Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Kamperland verdeeld zijn.

1. Heerlijk mosselen gegeten met vrienden op mooie zomerse avond! De kater kwam al toen de rekening bezorgd werd: €9,00 euro voor twee halve liters plat water. Het water werd notabene in een karaf bezorgd, niet eens in een afgesloten fles. De eigenaar er nog op aangesproken maar die vond het de normaalste zaak van de wereld. Jammer...

2. Wij verbleven een week in de beachhouses in Kamperland. We hebben 5 keer bij Rubens gedineerd en 1 keer gelunched. Het eten was voortreffelijk, en over de bediening niets dan lof. Zijn wij op Noord Beveland dan weten wij in ieder geval dit voortreffelijk restaurant te vinden. Kortom van ons niets dan lof.

3. Een glas wijn met een vlieg erin, is natuurlijk een slechte binnenkomer. Laten we het maar wijten aan een niet goed oplettend bedienend personeel. Dat is overigens ook het enige negatieve punt aan dit restaurant. Borden die onder je neus worden weggehaald, als je net je laatste hap in je mond hebt gestopt. Het niet goed kunnen spreken van de Duitse taal, wat toch enigszins een vereiste is voor een restaurant dat het toch vooral moet hebben van het toeristenseizoen. Het eten daarentegen was voortreffelijk.

4. Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding, aangename losse sfeer en vriendelijke bediening. Zeer lekkere huiswijn! Hier komen wij graag terug!

5. Vriendelijkheid van alle medewerkers is hier echt opvallend.

6. Kouwenberg

Erg gezellig en lekker gegeten. Ondanks dat het niet druk was toch sfeervol gegeten. Heerlijke visgerechten!

7. dick mosselman

Slecht opwarm voedsel. Bediening ziet je niet staan. Nog nooit zo iets meegemaakt. Net als het park/camping zeer beneden alle pijl.

1,1
  8. Marco van den Boogaard

Recreërend op een Roompot report in de buurt waren we op zoek naar een plek om lekker te eten. Via Internet kwamen we bij La Cantina. We besloten daar een pizza te gaan eten. Niets bijzonders zou je denken maar de Pizza's waren overheerlijk. Echt lekker. De bediening was uitermate vriendelijk en de sfeer was erg leuk. Met andere woorden: een echte aanrader als je in de buurt bent en zeker de moeite waard om er een paar kilometer voor om te rijden.

9. Familie

Super locatie, erg (kind)vriendelijke bediening, heerlijk eten. Wat wil je nog meer!

10. Patricia en Marcó

Lekker eten, uitstekende service. Leuke sfeer en het uitzicht en terras zijn prachtig! Wij komen zeker nog eens terug.

11. Elly Wilderom

12. Paul &Natascha

Wij hebben zondag 29-06 hier wederom voortreffelijk gegeten.
    We hadden Serge de "vrije hand" gegeven voor het diner, het maakte niet uit als het maar lekker was. Nou, dat is niet tegen de verkeerde gezegd: Vooraf een asperge amuse met basilicum, risotto met kreeft en coquille tartaar en heilbot, runderbouillion met een vleugje madera, verse pasta met asperges zeekraal en kreeft, varkenshaas en tournado met groenten en een grande dessert.
    Serge.. Het was fantastisch. Bedankt namens ons en tot gauw.

13. Fam. Naaktgeboren

N.a.v. de recensies bij jullie wezen eten. We zijn niet teleurgesteld. Sinds lange tijd niet meer zo lekker gegeten in een restaurant. Ook zijn jullie super kindvriendelijk. Kipnuggets stonden niet op de kaart en uit de doos met hapjes werden een aantal kipnuggets voor onze kleine man getoverd. Echt een aanrader als je heerlijk wilt uit eten op een hele relaxte manier. Ga vooral zo door.

14. Pas voor het eerst bij Gasterij Rubens gegeten, was super leuk. Lekker eten, gezellige sfeer, prachtig uitzicht en top bediening! Het is duidelijk dat het ze er bij Gasterij Rubens alles aan gelegen is om de gasten een heerlijke leuke avond te bezorgen. Vanavond ga ik weer en het zal zeker niet de laatste keer zijn!

15. Fam Smit

Al sinds de opening in 2011 zijn wij, de familie Smit, vaste gasten van Brasserie ‘’kookpunt’’.
    Ook hebben wij 2 lieve kleinkinderen waar wij als ‘’trotse’’ grootouders graag mee gaan eten
    Vraag is dan natuurlijk waar ? Dit valt inderdaad niet altijd mee (ze zijn 2 en 4 jaar oud). Meestal dus een kindvriendelijk restaurant zoals een pizzeria of pannekoekenrestaurant, hier hebben de kinderen het ook altijd naar de zin, ze hebben kleurplaten, een kinderspeelhoek en soms mogen de kinderen zelfs hun eigen ijsje scheppen! Echter… een paar keer per jaar gaan we ook met z’n tweeen uit eten. Romantisch, knus en zonder de toch altijd ‘’aanwezige’’ kinderen.
    Wij komen dan ook graag in brasserie ‘’kookpunt’’ voor het fijne eten, de punctuele bediening en de rustige sfeer.
    Wij begrijpen ook de reactie van sommige gasten en het dilemma van Serge, de eigenaar. Echter… Wel een begrijpelijke keuze gezien de omvang van de zaak en de open keuken!

Familie Smit, Kortgene

16. Petra Terpstra

Wij verheugden ons erop om hier te gaan eten. Helaas een grote teleurstelling, want we kwamen niet binnen. Wij hebben namelijk een kindje van 19 maanden! En we kregen keurig te horen dat hij geen kinderstoel heeft en we dus ergens anders maar moesten gaan kijken.
    Zo,... dat verwacht je even niet. Als je jengelende kinderen hebt dan ga ik niet ergens eten, maar met een dochter die keurig mee eet en alles eet, vond ik dit toch wel een vette belediging.
    Zet het dan ook even zo duidelijk op je website als je beleid zo zwart wit is. Dan hadden we meteen ons de moeite kunnen sparen. Dus heb je kinderen, dan hoef je hier niet naartoe! Smakelijk!

17. Frans en Carolien

We hebben zaterdagavond gegeten bij dit restaurant waar we heel erg over te spreken zijn. Heerlijk eten en een nette bediening. Alle medewerkers zijn even vriendelijk en houden van wat humor.
    Gezellig restaurant waar het vol zat toen we binnen kwamen, en dit nadat het 5 weken geleden pas is geopend. Je hebt er een prachtig uitzicht over het Veerse meer. Wij hebben er heerlijk gegeten en als we in de buurt zijn, gaan we zeker weer terug.

18. a de zwart

Verser kan niet, direct uit het water de Oosterschelde kreeft op ons bord. Heerlijk gegeten!!

19. Gister middag lekker op het terras gezeten bij de haven.
    Was erg druk, maar werden ondanks dat vriendelijk en snel geholpen.

20. Michel & Denise

2 mei 2014 hebben wij bij Gasterij Rubens onze bruiloft gevierd.
    Wij zijn zeer vereerd dat wij daarin de eersten mochten zijn.

De locatie is prachtig gelegen aan het veerse meer en heeft een heel mooi uitzicht op Veere.
    Daarnaast is de inrichting bourgondisch, knus en gezellig. Je voelt je er meteen thuis.

Het diner was voortreffelijk. Je merkt dat er met verse streekproducten wordt gewerkt.
    Je proeft de liefde en passie van de chef kok terug in de gerechten.

Tijdens de receptie en het feest mochten we genieten van culinaire hapjes.
    Het vriendelijke personeel heeft alle gasten de volle aandacht gegeven.

Wij willen jullie een groot compliment geven dat jullie zo kort na de opening al zo'n prestatie met een heel leuk team weten neer te zetten.

We kunnen iedereen aanraden om hier gezellig een kopje koffie met zelfgemaakte appeltaart te gaan nuttigen. Te gaan lunchen, dineren of een leuk feest te geven!

Nogmaals bedankt!

21. Nadat de oude veerstoep een tijd geleden dicht is gegaan, waren wij toch wel benieuwd wat er voor in de plaats is gekomen. Op zo'n top locatie moet het wel goed zijn en we zijn dan ook zeker niet teleurgesteld.
    Toen we binnenkwamen zagen we een zeer gezellige inrichting. Al snel kwam er een vriendelijke vrouw uit de bediening ons verwelkomen. We keken in de menukaart en namen allebei de Carpaccio als voorgerecht.
    Mijn vrouw nam als hoofdgerecht de Tournedos en ik de Zeebaarsfilet. De gerechten zagen er top uit en de smaak was uitmuntend.
    Complimenten aan het hele team van Rubens en wij komen hier van de zomer zeker nog vaak eten! Aanrader voor iedereen.

22. Kees en Diny Rijk

We kwamen na twee seizoenen weer in de haven van Kamperland en bij het betreden van Gasterij Rubens, op de vroegere locatie van de oude veerstoep viel mijn mond open van verbazing. Wat een mooie sfeervolle zaak! En net geopend, wist de nieuwe gastheer mij te vertellen. We besloten meteen te blijven eten.
    Verrukkelijke kalfscarpaccio, heerlijke verse zeebaars en ook de Spare Ribs waren uitmuntend. Complimenten aan de chef en ook aan het bedienende team van gastheer Raymond. Enthousiast, deskundig, vriendelijk, zeer oplettend en gastvrij.
    We hebben echt een prima avond gehad. Ook leuk voor de kinderen die alle hoofdgerechten in kinderportie kunnen krijgen. En de echte wijnliefhebber kan hier ook terecht. Alle chateau wijnen per glas verkrijgbaar! Nog nergens meegemaakt!
    Kortom een zaak om absoluut te bezoeken. Wij komen zeker terug!

23. Chinees-Indisch Kamperland

Vanavond chinees eten gehaald bij Chung Ching in Kamperland. Verschrikkelijk was het. Nasi was gebakken rijst zonder groenten en dan was idem voor de bami. Soep, fou yong hai en nog een gerecht(je) was werkelijk niet te eten, zo zout was dit. Op de bami en nasi zat niets. Geen eitje..... En het was het dubbel zo duur als normaal.
    In in woord schandalig duur en niet te eten. Bah...wat een slechte zaak.

24. Afgelopen weekend heerlijk gegeten en genoten van een goed glas wijn! Als voorgerecht hebben we carpaccio en gamba's gegeten. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit en de smaken waren heerlijk.. als hoofdgerecht hebben we een heerlijk malse tournedos gegeten, dat zie je niet vaak meer zo'n lekker stuk vlees op de menukaart. Ik ben eigenlijk helemaal niet vam de toetjes maar ik kon geen nee zeggen tegen de creme brullee!

Al met al een zaak waar ik van de zomer nog vaak ga komen. Als straks het terras klaar is kan je er heerlijk genieten van een goed glas wijn. Het personeel is erg vriendelijk en je merkt de passie van de chefkok. Echt een aanrader!!!!

25. Vanavond bij Emelisse gegeten, heerlijke gerechten die goed passen bij het seizoen. Daarbij goede aanraders voor de eigen gebrouwde bieren.
    De bediening was goed en gezellig! En tot slot nog wat lekkere biertjes meegenomen voor thuis.
    Kortom echt een aanrader!

26. Top restaurant. Gezellig, sfeervol en een vriendelijke bediening. Wij hebben onze keuken gevonden.

27. Erwin

15 februari met vrienden bij Restaurant Emelisse gegeten.
    Vanavond gaan we voor de carpaccio en de champignons met mosselen vooraf, de entrecote, de schweinehackse en de eendebout als hoofdgerecht en het kaasplankje, de aangeklede koffie, het nougat ijs en de mouilleux als nagerecht.
    Vorige keer was ik zo laaiend enthousiast over de carpaccio dat ik deze nu uiteraard weer neem. Het zijn iets dikker gesneden plakjes kalfsvlees met de lekkerste tomaatjes, rucola, pijnboompitjes en kaas. De kaas is een tegenvaller. Hoe geweldig dit gerecht vorige keer was, nu geeft de wat flauwe kaas het gerecht niet de pit die het toch nodig heeft. Wellicht zijn er mensen te vinden die de kaas liever wat minder pittig willen maar ik behoor daar niet toe.
    Hoewel het nog met kop en schouders boven menig ander carpaciogerecht uitsteekt is het experiment van de kok niet geslaagd. Met de juiste kaas was dit gerecht een "gouden plak". Nu moeten we genoegen nemen met "zilver".
    De schweinehackse is wederom heerlijk. Het is helemaal gaar en het vlees valt van het bot. Verder is het bord opgemaakt met wat rode kool, zuurkool en wat aardappels uit de oven. Ook de gekonfijte eendenbout is perfect mals. Deze is gegaard in ganzenvet en prima op smaak. De entrecote heeft een prima cuisson. Deze wordt geserveerd met een mosterdsaus en dezelfde rode kool en zuurkool. Het valt wel op dat het bord met de entrecote wat basic/eenvoudig is opgemaakt, dat was vorige keer wat beter.
    De gerechten zijn zonder uitzondering erg smakelijk.
    Ook de nagerechten vallen goed in de smaak. Het kaasplankje heeft een lekkere hoeveelheid van drie verschillende kazen en een heerlijke stroop van Espresso Stout, van het huisgemaakt bier.
    Enig minpuntje is dat de vriendelijke jongedame geen uitleg weet te geven over de verschillende kazen.
    De mouilleux is goed gelukt. De chocolade loopt eruit. Het wordt geserveerd met een pipet met Grand Marnier. Het nougat ijs is lekker met een stevige stroopwafel en karamelsaus. De aangeklede koffie is prima aangekleed, we krijgen er een likeur bij, naar eigen keuze, een brownie (niet droog, exact zoals deze moet zijn), warme kersen en een stukje apfelstrudel met slagroom.
    Een heerlijke afsluiter van een fijne avond.

Aanrader? Jazeker, we hebben een fijne avond gehad. Het is keurig binnen, de bediening is prima, eten is goed, wat willen we nog meer.

28. Heerlijk gegeten: spareribs met friet, pizza tonijn en pizza Hawaï. Echt een aanrader, ook voor afhaal (ivm vakantiepark).
    Naar aanleiding van recensies hier gekomen en zeker geen spijt van gekregen. Eet smakelijk.

29. Wij zijn met de familie (8 volwassenen en 2 kinderen) bij Emelisse gaan eten op een zaterdagavond (1-2-2014). Wij hadden de brouwerstafel besteld. Afgezien van het feit dat de serveerster niet zo goed kon vertellen wat het allemaal inhield hebben we wel genoten!

3 uur lang getafeld met een goede timing tussen alle gangen. Elke gang bestond uit lekkere hapjes, vlees en vis. Wat ons betreft mag de kabeljauw vervangen worden door een platvisje. Maar dat is puur een smaak kwestie. De kinderen hebben lekker meegegeten van alles op tafel stond en werden niet meegerekend op de eindafrekening.

Bijpassende bijzondere bieren, zeer smakelijk! Als je met een groep vrienden bent en met een taxi dan kan je de drank voor 17,50 afkopen. Hebben wij niet gedaan. Bij brouwerstafel zit koffie en thee inbegrepen.

30. fam. Pellicaan

18 januari 2014 zijn wij met 4 personen gaan eten bij Emelisse. Het voorgerecht (kalfscarpaccio) heb ik terug gegeven! Het was niet te snijden,te dik en taai. De "entrecôte" van mijn partner was getrancheerd! Het vlees was droog en smaakloos, doorbakken ipv medium. Voor de veiligheid alleen koffie besteld als dessert. De capuccino smaakte niet naar koffie! Alles bij elkaar was het een teleurstelling! We hadden er meer van verwacht.
    Misschien scoort Emelisse beter met de lunch?

2,5