De Hoffelijke Heraut in Kaatsheuvel

1. Met mijn meisje naar de Efteling geweest en in het hotel een nachtje blijven slapen. Dit restaurant ligt in het hotel. Wij waren er al om 2 uur en na een uur mochten wij inchecken. Om 17.00 had ik gereserveerd nadat we het park hadden bezocht. Bediening was vrij vlot en vriendelijk. In het begin werd door een ober wel wat foutjes gemaakt want mijn dochtertje kreeg spa rood en schrok hier enorm van na een slok. Mijn drankje was ook verkeerd maar dit werd na het aangeven direct opgelost. Ik kon goed merken dat hier ook echt aan kinderen werd gedacht want mijn dochtertje kreeg een kleurplaat en kleurtjes. Voor het hoofdgerecht moesten wij even wachten maar dit was niet al te lang. Er zijn nette kindermenu's. Spaghetti of gewoon frikandel met patat. Mijn dochtertje genoot van haar pannekoek en ik van de zalm met tagliatelle. Heerlijk! Vervolgens voor mij een chocolademouse met de garde er nog aan. Leuk verzonnen en erg gemakkelijk in de keuken! Mijn dochtertje kreeg een lekker ijsje met speelgoed van Klaas Vaak.
    Ondertussen begon een baby elders wel te huilen omdat deze het zat begon te worden (logisch) van de lange zit. Wat ik dan niet begreep is dat vader gewoon met baby bleef zitten.
    Na een tijd kwam er iemand van de bediening om te vragen of ze eventueel zou kunnen helpen (want gasten hadden hier natuurlijk last van). Erg goed van de bediening die zo goed op de gasten let.
    Sfeer was gezellig en het was leuk ingericht, groot maar niet te massaal maar als het er vol zou zitten zou ik toch liever snel weg gaan of in een hoekje willen zitten. Gelukkig zaten wij al in een hoekje :)
    Voordat wij vertrokken werd er voor een stel een tafeltje gewezen direct naast ons en ik kon zien dat zij er niet blij mee waren want toen de serveerster vertrok zijn zij snel een andere tafel gaan zoeken. De serveerster gaf ze toch nog de plek naast ons en gelukkig gingen wij toen al weg.
    Wat ik nog wel zielig vond is dat een meisje haar ouder/verzorger kwijt was tijdens het spelen en er iemand met haar door het restaurant liep om een bekende te zoeken. Jammer dat de kindjes zelf niet goed in de gaten wordt gehouden. Dit is eigenlijk niet de taak van het personeel.

2. Na 2 dagen Efteling en een zeer goed bevallen overnachting + ontbijt in het Efteling hotel wilden wij (8 volwassenen en 7 kinderen) het uitje feestelijk afsluiten in de Hoffelijke Heraut, dat de sfeer uitstraalde van een Franse stationsrestauratie, en dat bedoel ik positief. We hadden niet gereserveerd en het was behoorlijk druk, maar toch werd door de gehele avond attent blijvende bediening fluks een grote tafel voor ons in orde gebracht. Dat duurde even maar gaf niks; de kinderen vermaakten zich uitstekend in de speelkamer. We gingen voor de hoofdgerechten (Burgers, Sate) en dat beviel jong en oud prima. Ik bestelde de Dorade (op aardappelrosti, met een garnituur van mosselen, garnalen en citrussaus) en die was ronduit voortreffelijk. Bij de toetjes viel vooral de Kaas van opa op, een ''proeverij van kaassoorten met passende (gelukkig maar!!) garnituren'', geserveerd in een dik (sprookjes?)boek. Leuk en lekker.