Eetcafé de Zeilhoek in Katwoude

1462192452 75
1502049283 82

1. Geert van Tol

1 punt
  2. Wat een super avond, heerlijk gegeten en top bediening!
    De locatie blijft uniek. Nergens heb je zo een mooi en rustgevend uitzicht als hier!
    Wij komen zeker terug!

3. Hallo

We hebben een heerlijk feest gehad, top eten, heerlijk en heel mooi op gediend, leuke bediening. Wij hebben genoten, het was allemaal top. Bedankt mensen!

Het is een aanrader!

Groetjes Marcella en Saskia

4. Heerlijke zaak. Wij komen er al jaren met plezier. Altijd goed en altijd weer gezellig bij de mensen van de Zeilhoek. En nog betaalbaar ook! Zo ook afgelopen donderdag weer heerlijk mosselen gegeten, echt waar die eet je hier het lekkerste! Mijn dochter had de spare ribs met een romige hangop als toetje... buitengewoon!

5. Gister met 9 personen gegeten. Erg professionele en vriendelijke bediening. De verschillende gerechten waren allemaal heerlijk van smaak en zagen er mooi uit met als uitschieter de heerlijk bereidde kabeljauwfilet. Ook een parfait van gember en sinaasappel, top! De plek van dit restaurant is werkelijk adembenemend. Voor alle vier de criteria een dikke 10.

6. Echt geweldig gezeten en gegeten vanavond. Heerlijk. De spare ribs en de sliptongetjes gehad, met als afsluiting een heerlijke kop koffie. Alles zag er ook zeer verzorgd uit in dit restaurant. Bediening vriendelijk en behulpzaam, mijn man zit namelijk in een rolstoel en werd helemaal naar de auto begeleid. We komen hier zeer snel weer!!

7. Wij hebben er al verschillende malen gegeten en toen was het top! We hebben aan veel kennissen en vrienden doorgegeven hoe geweldig het eten en sfeer was.

Afgelopen zondag avond was het echter een enorme teleurstelling! We waren er met 11 personen, het begon weer veel belovend, ik had nog wel even doorgegeven dat ik nergens ui in wilde hebben, ik kan namelijk niet tegen ui...

Na een broodje met kruidenboter en aioli, wat overigens erg lekker is, bestelde ik een voorafje dat de Zeilhoek heette maar wat was het geval... ik ging van bepaald soort sla uit met een rood randje, maar dat bleek rode ui te zijn. Verschrikkelijk!!! Maar ik gedraag me in het bijzijn van het hele gezelschap.

Daarna bestelde ik witvis met gamba's, de gamba's waren koud, de saus was water met een kleurtje en dan de witvis, 2 stukjes. Ze waren klein en zeer dun, dus ik was gauw klaar met eten. Ik klaag niet snel, eigenlijk helemaal niet, maar dit ging me te ver. Ook was de smaak van de carpaccio erg waterig. Omdat dat heel dun gesneden hoort te worden is dat vlees waarschijnlijk bevroren gesneden, fout!

Ook zaten we nogal in een verdom hoekje en werden we ook nogal vergeten, dus alles duurde ook heel lang terwijl er eigenlijk heel erg weinig mensen waren. Het personeel, veelal jonge mensen, die echt hun best deden, kon ik niet de schuld geven. Volgens mij was er geen leiding!

Maar weer na lang wachten kwam toch het toetje, koffie en ijs, gelukkig viel dat aardig in de smaak. De rekening was erg hoog.

Sorry, dit doen we nooit meer!

8. Onverwachts binnen komen vallen met een grote groep mensen, en dan zo leuk worden geholpen en lekker gegeten te hebben! Leuk, gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

9. Heerlijk gegeten gisteren ter ere van oma's 80ste verjaardag. Alleen maar complimenten over zowel het heerlijke eten en de vriendelijke bediening. Mijn moeder en ik hadden de mosselen echt super hoor, de overige gasten waren ook erg blij. Er werd ons gevraagd een recensie te plaatsen nou bij deze! Dubbel en dwars verdiend! Tot snel.

10. Door familie uitgenodigd om hier te eten. Telefonisch informatie ingewonnen over vegetarische mogelijkheden. Alles was mogelijk werd gezegd. Waren er om 18.00 uur. Omdat wij de kaart niet dichtgeslagen hadden, kwamen ze de bestelling niet opnemen. Zelfs na aangeven dat wij dit wilden doorgeven nog 10 min gewacht (niet extreem druk, andere tafels na ons gearriveerd kregen wel gewoon hun bestelling).
    Uiteindelijk voorgerecht en na ruim 2 uur kwam hoofdgerecht. Na verschillende keren vragen waar het bleef kwam geen excuus maar verontwaardigde reacties. Roerbak groente met paddestoelen en rijst was heel veel te zoute saus met daarin zwart gebakken verschillende soorten ui, wat paprika, 1 blaadje kool en 1 schijfje champignon. De spare ribs van mijn zoon waren ook erg donker. Rest van het eten was oke (visgerechten) maar niet bijzonder.
    Bediening was niet vriendelijk. Één zelfs onbeleefd. "Thee" en glazen werden neergezet zonder aub, theedoos werd letterlijk op tafel gesmeten. Dachten dat hij het liet vallen, maar kwam geen sorry. Locatie van gereserveerde tafeltje was bezet. Nu andere deel terras. Deel gezelschap uitzicht 1 kant water andere kant parkeerplaats. Zelfs de vuilniswagen kwam langs.
    Voor mij nooit meer. Triest voor familie die mij uitgenodigd had en zo graag ons had willen verwennen. Helaas had het personeel deze intentie niet.

11. J.klünnen

Vanwege onze verjaardagen(75) hier gereserveerd voor 26 personen. Het was geweldig. Duurde wel wat lang voor het voorgerecht werd geserveerd. Maar verder hebben wij genoten. Een persoon kreeg geen nagerecht, maar na het gemeld te hebben werd het dessert alsnog gebracht mét extra slagroom om het goed te maken. Leuk toch! De Zeilhoek is echt een aanrader. Nogmaals onze dank.

12. Omdat wij iets te vieren hadden heb ik, om mijn vrouw te verrassen, ruim van te voren gereserveerd voor een diner bij restaurant de Zeilhoek.
    Ik gaf aan, dat wij een plaatsje aan het raam wensten met uitzicht op de Gouwzee. Er werd mij gezegd, dat er, hoewel er al reserveringen waren, dit géén probleem was, en hiervoor gezorgd zou worden.

Op de bewuste dag, 30 aug.'14, viel het bij aankomst op dat het erg druk was met geparkeerde auto's, en bij binnenkomst was het overvol; alle plaatsen waren bezet, waaronder gezelschappen aan vele lange tafels.

Wij werden naar onze gereserveerde plaats geleid, en dat bleek een klein tafeltje te wezen met twee houten keukenstoeltjes, terwijl iedereen op comfortabele leren stoelen gezeten was; het was géén plekje bij het raam, maar midden in de loop van het bedienende personeel!

Er was nog wel een plekje bij het raam dat nog niet bezet was. Toen mijn vrouw hierop attendeerde werd er gezegd dat dit voor een echtpaar (nog niet gearriveerd) bedoeld was, waarvan de man zijn vrouw wilde verrassen; alsof ík mijn vrouw niet wilde verrassen!, en dat die mensen wat eerder dan wij gereserveerd hadden ??

Wij waren zeer verontwaardigd en eisten een verklaring, en die luidde dat het erg druk was, en dat alles besproken was.
    Na mijn protest dat ons een heel wat comfortabeler plekje aan het raam was toegezegd, werd ons, als tegemoetkoming, een gratis drankje aangeboden, maar dit belachelijke goedmakertje werd door ons natuurlijk afgewezen!

Dit alles is een handelwijze, restaurant de Zeilhoek onwaardig!

Wij lieten duidelijk onze teleurstelling blijken, en hebben daarop het restaurant verlaten.

Een grote domper op een dag die wij feestelijk hadden willen afsluiten!

13. Afgelopen donderdagavond heerlijk gegeten op het gezelligste terras van Waterland. Het was heerlijk weer, het eten was zoals altijd uitstekend en de bediening was perfect. We komen zeker binnenkort weer terug.

14. Tevreden Klant

In korte tijd hebben we 4 keer met veel plezier en genoegen gegeten bij De Zeilhoek. De kaart is gevarieerd en biedt kwalitatief goede gerechten tegen schappelijke prijzen. De bediening was steeds attent en vriendelijk. Bovendien een lokatie met een fantastisch uitzicht over de Gouwzee. Voor ons een plek waar we met vrienden een fijne avond kunnen doorbrengen.

15. Ik heb hier samen met twee vriendinnen gegeten. Super leuk en super goed ! Ik heb nog nooit zo een mooie plek gezien ! Aan t water met de bootjes die langs varen ! Echt een vakantie gevoel . Het eten was prima en de bediening ook ! En nog betaalbaar ook ! Ondanks dat het super druk was deden ze enorm hun best !! Petje af. Ik heb genoten en kom zeker nog eens terug . Bedankt !

16. Na een heerlijke lunch vanmiddag met 3 vrienden gezellig blijven zitten en daarna lekker gegeten. Het terras is werkelijk fantastisch met dat prachtige uitzicht! Wel was het jammer dat we rond half 9 door onweer naar binnen moesten.. Hoewel we in de knusse serre ook heerlijke hebben gezeten, we hadden alle 4 als hoofdgerecht de mosselen met ruim voldoende frietjes, sausjes en sla! Wij komen hier zeker nog een keer terug! Een echte aanrader! Gewoon top.

17. Met twee personen geluncht bij de Zeilhoek. Wat een drama.
    Als eerste werd ons drie keer gevraagd wat wij wilden drinken. Het drinken werd daarna gelukkig snel geserveerd. De serveerster kwam vragen of wij wat te eten wilden bestellen. Wij vertelden haar dat de bestelling al was opgenomen door haar collega. Serveerster kwam terug met de mededeling dat de keuken geen bon van ons had. Ze ging de bestelling opnieuw plaatsen. Het viel ons op dat de gasten die na ons hadden besteld allemaal hun lunch hadden gekregen. Wij spraken de eerste serveerster hierop aan en het werd met een smoes afgedaan dat omdat wij iets warms (een gebakken ei) erbij hadden het niet eerder klaar kon zijn omdat alle gaspitten bezet waren. Toen wij uitlegden dat wij de wachttijd te lang vonden en daar voor wel een tegemoetkoming van een drankje wilden ging de serveerster dit met de baas overleggen en werd dit ons geweigerd. Ze liep weg met de mededeling dat het eten over drie minuten zou komen. Natuurlijk duurde het weer langer en het was ook nog eens smakeloos en de sla was oud. Nooit meer !!!

18. Vorige week zondag 7 juli gegeten met 7 man, echt waar dit kunnen wij absoluut aanraden. Wat een geweldige tent, voorgerechten smaakvol en mooi bereid evenals de kabeljauw met panchetta, de gebakken scholfilet en het varkenshaasje met truffel, alles even lekker en prachtig opgediend. Wij vinden het knap dat ondanks de mega drukte, de kwaliteit hoog blijft. Dan de service, ook deze is bovengemiddeld. Iedereen is vriendelijk en je hoeft nergens lang op te wachten, bij het afrekenen ook tegen de eigenaar gezegd dat wij zelden zo snel en vriendelijk bediend zijn.

19. Gisteren een topfeest gehad (bruiloft)! Het jammere is dat via deze site wordt aangegeven dat het een rolstoeltoegankelijk etablissement is. Nauwe looppaden en drempels van ca. 30 cm, spreken dit direct tegen. Om dan maar van een toiletvoorziening te zwijgen. Eerdere recensies wijzen erop dat er verdeelde meningen zijn over de vriendelijkheid van de bediening. Onze ervaring is dat wij prima bediend werden tot het moment er een discussie ontstond over het al dan niet verplaatsen van een plantenbak (om meer ruimte te creeëren voor de rolstoelgebruiker). De wijze waarop deze dame dit probeerde af te handelen, getuigd van haar onervarenheid.

20. We have eaten in the Zeilhoek many times, each time the service has been very friendly, very accommodating and attentive. It is an excellent place to go for a long gezellig meal for the evening.

The food and menu is of a much higher standard than the average restaurant, providing a fresh menu that includes old favourites (spare ribs, sate) and more adventurous dishes. Despite the high quality, the price remains comparable to other restaurants.

The restaurant overlooks the Monnikendammergat, providing spectacular views over the water.

TL;DR: Excellent service, quality of food and atmosphere. One of our favourite spots.

21. Wat een wereldtent, maar wat was het warm, wij waren hier afgelopen zaterdag en zondag, er was wel een lekker verkoelend windje zo op het water. Heerlijk gegeten, en een superbediening, respect in die hitte. De tournedos is van uitzonderlijke kwaliteit, mijn vrouw had de gebakken zeewolf, ook smullen. Als dessert iets met kletskoppen..heerlijk.

22. Ik heb niet vaak zo lang moeten wachten! Mijn oma was jarig (86) en het duurde allenaal heel lang. Er werd niet gevraagd of we nog drankjes wilden, terwijl het bloedheet was en als we erom vroegen werden we genegeerd of werd het vergeten. Na het hoofdgerecht duurde het gewoon een half uur (en meerdere malen vragen) tot de dessertkaart kwam. Na eindeloijk te hebben besteld duurde het weer een half uur tot de 4 nagerechtjes kwamen. Bediening is gewoon slech! Sorry hoor, maar dit was wel echt een negatieve invloed op de hele avond.

23. Henk en Mieke Scheeper

Zondag 25 september 2011 hebben wij met een gezelschap van 40 personen in de serre genoten van een heerlijk buffet, plus een dessertbuffet, ter gelegenheid van onze zilveren bruiloft. Locatie, sfeer, bediening en eten waren allemaal prima! Het is een aanrader.

24. Geweldige zaak. Wij komen hier altijd heel graag. Je kunt er lekker eten en word altijd goed bediend.

25. Familie Noordermeer

Beste mensen van de Zeilhoek,

Wij hebben afgelopen zondag weer genoten.

Wij waren met 24 personen en hadden een keuzemenu, voor ieder wat wils. De plek in de serre was zoals gebruikelijk weer super!

Rogier, Chantal en medewerkers bedankt weer! Op naar de 50 jaar!

Petra, Jacob, Hilde, Marja, Annemarie, Peter, Jayden, Tom, Luca, Bert, Antoon en Marie.

26. Wij hebben met de familie gegeten bij jullie op onze trouwdag 10 juni.

We hadden een buffet en jullie hebben ons zo in de watten gelegd! De bediening was erg attent en vriendelijk. Het eten was super!

Jullie hebben echt mee geholpen om ons een onvergetelijke dag te bezorgen.

Jullie hebben er een paar vaste klanten bij gekregen!

Ga zo door!

27. Afgelopen Zaterdag 11.12.2010 hebben wij onze zilveren Bruiloft gevierd bij eetcafé "De Zeilhoek" in Katwoude.

Wij waren in totaal met 42 personen en hadden hiervoor de serre, welke geheel in kerstsfeer was omgetoverd, tot onze beschikking. Alle gasten waren hierover zeer enthousiast.

Ook werd door het bedienend personeel veel aandacht besteed aan de gasten, men was erg vriendelijk en niets was hen teveel.

Het buffet (koud-warm) was voortreffelijk en met name het dessert buffet was bijzonder, alle lof hiervoor aan de kok(kin).

Wat wij een prima idee vonden, was dat er tijdens beide buffetten bediening aanwezig was om uitleg te geven over de diverse schotels en ook te helpen bij het opscheppen.

Bij deze bedanken wij Rogier/Chantal en de bediening.

Voor al hun inzet, wat dit feest voor ons onvergetelijk heeft gemaakt.

Nogmaals heel veel dank hiervoor,

Gerard/Marianne.

28. Wij hebben heerlijk gegeten. En nogmaals bedankt voor de vuurspuwers in ons dessert. Gewoon top!...tot de volgende keer.

29. Wij komen hier al jaren en zijn heel erg tevreden. De bediening is top. Hebben veel geduld met de klanten (eerlijke). Proberen het op een goede manier op te lossen als er iets aan de hand is. Het eten is altijd vers en erg goed. Het is er niet voor niets altijd vol. Ik vind het dan ook heel vervelend dat er alijd mensens zijn die op deze manier een goed restaurant naar beneden willen halen. Blijf dan lekker thuis. Personeel van de zeilhoek wij en vele andere vinden jullie top. Ga zo door en wij blijven komen.

. Tot volgende week.

30. Vrijdag 15-10-2010 met een gezelschap van 12 mensen hier gegeten. Zelf had ik een tournedos die zuur was en voordat ik de nieuwe kreeg was iedereen al lang klaar met eten. Dat is dus zeer ongezellig. De bediening is waardeloos, het duurt allemaal uren of het komt helemaal niet. Kan het niet aanraden, zelf kom ik hier niet meer.

31. Lekker eten, in de zomer ben je er gewoon op vakantie; zo'n mooie lokatie en het personeel is ook zeer vriendelijk.

32. Sophie Salem

Lekker gegeten!
    De toetjes zijn ook erg lekker!
    Leuk personeel.
    Leuk restaurant, aan te raden.