Deal Sfeervol genieten van een heerlijk 5-gangendiner. Nu voor maar 37,50!

Restaurant De Bottermarck is gelegen in Kampen aan een typisch "Anton Pieck" pleintje. Hier kunt u genieten van smaakvolle gerechten in een geriefelijke ambiance. Dit is ook onderschreven door de Michelin-gids, welke ons sinds 2005 elk jaar heeft bekroond met twee bestekjes.
Dus kom nu smaakvol genieten van ons zorgvuldig samengestelde 5-gangendiner, nu met meer dan 30% korting!

55,00 37,50 -31%

do vanaf 12:00
vr vanaf 12:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

Restaurant de bottermarck, gelegen in het oude hart van Kampen aan de Botermarckt, is al jaren de gelegenheid voor lekker genieten op gebied van eten, drinken, gezelschappen op het terras of in de herenkamer. Bekroond met twee bestekjes in de Michelingids, weten alle collega's van de bottermarck u het fijne gevoel te geven als u komt eten. Wij hopen u te mogen begroeten

• Rookruimte
  4. Betalen Visa Master Card pin American Express Diners Club

di vanaf 12:00
wo vanaf 12:00
do vanaf 12:00
vr vanaf 12:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1194522053 78
1202145010 79
1209767966 84
1293620489 76
1484194405 77

1. We hebben heerlijk gegeten bij De Bottermarck; kwalitatief uitstekende gerechten, op mooi opgemaakte borden. Met als afsluiting een verrukkelijk chocoladedessert.
    Fijn was ook, dat er meerdere tafels bezet waren (in het verleden waren er soms maar 2 tafels bezet) en dat komt de sfeer zeer ten goede.
    We komen zeker terug!

2. V. Lichtenberg

Het eten was heerlijk en erg luxe opgemaakt. We kregen een verrassingsdiner wat extra leuk is, omdat je dan iets krijgt wat je zelf niet zo snel zou kiezen. Dat maakt het extra interessant vind ik. De sfeer vond ik persoonlijk iets minder, omdat het een luxer restaurant is was het vrij modern en licht ingericht. Maar het paste wel in het geheel. De service was uitstekend! Niks op aan te merken. De prijs/kwaliteit vond ik ook zeer goed, vooral voor de luxe die je terugziet op je bord vind ik de prijs erg goed. Al met al een hele fijne ervaring gehad en zeer lekker uit eten geweest!

3. E. van den Burg

4. meeuwes oosterhuis

2 jaar geleden een wijn arrangement genoten bij Bottermarck en toen besloten om eens met de Amsterdamse en Groningse familie een diner af te spreken in Kampen. Erg goede ambiance met fantastische gerechten die deskundig begeleid werden met heerlijke wijnen.
    Kortom wij komen terug bij gelegenheid en zeker een aanrader.

5. Tine verhagen

Goede ontvangst en bediening was prettig. Heerlijk gegeten. Jammer dat er na het afrekenen niemand van het personeel uitgeleide kwam doen.

6. De menukaart is te ingewikkeld: voorgerechten, tussengerechten die ook als hoofdgerecht kunnen, hoofdgerechten en menu met veel te veel keuzes. De gerechten zelf zijn goed van smaak, maar zijn vaak (te) gecompliceerd. De wijnen zijn te duur in verhouding tot de kwaliteit.
    Een overdaad aan ambitie, die kwalitatief niet waargemaakt wordt.

7. Het eten was goed, mooie opmaak. Prijs was m.i. te hoog voor dat wat we hebben gegeten en gedronken. Serveerster liet een bord vallen op onze tafel en er zat een haar in kaasdessert. Was prima op te lossen met een kopje koffie… helaas.

8. Regina Geurink

Dit was voor ons de tweede keer dat we hier hebben gegeten. Het eten is heerlijk! Prima hoeveelheden. Althans voor ons. De jongedame die ons bediende deed het erg goed!

9. Bediening was top, maar helaas het eten niet.
    De samenstelling van de gerechten was een ratjetoe, met smaken die niet bij elkaar pasten.
    De vis was ab-so-luut niet vers.

10. Kees Dirks

Het was erg gezellig de bediening was attent en correct, de sfeer was erg goed, maar daar leent Kampen zich ook uitstekend voor. Zeker voor herhaling vatbaar.
    Kees Dirks Faros

11. Warme zomeravond op terras op plein. Het duurde een uur voordat eerste gang geserveerd werd. Gelukkig lekker, dat maakt wachttijd goed.

12. Jan Bos

Wij hebben in een uiterst sfeervolle herenkamer in alle rust als familie de verjaardagen van ons kunnen vieren. Het eten was uitstekend en de bediening uiters vlot, behulpzaam en meedenkend.

13. Echt goede keuken, prima bediening. Absolute aanrader.

14. Janneke

Eten was erg goed!
    Jammer dat het zo rustig was en we binnen een uur 3 gangen achter de kiezen hadden.

15. Van dijk

Mooi opgemaakt maar met een zilveruitjes paar paddestoeltjes augurkjes, en asperges moest je zoeken, vlees was lekker maar met een stukje aardappel nee dit is voor de prijs niet in verhouding, we hebben naar het eten je van onze trouwdag nog even een lekkere bal gehakt met saté gehaald bij de snackbar heerlijk.

16. MM Sparreboom

Heerlijk gegeten, 5 gangen menu, vriendelijk personeel, en restaurant lekker ruim je heb veel privacy .

17. Fijne avond gehad, lekker gegeten. Restaurant kan wel wat meer sfeer gebruiken.

18. Hans both

Etienne en team, voortreffelijk gegeten! Echt alles goed👍

19. Top! Verrassend lekker gegeten. Zag er ook prachtig uit. Echt genoten.

20. Gewoon goed en gezellig.

21. Zoals altijd super gezellig, heerlijk eten en top bediening. Klasse!

22. Wij hebben fantastisch gegeten met twee.
    Wij zij toch heel wat gewend maar dit was eerlijkwaar een totaal nieuwe ervaring:
    Hoe er tegen eten aangekeken wordt:
    Geweldig hoe ingrediënten gecombineerd worden!!
    Goede wijnen bij de gerechten hoewel er over smaak best te praten valt maar wij hadden geen klachten.
    Iets duurder dan we gewoon waren maar dit was het wel waard!!!!
    Gezien onze leeftijd( 56) waren de porties gewoon genoeg.
    Ik heb altijd echt veel gegeten maar ondanks dat was dit vijfgangenmaal gewoon voldoende.
    Wij gaan zeker terug.
    Groet aan de zure recensies!:
    Ga onbeperkt spareribs of Chinese buffetten gebruiken: ook niets mis mee!

23. Tineke Hoebert

Hele fijne ervaring. Heerlijk gegeten met goede bijpassende wijnen. Bediening was top.

24. We werden hartelijk ontvangen en mochten vervolgens een tafeltje uitkiezen.

Er was een ruime keuze uit verschillende gerechten. Wij hadden een viergangenmenu gekozen. De gerechten werden mooi gepresenteerd en waren zeer smaakvol. Het minpunt was echter de hoeveelheid voedsel. De porties waren zeer klein.

Het voorgerecht, de rundercarpaccio, was verrassend. Het tussengerecht, soep en tagliatelle waren eveneens zeer smaakvol. Het hoofdgerecht bestond uit een kwalitatief goed stuk vlees, maar er zat zo goed als niets bij. Een plakje van een krielaardappeltje en een minuscule hoeveelheid groente. Het dessert was tot slot ook smaakvol.

Gelet op de omvang van de porties en de prijs (€ 45 voor een viergangenmenu), krijgt dit restaurant maar een gemiddelde beoordeling. Na het dineren hadden wij namelijk nog trek.

25. Gastvrij, aandacht voor de klant, voor het eten. We voelden ons verwend. En het menu was oogstrelend en heerlijk. We komen terug.

26. Met mijn vader en schoonvader was ik afgereisd naar Kampen voor een overnachting en een gezamenlijk diner bij Bottermarck. Toen wij vrijdagavond arriveerden werd een gezelschap verteld dat hun reservering via eet.nu niet was doorgekomen en dat er geen plaats was voor hen. Daarna overkwam ons hetzelfde lot ondanks het feit dat we enkele dagen eerder een reserveringsbevestiging hadden ontvangen. Eten, sfeer, kwaliteit kan ik niet beoordelen. Service wel: SLECHT.

27. Peter Muijselaar

In een gezellige huiskamersfeer hebben wij daar heerlijk gegeten. Het personeel deed er alles aan om het naar je zin te maken. Uiterst vriendelijke mensen!!

28. Het was weer een heerlijk avondje uit! Enthousiast vriendelijk personeel...kortom: " ze zijn nog niet van ons af!"😊

29. René Bos

Op het laatste moment een bezoekje gepland aan Kampen en natuurlijk een goed restaurant in deze stad. Via zoeken op tripadvisor en Iens bij de Bottermarck een tafel geboekt en daar hebben we geen spijt van gekregen. Echt heerlijk gegeten. De kreeftensoep is verrassend fris en uitgebalanceerd qua smaak en prima Graves als begeleider. De tompouce van zeetong en coquilles en paling was geweldig lekker maar een beetje veel. De tarbot was mooi stevig en goed van smaak. De begeleidende wijnen paste redelijk bij de gerechten. Tenslotte de regionale kazen geproefd met een heerlijke witte port. Wij zouden de 7(!!) kazen in een andere volgorde gelegd hebben. De bediening was wat verlegen maar vakbekwaam en kundig. De aankleding is wat aan de magere kant en hoewel wij aan het enige raam zaten kan ik me voorstellen dat het verder in de zaak wat donker kan zijn. Maar dat zijn details. Wij hebben in ieder geval heerlijk genoten van het eten en de wijnen in de Bottermarck. Kortom een aanrader als je het erg leuke Kampen ga bezoeken.

30. W.J. Westendorp

Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance met erg vriendelijk personeel!

31. Koop Fuite

Het was prima, alleen het kalfsvlees vonden we rundvlees achtig.
    Liever melk-gevoerd Witvlees.
    Dit is malser en beter van smaak .

32. Gisteren lekker gegeten bij de Bottermarck. Eten was erg smaakvol, vers en een echte aanrader.

33. Het eten was weer ontzettend lekker, personeel was zeer klantvriendelijk. We raden iedereen aan om eens een keer te eten in dit restaurant.

34. L. van Wensveen

Uitstekende visgerechten en friandises bij de koffie! De menukaart is nog uit 2016 en de bediening heel bescheiden.

35. Heerlijk gegeten en aandachtige service. De gangen waren mooi bereid. Bescheiden aankleding, mag wel iets meer 'natuurlijke' sfeer krijgen.

36. Fantastisch gegeten! Zeer verassend, een echt culinair hoogstandje!

37. Vriendelijke bediening, chef kwam zelf mee bij opdienen. Ambiance is vriendelijk, maar wat kil. Lunch voor vier personen kwam op 100 euro. Zeker niet slecht, maar voor een uitsmijter met soep? We hadden er meer van verwacht. Op de een of andere manier klopt uitstraling niet met verwachting terwijl het zeker niet slecht is. Ik zou zeggen de ambiance en prijzen wat naar beneden en je hebt een hit.

38. Gert Holtuwer

Alles smaakvol bereid. Verrassende combinaties. Zeker voor herhaling vatbaar!

39. H. van Dijk

De gereserveerde tafel voor 8 personen bevond zich op de bovenverdieping en gaf ons de gelegenheid onder elkaar te zijn zonder andere gasten. Perfect geregeld dus en droeg bij aan een gezellige avond met een uitstekend diner en heerlijke wijn. Prijs/kwaliteit in evenwicht.

40. Het eten smaakte heerlijk. Bediening stijfjes en de porties uitgeknepen. We hadden een drie gangen menu, maar het hoofdgerecht was echt weinig. (Stukje vlees met drie bonen, 1 hapje puree.) Voor de smaak willen we zeker terug komen, maar dan moeten de porties groter!

42. Gerco van Norel

Bedreven jonge ober. Fantastisch lekker eten, enorm goede opbouw en complimenten voor het (wijn)arrangement... Nooit lekkerder gegeten.

43. We hebben een vijfgangendimer gehad en betaald met Groupon. Het eten was heerlijk en de prijs van wat we voor de grouponbon betaald hebben, waard. De drankjes daarentegen waren schandalig duur. Een glas bier voor € 3,50 en een glas wijn voor € 7,00. Een glas kraanwater kostte € 2,00 voor een klein glaasje. Jammer want daardoor komen wij hier nooit weer, ook al was het eten lekker.

44. Geweldig gegeten op het terras van restaurant de bottermarck, lekker aperitief van het huis met een geweldig mosterdsoepje en een keur aan broodjes. Mijn tafelgenote nam de 5 gangen kleine proeverijtjes en ik de a la carte met begeleidende wijnen. Water was gratis bij dit diner. Enthousiaste bediening (zowel de gastvrouw als de chef), rustige ambiance in het centrum van Kampen. Wij komen graag terug. Topzaak voor een ieder die wil genieten van lekker eten en drinken.

45. Paar weken geleden gelokt door restaurantcadeaukaart. Eenvoudig bordje groente ( wel lekker ) 2 glazen witten wijn, koffie toe. Rekening 50 euro p.p. echt niet een normale prijs voor wat je eet !! En dan niet te vergeten de prijs van het water op tafel. Geen verhouding prijs / kwaliteit te scoren.

46. Via groupon vorige week hier gegeten.
    Het eten was lekker en vriendelijke (jonge) bediening.
    Beetje raar was dat er nog steeds een herfsttafereeltje op het menu stond.
    Al met al een leuke avond gehad.

47. Omdat wij met zeven personen waren, zaten wij " privé " boven.
    Heerlijk gegeten.
    Fijne avond.
    Petje af voor de bediening (trap op, trap af).
    Goede wijn.
    "Genieten!" is het bij de Bottermarck.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    JPL de V.

48. Vanwege het mooie weer konden wij gebruik maken van het terras met grote parasols. De tafels waren mooi gedekt met alles er op en er aan en een sympathieke gastheer die zelfs nog de stoel aanschoof bij mijn vrouw. De prijzen op de kaart was even schrikken maar de kwaliteit maakte veel goed. Jammer dat het platte water en de aangeboden broodjes als starter werden doorbelast op de rekening. Op ons verzoek konden we het kaasplankje delen en tot slot een uitstekend kopje koffie, welke rijkelijk voorzien was van bonbons. De wijn een Merlot was heerlijk, maar dat mocht ook wel. Voor ons is dit restaurant een aanrader voor speciale momenten.

49. Judith Veenstra

50. Albert en Corrie

Voortreffelijk gegeten. Het was een aanbieding van Groupon. 5-gangen menu samenstelling was geweldig. Mocht je iets niet lusten kon het aangepast worden of weggelaten maar dat was niet nodig. Goed tempo, niet te gehaast.
    Stoffering was prachtig.
    We komen zeker terug.

51. Voortreffelijk gegeten, vleesgerechten kwalititief hoogstaand.

Een paar opbouwende kritische minpuntjes;
    - aankleding restaurant een beetje 'koud'
    - geen uitleg bij wijnarrangement
    - geen uitleg bij eten

Voor de rest prima en zeker voor herhaling vatbaar.

52. I.Scholte

Heel minimalistisch restaurant, van buiten doet het sfeervol aan, maar binnen is het sober, wat niet verkeerd is, maar anders dan je verwacht. De bediening is goed, maar inderdaad erg jonge knullen die wat stijfjes proberen chique te doen.

Het eten is weer erg minimalistisch, een bonk vlees met een paar streepjes groente en een streepje saus. Nee, garnituur die je nog verwacht komt niet.

Toe koffie en thee, zonder iets erbij, thee met keuze uit 2 (!) smaken.

Nee, prijs/kwaliteit verhouding erg slecht; niet een locatie om aan te bevelen.

53. d.vrinds

54. Heerlijk gegeten, mooie gerechten met bijpassende wijnen.

Romantische en rustieke ambiance. Prijs / kwaliteit verhouding is goed.

55. Menu onevenwichtig. Mijn man en ik aten in De Bottermarck in Kampen op zaterdag 23 oktober 2010. Het pand oogt leuk; de inrichting is zeer eenvoudig. De ontvangst door de gastvrouw was hartelijk en attent. We werden bediend door een zeer jonge ober. Het ging er een beetje formeel en stijfjes aan toe. We vroegen als aperitief een prosecco maar dat was er niet. De ober vertelde dat er wel champagne was. Helaas bleek deze champagne, zonder hij ons dit vooraf vertelde, een zoete gemberchampagne (naar later bleek ad 12,50 per glas). Uit beleefdheid hebben wij dit opgedronken. Het was niet lekker. Wij aten het 4-gangen Menu Gastronomique, 75,00 p.p. (incl. een wijnarrangement). Twee gerechtjes vooraf (één met vis en één met vlees) waren vergezeld van witte wijnen met een ‘zoetje’. Helaas werd ons later ook niet gevraagd of we een voorkeur hadden voor een zoet of hartig toetje. We kregen zoet. Toen de ober ons vroeg of het allemaal goed was hebben we opgemerkt dat we de gerechtjes van goede kwaliteit vonden maar dat we het menu zeer onevenwichting vonden samengesteld: veel te veel ‘zoetjes’. Of de ober geïnstrueerd is om alle gasten gelijk te geven weten we natuurlijk niet maar hij gaf ons gelijk. We waren de laatste gasten die vertrokken; alle anderen waren door de gastvrouw ‘uitgezwaaid’. Wij hebben de gastvrouw niet meer gezien (ervaarden dit als zeer teleurstellend) en werden door de ober begeleid op onze weg naar buiten. Komen we terug? Neen, toch maar niet.

56. Sluit me aan bij al het voorgaande! We gaven de kok de vrije hand en hebben dat geen seconde betreurd. Leuke gerechten, goede smaken en voortreffelijk bereid. Lekkere wijnen erbij met interessante informatie van de ober.

En qua prijs... Ik eet liever 1x fantastisch dan 3x matig!

57. P. van der Veer

Uitstekend restaurant: mooie kaart, prettige bediening, en zeer passende wijnen. De prijs mag er zijn maar het resultaat maakt dat meer dan goed. Een aanrader!

58. Voor mij is er in de hele omgeving geen beter restaurant. Eten is heerlijk, bediening aardig en de stoelen zitten goed.

59. met afstand het beste restaurant van kampen. sfeer is zakelijk, keuken speelt makkelijk in op wensen van gasten. wijnarrangementen zijn zeer voortreffelijk.

60. els 20 punten

Heerlijk gegeten
    Zeker het beste restaurant van Kampen.
    Vriendelijke gastheren, zeer gastvrij.
    Tot de volgende keer

61. Heerlijk eten! bediening koel en beetje koud. Inrichting te zakelijk. ETEN VOORTREFFELIJK

62. heerlijk gegeten. Supervlotte bediening. Alles was tot in de puntjes geregeld! Klasse!

63. willem haasjes

eten is erg goed, alleen ambiance is kil, net als de gastvrouw

64. Martin Kamp

Wij hebben lekker en ongedwongen gegeten. Komen echt nog wel een keer! Succes en tot de volgende keer.

65. helemaal geweldig wij snappen niet dat jullie niet vermeld staan in de lekker gids van 2006/2007