...daarom is het aan te raden te reserveren omdat dit restaurant het best bewaarde geheim in Zeeland is...(was?)....en meestal behoorlijk vol zit, zelfs op doordeweekse dagen. Doe dat maar eens na! Onderstaande negatieve recensies zijn onbegrijpelijk. Service, kwaliteit, lokatie/uitzicht, keuze, prijs/kwaliteit, alles is prima in orde. Wij rijden speciaal vanuit Zeeuws-Vlaanderen naar De Heerenkeet om te genieten van het geheel. Dit deden we voor de verbouwing, en zeker na de verbouwing!