De keuken

De Griekse keuken staat bekend om zijn gegrilde vleesgerechten, diversiteit aan schaaldieren en zeevruchten, frisse salades en vele specerijen. Ook het gebruik van olijfolie is een traditioneel Grieks gebruik. Proef eens de Stifado van mals kalfsvlees, een typisch stoof potje. Ook het nagerecht Kormos is volgens een traditioneel familie recept bereid.

Dranken

Ouzo is een traditioneel aperitief, gemaakt van druiven, kruiden en bessen. De smaak die het sterkste naar voren komt is die van zoethout. Wij serveren Griekse wijnen per glas of karaf. Uiteraard hebben we ook een ruime keuze aan gebottelde wijnen. Deze zijn beslist de moeite waard. Natuurlijk zijn er ook andere typerend Griekse dranken verkrijgbaar. Bijvoorbeeld Metaxa (Griekse brandy) of Griekse koffie. Bekijk de menukaart voor het zeer gevarieerde aanbod van Griekse specialiteiten.

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1297642075 97
1395519364 96
1410200957 95
1419988686 95

1. We hebben heerlijk gegeten de sfeer was heel goed, vriendelijke bediening prima.

2. Paula Gruijters

Lekker gegeten in een gezellig en sfeervol Grieks restaurant.

3. Marian Veltmaat

Prima accomodatie. Eten heerlijk. Vriendelijk personeel.

4. Heerlijk gegeten en genoten. Bediening was goed en netjes.
    Goede sfeer.

5. Voor de eerste keer in de Griek geweest laatst. Ik prijs de heerlijke vleesgerechten en de verrassend uitgebreide wijnkaart. De eigenaar en het personeel waren erg vriendelijk.
    Aanrader!

Herald.

6. Prima eten voor mooie prijs, jammer geen muziekje en erg luidruchtig met volle zaak verder prima.

7. Van Beelen

Geweldige mensen, heerlijk eten!!!

8. Afgelopen weekend gegeten bij de Griek in Katwijk, heerlijk eten gaf weer het vakantiegevoel !! Vlotte bediening. Ik had een heerlijke kleftiko en mijn tafelgenote een bifteki gevuld met feta. Zeer smakelijke gerechten met als bijgerechten salade, rijst, aardappeltjes en thatziki. En een goed glas wijn avond kon niet meer stuk.

9. Mijn man en ik hebben dit restaurant in ons dorp herontdekt! wij hebben hier twee keer uitzonderlijk goed gegeten, de Griekse specialiteiten (Stiffado, Exogiko) zijn een aanrader. Puur gekruid en mals vlees. De sfeer is gezellig en luxe tegelijk, open keuken geeft een gemoedelijke sfeer. Op mijn verjaardag neem ik mijn familie hier mee naartoe!

10. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Goede ontvangst. Restaurant sfeervol. Dit restaurant is een aanrader, wij komen zeker terug. Wij waren met 6 personen, alles keurig op tijd.

11. Het eten was heerlijk en de service was ook goed verzorgd.

12. Familie van Woerkom

We hebben heerlijk gegeten, de ossenhaas was heerlijk. We komen zeker terug.
    Familie van Woerkom

13. Niet bepaalt vriendelijk naar de tafel begeleid. Vrij lang wachten op de vraag wat er gedronken wenste te worden. Eveneens lang wachten op de kaart.
    De maaltijd was voortreffelijk, maar deze werd weer plompverloren op tafel gezet en er kon nog net: smakelijk eten vanaf.
    Het nagerecht liet heel lang op zich wachten, wel met het excuus dat de slagroom op was en nog geklopt moest worden.
    Voor ons geen vriendelijk restaurant.

14. Het eten is erg goed. De bediening zou wel iets vriendelijker kunnen. Verder wel een aanrader.
    Al met al lekker eten voor een redelijke prijs

15. “Zeer aangenaam verrast door de smaken, kwaliteit, diversiteit”

Dit restaurant is ook op zondag open terwijl er veel in de omgeving dicht waren. We zijn aangenaam verrast door de diversiteit van de gerechten, men heeft een leuke keuze, de kwaliteit en de smaken steken echter boven de gemiddelde (echt een top-kok is er zeker aanwezig!) - aangename sfeer, leuk personeel. Ons dagje uit kon niet meer stuk na zo'n lekker gegeten te hebben. Onze dank gaat naar "De Griek" Katwijk.

16. Met een grote groep binnen beperkte tijd voor- en hoofdgerecht gegeten. Heerlijke smaken alleen wellicht wat aan de zoute kant

17. Erg goed gegeten. Smaken zijn puur en niet overheersend.
    Goed en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader.

18. Marlies de Waard

Complimenten! Afgelopen donderdag hier gegeten. We hadden kaarten voor de Soldaat van Oranje, waren laat i.v.m. verkeersdrukte. Mijn man belde de Griek of het mogelijk was hier binnen een uur te eten, dat was geen probleem. Ontvangst was zeer vriendelijk, drankje vooraf, bediening zeer goed, eten perfect! Een echte aanrader. Graag komen we hier nog eens terug.

19. Met 1 woord: Geweldig! Het eten en drinken was super, niet te veel, niet te weinig, gaar, niets op aan te merken! De sfeer is top met leuke Griekse stijl.

De service is perfect! We werden meteen goed ontvangen met wat te drinken, zonder dat we een tafel hadden! Het was ook kapot druk daar.

De prijs is gewoon normaal voor een Griek, 2e keer dat ik bij een Griek eet, maar dit was gewoon overheerlijk.

20. Voor de 3de keer in 10 jaar (veel te weinig dus) wezen eten. Genoten van het vlees. Het glaasje ouzo en natuurlijk het zeer vriendelijke personeel.

Vlees is van goede kwaliteit, wij hadden een mix van alle voorgerechten die is een echte aanrader.

Supers!

21. Geweldige sfeer, zeer goede bediening, het eten was heerlijk. Echt een aanrader om met je familie of vrienden bij de Griek in Katwijk te gaan eten.

22. Wij hadden 4 dagen van tevoren gereserveerd, kwamen aan en moesten wachten tot onze tafel vrij was. Uiteindelijk verhaal gaan halen en kreeg als antwoord dat het druk was. Ik heb toch zeker niet voor niks gereserveerd?! Na 25 minuten te hebben staan wachten in de hal zonder excuses aangeboden gekregen, weggegaan. Zo ga je niet met gasten om!

23. Altijd heerlijk eten met vriendelijke en goede bediening. Wij komen er graag.

24. Gezellig en het eten zeer goed.

25. Onlangs lekker gegeten. 1 domper: de onvriendelijke, ongeinteresseerde houding en bediening door een juffrouw. Dit bepaalde degelijk de sfeer. Onder meer bij het afruimen werd er niet gevraagd of het had gesmaakt. Erg jammer.

27. Na de middag voorstelling van Soldaat van Oranje bij dit restaurant wezen eten. Alles was prima verzorgd, vriendelijke bediening en het eten smaakte geweldig! Echt een aanrader!!

28. Afgelopen vrijdagavond 3 Oktober zijn wij met z'n vijven bij De Griek gaan eten. We waren er nooit eerder geweest maar hadden vooraf op internet recensie's gelezen. We waren zeer verrast door de presentatie, en de kwaliteit van het eten: ver boven verwachting. De bediening was correct en snel, maar een beetje te gestrest, wat meer glimlachen is gezelliger. Maar wij komen zeker weer terug. Van harte aan te bevelen. Fam Kol

29. r. peters

Lekker eten in een gezellig restaurant. Ontvangst is erg vriendelijk. De gastheer komt een paar maal informeren of alles naar wens is. Een echte aanrader.

30. Ik kom er vaak eten en het is elke keer erg lekker. De eigenaar Manos probeert er alles aan om alles goed op orde te houden. Zeker een aanrader!

31. Super restaurant: lekker eten met perfecte vlotte bediening

32. Absoluut het beste Griekse restaurant waar ik ooit geweest ben. De gerechten zijn super mals en smakelijk en de kruiden overheersen niet. Zeer klantvriendelijke bediening.
    Als we in Katwijk zijn kom ik hier zeker terug.

33. Dirk en Jeanine

Wij komen hier regelmatig eten, het is er altijd gezellig en druk, en we eten er altijd weer heerlijk en meestal te veel, maar dat geeft niet.
    De bediening is erg vriendelijk, en de eigenaar zorgt altijd als we binnen komen voor romantisch tafeltje voor 2.
    We hebben al veel verschillende dingen gegeten van de kaart en als we niet kunnen kiezen, vragen we aan de eigenaar hoe de bui is van de kok (en die is altijd goed) en dan nemen we de verassing van de kok, en die is altijd erg lekker en een hoop variatie. Na het eten krijg je bij de rekening die altijd reuze meevalt, nog een lekker drankje van het huis.

We hebben nu al weer trek.

34. Henk & Wil

Na de middagvoorstelling van Soldaat van Oranje heerlijk bij De Griek gegeten nav goede beoordelingen. Het klopt allemaal! Gastvrije ontvangst, heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en verzorgde inrichting. Echt een aanrader. Een klein puntje van kritiek voor de erg gedateerde toiletten: die kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Verder niets dan lof!

35. Wim van Kuik

Na de derde keer Soldaat van Oranje ook weer naar De Griek. Het was weer fabeltastisch! Het is dat we zo ver weg wonen, anders kwamen we hier veel vaker!!! Alles is lekker, sappig, heet, vers, smaakvol, kortom een sensatie voor de smaakpapillen. Een vriendin van ons is voor een aantal dingen zeer allergisch, dit hebben we gemeld bij de kok/eigenaar en daar is prima rekening mee gehouden, ze heeft geen last gehad. Een geweldige service dus ook nog eens.

36. Voor de zoveelste maal weer heerlijk gegeten bij De Griek aan de Voorstraat van Katwijk aan Zee. Nu in gezelschap van onze zoon en zijn gezin. Ontvangst, bediening en service uitstekend. De uitgebreide menukaart vermeldt allerlei lekkers tegen redelijke prijzen. Een genot om hier te komen. Ook voor onze kleinkinderen.

37. Tienen geven vind ik altijd een beetje overdreven, maar voor dit restaurant is het echt op zijn plaats. Ik heb werkelijk nergens wat op aan te merken: heerlijk en voldoende (te veel) eten, gezelligheid. Mijn man en ik komen hier al jaren om de veertien dagen en we verheugen ons altijd weer op het goede eten, de hartelijke ontvangst, de gezelligheid en ja.........op alles!

38. Arnold

1 punt
  39. Voor soldaat van oranje hier gedineerd
    Wat een fantastisch restaurant!!
    Zeer goede en vriendelijke bediening, niets is teveel.
    Het eten is zeer goed en meer dan genoeg.
    Eén tip, neem de schotel voor 2 personen van de chef een zeer aangename verassing met veel soorten vlees en toebehoren.
    Gaan hier zeker nog eens eten als we in de buurt zijn
    Speciaal voor mensen die naar soldaat van oranje gaan is dit een zeer goede uitgaanstip.
    Willem Boer

40. Ida 26 punten

Heerlijk gegeten, goede kwaliteit. Het enige wat jammer was is dat het zo druk was dat het daardoor rumoerig was en het personeel de benen uit hun lijf liepen en geen tijd meer hadden om te glimlachen. De keerzijde van succes misschien. Maar dit was echt de beste Griek waar ik ooit geweest ben.

41. Anna Marie van der Plas

Ik was al eerder geweest, maar vanavond was het echt top!
    We begonnen met een voorgerecht voor 2 personen met warme en koude gerechten. Er stond verder niets bij, dus verrassing. Nou, verrast waren we zeker. Een schaal met van alles en nog wat, lekker vorkje prikken en kletsen, heerlijk! Als hoofd koos ik een stoofpotje lamsvlees "zonder concessies aan de nederlandse keuken", dit was echt fantastisch. Superzacht vlees, groenten in een heerlijke saus, bediening correct en gezellig (combinatie die je niet vaak meemaakt), kortom: Heel gezellige avond gehad.

42. Wij zaten in hotel van Oranje
    en kregen een goede tip van een medewerker in het hotel
    100 punten.

Heel goed eten, meer dan genoeg.
    We zijn bij veel Grieken geweest,
    maar dit was de beste,
    en heel erg betaalbaar.
    Vriendelijke bediening.
    Wel was het er koud binnen, maar het restaurant was net open,
    dus er zou wel eens een waakvlammetje branden, en heel koud buiten.

43. desiree schouten

44. Heel erg lekker gegeten. Grieks eten zoals het moet zijn, super. Leuke ambiance en het restaurant straalt gezelligheid uit. De bediening is top.
    Lekker, gezellig vriendelijk en prima prijs.

45. Heerlijk gegeten, en de bediening zeer vriendelijk en ze hielden goed rekening met onze wens om op tijd klaar te zijn met eten. Ook toen iemand in ons gezelschap slechts een kindermenu bestelde was dit geen enkel probleem en ook dat werd vriendelijk en smakelijk geserveerd. Top!

46. Heerlijk gegeten. Uitgebreide kaart en goede kwaliteit. Ruim voldoende. Prettige bediening. Doen nergens moeilijk over.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

47. HD_C The Oldtimers

Met de hele club gegeten en gedronken en alles was even lekker en goed, heerlijke voorgerechtjes en vishapjes, geweldig hoofdgerecht , en een even goed nagerecht en echt van alles genoeg voor iedereen. Zeer smakelijk en zeker aan te raden ! Kom zeker nog een keer terug.
    Met vriendelijke groet . HDC The Oldtimers

48. Paul en Caroline

Een echte Griekse ervaring!De sfeer en muziek maken het plaatje compleet.Heerlijk eten en correcte bediening.
    De ossenhaas is een aanrader!
    Wij verheugen ons al op een volgende keer.

49. Gisteren voorafgaand aan soldaat van Oranje lekker in Katwijk gewandeld. Gaan eten bij de Griek op basis van bestaande recensies. Niets teveel gezegd. Gezellige inrichting, hele vriendelijke bediening en voortreffelijk eten. Beslist een bezoek waard. Een zeer goed restaurant.

50. Afgelopen zaterdag, voorafgaand aan theaterbezoek Soldaat van Oranje, heerlijk bij De Griek gegeten. Gezellige bediening, goede sfeer en uitstekende kwaliteit eten! Aanrader!

51. Pelgrim

Lekker gegeten, snelle bediening, vriendelijk.

52. ERNST 15 punten

Kort maar krachtig een zeer goed restaurant. Prettige bediening, niet opdringerig. Gezellige sfeer, fijne muziek, niet te luid. Mijn partner en ik zijn Grieks eten kenners ( 40 jaar) waarvan 10 jaar onze dochter in Griekenland woonde en daar heeft geleerd uit de eerste hand wat het is om Grieks eten te maken. Bij de Griek (Manolis) is het eten perfect, ieder gerecht heeft zijn eigen smaak en bij ieder gerecht 4 bijgerechten, rijst-griekse salade-tzatiki-aardappels. Mijn lievelings gerecht is lam, van mijn partner gegrilde zalm (veel). En koude ouzo vooraf (gratis) en niet te duur, vandaar een regelmatige bezoeker.
    Een echte aanrader.

53. Michaela

Wij komen er vaak-heerlijk Grieks eten, vriendelijke bediening, leuke sfeer....een aanrader!

54. Geweldige ontvangst door de eigenaar Manolis.

Heerlijke sfeer, je waant je in Griekenland, rustige achtergrond muziek.

Het eten SUPER, en meer dan genoeg, nog een lekker mandarijn likeurtje gedronken bij de koffie en het diner was helemaal af.

Ik raad iedereen aan die nog niet geweest is om toch echt eens daar te gaan eten.

55. Martin & Anne & kleine Bas Baaiman

We hebben er al regelmatig gegeten en het is iedere keer weereen feest als we bij de griek zijn geweest.

Het eten is super goed het is altijd genoeg eigelijk te veel hahah we eten bijna iedere keer de volgende dag weer grieks heerlijk. We zijn bijna 3 jaar getrouwd en dan gaan we lekker weer naar de griek.

Het personeel is zeer vriendelijk en de eigennaar ook gezellige griekse muziek op de achtergrond net als of je echt in griekekenland bent.

56. We zouden op zaterdagavond naar de musical van Soldaat van Oranje gaan. Aangezien we vanuit Limburg kwamen wilden we van te voren nog lekker eten. Na het lezen van de goede beoordelingen hadden we voor "De Griek" in Katwijk gekozen.

Dit is ons in ieder geval absoluut niet tegengevallen. Hartelijke eigenaar, snelle bediening en meer dan voldoende lekker eten. Dit alles in een prima Griekse sfeer.

Absolute aanrader!

57. Heerlijk Grieks eten, ruime porties (wij hadden geen ruimte meer voor een nagerecht) en een hoffelijke en vriendelijke bediening. Prettige Griekse muziek op de achtergrond, niet te luid. Zeer aanvaardbare prijzen.

58. Heerlijk om je weer even echt in Griekenland te wanen, de bediening is erg professioneel en heel erg vriendelijk.

Het eten is werkelijk perfect en de keuze is ruim voldoende, de prijs valt reuze mee, als grote eter kom je hier prima aan je trekken. De sfeer is lekker ontspannen en de entourage is mooi en zeker van deze tijd.

Heerlijke avond gehad............Echt een aanrader!

59. Dirk Capel

Voorafgaand aan de "Soldaat van Oranje" voor de eerste maal in dit restaurant gegeten n.a.v. goede resencies.

De sfeer is goed, de bediening is vriendelijk en het eten voortreffelijk en ruimschoots voldoende.

Een terugkomer.

60. Super! Voor eigenaar Manos (geboren Kretenzer) is maar 1 ding belangrijk : Zijn gasten moeten zijn restaurant tevreden verlaten. Daar doet hij alles aan. Mooie gezellige griekse ambiance, je voelt je even heerlijk in Griekenland. Gevarieerde gerechten op de menukaart en vlotte en gezellige bediening. Heerlijke nagerechten!

Een echte aanrader is de Suzuki. (gemaakt volgens zijn moeders recept)

61. Bert en Marianne van Bladel

We gaan hier vanaf de opening minimaal 1 keer per maand eten. Eigenaar Manos zorgt al een paar jaar dat iedereen zich hier thuis voelt.

We hebben nog nooit iets aan te merken gehad op de kwaliteit van het eten of de bediening. Wat je ook neemt alles smaakt heerlijk en de gastheer en bediening zijn altijd even vriendelijk.

Hier nemen we ook onze visite met een gerust hart naar toe.

Een geslaagde avond is verzekerd!

62. Voorafgaand aan Soldaat van Oranje eerst wezen Grieken.

Fabeltastisch! Vriendelijk personeel, verzorgde gerechten, niet zo standaard en voldoende. Smaak was ook geweldig, sappig vlees, prima bereiding van bijgerechten.

Na een voorgerecht en hoofdgerecht geen plaats meer voor een baklava en dat wil wat zeggen voor een doorgaans grote eter!

Kortom: ik zeg doen!

63. Heerlijk eten, gezellig restaurant.

64. Zijn al enkele malen wezen eten. Gastheer/eigenaar een vriendelijke man!

Heerlijk eten, smaakt niet hetzelfde, verschillende gerechten en verschillende smaken! Zeer klantvriendelijk en goede sfeer. Prijs en kwaliteit zijn goed in verhouding!

65. Ik ben er een aantal keren geweest en het beviel me echt uitstekend!

Goede bediening, leuke gastvrijheid, leuke sfeer, lekker eten, kortom geweldig!

66. We hebben er al een aantal keren gegeten en het smaakte ontzettend goed. De gastvrijheid is er super goed, echt top!

De bediening is ook heel erg goed.

67. els 5 punten

Heerlijk eten.

Gewoon een avondje gezellig uit.

De bediening is in 1 woord geweldig.

Ze zijn lief en vriendelijk.

68. Heerlijk vegetarisch eten! Goede bediening!

69. Prettige bediening, gezellige sfeer en het eten was uitstekend.

70. Eten is zeer goed, personeel ook vriendelijk en attent.