De Bastaard in Kampen

Nieuw in ons Eetcafe - Oudestraat " Shared Dining "

Aan de IJsselkade en van Heutzplein elke dag betaald parkeren tot 20:00 uur. Op vrijdag tot 21:00 (koopavond) en op zondag is het vrij parkeren.

Bij De Bastaard bent u van harte welkom voor uw avond uit.

In ons restaurant (entree IJsselkade) kunt u dagelijks genieten van onze gerechten van de menukaart, welke tot 21:00 uur te bestellen zijn uit onze keuken.
Naast ons restaurant bieden wij de mogelijkheid om in ons gezellige eetcafé (entree Oudestraat) in een ongedwongen sfeer (na) te borrelen tot in de late uurtjes..
Tevens kunt u in ons eetcafé ook dineren van onze menukaart of genieten & beleven van onze *nieuwe "Shared Dining" kaart.

Bij de Bastaard kunt u ook terecht voor uw feesten, partijen en catering op locatie. Kortom, wij zijn erg veelzijdig en in overleg kunnen wij veel mogelijk maken!

" WELKOM "

1493619697 88
1502120686 86
1519122663 86

1. Marcella

Heerlijk eten en goede bediening. Komen zeker een keer terug.

2. Radboud Hafkamp

Super lekker gegeten.
    Excellente kok en leuke sfeer.

3. Jarno van Dijk

Heerlijk gegeten!
    Aanrader!
    Lekker en mooie porties vlees!

4. Lekker gegeten, keuken is ook erg vriendelijk wanneer ze langs kwamen lopen, zie je niet vaak in andere horecabedrijfen. Alles was snel klaar. Komen zeker terug!

5. Heerlijk gegeten samen met mijn kinderen, keuze was ruim en leuke bediening. Komen zeker nog eens.

6. Tessa Winkhoff

Hele leuke bediening en wederom de beste spareribs gegeten!

7. Veel keus. Prima spareribs en sateh.

8. Rutten

Nu al meerdere malen gegeten bij de Bastaard, spareribs blijven lekker. Reeds 3x de Bastardo Grill besteld, stelt nooit teleur. Familie uit Limburg ook kennis laten maken met de spareribs, ook zij waren erg tevreden.

9. Jan Klooster

Zondagavond 8 april 2018 met 4 vriendinnen een geweldige avond beleefd bij De Bastaard.
    Het eten was geweldig, zowel que menukeuze als qua smaak, en de sfeer was ontspannen en relaxed.
    Voldoende aandacht maar op geen enkel moment het gevoel van haast of druk.

Wij komen zeker terug!

10. De klerk

Was Prima, zelfs gezellige sfeer ondanks dat we heel vroeg waren (17.00 Uur)
    eten was heerlijk, we komen zeker terug.

11. Annette

De laatste tijd weer een paar keer gegeten. Iedere keer lekker en gezellig. Fijne bediening.

12. Was niet duidelijk aan gegeven wat er met een notenallergie wel of niet gegeten kon worden. Moest vaak contact gelegd worden met de keuken.

13. Zeer gezellige en smaakvolle omgeving waar het goed toeven is. Vriendelijke, vlotte en correcte bediening. Eten van de bekende top kwaliteit en tegen zeer redelijke prijzen. Advies de Bastardo Grill. Van alles wat, saté een de alom bekende spareribs. Toetjes ook eens proberen.

14. Jacqueline

Een gezellig eetgelegenheid voor iedereen. De tafels zijn goed opgesteld voor zowel privacy als bediening, allebei belangrijk. Heerlijk gegeten. De prijs is passend betreft hoeveelheid en kwaliteit. Gaan we zeker nog een keer terugkomen.

15. Vroeger… toen ik 21 was at ik hier al de Spare-ribs. Nu ben ik 47 en heb op verscheidene andere plaatsen spare-ribs gegeten. Hoewel ik in Biddinghuizen een heel goede tweede gevonden heb, is en blijft het bij De Bastaard nr 1!
    De rest vd kaart is ook voortreffelijk maar oh oh oh wat moeilijk als je ook de keuze hebt met deze spare-ribs… 😊
    Oja de sfeer en gastvrijheid zijn ook zeer prettig! Wij komen hier graag!

16. Greetje Halfwerk

Zoals altijd bij de Bastaard gezellig en lekker gegeten.
    En vooral niet vergeten vriendelijke bediening.

17. Was helemaal goed verzorgd en erg lekker, genoten van deze avond.

18. AGD de Haan

We hebben heerlijk gegeten en de bediening was top.

19. Heel gezellig en zeker voor herhaling!

20. Het eten was lekker, fris en de proporties waren goed. Ook de bediening was goed. We hebben er een leuke avond gehad.

21. G.Holwerda

De rodekool salade was alleen smaakloos.

22. Vjera Brinkman

Was lekker eten en goede sfeer!

23. Gezellige toko met een prima kaart en super lekker eten! Bediening vriendelijk en goed en dat op een mooie locatie.
    AANRADER!!

24. Arjen Dekker

Prima service en kwaliteit, in gezellige sfeer.

25. Gezellige atmosfeer, leuk personeel, door de grote groep een kleiner menu en dan gewoon kunnen bestellen wat op de normale kaart staat top. Altijd fijn om hier te mogen eten! Door het blijven veranderen van de kaart met uitzondering van de klassiekers blijft het verrassend en leuk om terug te komen.

26. Heerlijk eten in een gezellige ambiance en goede bediening.

27. B. Hazenbos

Kerst in oud Kampen, dus erg druk. Toch een vlotte bediening zonder een gehaaste indruk.
    Eten was goed en ruim voldoende.
    Voor herhaling vatbaar.

28. J Melchers

Wat was het heerlijk, we hadden al goede dingen gehoord maar geen woord gelogen.
    De spareribs zijn een aanrader, we kregen het niet op. Geen probleem wat over was kon zo mee in een "doggiebag". Op de menukaart stond al dat het kon en ook hoe je ze weer heerlijk warm kreeg. Service was geweldig, vriendelijk allemaal. De sfeer was goed, al die kerstaankleding.

29. Annelies Looman

We hadden een gezellige avond, de sfeer was goed, de bediening prima en enthousiast personeel, en het eten was prima. 👍

30. Remmert Krantz

31. Voor- en hoofdgerecht heel erg lekker!

Dessert was echt van een mindere kwaliteit.

Vriendelijk personeel en gezellige sfeer.

32. Gezellig en lekker gegeten

33. Logtenberg

Heerlijk gegeten. Leuke gezellige sfeer.

34. Xandra Koster

Het vegetarische menu was echt niet lekker. Het was een soort puree, maar geen idee van welk product. Erg gekruid en zout, alsof er een potje aromat doorheen gegaan was. Verder met wat wortel en paddestoelen, meer niet. Ook het vegetarische rijstgerecht was niet lekker. Ik ga hier niet weer eten.

35. Nieuwe kaart. Geen friet of gebakken aardappelen bij de entrecote, maar een soort puree. Was niet direct mijn ding. Zat ook een donkere smurrie bovenop, wat voor mij niet direct een toegevoegde waarde gaf, beetje zout. Alles op één bord, geen groente of het zou verwerkt moeten zijn in de "puree".

36. Anne Adema

Het was voortreffelijk. Knus restaurant. Heerlijk gegeten. Attente bediening.

37. Heerlijk gegeten & top service! Geen moment met een leeg glas gezeten:)

38. Goed eten, fijne sfeer & vriendelijke bediening.

39. Gezellig zitten, vriendelijke bediening, én zoals altijd goed eten!

40. Goed eten echt een aanrader! De sfeer is prima en de service is oké je komt niets te kort. We Komen zeker terug.

41. We hebben heerlijk gegeten.
    De sfeer ws heel fijn en knus.
    De koffie met zoetigheid was echt een hele verrassing.
    We komen zeker nog een keer terug.

42. Katelijne Blondeel

Super vriendelijk
    Super lekker
    Super verhouding prijs/kwaliteit
    Super kwantiteit
    Super bediening!!
    We raden het iedereen aan die in Kampen komt.

43. van de velde

Viel tegen met onze ervaring van vroeger

44. Angelique

Vanwege cadeaubon hier gereserveerd. Het eten was heerlijk, we hadden mixed grill en spare ribs besteld. Ik lees dat er kindermenu's waren, maar dit werd helaas niet gemeld bij de bestelling (en stond niet op de kaart), waardoor mijn dochtertje een veel te grote portie kreeg (die ze niet op kon).
    Het eten was goed: het vlees precies goed gebakken, zacht en lekker.
    Er was te weinig bediening ingepland, waardoor je soms lang moest wachten.

45. Bok 57 punten

Na meerdere malen te hebben afgehaald, nu gekozen om een keertje daar te gaan eten. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Een kaart werd geleverd zonder kindergerechten, die zijn wel beschikbaar: de bekende snack, maar ook spare ribs of saté met frietjes en appelmoes. Slechts 6 euro voor een kindermenu. De overige gerechten zijn ruim bemeten, de spare ribs zijn of zoet of (zeer) pittig gemarineerd. Gekozen voor de mix van spare-ribs met saté, de portie was voor mij veel te groot. Het was geen probleem een spare-rib mee te nemen. Gerechten worden direct nadat deze gereed zijn opgediend. Gerserveerd met atjar en dikke frieten. Niet gevraagd om aardappeltjes, maar die kun je in plaats van friet krijgen. Muziek staat aan, maar is niet luid aanwezig. Kortom, grote porties voor acceptabele prijzen, een aanrader!

46. Henk kroese

Bediening top. Eten zeer goed en genoeg. Voor herhaling vatbaar.

47. T Lafleur

Geweldig leuke setting,
    Heerlijk gegeten,
    Leuk adresje om door te geven aan vrienden & familie

48. Danielle

Wij hebben gisteren heerlijk gegeten bij De Bastaard. Vriendelijk personeel en er zit genoeg tijd tussen de gerechten door. Wij gaan hier zeker terug komen.

49. De Bastaard is voor de vleeseter absoluut top. Voor de vegetariër is de keuze minder goed.

Hier gaan we zeker terugkomen.

50. Eten was prima! Gezellige omgeving.
    Een aanrader!

51. Heerlijk gegeten met collega's van Zalsman. Heel gezellig en een goede sfeer!

52. Ingrid jansen

We waren op vrijdagavond met een groep van 11 mensen. Het was super gezellig. Gemoedelijk, intiem, goede bediening, lekker eten. Echt genoten. Ga er zeker weer naar toe!

53. Vrijdagavond met 11 collega's van Drukkerij Zalsman wezen eten en het was gewoon helemaal foutloos. We hebben allemaal heerlijk gegeten en veel gelachen. De Bastaard is gewoon al jaren fantastisch. Bedankt! :-)

54. Anita jager

Het is echt een aanrader, super gegeten en heel gezellig en het personeel heel aardig en goed. Ga zekers nog een keer.

55. Wij hebben met z'n vieren heerlijk gegeten bij De Bastaard.
    Vonden het erg fijn dat er een tafel was die goed te gebruiken was voor een rolstoel, onze dank daarvoor.

56. Wederom heerlijk gegeten bij de Bastaard als inleiding van een gezellig avondje Theater!

57. De Bastaard is een gezellig & sfeervol restaurant.
    Uitstekende & vrolijke bediening!
    En het eten was erg lekker, we hebben genoten.

58. p tolhoek

Een aanrader!

59. A. Vahl

Afgelopen zondagavond (van half 7 tot na 9'en) heerlijk gegeten met 6 personen en heerlijk relaxed gezeten. Lekker sfeertje, vriendelijke bediening en een niet al te uitgebreide kaart, waarbij het alsnog moeilijk is om uit al het lekkers de definitieve keuze te maken. Heerlijke voorgerechten (duokip en gamba's) en ook de spareribs, Oosterse kip en zalm waren heerlijk. Deel van de rekening betaald met een speciale dinercadeau-bon van de Bastaard. Dat is ook een aanrader om eens cadeau te geven of te krijgen!

60. Ben Altena

Op 4 maart met 9 personen gegeten in De Bastaard, waaronder 1 kind van 7. Om 17.15 uur aanwezig. Nog niet al te druk, maar toch tegen 18.00 uur pas het voorgerecht op tafel. Hierna werd het erg druk en kregen sterk de indruk, dat de bediening en de keuken deze drukte niet aankonden, want om ongeveer 19.30 uur pas het hoofdgerecht op tafel, nadat er naar gevraagd werd. Bediening was enigszins het overzicht kwijt zo te merken. Nadat het nagerecht besteld was, nog een paar keer moeten vragen of het nog kwam, waarna eerst de koffie kwam en na 10 minuten de 2 andere nagerechten, waaronder het kinderijsje. Kennelijk was het aantal van 9 personen iets te groot om alles in 1 keer op tafel te krijgen, aangezien andere, kleinere tafels, wel snel het eten op tafel kreeg. Met alleen volwassenen is het niet zo'n probleem om wat langer te wachten, want gezellig is het zeker, maar met een kind erbij, zou hier toch wat meer rekening mee gehouden mogen worden.
    Het eten was echter (weer) heerlijk en zeker een aanrader. De bediening echter behoeft wat meer training om een beter overzicht te houden bij zo'n drukte. Wel erg vriendelijke bediening, dus daar is niets mis mee.

61. Kees de Kramer

We hebben gisteren met ons gezin heerlijk gegeten bij De Bastaard. Goede kwaliteit, sfeervol restaurant en vriendelijk personeel die prima met ons mee dacht!

62. Afgelopen zaterdag met 4 personen heerlijk gegeten. De bediening is ondanks de drukte geweldig en vriendelijk. Niets is teveel. Kortom echt een aanrader, wij komen nog een keer terug.

63. Heerlijk gegeten! De gamba's als voorgerecht en de spareribs en saté zijn onze favoriet!! En de gezellige sfeer en goede bediening maakt dat we telkens weer terug komen!

64. We hebben heerlijk gegeten.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    De bediening was top.

65. Heerlijk gegeten! Kamper uien soep was ook erg goed! Bastardo grill altijd een aanrader! Mijn favoriet! Roos op tafel voor mijn meisje gaf een romantische ontspannen sfeer. Prima geregeld! 1 opmerking ik vond de tafel te breed waar we aan zaten. Zat ver bij mijn meissie vandaan zeg maar. Maar verder alles prima en voor herhaling vatbaar.

66. Gezellig, sfeervol restaurant. Goede nette bediening. Soep erg lekker. Volgens mij kregen we wel een andere saus over het vlees dan dat we besteld hadden, en de gebakken paddestoelen waren koud.

67. Gerrit Bruins

Heerlijk gegeten met ons vieren. Goed en gezellig.

68. Super lekker gegeten en vriendelijke bediening. Knusse sfeer. Voor herhaling vatbaar.

69. maaike van rees

Het eten was heerlijk.
    Zeer goede en vriendelijke bediening.

70. Topavond gehad gezellige sfeer prima service

71. Met 2e kerstdag heerlijk gegeten met ons gezin!! Zal zeker niet de laatste keer zijn!!

72. Heerlijk gegeten, in een gezellige warme sfeer!

73. Fantastisch gegeten, maar jammer dat er geen groente bij geserveerd werd.

74. Kerstin Bosman

Het eten was heerlijk, wat ik alleen jammer vond was dat er geen groente of sla bij het eten werd gepresenteerd. De service was prima!

75. B. Vorsteveld de Leng

Prima... Gezellige, goede sfeer en heerlijk gegeten!

76. Het eten was top en ook de bediening deskundig en vriendelijk.

77. Anne-Co Simonse

We hebben zaterdag met 6 personen zitten smullen van de spareribs, een aanrader!!
    Bediening was vriendelijk, gezellige tent!
    Voor herhaling vatbaar.

78. Vincent Kuiper

We komen hier elk jaar na de Onderdijksrun. Altijd gezellig, lekker eten en lachen met de hoofdober!

79. jan wedman

Wij hebben heerlijk gegeten. Inrichting restaurant leuk en gezellig. Bediening prima.

Eten erg goed en in een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader!

80. Marcel Versteeg

Na eerdere goede ervaringen, hier weer eens gegeten. Vriendelijke bediening, zeer goed eten, alle smaken zijn lekker. Valt niks op aan te merken, dus vier keer een dikke tien!

81. M.F. Klein

Was er een jaar of 10 door omstandigheden niet meer geweest, daarvoor regelmatig, vooral voor de spare-ribs.
    Ook deze keer was het weer helemaal top.
    Uitstekende kwaliteit en bediening. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Ga er weer wat vaker heen.
    Kunnen we van harte aanbevelen. In 1 woord, TOP!

82. J.H.Donders

Gezellig en knus restaurant in het mooie Kampen aan de IJsselkade. Je kunt er goed eten en er is een zeer ruime keuze zowel als voor-, hoofd- en nagerechten. Een echte aanrader.

83. Reservering via eet.nu was niet overgekomen bij De Bastaard.

84. Gertrude

Heerlijk gegeten in een goede ambiance!

85. Nico van Wijngaarden

Wanneer wij met de kinderen, familieleden, vrienden of collega's op een ongedwongen en gezellige manier een avondje uit willen gaan, dan kiezen wij altijd voor De Bastaard.
    Het reserveren gaat makkelijk (meestal lukt het zelfs om ons "eigen" tafeltje vast te leggen).
    De ontvangst is hartelijk. Het personeel verstaat de kunst om in te schatten hoe de sfeer is binnen het gezelschap aan tafel. Daarbij weten ze op een ontspannen en vrolijke manier de 'feestvreugde' te verhogen.
    Eten en drinken zijn van prima kwaliteit. Bierliefhebbers kunnen kiezen uit een ruim assortiment (van de tap of uit de fles). Ook de wijnkaart geeft een ruime keuze.
    Qua menu is mijn absolute favoriet de Kamper uiensoep, de Bastardo grill (combinatie van de huisgemaakte saté en spareribs) met als nagerecht een lekker glas Irish- of Kamper Kogge koffie. Maar ook mijn tafelgenoten, die een andere keuze van de menukaart maakten, zijn altijd erg tevreden over wat er op het bord werd geserveerd.
    Voor wie in een gezellige sfeer van een mooi eetcafé een tafeltje wil reserveren raad ik dus absoluut De Bastaard aan!!

86. Jan Leurink

Wat laat gebeld en eigenlijk was er geen tafel meer beschikbaar. Dankzij wat heen en weer geschuif konden we toch terecht met 6 personen. Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. De huisspecialiteiten, saté en de spareribs, smaakten heerlijk. De ribben hadden alleen wel iets gaarder mogen zijn. Prima toetjes, heerlijke koffie en een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding. Aanrader voor een leuke avond uit.

87. Gisteren weer sinds lange tijd gegeten en het was weer als vanouds! Heerlijk eten in gezellige sfeer!

88. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Sfeer was uitstekend. Alleen bij binnenkomst was het niet erg leuk. Eén persoon was aan de telefoon met een erg lang gesprek over een tafel die verkeerd geboekt was. Toen was er een meisje wat iemand naar een tafel moest brengen wat ook niet goed geboekt was. En ik had via de mail geboekt, maar er stond weer een heel verkeerde naam in reserveringsboek. Gelukkig hadden we wel een tafel en alles is uiteindelijk goed gekomen.

89. Simon Visscher

Super lekkere en gezellige avond gehad. Wachttijden voor het eten waren wel aan de lange kant.

90. Broekstra

Het was weer top, ze blijven de beste spareribs van Nederland serveren.

91. Heerlijk en gezellig gegeten voor een goede reële prijs! De service was soms wat minder maar dat kwam mede door de drukte, en we hadden alle tijd dus dat was het probleem niet wat ons betreft!

92. Het was heel gezellig en het eten was super. Een dikke 10 voor het personeel.

93. Goed eten voor een redelijke prijs.

94. Gisteren 29-08-2015 gegeten bij de Bastaard. Bij binnenkomst werd er niet veel aandacht besteed aan de gasten. Op aanraden van de ober de "beroemde" bastardo grill besteld. Dit was inderdaad lekker en meer dan voldoende. Het dessert en aankleding van de borden was top! Einde van de avond een gezellig praatje gemaakt met de eigenaresse. Op ons verzoek een heerlijke cocktail gemaakt. Al met al een gezellige avond!

95. Ik heb hier onlangs erg goed gegeten op een vrijdagavond. Ik heb een voedselallergie en dat blijkt niet voor ieder restaurant makkelijk. De keuken en bediening konden goed adviseren en uiteindelijk hoefde alleen het garnituur aangepast te worden. Op advies gekozen voor de bastaardo, dat bleek een goede keuze!

Kortom, vriendelijke bediening & een goede keuken. Een gezellig eetcafé in de binnenstad van Kampen!

96. Wim 321 punten

In korte tijd hier 2 gegeten n.a.v actie AH en Esso. Lang wachten op het eten, bediening kortaf en zakelijk, iets meer vriendelijkheid kost toch niet zoveel moeite. Duurste gerecht besteld; combi vis, wat was dat slecht. Veel te zout en niet gaar, smaakte allemaal hetzelfde. Hoe durf je dit te serveren. De rest van het gezin op zich tevreden. Extra bakje friet extra betalen, met zijn vijven met 1 bakje? Mayo extra betalen. Ik kom hier niet weer terug, wat was dit een afknapper.

97. Gezellig zitten en natafelen. De spareribs zijn heerlijk gekruid, maar lang niet lekker gaar. Was eerdere jaren een stuk gaarder. Kook ze eerst iets langer...zo moeilijk is het niet om de oude kwaliteit weer terug te krijgen!

98. Enige tijd geleden hier gegeten, we hadden gevraagd om een leuk plaatsje, maar omdat we wat te vroeg waren, kwamen we voor de pas te zitten, dit vond ik jammer. Verder heerlijke hertenrug gehad. Bediening was vlot en heerste een gezellig sfeertje.

99. Martin Ekker

Super gezellig restaurant in de mooie binnenstad, leuke klantvriendelijke bediening en eerlijke prijs voor een leuke en gevarieerde kaart.

100. Vorig jaar al eens gegeten hier en afgelopen weekend met de kadefeesten opnieuw. Bediening was erg vriendelijk. Pand is prachtig om te zien met leuke details. Eten was okay. Vorig jaar waren de spareribs stukken beter. Marinade was ontzettend lekker, maar het vlees zelf was taai. Frieten waren okay, beetje jammer dat je een 1,50 bij moet betalen om uberhaupt iets van een saus te krijgen.

Volgende pagina