Betaald Parkeren op de Nieuwe Markt of aan de Burgwal
    Gratis parkeren bij het Station van Kampen.

Wij zijn makkelijk te vinden, de Bonte Os is gevestigd aan de voet van de toren van Kampen

Je hebt geen reden nodig om biefstuk te eten. Alleen een plek waar hij goed bereid wordt.

Wij staan bekend om onze liefde voor het bakken van verse biefstukken.
In de pan of op de big green egg.
Kogelbiefstuk, entrecote en ossenhaas zijn de vaste biefstukken op het menu. Daarnaast zijn er wekelijks specials zoals de T-bone steak, Cote de Boeuf, Bavette en hertenbiefstuk. Maar er staat meer op het menu dan de lekkerste biefstukken, zoals varkenshaas-saté, kip-saté, vis, salades en gerechten van de Vegetarische slager.

Onze specialiteiten? Ossenhaas Indonesië, gebakken kippenlevers met spek en ui en bloedworst met appelcompote. Hollandse klassiekers.. en waar vindt je nog kapucijners met piccalilly op het menu?

Lunchen kan bij ons op zondag van 11:30 tot 16:00, de zondagslunch.
De andere lunch, met klassieke sandwiches als Rueben Sandwich, Philly cheese steak of een Croque Madame/Monsieur.

1402519801 80
1420613806 83
1460420617 85
1521940234 87

1. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en een gezellige knusse locatie.
    We zullen er zeker terugkomen. 👍

2. De sfeer was bij binnenkomst al gelijk gezellig. De bediening was goed en leuk. Het ging 1 keer mis, we kregen 2 verkeerde biertjes, dit werd goed opgelost en kregen van het huis. Het eten was heerlijk. We hebben het erg naar ons zin gehad. We komen zeker nog een keer terug… :-)

3. Richard Van Wijnbergen

Uitermate gezellig gegeten, leuke tent & goede bediening.

4. Mijn favoriete restaurant van Kampen. Lekker huiselijk, héérlijk eten en altijd vriendelijk personeel.

5. Wij hebben heerlijk gegeten! Na een gezellige middag in de Stads gehoorzaal!

6. Erg gezellig en lekker gegeten en gedronken.
    Echt een aanrader.

7. Maarten Spaan

Leuke sfeer en super eten!

8. nils de kleine

Lekkere ossenhaas gehad, erg mals en ligt lekker in de jus, lekkere salade erbij en knapperige frietjes!
    Lekkere koffie na gehad.
    Goede en aardige bediening.

9. Heerlijk gegeten, fijne sfeer en zeer vriendelijk personeel.
    Een aanrader!

10. Een supergezellig restaurant, waar je heel erg goed kunt eten. Bovendien staan er dingen op de menukaart, die je niet vaak in andere restaurants tegen zult komen. En als je dit soort dingen thuis niet vaak eet, dan is dat een grote verrassing.
    Zeker de moeite waard om nog een keer naar terug te gaan.

11. Wim drost

Goed eten gezellige ambiance.
    Biefstuk was super.
    Zalm ook uitstekend.
    Eenvoudige tafelpresentatie maar dat is een keuze, maar komen hier zeker weer.

12. Hele fijne plek in Kampen om te eten of wat te drinken. Met geweldig eten en heerlijke Amsterdamse bieren. Ik kom er regelmatig en altijd graag.

13. Het is er heerlijk vertoeven. Super lekker eten. Alles voorgerecht. Hoofdgerecht. Nagerecht. Overal word zorg aan besteed top. Vriendelijk personeel. Kom zeer zeker terug.

14. Als voorgerecht zalm, smaak was goed maar wel te simpel en in verhouding te duur. Als hoofdgerecht ossenhaas, was gewoon perfect, partner had lady steak en die was te ver doorgebakken.
    Geen nagerecht genomen, 2 dames waren maar met 1 tafel bezig en negeerder de rest compleet dus opgestaan betaald en weggegaan.

15. Gezellige sfeer, heerlijk eten en vriendelijke bediening.
    Aanrader 👌

16. Heerlijk gegeten! Gezellige sfeer en fantastisch vlees en zalm! Om je vingers bij op te eten!

17. Batte Middelbos

We hebben voor de eerste keer bij De Bonte Os gegeten en dat is ons goed bevallen. Erg lekker gegeten en vlotte bediening.

18. Rudi Vinke

Zoals eerder hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Minpunt was dat ons werd verzocht om te gaan om ruimte te maken voor een grote groep mensen die vanaf 21.00 blijkbaar hadden gereserveerd. Dit is ons bij de reservering niet medegedeeld. Zeer spijtig want we hadden nog graag wat biertjes willen proeven. Zo kwam een leuke en lekkere avond te vroeg en abburpt aan zijn eind.

19. Leuke sfeer, mooi aangekleed en vriendelijk personeel die ook meteen de gerechten buiten de kaart goed aan ons presenteerde. Wel bleek er veel niet voorradig (o.a. gerookte zalm en een vegetarisch gerecht) wat niet voor een heel welkom gevoel zorgde. Biefstuk was lekker, maar niet bijzonder. Jammer dat er bij de biefstukken geen keus is voor een saus of kruidenboter. Ook het bord wordt op geen enkele manier aangekleed, alleen een biefstuk in een laagje jus. Als voorgerecht gekozen voor tomatensoep die prima was. Zoete aardappelfrites en sla wel lekker, maar had meer verwacht als je adverteert met 'de lekkerste biefstuk van kampen'.

20. Erik van der Weerd

Was weer top. Eten was heerlijk (en de speciaalbiertjes ook)! Supergezellig!

21. Wederom heerlijk gegeten bij M&M. De Bonte Os is een heerlijk eetcafé, gewoon gezellig met een Amsterdamse ambiance in het gezellige Kampen.
    Heerlijkste biefstuk van Kampen.

22. Luc van der Sluis

Als afsluiting van de kerstvakantie lekker gegeten met ons gezin met 3 kinderen. Zeer gastvrij ontvangen, informele sfeer, goed meedenkende bediening en bovenal lekker gegeten. Absoluut een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar!

23. Henry De Vries

Een en al lof. Heerlijk gegeten! Ossenhaas biefstuk met de Indonesië saus <3

24. Anouschka de Jong

Echt een top tent, heerlijk biefstuk en super sfeer. Ik zou het iedereen aanraden.

25. Heerlijk eten in een ongedwongen, maar enthousiaste warme sfeer… genieten dus…

26. Jacqueline

Prima ontvangst en heerlijk gegeten. Wat wij zo leuk vinden aan de Bonte Os is dat ze verschillende vegetarische gerechten op het menu hebben staan. Daar kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen! Wij komen zeker weer terug.

27. D Notenboom

Geweldige tent leuke sfeer, lekkere biertjes, en heerlijk vlees van de big green egg, en niet duur een echte aanrader dus.

28. Lisa van dun

Leuke sfeer, wel erg dicht op elkaar je keek bij iedereen op het bord.
    Eten was redelijk goed er werd alleen niet gevraagd hoe we onze biefstuk wilde waarbij het echt nog heel rood was. Verder was het prima

29. Teleurstellende avond. Ondanks onze reservering van maand geleden voor 10 man bleek er toch geen plaats te zijn op deze eerste kerstdag.men probeerde onze groep van 10 aan een tafel te plaatsen waar je krap met zijn zessen kunt zitten! Begrijp ik niet! Maar is slecht management. Vond de vraag van de ober of we accoord gingen met deze tafel vooraf al onbegrijpelijk en zeker niet gastvrij. Ik bedoel je weet toch hoeveel mensen er komen? Om half 7 aan tafel en pas om 21.15 Uur eten op tafel! Om deze reden dus maar geen dessert besteld. Slechts 3 personen bediening. Kortom… teleurstellende avond waar wij veel meer van hadden verwacht.
    Ps kwaliteit eten goed.

30. Goede service en het eten was heerlijk. Een aanrader om daar te gaan eten.

31. Jenine van den Hoek

Heel lekker eten en heel gezellige sfeer! Lekkerste vlees ooit! Hele prettige fijne bediening.

32. De bonte os is het beste restaurant van Kampen. Het vlees is altijd goed, perfect gebakken, en als je de mazzel hebt om een dry-aged stuk te bestellen, doen!
    De sfeer is die van een bruine kroeg/eetcafé, warm en gezellig. En het team is te gek! Toptent!

33. Heerlijk mals vlees, zowel het vlees, patat en de koffie goed warm, daar hou ik van.
    Gezellige herberg!

34. Super biefstuk en heerlijke capucijners.
    Een aanrader

35. Wij hebben met zijn vieren heerlijk gegeten en gedronken, voor herhaling zeker vatbaar!

36. Heerlijk gegeten, veel vegetarische gerechten beschikbaar en lekkere bijgerechten. Serveerders komen geregeld langs (niet storend).

37. Hans both

3/4 uur wachten na reservering is meer dan vervelend. Nog geen excuus of drankje. Geen aanrader.

38. Dit keer niet de ladysteak (altijd geweldig), maar de hertenbiefstuk. Doen, zou ik zeggen. Boterzacht en een heerlijke saus. Ook genoten van het voor- en nagerecht.

39. Gewoon eerlijk lekker eten met hoed gehumeurde herberg bediening.
    De ossenhaas was super. Bijgerechten friet en sla basic.

40. Bert Loode

Heerlijk gegeten in een leuke ambiance!! Voortreffelijke ossenhaas gegeten en het personeel is zeer vriendelijk en attent!

41. De beste biefstuk. Zeer zeer lekker.

42. J.vrijburg

Heerlijk gegeten voor een goede prijs in een ontspannen ambiance. Vriendelijk en attent personeel.
    De biefstuk was verrukkelijk!

43. Anita Sluiter

Inderdaad de lekkerste biefstuk van Kampen!! En “de ballenbar”: geniaal!!
    Weer een heerlijke avond gehad bij De Bonte Os!!

44. Top, goede sfeer, lekker eten, mooie ambiance.

45. Weer heerlijk gegeten, super fijn plekje in Kampen waar wij het liefst eten. Heerlijke bieren van leuke brouwerijen. En natuurlijk de lekkerste biefstuk van kampen en omgeving. Gewoon top

46. We hadden met zijn vieren een heel gezellige avond in een sfeervolle bistro. De biefstuk was top en ook de bijgaande salade smaakte prima en was iets meer dan een "gewone" salade.
    Enig minpuntje vonden de dames in het gezelschap de wat ongemakkelijke banken.
    We komen graag nog eens terug.

47. heleendijk

Het eten was heerlijk, goede bediening. Het was druk maar niet vervelend.

Er waren ook kleine porties dat zie je niet vaak.
    Ik zal dit restaurant zeker aan raden.

48. Gister voor de 1e keer gegeten.
    Wij komen zeker weer terug!
    Fantastisch eten, lekker gevarieerde keus biertjes en erg gastvrij en leuk personeel.
    Sfeer ook super gezellig!

49. Heerlijk gegeten prima sfeer attente gastheer.
    Komen zeker eens terug.

50. Heerlijk gegeten, prima hoeveelheden, gezellige sfeer.

51. Het was erg druk daardoor duurde het iets langer voordat we aan tafel konden. Het eten was ontzettend lekker, het vlees perfect bereid, er hangt een goede ongedwongen sfeer, een aanrader!

52. Het eten was heerlijk! Super vlees!
    Bij aantal vragen die we hadden moest heel hard nagedacht worden. Maaaar uiteindelijk alles super opgelost en erg vriendelijk! Bedankt!

53. Heerlijk gegeten. Het was weer genieten! Alles was goed. De bediening, de sfeer, het eten. Aanrader!!

54. Sandra Oostra

Even na half 8 op zoek naar een plek om te eten voorafgaand aan een concert in de Stadsgehoorzaal. De serveerster twijfelde even of we dan wel op tijd zouden zijn, maar ze ging direct bij de koks informeren. Nog geen 10 minuten later zaten we aan tafel, hadden we drinken en werd het eten opgediend: een Lady Steak. Niet alleen de service was super, het eten was ook heerlijk. Simpel, maar erg lekker.

55. Met "de lekkerste biefstuk van Kampen" wordt niets teveel beloofd. Uitstekende kwaliteit, ruime porties en een gezellige, levendige atmosfeer.

56. Anet Dingemans

We hebben heerlijk gegeten, erg leuk restaurant/ herberg. Ondanks dat ik dacht dat het voor mij misschien te druk was(hersenbeschadiging) was het precies goed!
    De soep had warmer gemogen maar smaakte erg goed.

57. Knus, gezellig restaurant met leuk, vlot, kundig personeel! Prijs/kwaliteit top!
    Door de drukte duurde het wat langer dan gemiddeld maar voor ons was dit geen probleem!
    Voor vegetariërs weinig spannends op de kaart.

58. Fred Schep

Geweldige sfeer en uitstekende kwaliteit, top avond gehad

59. Lekker eten, slechte service.
    Geen oplettendheid voor lege glazen.
    Vroegen om een fles water, werd een karaf aangeboden. Ons prima maar je loopt omzet mis.
    Kaarsen uit op vele tafels, pas toen er tafels leeg waren werden ze opnieuw aangedaan ondanks dat ze bijna gingen sluiten.
    Saté saus was water.
    Werd een beetje nonchelant rond gelopen erg jammer dit omdat het eten wel erg lekker was.

60. Zoals altijd weer heerlijk gegeten in een gezellige sfeer! Fijn!

61. Een prima plek om met ons gezin gezellig uit eten te gaan. Voor groot en klein, jong en iets minder jong, is er iets op de kaart te vinden.
    Een plaats om nog een keer terug te komen.

62. We hebben heerlijk gegeten. Was erg druk daardoor erg rumoerig en de bediening duurde wat langer.

63. Gezellig ongedwongen eetgelegenheid. Gevarieerde kaart, prima kwalieit producten en goed bereid. Complimenten hoor!

64. Goed stuk vlees, lekkere bijgerechten, vriendelijke bediening en een goede sfeer!

65. Astrid Bayat-van den Brink

Het eten was heerlijk, de bediening goed, maar omdat het helemaal vol zat was het vrij rumoerig en moesten we af en toe gewoon schreeuwen naar elkaar.

66. Een gezellige tent met een informeel karakter. Het eten was lekker. Wij vonden het wel wat rumoerig en minder prettig zitten aan een hoge tafel met barkrukken. De lage tafels waren al bezet.

67. Heerlijk gegeten, zoals altijd. Attente bediening. Een geheide aanrader!

68. De bavette was weer heerlijk!

69. Erg lekker gegeten afgelopen donderdag. Super goede service en heel sfeervol. Zeker voor herhaling vatbaar!

70. Familie Haaijema

Zoals altijd is het eten bij de bonte os een fantastische ervaring! Als mijn ouders op bezoek zijn is het eerste wat ze vragen: jullie hebben toch wel bij de bonte os gereserveerd toch?!

Wij zijn als familie groot fan en er is voor ons geen ander restaurant waar wij zouden willen eten! Elk restaurant in omgeving Kampen valt in het niets bij deze herberg.

Het personeel is altijd vrolijk en vriendelijk en weten wie de klanten zijn!

Lieve mensen van de bonte os! Komen snel weer! (Dan met zijn vijven aangezien de kleine er dan is!) Geniet van jullie verdiende vakantie!

71. fam stange

Super gezellig!!
    Heerlijk gegeten.

72. We werden erg vriendelijk ontvangen en snel geholpen toen we een plekje hadden gevonden.
    Het eten werd snel geserveerd en was heerlijk!

73. Super lekker eten, elke keer weer.

74. We hebben heerlijk gegeten bij de Bonte Os. De bediening was prima.

75. a de ruiter

We komen wel vaker bij de bonte os. Het eten is goed. En de keuze uit lekkere biertjes in groot. Ook met kinderen kun je er goed eten. Voor hen is er ook keuze genoeg.
    Binnenkort komen we vast weer.
    Ps. Reserveren op mooie dagen is wel handig.

76. Prima locatie. Midden in het centrum in een zijstraat. Leuk terras. Met onze reservering vrije keuze uit een van de vele gereserveerde tafels op het terras. Vlotte, vriendelijke bediening. Ossenhaas en bavette waren heerlijk. De dressing van de salade zat alleen op het bovenste deel. Mixen ging niet in dat kleine bakje. Jammer. Al met al goed gegeten.

77. We hebben heerlijk gegeten!

Bediening was vriendelijk en behulpzaam!

78. Wilco Van Der Kolk

Prima eten en drinken. Vooral het vlees en de bieren zijn heerlijk. Lekker buiten gezeten. Nadeel is wel het carillon dat een uur lang met enorm geluid aan het pingelen was, zodat gesprekken een stuk moeilijker werden. De banken vind ik ook oncomfortabel.

79. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er heerlijk heb gegeten.
    De ambiance van de Bonte Is straalt rust en gezelligheid uit. Het personeel kan ik als zeer vriendelijk beoordelen. Het eten was voortreffelijk.
    Persoonlijk, miste ik bij de Burger het kommetje sla. Dat werd wel bij de steak geserveerd, ik vindt dat altijd een lekkere aanvulling bij het eten.
    Voor de liefhebbers van steak zeker een aanrader.

80. Nina van Bruggen

Top restaurant, top eten, top service zeker 5 sterren op alle gebieden!

81. annemieke

Heerlijk en gezellig gegeten met5 personen, goede prijs-kwaliteitverhouding en prettige atmosfeer en bediening.

82. W. van Doorn

Gezellige tent, goede sfeer en erg behulpzaam en vriendelijk personeel. Komen hier zeker terug.

83. Biefstuk en burger waren goed, maar de snitzel was echt heel slecht. Was gefrituurd en er zat geen smaak aan. Toen ik daar wat van zei, anrwoorde de serveerster dat de snitzel voor hun bijzaak was. En verder werd er niet op gereageerd. Heel slecht.

84. Lekker eten en drinken in een relaxte sfeer. Grote bierkaart.
    Bediening was erg langzaam.

85. We hebben heerlijk gegeten met z’n 4.
    1 biefstuk 1 zalm en 2 varkenshaas. Het was alle 4 top!!!

Hier gaan we vaker heen!

86. Greetje Ramaker

Heerlijk gegeten. Bediening super vriendelijk. Prijs/kwaliteit zeer goed. Zeer smaakvol eten. Top.

87. Veelzijdige menukaart. Goed eten in een gezellig en gemoedelijk sfeertje. Leuke avond gehad met de collega's!

88. Heerlijk gegeten, fijne bediening. Maar dat carrillion… dat werkelijk een uur speelt. Is een crime als je buiten op het terras zit. Zou een volgende keer zeker niet meer buiten gaan zitten schreeuwen.
    Had graag gezien dat de gastheer/ vrouw hiervoor van tevoren zou waarschuwen. Vrijdagavond van 19.20 Tot 20.20 uur.

89. Super lekker eten en gezellig sfeertje! Duurde wel iets langer maar was het zeker waard.

90. Eten zoals altijd kwalitatief goed, lekker en ruim voldoende. (H)eerlijke producten en fijne bediening.

91. Margriet Last

Het was weer heerlijk, als altijd!

92. Barry Dekker

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer.
    Smaakvolle gerechten. Aanbevolen bijgerecht: kapucijners- en de championschaaltje. Bediening is Top!
    We komen zeker terug.

93. J van der Meulen

Heerlijk gegeten, goede sfeer, goede bediening.

94. Ard en Helma

Prima service. Snelle bediening, zelfs met 2 grote groepen gasten tegelijk. Vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.

95. Heerlijk gegeten en goede service.

96. Tjeerd en sieta de vries

We hebben heerlijk gegeten. De zoete aardappel friet was ook top. Fijn dat er aan de vegetariërs is gedacht. Prijs en kwaliteit prima!

97. Wij eten hier regelmatig. Het is er altijd druk en daardoor wel wat rumoerig. Service is vriendelijk, en zij komen gelukkig ook niet om de haverklap vragen of je nog drinken wil. De prijs / kwaliteit verhouding is zeer goed. Kaart is klein maar daardoor is alles vers. Zeker een aanrader. Reserveren is een must.

98. In een woord super. Daar komen we voor terug.

99. Het feit dat we hier regelmatig terugkomen moet op zich al genoeg zeggen.
    De ambiance is zeer gemoedelijk en het eten is uitstekend. De bediening is ook ongedwongen en snel.
    De tijden tussen de gangen was prima!

Volgende pagina