Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Jellum verdeeld zijn.

1. Regionaal Jellum

Sjoukje Froentjes

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Als voorgerecht hadden we wintersalade en warme geitenkaas, ook goed op smaak. Zowel de spare-ribs als het stoofpotje (hoofdgerecht) viel in de smaak. De bijlagen waren niet spectaculair maar prima en wij zijn er amper aan toe gekomen. Dessert hebben we dan ook niet genomen.

2. Regionaal Jellum

Prachtige plek, gezellige sfeer maar eten erg tegengevallen. Kunnen we thuis echt beter. En ook wel heel erg zuinig met de wijn!
    Voorlopig maar niet weer.

3. Regionaal Jellum

Heeeel veel geduld uitoefenen, op een zondagavond zeker een uur gewacht op het voorgerecht, een broodplankje, een bord nachos en een gerookte ribeye. Dat viel niet mee met 2 kinderen aan tafel. Hoofdgerechten kwamen 50 minuten na het voorgerecht. Entrecote was taai en de vis had een saus die een plastic bijsmaak had. De lamskoteletten waren lekker en de maaltijdsalade met biefstukpuntjes had weinig smaak. Totaalbedrag 135 euro voor 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten, drankjes, geen nagerechten besteld. Bijgerechten: 1 schaaltje friet en klein bakje sla. Verder last van opdringerige vliegen op de borden...

4. Regionaal Jellum

Tijdens het afserveren ben ik overgoten met kaarsvet, geen brandwonden maar nieuwe colbert en broek niet meer bruikbaar. Eigenaar geeft aan niet verzekerd te zijn, maar wel verantwoordelijkheid te willen nemen voor mijn schade. Na mijn telefoontjes en e-mails met schade € 269.90 niets meer van deze ondernemer vernomen. Uiteindelijk een dure avond met een nare bijsmaak.

5. Regionaal Jellum

Al meerdere keren gegeten. Met een grote groep, met een klein gezelschap en met een vriendin. Alle keren een goede en vriendelijke bediening. Het eten is heerlijk. Lokaal indien mogelijk en ze maken de borden mooi op. Het oog wil ook wat. De smaakcombinaties zijn top. De variërende kaart is ook fijn. De wijnen die ze bij een menu (kunnen) serveren completeren de maaltijd.

6. Regionaal Jellum

Met de verjaardag van mijn vader hier gegeten. Je verwacht dit niet als je er voorbij rijdt. De entourage ziet er ietwat gedateerd uit, maar het is dan volgens mij ook de ontmoetingsplek van het dorp.

Het eten daarentegen is van een hoog niveau. Prettig verast door de mooi gerechten die op de kaart staan. Vooraf had ik de duo van hert en fazant. Een mooi opgemaakt gerecht en goede combinatie van smaken. Als hoofd de eendeborst met vijgen. Deze had ietsje korter gemogen maar de smaken gingen goed samen en de bijgerechten waren ook lekker en voldoende. Als toetje had ik het witte chocolade trio. Een heerlijke afsluiting. Ik kom hier zeker een keertje terug.