Betaald Parkeren op de Nieuwe Markt of aan de Burgwal
    Gratis parkeren bij het Station van Kampen.

Wij zijn makkelijk te vinden, de Bonte Os is gevestigd aan de voet van de toren van Kampen

ma lunch 16:00 - 23:00
di lunch 16:00 - 23:00

WIJ ZIJN MET VAKANTIE VAN 3-9 t/m 18-9. DE 19e SEPTEMBER STAAN WE WEER FRIS EN FRUITIG VOOR IEDEREEN KLAAR.

Je hebt geen reden nodig om biefstuk te eten. Alleen een plek waar hij goed bereid wordt.
Herberg de Bonte Os, aan de voet van de Nieuwe Toren in Kampen.

Sinds 1 juli 2013 serveert herberg de Bonte Os met trots biefstuk, saté en vis
Altijd vers, nooit bevroren.
Geniet van de warme, vriendelijke sfeer en de smaak van een goed stuk vlees.
Ontspan en ons team zorgt voor Amsterdamse gezelligheid en Kamperse gastvrijheid.

Herberg de Bonte Os staat bekend om zijn liefde voor het bakken van verse biefstukken. Kogelbiefstuk, entrecote en ossenhaas zijn de vaste biefstukken op het menu. Daarnaast zijn er wekelijks specials zoals de T-bone steak, Cote de Boeuf, Bavette en hertenbiefstuk. Maar er staat meer op het menu dan de lekkerste biefstukken, zoals varkenshaas-saté, kip-saté, vis, salades en gerechten van de Vegetarische slager.

Geniet van onze specialiteiten zoals de pikante ossenhaas Indonesië, gebakken kippenlevers met spek en ui en bloedworst met appelcompote. Hollandse klassiekers.. en waar vindt je nog kapucijners met piccalilly op het menu?

ma lunch 16:00 - 23:00
di lunch 16:00 - 23:00

1455193673 86
1461995697 85
1472198732 84
1489203790 87
1506208848 86
1519812895 86

1. Zoals altijd weer heerlijk gegeten in een gezellige sfeer! Fijn!

2. Een prima plek om met ons gezin gezellig uit eten te gaan. Voor groot en klein, jong en iets minder jong, is er iets op de kaart te vinden.
    Een plaats om nog een keer terug te komen.

3. We hebben heerlijk gegeten. Was erg druk daardoor erg rumoerig en de bediening duurde wat langer.

4. Gezellig ongedwongen eetgelegenheid. Gevarieerde kaart, prima kwalieit producten en goed bereid. Complimenten hoor!

5. Goed stuk vlees, lekkere bijgerechten, vriendelijke bediening en een goede sfeer!

6. Astrid Bayat-van den Brink

Het eten was heerlijk, de bediening goed, maar omdat het helemaal vol zat was het vrij rumoerig en moesten we af en toe gewoon schreeuwen naar elkaar.

7. Een gezellige tent met een informeel karakter. Het eten was lekker. Wij vonden het wel wat rumoerig en minder prettig zitten aan een hoge tafel met barkrukken. De lage tafels waren al bezet.

8. Heerlijk gegeten, zoals altijd. Attente bediening. Een geheide aanrader!

9. De bavette was weer heerlijk!

10. Erg lekker gegeten afgelopen donderdag. Super goede service en heel sfeervol. Zeker voor herhaling vatbaar!

11. Familie Haaijema

Zoals altijd is het eten bij de bonte os een fantastische ervaring! Als mijn ouders op bezoek zijn is het eerste wat ze vragen: jullie hebben toch wel bij de bonte os gereserveerd toch?!

Wij zijn als familie groot fan en er is voor ons geen ander restaurant waar wij zouden willen eten! Elk restaurant in omgeving Kampen valt in het niets bij deze herberg.

Het personeel is altijd vrolijk en vriendelijk en weten wie de klanten zijn!

Lieve mensen van de bonte os! Komen snel weer! (Dan met zijn vijven aangezien de kleine er dan is!) Geniet van jullie verdiende vakantie!

12. fam stange

Super gezellig!!
    Heerlijk gegeten.

13. We werden erg vriendelijk ontvangen en snel geholpen toen we een plekje hadden gevonden.
    Het eten werd snel geserveerd en was heerlijk!

14. Super lekker eten, elke keer weer.

15. We hebben heerlijk gegeten bij de Bonte Os. De bediening was prima.

16. a de ruiter

We komen wel vaker bij de bonte os. Het eten is goed. En de keuze uit lekkere biertjes in groot. Ook met kinderen kun je er goed eten. Voor hen is er ook keuze genoeg.
    Binnenkort komen we vast weer.
    Ps. Reserveren op mooie dagen is wel handig.

17. Prima locatie. Midden in het centrum in een zijstraat. Leuk terras. Met onze reservering vrije keuze uit een van de vele gereserveerde tafels op het terras. Vlotte, vriendelijke bediening. Ossenhaas en bavette waren heerlijk. De dressing van de salade zat alleen op het bovenste deel. Mixen ging niet in dat kleine bakje. Jammer. Al met al goed gegeten.

18. Wederom heerlijk gegeten. Biefstuk heerlijk mals. En het toetje. Fantastisch.

19. We hebben heerlijk gegeten!

Bediening was vriendelijk en behulpzaam!

20. Wilco Van Der Kolk

Prima eten en drinken. Vooral het vlees en de bieren zijn heerlijk. Lekker buiten gezeten. Nadeel is wel het carillon dat een uur lang met enorm geluid aan het pingelen was, zodat gesprekken een stuk moeilijker werden. De banken vind ik ook oncomfortabel.

21. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er heerlijk heb gegeten.
    De ambiance van de Bonte Is straalt rust en gezelligheid uit. Het personeel kan ik als zeer vriendelijk beoordelen. Het eten was voortreffelijk.
    Persoonlijk, miste ik bij de Burger het kommetje sla. Dat werd wel bij de steak geserveerd, ik vindt dat altijd een lekkere aanvulling bij het eten.
    Voor de liefhebbers van steak zeker een aanrader.

22. Nina van Bruggen

Top restaurant, top eten, top service zeker 5 sterren op alle gebieden!

23. annemieke

Heerlijk en gezellig gegeten met5 personen, goede prijs-kwaliteitverhouding en prettige atmosfeer en bediening.

24. W. van Doorn

Gezellige tent, goede sfeer en erg behulpzaam en vriendelijk personeel. Komen hier zeker terug.

25. Biefstuk en burger waren goed, maar de snitzel was echt heel slecht. Was gefrituurd en er zat geen smaak aan. Toen ik daar wat van zei, anrwoorde de serveerster dat de snitzel voor hun bijzaak was. En verder werd er niet op gereageerd. Heel slecht.

26. Lekker eten en drinken in een relaxte sfeer. Grote bierkaart.
    Bediening was erg langzaam.

27. We hebben heerlijk gegeten met z’n 4.
    1 biefstuk 1 zalm en 2 varkenshaas. Het was alle 4 top!!!

Hier gaan we vaker heen!

28. Greetje Ramaker

Heerlijk gegeten. Bediening super vriendelijk. Prijs/kwaliteit zeer goed. Zeer smaakvol eten. Top.

29. Veelzijdige menukaart. Goed eten in een gezellig en gemoedelijk sfeertje. Leuke avond gehad met de collega's!

30. Heerlijk gegeten, fijne bediening. Maar dat carrillion… dat werkelijk een uur speelt. Is een crime als je buiten op het terras zit. Zou een volgende keer zeker niet meer buiten gaan zitten schreeuwen.
    Had graag gezien dat de gastheer/ vrouw hiervoor van tevoren zou waarschuwen. Vrijdagavond van 19.20 Tot 20.20 uur.

31. Super lekker eten en gezellig sfeertje! Duurde wel iets langer maar was het zeker waard.

32. Eten zoals altijd kwalitatief goed, lekker en ruim voldoende. (H)eerlijke producten en fijne bediening.

33. Margriet Last

Het was weer heerlijk, als altijd!

34. Barry Dekker

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer.
    Smaakvolle gerechten. Aanbevolen bijgerecht: kapucijners- en de championschaaltje. Bediening is Top!
    We komen zeker terug.

35. J van der Meulen

Heerlijk gegeten, goede sfeer, goede bediening.

36. Ard en Helma

Prima service. Snelle bediening, zelfs met 2 grote groepen gasten tegelijk. Vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.

37. Heerlijk gegeten en goede service.

38. Tjeerd en sieta de vries

We hebben heerlijk gegeten. De zoete aardappel friet was ook top. Fijn dat er aan de vegetariërs is gedacht. Prijs en kwaliteit prima!

39. Arend en Emma

Zoals altijd weer heerlijk gegeten, top kwaliteit.
    Vegetarisch is ook klasse.
    Het is verder geen minpunt en het is niet storend (gezien de drukte), maar soms staat het drinkglas iets te lang leeg.

40. Wij eten hier regelmatig. Het is er altijd druk en daardoor wel wat rumoerig. Service is vriendelijk, en zij komen gelukkig ook niet om de haverklap vragen of je nog drinken wil. De prijs / kwaliteit verhouding is zeer goed. Kaart is klein maar daardoor is alles vers. Zeker een aanrader. Reserveren is een must.

41. In een woord super. Daar komen we voor terug.

42. Het feit dat we hier regelmatig terugkomen moet op zich al genoeg zeggen.
    De ambiance is zeer gemoedelijk en het eten is uitstekend. De bediening is ook ongedwongen en snel.
    De tijden tussen de gangen was prima!

43. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, goede porties, geen probleem toen wij we aangaven dat we 1 voorgerecht met z’n tweeen wilden delen, er werd een extra bordje bijgezet.

44. Frederika

De presentatie van de gerechten erg somber aandachts punt.Als de borden een slag groter zijn en alles goed verdeeld is al een ander gezicht.

Biefstuk top

45. Klunder

Super goed en lekker gegeten.
    Producten van hoge kwaliteit en dat proef je.

46. B. Beumer

Heerlijk en ontspannen gegeten bij Herberg de Bonte Os. Onze kinderen hebben genoten van de Bonte Os burger en wij op onze beurt van een botermalse ossenhaas Indonesië. Eigenlijk vreemd dat we hier als echte Kampenaren niet vaker hebben gegeten. Dat gaan we dus veranderen........

47. Teun de Man

Prima gegeten, in een leuke sfeer. Aanrader.

48. We hebben een familiedinertje gehad bij De Bonte Os en zijn vol lof over alles.
    De sfeer was prima en de bediening heel vriendelijk en ontspannen, ondanks dat de zaak volledig vol was en alle tafels bezet waren.

Op het menu hadden we biefstuk van ossenhaas en spareribs. Daarbij een goede salade en overheerlijke frietjes. Vooraf een starter van brood met huisgemaakte kruidenboter. Als toetje een Parijse soes, dan wel een ijsje met advocaat of chocoladesaus. Alles smaakte even lekker en was goed bereid.

Wat het extra leuk maakte, was dat we gebruik konden maken van kortingsbonnen (voor de biefstuk en het feit dat we nadien naar de Stadsgehoorzaal gingen). Dat laatste leverde een korting op van 10% op de rekening. We hoefden er niet eens om te vragen, maar werd door het personeel zelf doorgevoerd. Over service gesproken!

49. Na 20 Minuten zitten wachten. Zonder dat ook maar iemand aandacht aan ons bestede zijn we maar ergens anders gaan eten.

50. Meerdere gerechten waren uitverkocht. Er was een tekort aan glazen.

Personeel deed haar uiterste best, maar een tekort aan gerechten was een domper op de avond.

Kwaliteit van het eten was overigens wel top.

51. pieter van driel

Samen met collega gegeten; was ontspannen met lekker Kamper-biertje. Als laatste gasten vertrokken…

52. Netjes ontvangen, tafel was nog bezet, even aan een andere tafel een drankje. Kleine kaart, maar wel een goede kwaliteit. Lekker veel soorten bier en een gezellige atmosfeer. Uitstekende bediening, hier kunnen veel horeca-bedrijven nog wat van leren.

53. r.pleiter

Veel te druk. Er was een klein plekje gereserveerd om te zitten. Bijna bij anderen aan tafel. Eten wel goed bediening vlot. Prijs oke.

54. Rita Prins

Het was uitstekend, eten was goed en bediening ook, erg gezellig met collega’s gegeten.
    Voor herhaling vatbaar.

55. Bart van Ackooij

Het eten is altijd erg goed, ook voor wie een vegetarische hap wil eten. Altijd interessante specials van de dag en de sfeer is altijd erg gezellig. Daarnaast hebben ze altijd erg leuke biertjes van verschillende kleinere brouwerijen. Top-toko!

56. Verolme

Het was echt super en gezellige huiselijke sfeer en de bediening was echt super.
    De keuze van de boer hebben we aan hun overgelaten en was zeer lekker.
    We van zeker nog een keer.

57. Hebben heerlijk gegeten in een heel gezellige sfeer. Alleen jammer dat je voor een beetje patat extra moet bijbetalen. Normaal krijg je in elk restaurant salade of patat gewoon aangevuld!

58. Heerlijk gegeten op tweede Paasdag. Het hert smaakte meer dan goed! Kudo's voor de chef(kok).

59. Fantastisch plekje in Kampen waar je echt heerlijke entrecote en biefstuk kunt eten. De bierkaart is bijzonder en vol smaak. Maar verrassing zat in de bitterballen vooraf! Een gezellige, gastvrije en vakkundige aanrader!

60. S van Dijk

Ja geweldig gegeten we waren er voor de eerste keer maar komen zeker terug.

61. De keijzer

Gezellige “bruine”herberg. Heerlijke biefstuk.

62. Samantha van Zanten

Echt onze favo restaurant om heerlijk even samen te relaxen onder het genot van lekker drinken en eten. Gezellig en leuk personeel en het eten is altijd van zelfde kwaliteit. Zeker een aanrader!

63. Sjoerd Ketelaar

Heerlijk gegeten, goede service en vele mooie bieren. Aanrader

64. Stempher

Absoluut favoriet bij ons, om samen te genieten van de relaxte sfeer, het héérlijke eten en elkaar! Iedere keer weer top.

65. Rianneke Brussen

Fantastisch eetcafe. Héérlijk eten! De culinaire bitterballen zijn een aanrader! Gezellige sfeer, leuke bediening, alles lekker vlot. Je zal geen spijt krijgen als je bij de Bonte Os je avond door gaat brengen.

66. Van der weerd

Heerlijk gegeten. Alles was goed. Werd leuk met onze kinderen om gegaan. Dat is gezellig zitten.

67. De perfectie combinatie van vlees en speciaalbier. Zelfs de patat is top.

68. Heerlijke biefstuk gegeten in een gezellige huiskamer sfeer 👌🏻

69. F. Scheijde

Het was heel gezellig, lekker gegeten, en een gezellige sfeer.
    Prima!

70. Het was super!
    We hebben nog nooit zo'n lekkere zalm gegeten… een echte aanrader!
    En heel vriendelijk personeel… en dikke pluim van ons! 👌👍

71. john wetzels

Fijne tent met sfeer! Bediening zeer bekwaam en erg vriendelijk. En hoe ze je maaltje bereiden, daar hoef je je geen zorgen om te maken: helemaal af.

72. Heerlijke biefstuk, lekkere wijn, perfect geserveerd in een sfeervolle herberg met goed gezelschap.

73. Heerlijk gegeten. Hertenbiefstuk was top. Goede bediening.

74. Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving.
    1 tip: verse jus d’orange zou een verbetering betekenen.
    Verder complimenten voor de ossenhaas!

75. Geweldige service, ontspannen sfeer en erg lekker eten. Als je uit eten wilt zonder gezeur en gewoon goed wilt eten voor een zeer betaalbare prijs? Dan moet je bij de Bonte Os zijn. #Bestebiefstukvankampen #bestebierenuitamsterdam.

76. Monique Bruintjes

Zeer goede service.
    Uitstekend eten.
    En als afsluiter, Meer dan prima prijs / kwaliteits verhouding.

Gisteren op Valentijnsdag kregen we ook nog een leuk presentje.

Wij komen zeker vaker.

Bedankt.

77. Nick en Tam

Wij zijn nogal van nieuwe dingen uitproberen en ik hou van afwisseling, maar sinds de eerste keer Bonte Os (nu inmiddels al een paar jaar geleden) willen we bijna niets anders meer.
    Het eten is altijd goed (op zich niets bijzonders, maar wel HEEL LEKKER klaargemaakt! En dat is het verschil) en de sfeer/ambiance altijd top. De uitbaters weten altijd de beste producten (vleeswaren van Brandt & Levie, diverse biertjes van Brouwerij Het IJ, heerlijke koffie en/of thee van De Eenhoorn, en ga zo maar door) aan te bieden in samenwerking met kwalitatief goede leveranciers (niet de standaardproducten via bijv de Hanos of de Macro).
    De Bonte Os is goed voor een snelle hap, maar ook voor een avondje uitgebreid tafelen. Wij zijn zelfs zo content met deze toko dat we onze bruiloft daar gevierd hebben. Lees: na de ceremonie toasten met onze vrienden en familie, daarna heerlijk uitgebreid uit eten en natafelen. Dus u begrijpt dat De Os een speciaal plekje in ons hart (en leven) inneemt.

78. Ik vond het gezellig en de kwaliteit van eten en drinken is goed. De medium ossenhaas was erg mals en goed van smaak. Ze gebruiken weinig zout in het eten. Dat is prettig.

79. Istvan Heldoorn

Super lekker gegeten! Michel een goede gastheer. En ook de rest van het personeel… top!
    Goede uitleg over het eten en ook de kennis van de speciaal bieren was goed.
    Uitstekende avond gehad.

80. Heerlijk vlees!

81. Kwaliteit van de varkenshaas van de Sate stok was zo zo, te gaar en met zeen.
    Veel minder van kwaliteit dan paar weken geleden.
    De 2 mini - garnalen kroketjes, 4 besteld, waren lekker.
    Je kunt beter spreken van een bitterballetjes.
    De spare ribs waren te gaar.
    Jammer, dat we voor wat meer saus moesten betalen. Al was het maar 1 euro.
    Jammer, dat er geen olie en azijn op tafel staat.
    Bediening en ambiance prima.

82. Vlees was zeer goed klaargemaakt, heel smakelijk.
    Helaas wat weinig groente.
    Het toetje viel helaas iets tegen vergeleken met het voor- en hoofdgerecht

83. Heerlijk gegeten. Ossehaasje niet te groot. Perfect.
    Gezellige bediening.

84. Miranda Poel

Heerlijk gegeten. Wij hebben een glutenvrij dieet en daar was goed rekening mee gehouden! Gezellige inrichting en goede service. Een aanrader.

85. Zoals gebruikelijk bij Herberg de Bonte Os weer gastvrij ontvangen en ontzettend lekker gegeten. Iedereen aan te bevelen. Echt heerlijke biefstuk en ook de rest is om te smullen. Kortom een geniet avond!

86. Michel Schoumans

87. Goede sfeer en uitstraling. Heerlijk eten.

88. Heerlijk gegeten!

Bediening is enorm vriendelijk en de sfeer is er fijn.

Garnalen kroketten waren echt een top
    keus. Smaakte voortreffelijk! Top combi.

En natuurlijk de allerlekkerste biefstuk.

Super bedankt team Bonte Oss!

89. We hebben heel gezellig gegeten, en het eten was heel lekker!
    Een gezellige sfeer en prima service en bediening.

90. Matige ervaring. Cocktailgarnalen werden niet volgens de kaart geserveerd. 2 Ipv 4 en zonder saus.

De marinade bij de saté was overheersend en het gekozen dessert was niet voorradig.

Bediening liet lang op zich wachten.

Ambiance is redelijk tot goed.

91. Margreet van Enk

Gezellige sfeer en leuk om te zitten. Vriendelijke bediening en goede service.

92. H. de Velde

Vriendelijke en attente bediening. Lekker eten en een goede prijs/ kwaliteitverhouding. Een aanrader.

93. Petra van Veen

Heerlijk gegeten! Aanrader!

94. Jordy van der Ploeg

Gisteren heerlijk gegeten bij de Bonte Os!
    Leuke diverse kaart met genoeg lekkere gerechten maar de ossenhaas was zeker het hoogtepunt! Tevens genoeg keuze aan heerlijke biertjes, voor ieder wat wils! De bediening was vriendelijk & niet gehaast!

Bonte Os is dan ook zeker de moeite waard om naar toe te gaan.
    Ik ga zeker nog eens terug.

95. Super lekker.

96. Andre Smit

Fantastische avond met heerlijk eten!

97. Lekker eten en een leuke sfeer. De Lendebiefstuk met Indische saus is echt een aanrader. Top.

98. We hebben heerlijk gegeten biefstuk is om te zuigen.
    Ook de zalm is voortreffelijk om maar te zwijgen over de spare-rib.
    Zonder meer een aanrader.

99. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, leuke bediening👍

Volgende pagina