Hier zie je hoe de meningen over de De Bastaard verdeeld zijn.

1. Voor- en hoofdgerecht heel erg lekker!

Dessert was echt van een mindere kwaliteit.

Vriendelijk personeel en gezellige sfeer.

2. Gezellig en lekker gegeten

3. Logtenberg

Heerlijk gegeten. Leuke gezellige sfeer.

4. Xandra Koster

Het vegetarische menu was echt niet lekker. Het was een soort puree, maar geen idee van welk product. Erg gekruid en zout, alsof er een potje aromat doorheen gegaan was. Verder met wat wortel en paddestoelen, meer niet. Ook het vegetarische rijstgerecht was niet lekker. Ik ga hier niet weer eten.

5. Nieuwe kaart. Geen friet of gebakken aardappelen bij de entrecote, maar een soort puree. Was niet direct mijn ding. Zat ook een donkere smurrie bovenop, wat voor mij niet direct een toegevoegde waarde gaf, beetje zout. Alles op één bord, geen groente of het zou verwerkt moeten zijn in de "puree".

6. Anne Adema

Het was voortreffelijk. Knus restaurant. Heerlijk gegeten. Attente bediening.

7. Heerlijk gegeten & top service! Geen moment met een leeg glas gezeten:)

8. Goed eten, fijne sfeer & vriendelijke bediening.

9. Gezellig zitten, vriendelijke bediening, én zoals altijd goed eten!

10. Goed eten echt een aanrader! De sfeer is prima en de service is oké je komt niets te kort. We Komen zeker terug.

11. We hebben heerlijk gegeten.
    De sfeer ws heel fijn en knus.
    De koffie met zoetigheid was echt een hele verrassing.
    We komen zeker nog een keer terug.

12. Katelijne Blondeel

Super vriendelijk
    Super lekker
    Super verhouding prijs/kwaliteit
    Super kwantiteit
    Super bediening!!
    We raden het iedereen aan die in Kampen komt.

13. van de velde

Viel tegen met onze ervaring van vroeger

14. Angelique

Vanwege cadeaubon hier gereserveerd. Het eten was heerlijk, we hadden mixed grill en spare ribs besteld. Ik lees dat er kindermenu's waren, maar dit werd helaas niet gemeld bij de bestelling (en stond niet op de kaart), waardoor mijn dochtertje een veel te grote portie kreeg (die ze niet op kon).
    Het eten was goed: het vlees precies goed gebakken, zacht en lekker.
    Er was te weinig bediening ingepland, waardoor je soms lang moest wachten.

15. Bok

Na meerdere malen te hebben afgehaald, nu gekozen om een keertje daar te gaan eten. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Een kaart werd geleverd zonder kindergerechten, die zijn wel beschikbaar: de bekende snack, maar ook spare ribs of saté met frietjes en appelmoes. Slechts 6 euro voor een kindermenu. De overige gerechten zijn ruim bemeten, de spare ribs zijn of zoet of (zeer) pittig gemarineerd. Gekozen voor de mix van spare-ribs met saté, de portie was voor mij veel te groot. Het was geen probleem een spare-rib mee te nemen. Gerechten worden direct nadat deze gereed zijn opgediend. Gerserveerd met atjar en dikke frieten. Niet gevraagd om aardappeltjes, maar die kun je in plaats van friet krijgen. Muziek staat aan, maar is niet luid aanwezig. Kortom, grote porties voor acceptabele prijzen, een aanrader!

16. Henk kroese

Bediening top. Eten zeer goed en genoeg. Voor herhaling vatbaar.

17. T Lafleur

Geweldig leuke setting,
    Heerlijk gegeten,
    Leuk adresje om door te geven aan vrienden & familie

18. De Bastaard is voor de vleeseter absoluut top. Voor de vegetariër is de keuze minder goed.

Hier gaan we zeker terugkomen.

19. Eten was prima! Gezellige omgeving.
    Een aanrader!

20. Heerlijk gegeten met collega's van Zalsman. Heel gezellig en een goede sfeer!

21. Ingrid jansen

We waren op vrijdagavond met een groep van 11 mensen. Het was super gezellig. Gemoedelijk, intiem, goede bediening, lekker eten. Echt genoten. Ga er zeker weer naar toe!

22. Vrijdagavond met 11 collega's van Drukkerij Zalsman wezen eten en het was gewoon helemaal foutloos. We hebben allemaal heerlijk gegeten en veel gelachen. De Bastaard is gewoon al jaren fantastisch. Bedankt! :-)

23. Anita jager

Het is echt een aanrader, super gegeten en heel gezellig en het personeel heel aardig en goed. Ga zekers nog een keer.

24. Wij hebben met z'n vieren heerlijk gegeten bij De Bastaard.
    Vonden het erg fijn dat er een tafel was die goed te gebruiken was voor een rolstoel, onze dank daarvoor.

25. Wederom heerlijk gegeten bij de Bastaard als inleiding van een gezellig avondje Theater!

26. De Bastaard is een gezellig & sfeervol restaurant.
    Uitstekende & vrolijke bediening!
    En het eten was erg lekker, we hebben genoten.

27. p tolhoek

Een aanrader!

28. A. Vahl

Afgelopen zondagavond (van half 7 tot na 9'en) heerlijk gegeten met 6 personen en heerlijk relaxed gezeten. Lekker sfeertje, vriendelijke bediening en een niet al te uitgebreide kaart, waarbij het alsnog moeilijk is om uit al het lekkers de definitieve keuze te maken. Heerlijke voorgerechten (duokip en gamba's) en ook de spareribs, Oosterse kip en zalm waren heerlijk. Deel van de rekening betaald met een speciale dinercadeau-bon van de Bastaard. Dat is ook een aanrader om eens cadeau te geven of te krijgen!

29. Ben Altena

Op 4 maart met 9 personen gegeten in De Bastaard, waaronder 1 kind van 7. Om 17.15 uur aanwezig. Nog niet al te druk, maar toch tegen 18.00 uur pas het voorgerecht op tafel. Hierna werd het erg druk en kregen sterk de indruk, dat de bediening en de keuken deze drukte niet aankonden, want om ongeveer 19.30 uur pas het hoofdgerecht op tafel, nadat er naar gevraagd werd. Bediening was enigszins het overzicht kwijt zo te merken. Nadat het nagerecht besteld was, nog een paar keer moeten vragen of het nog kwam, waarna eerst de koffie kwam en na 10 minuten de 2 andere nagerechten, waaronder het kinderijsje. Kennelijk was het aantal van 9 personen iets te groot om alles in 1 keer op tafel te krijgen, aangezien andere, kleinere tafels, wel snel het eten op tafel kreeg. Met alleen volwassenen is het niet zo'n probleem om wat langer te wachten, want gezellig is het zeker, maar met een kind erbij, zou hier toch wat meer rekening mee gehouden mogen worden.
    Het eten was echter (weer) heerlijk en zeker een aanrader. De bediening echter behoeft wat meer training om een beter overzicht te houden bij zo'n drukte. Wel erg vriendelijke bediening, dus daar is niets mis mee.

30. Kees de Kramer

We hebben gisteren met ons gezin heerlijk gegeten bij De Bastaard. Goede kwaliteit, sfeervol restaurant en vriendelijk personeel die prima met ons mee dacht!

31. Afgelopen zaterdag met 4 personen heerlijk gegeten. De bediening is ondanks de drukte geweldig en vriendelijk. Niets is teveel. Kortom echt een aanrader, wij komen nog een keer terug.

32. Heerlijk gegeten! De gamba's als voorgerecht en de spareribs en saté zijn onze favoriet!! En de gezellige sfeer en goede bediening maakt dat we telkens weer terug komen!

33. Heerlijk gegeten! Kamper uien soep was ook erg goed! Bastardo grill altijd een aanrader! Mijn favoriet! Roos op tafel voor mijn meisje gaf een romantische ontspannen sfeer. Prima geregeld! 1 opmerking ik vond de tafel te breed waar we aan zaten. Zat ver bij mijn meissie vandaan zeg maar. Maar verder alles prima en voor herhaling vatbaar.

34. Gezellig, sfeervol restaurant. Goede nette bediening. Soep erg lekker. Volgens mij kregen we wel een andere saus over het vlees dan dat we besteld hadden, en de gebakken paddestoelen waren koud.

35. Gerrit Bruins

Heerlijk gegeten met ons vieren. Goed en gezellig.

36. Super lekker gegeten en vriendelijke bediening. Knusse sfeer. Voor herhaling vatbaar.

37. maaike van rees

Het eten was heerlijk.
    Zeer goede en vriendelijke bediening.

38. Topavond gehad gezellige sfeer prima service

39. Met 2e kerstdag heerlijk gegeten met ons gezin!! Zal zeker niet de laatste keer zijn!!

40. Heerlijk gegeten, in een gezellige warme sfeer!

41. Fantastisch gegeten, maar jammer dat er geen groente bij geserveerd werd.

42. Kerstin Bosman

Het eten was heerlijk, wat ik alleen jammer vond was dat er geen groente of sla bij het eten werd gepresenteerd. De service was prima!

43. B. Vorsteveld de Leng

Prima... Gezellige, goede sfeer en heerlijk gegeten!

44. Het eten was top en ook de bediening deskundig en vriendelijk.

45. Anne-Co Simonse

We hebben zaterdag met 6 personen zitten smullen van de spareribs, een aanrader!!
    Bediening was vriendelijk, gezellige tent!
    Voor herhaling vatbaar.

46. Vincent Kuiper

We komen hier elk jaar na de Onderdijksrun. Altijd gezellig, lekker eten en lachen met de hoofdober!

47. jan wedman

Wij hebben heerlijk gegeten. Inrichting restaurant leuk en gezellig. Bediening prima.

Eten erg goed en in een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader!

48. Marcel Versteeg

Na eerdere goede ervaringen, hier weer eens gegeten. Vriendelijke bediening, zeer goed eten, alle smaken zijn lekker. Valt niks op aan te merken, dus vier keer een dikke tien!

49. M.F. Klein

Was er een jaar of 10 door omstandigheden niet meer geweest, daarvoor regelmatig, vooral voor de spare-ribs.
    Ook deze keer was het weer helemaal top.
    Uitstekende kwaliteit en bediening. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Ga er weer wat vaker heen.
    Kunnen we van harte aanbevelen. In 1 woord, TOP!

50. J.H.Donders

Gezellig en knus restaurant in het mooie Kampen aan de IJsselkade. Je kunt er goed eten en er is een zeer ruime keuze zowel als voor-, hoofd- en nagerechten. Een echte aanrader.

51. Reservering via eet.nu was niet overgekomen bij De Bastaard.

52. Nico van Wijngaarden

Wanneer wij met de kinderen, familieleden, vrienden of collega's op een ongedwongen en gezellige manier een avondje uit willen gaan, dan kiezen wij altijd voor De Bastaard.
    Het reserveren gaat makkelijk (meestal lukt het zelfs om ons "eigen" tafeltje vast te leggen).
    De ontvangst is hartelijk. Het personeel verstaat de kunst om in te schatten hoe de sfeer is binnen het gezelschap aan tafel. Daarbij weten ze op een ontspannen en vrolijke manier de 'feestvreugde' te verhogen.
    Eten en drinken zijn van prima kwaliteit. Bierliefhebbers kunnen kiezen uit een ruim assortiment (van de tap of uit de fles). Ook de wijnkaart geeft een ruime keuze.
    Qua menu is mijn absolute favoriet de Kamper uiensoep, de Bastardo grill (combinatie van de huisgemaakte saté en spareribs) met als nagerecht een lekker glas Irish- of Kamper Kogge koffie. Maar ook mijn tafelgenoten, die een andere keuze van de menukaart maakten, zijn altijd erg tevreden over wat er op het bord werd geserveerd.
    Voor wie in een gezellige sfeer van een mooi eetcafé een tafeltje wil reserveren raad ik dus absoluut De Bastaard aan!!

53. Jan Leurink

Wat laat gebeld en eigenlijk was er geen tafel meer beschikbaar. Dankzij wat heen en weer geschuif konden we toch terecht met 6 personen. Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. De huisspecialiteiten, saté en de spareribs, smaakten heerlijk. De ribben hadden alleen wel iets gaarder mogen zijn. Prima toetjes, heerlijke koffie en een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding. Aanrader voor een leuke avond uit.

54. Gisteren weer sinds lange tijd gegeten en het was weer als vanouds! Heerlijk eten in gezellige sfeer!

55. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Sfeer was uitstekend. Alleen bij binnenkomst was het niet erg leuk. Eén persoon was aan de telefoon met een erg lang gesprek over een tafel die verkeerd geboekt was. Toen was er een meisje wat iemand naar een tafel moest brengen wat ook niet goed geboekt was. En ik had via de mail geboekt, maar er stond weer een heel verkeerde naam in reserveringsboek. Gelukkig hadden we wel een tafel en alles is uiteindelijk goed gekomen.

56. Simon Visscher

Super lekkere en gezellige avond gehad. Wachttijden voor het eten waren wel aan de lange kant.

57. Broekstra

Het was weer top, ze blijven de beste spareribs van Nederland serveren.

58. Heerlijk en gezellig gegeten voor een goede reële prijs! De service was soms wat minder maar dat kwam mede door de drukte, en we hadden alle tijd dus dat was het probleem niet wat ons betreft!

59. Het was heel gezellig en het eten was super. Een dikke 10 voor het personeel.

60. Goed eten voor een redelijke prijs.

61. Gisteren 29-08-2015 gegeten bij de Bastaard. Bij binnenkomst werd er niet veel aandacht besteed aan de gasten. Op aanraden van de ober de "beroemde" bastardo grill besteld. Dit was inderdaad lekker en meer dan voldoende. Het dessert en aankleding van de borden was top! Einde van de avond een gezellig praatje gemaakt met de eigenaresse. Op ons verzoek een heerlijke cocktail gemaakt. Al met al een gezellige avond!

62. Ik heb hier onlangs erg goed gegeten op een vrijdagavond. Ik heb een voedselallergie en dat blijkt niet voor ieder restaurant makkelijk. De keuken en bediening konden goed adviseren en uiteindelijk hoefde alleen het garnituur aangepast te worden. Op advies gekozen voor de bastaardo, dat bleek een goede keuze!

Kortom, vriendelijke bediening & een goede keuken. Een gezellig eetcafé in de binnenstad van Kampen!

63. Wim

In korte tijd hier 2 gegeten n.a.v actie AH en Esso. Lang wachten op het eten, bediening kortaf en zakelijk, iets meer vriendelijkheid kost toch niet zoveel moeite. Duurste gerecht besteld; combi vis, wat was dat slecht. Veel te zout en niet gaar, smaakte allemaal hetzelfde. Hoe durf je dit te serveren. De rest van het gezin op zich tevreden. Extra bakje friet extra betalen, met zijn vijven met 1 bakje? Mayo extra betalen. Ik kom hier niet weer terug, wat was dit een afknapper.

64. Gezellig zitten en natafelen. De spareribs zijn heerlijk gekruid, maar lang niet lekker gaar. Was eerdere jaren een stuk gaarder. Kook ze eerst iets langer...zo moeilijk is het niet om de oude kwaliteit weer terug te krijgen!

65. Enige tijd geleden hier gegeten, we hadden gevraagd om een leuk plaatsje, maar omdat we wat te vroeg waren, kwamen we voor de pas te zitten, dit vond ik jammer. Verder heerlijke hertenrug gehad. Bediening was vlot en heerste een gezellig sfeertje.

66. Martin Ekker

Super gezellig restaurant in de mooie binnenstad, leuke klantvriendelijke bediening en eerlijke prijs voor een leuke en gevarieerde kaart.

67. Vorig jaar al eens gegeten hier en afgelopen weekend met de kadefeesten opnieuw. Bediening was erg vriendelijk. Pand is prachtig om te zien met leuke details. Eten was okay. Vorig jaar waren de spareribs stukken beter. Marinade was ontzettend lekker, maar het vlees zelf was taai. Frieten waren okay, beetje jammer dat je een 1,50 bij moet betalen om uberhaupt iets van een saus te krijgen.

68. Meissie

Wij eten al heel wat jaren hier. Maar helaas is het het afgelopen jaar veel minder geworden. Ze stonden bekend om de goede spare ribs. Maar die zijn niet meer lekker, taai als wat en een rare smaak eraan. Marinade is goed maar het vlees is van minder kwaliteit. Helaas meerdere mensen gesproken die regelmatig hier eten en de kwaliteit van de laatste tijd niet meer goed vinden.

Heel jammer.

69. Helaas, jarenlang zijn we hier met regelmaat geweest en hebben we er goed gegeten. Vandaag was het echt 3x niks. Eerst een mopperende serveerster over een autootje wat een van de kindjes op de grond had gegooid, toen serrano-ham als 'rundercarpaccio', de spare-ribs waren zo taai als een dode rat en er was geen mayonaise te bekennen bij de patat. Jammer, daar gaan we dus niet meer heen!

70. We hebben voor 4 personen gereserveerd en niet medegedeeld dat we 2 kinderen mee namen. Werd zeer makkelijk op ingespeeld. Wat een min puntje was, was de ruimte om de tafel. Die was echt te krap. Het eten was heerlijk en ruim voldoende. De bediening was echt bijzonder goed. De sfeer en aankleding was ook zeer gezellig, kortom wij komen hier weer. Ga zo door.

71. robert

72. Fantastische spareribs