Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Katwoude verdeeld zijn.

Geert van Tol

Wat een super avond, heerlijk gegeten en top bediening!
    De locatie blijft uniek. Nergens heb je zo een mooi en rustgevend uitzicht als hier!
    Wij komen zeker terug!

Hallo

We hebben een heerlijk feest gehad, top eten, heerlijk en heel mooi op gediend, leuke bediening. Wij hebben genoten, het was allemaal top. Bedankt mensen!

Het is een aanrader!

Groetjes Marcella en Saskia

Heerlijke zaak. Wij komen er al jaren met plezier. Altijd goed en altijd weer gezellig bij de mensen van de Zeilhoek. En nog betaalbaar ook! Zo ook afgelopen donderdag weer heerlijk mosselen gegeten, echt waar die eet je hier het lekkerste! Mijn dochter had de spare ribs met een romige hangop als toetje... buitengewoon!

Gister met 9 personen gegeten. Erg professionele en vriendelijke bediening. De verschillende gerechten waren allemaal heerlijk van smaak en zagen er mooi uit met als uitschieter de heerlijk bereidde kabeljauwfilet. Ook een parfait van gember en sinaasappel, top! De plek van dit restaurant is werkelijk adembenemend. Voor alle vier de criteria een dikke 10.

Echt geweldig gezeten en gegeten vanavond. Heerlijk. De spare ribs en de sliptongetjes gehad, met als afsluiting een heerlijke kop koffie. Alles zag er ook zeer verzorgd uit in dit restaurant. Bediening vriendelijk en behulpzaam, mijn man zit namelijk in een rolstoel en werd helemaal naar de auto begeleid. We komen hier zeer snel weer!!

Wij hebben er al verschillende malen gegeten en toen was het top! We hebben aan veel kennissen en vrienden doorgegeven hoe geweldig het eten en sfeer was.

Afgelopen zondag avond was het echter een enorme teleurstelling! We waren er met 11 personen, het begon weer veel belovend, ik had nog wel even doorgegeven dat ik nergens ui in wilde hebben, ik kan namelijk niet tegen ui...

Na een broodje met kruidenboter en aioli, wat overigens erg lekker is, bestelde ik een voorafje dat de Zeilhoek heette maar wat was het geval... ik ging van bepaald soort sla uit met een rood randje, maar dat bleek rode ui te zijn. Verschrikkelijk!!! Maar ik gedraag me in het bijzijn van het hele gezelschap.

Daarna bestelde ik witvis met gamba's, de gamba's waren koud, de saus was water met een kleurtje en dan de witvis, 2 stukjes. Ze waren klein en zeer dun, dus ik was gauw klaar met eten. Ik klaag niet snel, eigenlijk helemaal niet, maar dit ging me te ver. Ook was de smaak van de carpaccio erg waterig. Omdat dat heel dun gesneden hoort te worden is dat vlees waarschijnlijk bevroren gesneden, fout!

Ook zaten we nogal in een verdom hoekje en werden we ook nogal vergeten, dus alles duurde ook heel lang terwijl er eigenlijk heel erg weinig mensen waren. Het personeel, veelal jonge mensen, die echt hun best deden, kon ik niet de schuld geven. Volgens mij was er geen leiding!

Maar weer na lang wachten kwam toch het toetje, koffie en ijs, gelukkig viel dat aardig in de smaak. De rekening was erg hoog.

Sorry, dit doen we nooit meer!

Onverwachts binnen komen vallen met een grote groep mensen, en dan zo leuk worden geholpen en lekker gegeten te hebben! Leuk, gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

Heerlijk gegeten gisteren ter ere van oma's 80ste verjaardag. Alleen maar complimenten over zowel het heerlijke eten en de vriendelijke bediening. Mijn moeder en ik hadden de mosselen echt super hoor, de overige gasten waren ook erg blij. Er werd ons gevraagd een recensie te plaatsen nou bij deze! Dubbel en dwars verdiend! Tot snel.

Door familie uitgenodigd om hier te eten. Telefonisch informatie ingewonnen over vegetarische mogelijkheden. Alles was mogelijk werd gezegd. Waren er om 18.00 uur. Omdat wij de kaart niet dichtgeslagen hadden, kwamen ze de bestelling niet opnemen. Zelfs na aangeven dat wij dit wilden doorgeven nog 10 min gewacht (niet extreem druk, andere tafels na ons gearriveerd kregen wel gewoon hun bestelling).
    Uiteindelijk voorgerecht en na ruim 2 uur kwam hoofdgerecht. Na verschillende keren vragen waar het bleef kwam geen excuus maar verontwaardigde reacties. Roerbak groente met paddestoelen en rijst was heel veel te zoute saus met daarin zwart gebakken verschillende soorten ui, wat paprika, 1 blaadje kool en 1 schijfje champignon. De spare ribs van mijn zoon waren ook erg donker. Rest van het eten was oke (visgerechten) maar niet bijzonder.
    Bediening was niet vriendelijk. Één zelfs onbeleefd. "Thee" en glazen werden neergezet zonder aub, theedoos werd letterlijk op tafel gesmeten. Dachten dat hij het liet vallen, maar kwam geen sorry. Locatie van gereserveerde tafeltje was bezet. Nu andere deel terras. Deel gezelschap uitzicht 1 kant water andere kant parkeerplaats. Zelfs de vuilniswagen kwam langs.
    Voor mij nooit meer. Triest voor familie die mij uitgenodigd had en zo graag ons had willen verwennen. Helaas had het personeel deze intentie niet.

J.klünnen

Vanwege onze verjaardagen(75) hier gereserveerd voor 26 personen. Het was geweldig. Duurde wel wat lang voor het voorgerecht werd geserveerd. Maar verder hebben wij genoten. Een persoon kreeg geen nagerecht, maar na het gemeld te hebben werd het dessert alsnog gebracht mét extra slagroom om het goed te maken. Leuk toch! De Zeilhoek is echt een aanrader. Nogmaals onze dank.

Omdat wij iets te vieren hadden heb ik, om mijn vrouw te verrassen, ruim van te voren gereserveerd voor een diner bij restaurant de Zeilhoek.
    Ik gaf aan, dat wij een plaatsje aan het raam wensten met uitzicht op de Gouwzee. Er werd mij gezegd, dat er, hoewel er al reserveringen waren, dit géén probleem was, en hiervoor gezorgd zou worden.

Op de bewuste dag, 30 aug.'14, viel het bij aankomst op dat het erg druk was met geparkeerde auto's, en bij binnenkomst was het overvol; alle plaatsen waren bezet, waaronder gezelschappen aan vele lange tafels.

Wij werden naar onze gereserveerde plaats geleid, en dat bleek een klein tafeltje te wezen met twee houten keukenstoeltjes, terwijl iedereen op comfortabele leren stoelen gezeten was; het was géén plekje bij het raam, maar midden in de loop van het bedienende personeel!

Er was nog wel een plekje bij het raam dat nog niet bezet was. Toen mijn vrouw hierop attendeerde werd er gezegd dat dit voor een echtpaar (nog niet gearriveerd) bedoeld was, waarvan de man zijn vrouw wilde verrassen; alsof ík mijn vrouw niet wilde verrassen!, en dat die mensen wat eerder dan wij gereserveerd hadden ??

Wij waren zeer verontwaardigd en eisten een verklaring, en die luidde dat het erg druk was, en dat alles besproken was.
    Na mijn protest dat ons een heel wat comfortabeler plekje aan het raam was toegezegd, werd ons, als tegemoetkoming, een gratis drankje aangeboden, maar dit belachelijke goedmakertje werd door ons natuurlijk afgewezen!

Dit alles is een handelwijze, restaurant de Zeilhoek onwaardig!

Wij lieten duidelijk onze teleurstelling blijken, en hebben daarop het restaurant verlaten.

Een grote domper op een dag die wij feestelijk hadden willen afsluiten!

Afgelopen donderdagavond heerlijk gegeten op het gezelligste terras van Waterland. Het was heerlijk weer, het eten was zoals altijd uitstekend en de bediening was perfect. We komen zeker binnenkort weer terug.

Tevreden Klant

In korte tijd hebben we 4 keer met veel plezier en genoegen gegeten bij De Zeilhoek. De kaart is gevarieerd en biedt kwalitatief goede gerechten tegen schappelijke prijzen. De bediening was steeds attent en vriendelijk. Bovendien een lokatie met een fantastisch uitzicht over de Gouwzee. Voor ons een plek waar we met vrienden een fijne avond kunnen doorbrengen.

Ik heb hier samen met twee vriendinnen gegeten. Super leuk en super goed ! Ik heb nog nooit zo een mooie plek gezien ! Aan t water met de bootjes die langs varen ! Echt een vakantie gevoel . Het eten was prima en de bediening ook ! En nog betaalbaar ook ! Ondanks dat het super druk was deden ze enorm hun best !! Petje af. Ik heb genoten en kom zeker nog eens terug . Bedankt !

Na een heerlijke lunch vanmiddag met 3 vrienden gezellig blijven zitten en daarna lekker gegeten. Het terras is werkelijk fantastisch met dat prachtige uitzicht! Wel was het jammer dat we rond half 9 door onweer naar binnen moesten.. Hoewel we in de knusse serre ook heerlijke hebben gezeten, we hadden alle 4 als hoofdgerecht de mosselen met ruim voldoende frietjes, sausjes en sla! Wij komen hier zeker nog een keer terug! Een echte aanrader! Gewoon top.

Met twee personen geluncht bij de Zeilhoek. Wat een drama.
    Als eerste werd ons drie keer gevraagd wat wij wilden drinken. Het drinken werd daarna gelukkig snel geserveerd. De serveerster kwam vragen of wij wat te eten wilden bestellen. Wij vertelden haar dat de bestelling al was opgenomen door haar collega. Serveerster kwam terug met de mededeling dat de keuken geen bon van ons had. Ze ging de bestelling opnieuw plaatsen. Het viel ons op dat de gasten die na ons hadden besteld allemaal hun lunch hadden gekregen. Wij spraken de eerste serveerster hierop aan en het werd met een smoes afgedaan dat omdat wij iets warms (een gebakken ei) erbij hadden het niet eerder klaar kon zijn omdat alle gaspitten bezet waren. Toen wij uitlegden dat wij de wachttijd te lang vonden en daar voor wel een tegemoetkoming van een drankje wilden ging de serveerster dit met de baas overleggen en werd dit ons geweigerd. Ze liep weg met de mededeling dat het eten over drie minuten zou komen. Natuurlijk duurde het weer langer en het was ook nog eens smakeloos en de sla was oud. Nooit meer !!!

18. Internationaal Katwoude

Na een uitje aan de andere kant van het land, streken vriendlief en ikzelf hier neer om te 'dineren'. We waren betrekkelijk vroeg, dus konden we zelf een plekje kiezen in het restaurant. Men heeft de boel gerestyled, dus veel zwart, kaarsen en grote vazen met kunstbloemen. De gewraakte koffietafel in de lobby is overigens ook verdwenen en ervoor in de plaats zijn enkele zitbanken gekomen. De hanglampen die boven de tafeltjes zijn geplaatst vond ik persoonlijk spuuglelijk. Het lijken wel zwartkanten jaren 70 lampen. Tevens snap ik niet hoe je iets zou moeten drinken als je hier even gaat zitten. De tafeltjes staan overvol met vazen en potjes, dus weinig tot geen plek om een glas neer te zetten.
    Ons diner; als appetizer kozen we voor het warme brood met kruiden- en gezouten boter en olijfolie. Het brood kwam in de vorm van een miniversie van een 'normaal' brood, dus dat was erg origineel. Het was warm en vers. De boter was helaas wat ranzig, de kruidenboter enorm sterk van smaak en de olijfolie niets bijzonders.
    De voorgerechten; voor mijn vriend de 'tiger prawns'. Deze kwamen aan een spiesje geregen en liggend op een bedje van gebakken ui, courgette en paprika op tafel. Er werd een warme rode saus bij geserveerd, waarvan ik de smaak niet geheel thuis kon brengen. Het deed me denken aan hoisin saus, maar ik proefde er ook iets van keukenstroop in terug. Hoe dan ook, het was een goede begeleiding bij de helaas wat karige portie garnalen. Het was overigens ook heel veel saus voor zo'n kleine portie. Zelf koos ik voor de steak tartare. Een mooie portie, die reeds aangemaakt was met mag ik mag hopen een eigeel. Het geheel kwam uit een opmaakvormpje en lag in het midden van het bord. Rondom de garnering, die bestond uit 3 minuscule dotjes mosterdsaus en 3 hoopjes gesnipperde rode ui. Bovenop de tartare lag een plukje friseesla en wat rucola. On the Side kwam er een mandje met mini kaiserbroodjes en een bakje gezouten boter. Ik kan het verkeerd hebben, maar ik meende toch echt dat er knoflooktoast als bijlage op de kaart stond. Desondanks waren de broodjes niet verkeerd. Alleen jammer dat er weinig extra smaak aan de tartare kon worden gegeven. Er zaten een stuk of 4 kappertjes verstopt onder het vlees en ik miste een zuurtje, zoals een paar mini cornichons. Alles bij elkaar niet slecht, maar ik miste iets.
    Het hoofdgerecht werd de chateaubriand. Dwz, een dubbele haasbiefstuk, geserveerd met gebakken uitjes en champignons aangezien we na het voorgerecht even een rookpauze hielden, kwamen we terug bij onze tafel, alwaar de borden reeds op een warmhoudplaatje klaar stonden. Tevens een bakje appelcompote, met jawel, een kersje als garnering. Het bakje voelde aan alsof het net uit de koeling kwam, zo ijskoud was het en ook was het niet helemaal schoon. Er zat ook een flinke snuf kaneel over en door, dus het frisse was er enkel van de koude en niet vanwege de smaak.
    Toen de chateaubriand na lang wachten werd opgediend, kreeg ik bijna medelijden met de jongeman die het uitserveerde. Een enorme schaal, die hij amper kon houden, zo zwaar dat deze was. Het kwam absoluut niet door het vlees,want dat was maar een karige portie. Per persoon betaal je €21,50 en er lagen welgeteld 8 zeer dunne plakjes biefstuk op de schaal, temidden van een overdaad aan gebakken uien en een paar verdwaalde champignons, die bovendien bijna zwartgeblakerd waren, zo 'door' dat ze waren. De biefstuk zelf, die het predikaat haasbiefstuk had, was ook niet meer medium, omdat hij overduidelijk even had staan wachten tot iemand in de gelegenheid was om het uit te serveren. De twee sausjes - peper room en stroganoff, waren niet huisgemaakt en ik vermoed dat aan de pepersaus zelfs nog een extra snuf witte peper was toegevoegd om het scherp te maken. Het proefde mat, maar de scherpte sloeg direct op mijn neus en dat terwijl ik zeer pittig eten gewend ben. Erg jammer van zo'n relatief prijzig gerecht. De apart geserveerde bijlagen; gebakken aardappeltjes, frietjes (beide te hard gebakken) en een bakje met broccoli uit de steamer ( overbakken met kaas, maar uitgedroogde randen) konden het helaas niet meer goedmaken.
    Na de teleurstelling van het hoofdgerecht nam ik een dessert. De kaart biedt voldoende keus, maar persoonlijk vond ik het iets teveel van hetzelfde. Weinig fantasierijke desserts in mijn optiek. De café glace, die als glacé op de kaart staat en zo door de serveerster werd herhaald, bezorgde me kippenvel. Glacé doet me denken aan die vreselijke roze koeken. Glace is de uitspraak zoals ik hem in Zwitserland heb geleerd tijdens mijn eigen horeca avontuur. Op de kaart staat het vermeld als; vanilleijs, koffieslagroom en een scheutje tia Maria.
    Er kwam op tafel: een sorbetglas met onderin een enorme hoeveelheid bruine room. Daarbovenop 2 bolletjes ijs van een goedkoop fabrikaat, getuige de maagdelijk witte kleur en gegarneerd met een grote toef slagroom met 1 muntblaadje en minichocoladerolletje. Het scheutje tia Maria was voor het gemak maar vast door de slagroom geroerd, waardoor er geen laagjes in het glas te zien waren. 1 bol ijs heb ik verwijderd uit het glas, omdat ik het zeer onhandig eten vond. Uit protest heb ik mijn espresso in het glas leeggegoten, zodat ik tenminste nog het idee had dat ik een ijskoffie (café glace) nuttigde.
    Al met al hebben we voldoende gegeten, voor een prijs die op het randje van het acceptabele zat in vergelijking tot de kwaliteit. Van der Valk is een makkelijke keus als je onverwachts uit eten wilt, maar je moet er niet al te veel van verwachten. De service neigt ook iets teveel naar het gemaakte. Het personeel lijkt wel rond te lopen met het idee dat ze continu in de gaten worden gehouden of mystery shoppers aan hun tafel krijgen. Het mag allemaal wel iets minder stijf en gemaakt. Toen we voor een rookpauze gingen werd er wel 4 keer of meer goedenavond tegen ons gezegd. Zo bekruipt je dan ook meteen het gevoel dat dit niet spontaan is, maar een huisregel die ten aller tijde dient te worden nageleefd.

Vorige week zondag 7 juli gegeten met 7 man, echt waar dit kunnen wij absoluut aanraden. Wat een geweldige tent, voorgerechten smaakvol en mooi bereid evenals de kabeljauw met panchetta, de gebakken scholfilet en het varkenshaasje met truffel, alles even lekker en prachtig opgediend. Wij vinden het knap dat ondanks de mega drukte, de kwaliteit hoog blijft. Dan de service, ook deze is bovengemiddeld. Iedereen is vriendelijk en je hoeft nergens lang op te wachten, bij het afrekenen ook tegen de eigenaar gezegd dat wij zelden zo snel en vriendelijk bediend zijn.

20. Internationaal Katwoude

Zeer wisselende ervaringen. Een maal was de kip van mijn tafelgenoot nog halfrauw. Er werd een drankje aangeboden ter compensatie. Niet geheel in verhouding tot de klacht, want de kip kwam niet meer terug op tafel.
    Zelf een keer mixed grill besteld, die bij alle onderdelen daarvan uitstekend bereid was en bovendien qua smaak ook perfect.
    Met een groepje van 6 mensen eens voor een warme chocomel in de lobby aan de grote tafel gaan zitten, maar compleet genegeerd door het bedienend personeel, waarna ik uiteindelijk zelf maar naar de bar ben gelopen. De barman had overduidelijk meer interesse in een stel vroege pimpelaars en een man die als gehypnotiseerd achter de gokkast hing.
    Weer een andere keer een simpel biefstukje besteld, maar helaas doorgeslagen en enorm taai. Saladebuffet is erg karig en wordt niet goed bijgevuld.

21. Internationaal Katwoude

Ik logeer heel vaak in Van der Valk en ik kan dan ook gerust zeggen dat dit weliswaar niet de meest luxueuze, maar wel de gezelligste vestiging is van deze keten. Ik heb het over de bar en het restaurant. De bediening is zeer gastvrij. Het is de Volendammer hartelijkheid die de sfeer bepaalt. Heb er nu al meerdere keren gegeten. De kwaliteit is constant en goed. Hier kun je prima gerookte vis of tournedos eten. Flesje wijn erbij.... Het is hier altijd leuk!

Gisteren een topfeest gehad (bruiloft)! Het jammere is dat via deze site wordt aangegeven dat het een rolstoeltoegankelijk etablissement is. Nauwe looppaden en drempels van ca. 30 cm, spreken dit direct tegen. Om dan maar van een toiletvoorziening te zwijgen. Eerdere recensies wijzen erop dat er verdeelde meningen zijn over de vriendelijkheid van de bediening. Onze ervaring is dat wij prima bediend werden tot het moment er een discussie ontstond over het al dan niet verplaatsen van een plantenbak (om meer ruimte te creeëren voor de rolstoelgebruiker). De wijze waarop deze dame dit probeerde af te handelen, getuigd van haar onervarenheid.

We have eaten in the Zeilhoek many times, each time the service has been very friendly, very accommodating and attentive. It is an excellent place to go for a long gezellig meal for the evening.

The food and menu is of a much higher standard than the average restaurant, providing a fresh menu that includes old favourites (spare ribs, sate) and more adventurous dishes. Despite the high quality, the price remains comparable to other restaurants.

The restaurant overlooks the Monnikendammergat, providing spectacular views over the water.

TL;DR: Excellent service, quality of food and atmosphere. One of our favourite spots.

Wat een wereldtent, maar wat was het warm, wij waren hier afgelopen zaterdag en zondag, er was wel een lekker verkoelend windje zo op het water. Heerlijk gegeten, en een superbediening, respect in die hitte. De tournedos is van uitzonderlijke kwaliteit, mijn vrouw had de gebakken zeewolf, ook smullen. Als dessert iets met kletskoppen..heerlijk.

Ik heb niet vaak zo lang moeten wachten! Mijn oma was jarig (86) en het duurde allenaal heel lang. Er werd niet gevraagd of we nog drankjes wilden, terwijl het bloedheet was en als we erom vroegen werden we genegeerd of werd het vergeten. Na het hoofdgerecht duurde het gewoon een half uur (en meerdere malen vragen) tot de dessertkaart kwam. Na eindeloijk te hebben besteld duurde het weer een half uur tot de 4 nagerechtjes kwamen. Bediening is gewoon slech! Sorry hoor, maar dit was wel echt een negatieve invloed op de hele avond.

26. Internationaal Katwoude

Met 4 personen koffie en gebak genomen, alleen appeltaart vers, bediening supertraag, zien vuile bekers op andere tafels blijkbaar niet staan.

Het plakje cake bij de thee wat "eraan kwam" moet nog komen, wordt mogelijk per post geleverd..

Hugh Evans

28. Internationaal Katwoude

Eten prima, bediening niet zo. De eerste avond werd niets over de salade bar verteld. Daar kwamen we de tweede avond pas achter. Jammer. Ook werd de bestelling niet goed opgenomen.

29. Internationaal Katwoude

Kortgeleden in dit hotel een aantal dagen doorgebracht. Qua ambiance en sfeer heel gezellig maar voor wat betreft het avondeten een absolute domper: het eten was aangebrand. Ook de service (bediening) verdient bepaald geen schoonheidsprijs. Vooral wanneer het druk is daalt de kwaliteit razendsnel. Tijdens het ochtendontbijt was het op z'n zachtst gezegd een grote chaos waarbij diverse bufetten niet of veel te laat werden aangevuld. Ook stonden de stoelen op sommige plaatsen te dicht op elkaar waardoor je er nauwelijks door kon. De standaardkamers waren in orde en ook het reinigen van de handdoeken c.q. kamers is goed geregeld.

30. Internationaal Katwoude

We hebben hier een prachtig herfstarragement genoten. Heerlijk een dag gefietst en lekker gegeten. Goed ontbijt.

Het enige min puntje was dat het erg warm op de kamer was.