Restaurant Delausanne in IJzendijke

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

1411196324 76
1417205272 66

1. Ongelofelijk lekkere keuken en een schitterend kader om te zitten. Vriendelijkheid ten top. Zou dit restaurant aan iedereen aanbevelen. Mooie menukaart, kortom een parel op de markt van IJzendijke in Zeeuws Vlaanderen.

2. le grand Heelsum

Twee keer heerlijk gegeten. Mooie tent en vriendelijk personeel.

3. M. Dieleman

De eigenaar/gastheer was ronduit onbeschoft, wat jammer is gezien het zeker lekkere eten en de leuke aankleding van het restaurant.

Wij zullen dit restaurant niet opnieuw bezoeken en zeker niet aanraden.

4. Gisteravond voor de 2e keer gegeten bij delaussanne, nu voor de restaurantweek en weer onze complimenten voor de kok uitstekende keuze en combinaties. Ik carpaccio, vorige keer de soep, en wederom uit de kunst. Mooi mals vlees en top op smaak. Mijn vriend st.jacobsschelp op pompoenpuree, fantastisch van smaak, kabeljauw op bedje van zuurkool zalig, bosduif met herfstgroente tongstrelend, dessert heerlijk. Met andere woorden voor herhaling vatbaar. Bedankt voor het heerlijke eten en de gezellige entourage.

5. Was hier met vrienden 29 november voor de A.H. aanbieding. Het pand is prachtig en ook binnen is de sfeer prima. Maar juist bij zo'n restaurant verwacht men toch een persoonlijke benadering, dus een welkom, aannemen van de jassen en begeleiding naar de tafel. Wij werden naar boven gestuurd, heel onpersoonlijk. De bediening aan tafel was ook niet echt bijzonder. Het eten was goed maar niet echt top.

6. Wat een slechte ervaring. Twee uur op ons eten moeten wachten... lauwe soep, taai vlees en de vis was niet smaakvol. Dessert erg duur en niet lekker. Was net gele vla met droog koekje. En tenslotte een peperdure rekening... 8,50 euro voor een fles water. Wij komen hier nooit meer!

7. Zijn hier terug om met vrienden de overheerlijke cote a l'os te eten. Ook de bearnaisesaus is heerlijk. Eigenaar is gedreven op zijn vakgebied, goede vleesgerechten. We zaten op een druilerige februari avond heerlijk aan het raam te genieten van ons feestmaal. En ja, we komen weer terug!

8. Zaterdag 1 nov heerlijk gegeten. Kok doet zijn best. Bediening is niet geschoold. Zeer rommelig. 3 mensen op een tafel. Tip; verdeel de tafels over het personeel. Goed vlees. Maar helemaal geen frietjes gehad. Probeer meer eenheid te krijgen in het bedienen. En eigenaar laat u personeel werken. Loop ze niet voor de voeten. Maar let wel op.

9. De zaak is heel mooi, warm en gezellig ingericht. De borden zijn mooi opgemaakt en het eten smaakt uitstekend.

10. Heerlijk gegeten, dat moet gezegd worden, wel weinig frietjes en bediening die niet in de buurt is gekomen dus geen kans gehad om meer frietjes te bestellen. Op de website stonden lekkere gerechten voor 17.50 euro. Die vonden we niet op de kaart. Navraag bij de bediening leerde dat ze nog wel te bestellen waren. Gevolg was wel dat onze linnen servetten weggehaald werden en vervangen werden door papieren servetten. Belachelijk gewoon. Je gaat toch niet goedkopere servetten neerleggen voor klanten die een goedkoper gerecht bestellen..

11. Gisteravond daar wezen eten, voor de zoveelste keer. We komen er iedere keer terug. Deze maand bestaat de Lausanne 5 jaar en hebben ze een zeer goede actie. Een mooi menu uit 3 gangen, zeker niet te weinig! Goede wijn werd aanbevolen, smaakte naar meer:) Op naar het volgende jubileum! Maar ook zonder actie kun je er goed eten, voor een betaalbare prijs.

12. Vandaag gaan eten bij De Lausanne en hebben er echt van genoten.

De vriendelijke bediening en sfeer in het restaurant heeft ons bekoord. Men heeft ons de gelegenheid gegeven om het tempo van de servering te bepalen (wat je dient vaak tegenkomt). Voor ons was het top en we zullen zeker de zaak terug bezoeken in de nabije toekomst. Wat me vooral opviel, was dat er voldoende ruimte werd voorzien tussen de tafels. De zaak is prachtig onderhouden. Proficiat mensen. Zeker voor herhaling vatbaar.

13. Luuk en Hermien

Zal ik ook eens wat schrijven? We hebben weer top gegeten! Zelfs het verschrikkelijke dieet dat Hermien moet volgen was voor de keuken geen probleem! Top... Tot de volgende keer, Luuk!

14. Een regelrechte schande! Dan schrijf je je in voor de restaurantweek om aan een democratische prijs te kunnen eten en dan compenseren ze alles via de drankverkoop... 3€ voor een fruitsap en 2.5€ voor frisdrank, tot 7.5€ voor de thee! Alles tesamen kom je op 34.5€ voor drank van 4 pers. die gemiddeld 2 a 3 consumpties hebben genomen. Niet te vergeten dat ze tot 3 maal toe een rekeningetje brachten waar dingen opstonden die we helemaal niet gedronken hadden... Vraag je nadien een BTW-bonnetje om nog iets van die prijs te recupereren, zegt die man doodleuk dat ze dat niet doen omdat we Belgen zijn. Dit was eenmaal en nooit meer in dit restaurant! Het is zeker geen aanrader als je zo met klienteel omgaat.

15. Rachèl de Meijer

16. Beste Claudie,

Als iedereen die kwam eten de oude etiquette zou kennen was het voor ons ook makkelijk en zouden wij die zeker volgen, maar als wij vandaag de dag alle gasten zouden moeten laten zitten die met een open kaart zitten dan zou 95% er zitten tot de volgende morgen.

Het spijt mij dat het zo op u overkwam maar gezien u al geruime tijd zat en het eruit zag dat iedereen zijn keuze had gemaakt leek het mij wenselijk te vragen of dat zo was.

Nogmaals onze excuses,

Mvg,

Heidi.

17. Ons was aangeraden om ook eens te gaan eten in De Lausanne te IJzendijke. Hebben dit het afgelopen weekend ook gedaan, meteen als je binnenkomt is er al een bijzonder sfeer die je omarmt om er een gezellige avond van te maken.

Wij werden hartelijk ontvangen en vlot voorzien van een aperitief. Het eten was gewoon perfect gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Mede door de vriendelijke en correcte bediening komen wij graag nog eens terug in dit sfeervolle restaurant.

18. Gisteren gegeten bij Delausanne, eten was goed. Ambiance is heel gezellig. Ik snap allen die vis tank met het mandje verse oester midden in de zaak niet zo. Zet dat in de keuken denk ik dan maar. Bediening (ook de eigenaar!) moet nog wel even naar de etiquette regels kijken. Pas als elke gast aan tafel zijn menu kaart heeft dichtgeslagen kom je de bestelling opnemen. Wij hebben tot 2 keer toe de bediening weggestuurd omdat we nog niet klaar waren met het uitzoeken van onze gerechten.

Verder prima avond gehad.

19. Wij zijn de afgelopen jaren al meerdere keren wezen eten in dit prachtige restaurant. Volgens ons een van de mooiste van Zeeuws Vlaanderen, niet alleen vanwege de ligging aan de markt maar ook het pand zelf is prachtig.

We zijn nooit teleurgesteld in de kwaliteit/prijs verhouding van de verschillende menu's die we daar genuttigd hebben. Ook zeer zeker een compliment voor het professionele personeel en de altijd hartelijke eigenaar.

20. lenie Anceaux

Slechte ervaring, waren in IJzendijke, we maakten een rondrit door Zeeeuw-Vlaanderen daar onze zoon daar woonde.

Ontdekte toen dit restaurant en bestelde een kop koffie met appeltaart. We vroegen of er soms nog ander gebak was, maar kreeg een kort antwoord nee alleen appel.

Op de menukaart stond koffie met appeltaart € 4.50.

Bij het afrekenen was het € 10.00 werd uit de hand genomen met een onverschillig gebaar.

Normaal geef ik altijd iets extra's voor de bediening maar nu dacht ik je hebt je zelf al je tip genomen.

Onverschilligheid ten top, vooral zo doorgaan. Mensen vriendelijk ontvangen moet men leren.

Ons zien ze er in ieder geval niet meer.

21. marion

Binnen korte tijd twee keer gegeten in dit uiterst sfeervolle restaurant. De ontvangst en service is persoonlijk en correct. Het eten is van goede kwaliteit en de keuze ruim voldoende. De tacochips met dipsaus als amuse hoeft van ons niet, dit geeft een beetje goedkope indruk terwijl de rest van het eten van goede kwaliteit is. Al met al heerlijk gegeten. Ga zo door!

22. Afgelopen pasen hebben wij genoten van het paasmenu. We hadden gekozen voor de gerookte zalm met asperges en als hoofdgerecht kabeljauw met asperges. Alle twee zeer lekker en als nagerecht een parfait van advocaat. Het was erg druk, maar met een goede sfeer. De bediening was gezellig, vriendelijk en vlot.

23. Afgelopen zaterdag gegeten bij de Lausanne.

Het eten was goed, met name het vlees (had ook niet anders verwacht van een kleinzoon van de keurslager) was verrukkelijk.

Op voorhand werd er al medegedeeld dat het erg druk was!

Als je dan in de buitentuin op een gegeven moment hoort dat er tegen nieuwe gasten word gezegd: "er is een tafel aan het raam, die zijn bijna aan hun dessert toe, dan voel je je wel heel erg welkom, eerder weggekeken dus.

Helaas wist iemand mij in het gezelschap te vertellen, dat zij de vorige keer het verkeerde gerecht voorgeschoteld had gekregen, en helaas dat was deze keer in haar geval wederom het geval.
    Het was geen Filet mignon "Delausanne", maar gewoon een Tournedos “Delausanne”, en dan kan de eigenaar praten als Brugman, het is wat het is. Op zich helemaal niet zo'n slechte tent, maar onthoudt: "Het gerucht snelt, en groeit gaande".

24. Afgelopen zaterdag het speciale menu "3 jaar De Lausanne" gegeten. De ganzenlever super, daarna de kabeljauw, een plaatje op het bord, ook enorm van genoten. En als dessert de toblerone, heerlijk! En dat voor 33,33 euro met nog aperitief en karafje wijn erbij!
    Zou zo zeggen: keuken ga zo door.
    De bediening vriendelijk, gemoedelijk en gastvrij, wij hebben een fantastische avond gehad..zeker voor herhaling! En ook het buitenplaatsje waar je kan roken, is voor de niet-roker zoals wij top en gezellig! Zelfs daar hangt een heerlijk sfeertje, zoals binnen ook het geval is!

25. Gezellig restaurant met vriendelijke bediening waar het goed vertoeven is. Eten is niet buitengewoon maar wel met zorg bereid.

En met een eerlijke prijs/kwaliteit verhouding.

Wij komen nog eens terug.

26. Couwenbergh

De ober zag dat we nog aan het zoeken waren op de kaart.
    We zaten zeker al één minuut, en hij sommeerde ons te zeggen wat we wilden drinken.
    Daarna snauwde hij: Nummer? (de thee's hadden een nummer op de kaart).
    De mensen aan de tafel naast ons overkwam hetzelfde en die begonnen te giechelen en te speculeren over zijn humeur.
    Later ging ik binnen vragen om nog een thee, met het nummer paraat. Deze was er niet, werd niet genoeg verkocht volgens de inmiddels sigaretrokende ober.
    Ik bestelde een maltbier en stond om de hoek te kijken tussen folders toen ik hem hoorde spotten in allerlei toonhoogten: een malt, een malt etc.
    Nee, daar zullen wij nooit meer naartoe gaan, hoe leuk het er ook uitziet.

27. geri hogendoorn

Wij komen al jaren bij Hans en z'n team.

Elke keer komen we weer tot de conclusie dat het geheel van hoog niveau is.

28. Diner iets aan de prijzige kant (desondanks erg goed!), maar uitstekende lunch-gelegenheid. Uitstekende hamburger, prima stoofvlees. Een restaurant dat je eerder in een grote stad zou verwachten!

29. Jan en Anne-Bé Dinnissen

Gisteren op onze laatste vak.dag gegeten. In één woord:geweldig!
    Voor ons zeker de moiete waard om nog eens terug te gaan.Aankleding, bediening en eten allemaal even goed.Ga zo verder en koester jullie kok!Wij zeggen het voort!