Kop Van de Haven in IJmuiden

1519836556 70
1620782081 66
1631998250 68

1. Roy 17 punten

Eten prima, maar de bediening is om te huilen.

2. Vanavond met m’n zoon hier gegeten..
    Vooraf inktvisringen die ik er erg dun uit vond zien en redelijk taai waren! Een half dozijn oesters die met het blote oog nauwelijks te zien waren spreekwoordelijk dan!
    Vervolgens hadden we als hoofdgerecht mosselen en slibtongen. Daarbij voelde de slibtongen zacht van de buitenkant! De mosselgroente waren volgens mij voorverpakt uit de supermarkt! De mosselen waren ook van bedenkelijke kwaliteit! Erg teleurstellend allemaal! Toen ik er wat van zei, verdedigde de serveerster de kwaliteit dat ze op de plaat nooit knapperig gebakken konden worden! Nou wonen wij in de buurt van een vissersdorpje en weten wat goed is en wat niet op het gebied van vis! Helaas was dit een dikke onvoldoende! Erg jammer gezien de stevige prijzen! Ik zal hier niet snel meer gaan eten!

3. Een paar dagen geleden heb ik bij dit restaurant 2 lekkerbekjes gekocht om mee te nemen. De vorige keer had ik tongslips besteld, maar die smaakten niet erg vers en ik wilde dit restaurant toch nog een kans geven.
    Maar nee. Ik heb zelden zo'n vieze lekkerbekjes gegeten, droog, smakeloos en leerachtig van binnen, met een dikke en vettige korst van paneermeel.
    Dus dit was nu echt de laatste keer dat ik iets gekocht heb bij de Kop van de Haven. Ga je schamen.

4. Geweldige locatie, veel bedrijvigheid op het water, prachtig uitzicht, prima sfeer, hartelijke bediening en het eten was meer dan geweldig!

5. Vanmiddag heerlijke mosselen gegeten, toppertje.

6. P. van der Meer

Heb daar een paar jaar geleden fantastisch gegeten. Daar was niet veel meer van over.
    Een garnalen cocktail bestond uit een handje sla in een glas met een hoopje garnalen twee bakjes saus en geroosterd wit brood. En dat voor € 17,--
    Zonder apart bestek erbij. Wijn bij het eten kwam na nog een keer vragen zowat aan het eind van de maaltijd je wordt volgepropt met gekruide frites. Een hoopje fijngesneden olijven is je groente. En het kartonnenbakje met wat salade waaide zowat weg prijs kwaliteit us heel ver re zoeken. Het is een fantastische locatie naar ik was hier voor de laatste keer

1,8
  7. 25 september 2022 met 2 personen gegeten.
    We schrokken even van de prijzen, maar daar kunnen ze natuurlijk nu ook niets aan doen. We zagen dit terug in het kleine aantal gasten met relatief hoge leeftijd. Locatie blijft en is geweldig, de inrichting is warm en sfeervol. Bediening was zeer goed en ontvangst ook. We aten tong en schol. De schol was heerlijk de tong had beter gekund maar was prima te eten. De patat is bijzonder lekker, er mag echter wel meer groente worden geserveerd. Goed wijn assortiment. Appeltaart is aanrader.

8. Na een slechte ervaring begin van dit jaar toch nog een keer geprobeerd. Wat een verrassing. Het restaurant is weer helemaal terug. Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening en alles ging lekker vlot. Ik ga zeker weer terug.

9. Erik Meijer

Zaterdagmiddag 27-8-2022 teleurstellende ervaring op jullie terras. De bestelde wijn en voorgerecht kwamen keurig op tijd. Daarna uur gewacht op hoofdgerecht, na meerdere keren vragen waar het bleef, geen actie vanuit keuken en bedienend personeel. Toen we aanstalten maakten om weg te gaan, werd er gezegd dat de keuken het bonnetje kwijt was, wat een onzin als de bestelling via een computertje gaat. Ze konden het als nog maken, maar wij bedankten voor de eer. Een reden om nooit meer terug te keren naar dit restaurant.

1,5
  10. Heel slecht, de patat was koud de olie droop van de vis af.
    Smakeloos had vrienden mee om één lekker visje te eten is mislukt.
    Heel vaak daar gegeten, maar nu is het geen restaurant meer, alles in het plastic.
    Was daar de laatste keer. Alleen de uitzicht is oké.

11. Marcelle Piek

Ik kom al meer dan 10 jaar met veel plezier eten bij Kop vd Haven. Vandaag bleek het concept veranderd. Alleen afhaal, geserveerd in een kartonnen bak (wat lastig eten is als je slibtongen wil eten) en de zeer goede kwaliteit vd vis was nergens te bekennen. Er zat niemand, terwijl het er altijd druk was. Het was ook mijn laatste keer, ik zal het uitzicht missen.

1,6
  12. Zo slecht troffen wij het zelden. Dit was een verjaardagslunch. Om te huilen zo als het hier is afgezakt. Eten van een afhaalplateau in een restaurant. Veel te kleine portie kibbeling, patat oneetbaar en veel te veel mayonaise en saus, voedselverspilling.

Onze laatste keer hier, wat is dit slecht geworden en het was een toplocatie.

1,5
  13. Wat is dit restaurant achteruit gehold! Met z'n vieren hier gegeten, vieze toiletten, ongezellige kartonnen bakken waar je eten in geserveerd wordt. Eten bestellen en betalen en vervolgens zelf ophalen. Dan moet je dus met twee volle dienbladen door de rij met wachtende mensen lopen. Als excuus wordt gegeven dat ze geen personeel hebben. Nou dat begrijp ik heel goed, wie wil hier nu werken. De paar personeelsleden die nog over zijn staan met een chagrijnig hoofd in de zaak. Ons zien ze hier nooit meer.

2,3
  14. Kibbeling goed van smaak. 2 Kleine porties voor16 euro. Ronduit smerig toilet.

15. N Brandsen

Het restaurant is niet gezellig. De bediening/service is bar slecht. Lege tafels worden niet afgeruimd de vuile borden blijven staan. De gerechten worden kaal geserveerd zonder enig extra (patat, salade, groenten) het is alleen een klein schaaltje saus wat je er bij krijgt. Als je er patat, salade of anders bij wilt moet je per schaaltje bijna 4 euro extra betalen. De bediening komt amper langs om te vragen of je nog iets extra's wilt (drinken of iets anders). Zo zonde ze zijn sinds vorig jaar echt hard achteruit gegaan. Ik kom hier niet meer.

2,8
  16. Droevig !!!
    Je bestelt een hoofdgerecht, waarvan je mag aannemen dat er toch wel groente en patat bij zit, maar dat blijken de twee kale sliptongetjes te zijn die je als hoofdgerecht had besteld. Groenten apart bestellen evenals de patat. Wel krijg je een kom vol met saus erbij, waar je tongetjes in zouden verdrinken. De bijbestelde kom groenten is fantasieloos: krullerige ricola (dat vult lekker op) en twee schijfjes tomaat en evenzo weinig schijfjes komkommer.
    Niet alleen zuinig, maar vooral ook fantasieloos.

1,6
  17. Bediening niet attent. Geen extra bordje voor de graatjes, geen steakmes bij biefstuk.
    Bijgerechten erg weinig en niet te eten. Patat was kurkdroog. Prijs/ kwaliteit totaal niet in verhouding.

2,2
  18. Zoals gewoonlijk is de Kop Van de Haven voortreffelijk. Wij zijn geen echte visliefhebbers, maar dit restaurant krijgt het toch telkens weer voor elkaar om ons te verleiden met de heerlijkste voor- en hoofdgerechten.

Door het ‘nieuwe’ interieur is het een veel moderner/ hipper restaurant dan voorheen. We komen hier al jaren en je zult ons dan ook niet horen klagen over de kwaliteit van de gerechten.

Wel een minpuntje is de slechte service. De desinteresse van de serveerster in haar werk en in haar klanten is verschrikkelijk. Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken, maar deze dame kunnen ze beter ontslaan. Gelukkig had de kapitein het door en kwam hij ons vermaken met zijn lach en zijn charmes. Zoals een echte bedrijfsmanager hoort te zijn.

Desondanks zullen wij terug blijven komen. Het is een jaarlijkse traditie die wij met de familie doen en zullen daar dus ook niet zo snel van afwijken.

19. Leuk restaurant. Eten is goed, vond het erg duur.

20. theo

21. Super gezellig goede bediening en lekker gegeten, Sliptong is een aanrader.

22. Gisteren in het restaurant een portie kibbeling gegeten voor 9 euro. Kibbeling was prima van smaak maar de portie schandalig klein voor dit bedrag (7 kleine stukjes kibbeling). Partner had voor 15 euro de Fish en chips voor 15 euro met dezelfde hoeveelheid kibbeling. Smaak was prima maar hoeveelheid belabberd.

23. Lindwillems

Altijd tevreden geweest, helaas de laatste 2 keer niet. Slibtong erg dun, amper vis en veel kuit. Prijs/kwaliteit is erg achteruit gegaan.

3,2
  24. Jammer dat de groente zo minimaal is, waarom niet een bakje lekker gemende sla met huis gemaakte dressing.

25. Reservering was correct tafel was gereserveerd.
    Bediening was erg vlot voorgerecht was ook goed maar bij het hoofdmenu vielen de bijgerechten groente en patat tegen de frites waren allemaal kleine stukjes en die waren nog hard ook bijna niet te eten werd door ons wat van gezegd kregen als antwoord kon gebeuren dit was niet correct.
    Moeten ze wel opletten maar je gaat erheen voor de vis en niet voor de frieten maar ja dat hoort erbij.

26. Ronald Reijnders

Wij hadden een tafel gereserveerd afgelopen maandag voor 4-8 om 18.00, voor 2 personen aan het raam met mooi uitzicht. Wij waren mooi op tijd en werden naar een tafeltjes begeleid in de hoek terwijl er nog allerlei andere gereserveerde tafeltjes vrij waren. Het tafeltje bood voor één voor ons een muur als uitzicht (!). Een ander tafeltje bleek niet mogelijk terwijl het tafeltje naast ons gedurende de ruim 5 kwartier dat wij er waren leeg bleef! Dit viel dus behoorlijk tegen. Wat het eten betreft had wij de zeetong gekozen, niet goedkoop €42,00 maar als je er dan ook wat voor krijgt maakt dat niets uit. Voor één persoon hadden wij wat schelpdieren erbij genomen. De tong die wij kregen was prima van formaat en goed bereid, dus niets op aan te merken. De bijlagen vielen echter tegen voor bij een zeetong van deze prijs. Patat, tuinboontjes en bietjes. Gebakken aardappeltjes en een frisse salade zou beter gepast hebben. Wat zeker ook wenselijk is voor bij het eten van schelpdieren zijn verfrissingsdoekjes om je hadden schoon te maken. Het totaalplaatje in ogenschouw nemend, zullen wij niet snel teruggaan om hier wat luxer uit eten te gaan, jammer.

27. Het eten was goed, maar hebben 5 keer moeten vragen om een karaf water

28. Annemarie

Met 2 personen gegeten. De slip tongetjes waren prima. Helaas verkeerd bestek, geen vismes. Het Fort menu: wat meer aandacht geven aan voorgerecht, zo eenvoudig, kan niet voor een restaurant. Vis bij menu was goed.

29. Om van een mooi uitzicht te kunnen gaan genieten gekozen voor Kop Van De Haven.
    Bij binnenkomst was er niet echt een warm welkom. Zowel niet van het personeel als het letterlijke, warm. De verwarming zou al op 27 graden staan, werd er gezegd.
    We hebben onze jas daarom maar weer aangetrokken tijdens het eten.

Met z'n 3-en Fish and Chips gekozen als lunch.
    Het eten zag er voortreffelijk uit en smaakte ook zo, alleen...
    als je kiest voor de lekkerbek zou het handiger zijn om er een bordje bij te serveren i.p.v. boven op de patatjes in het "boot-mandje". Staat leuk maar een crime om de lekkerbek te eten.

De bediening ging rap. Zo ook het willen afruimen. 1 Van ons was nog halverwege met haar lunch, toen er werd gevraagd..."Heeft het gesmaakt?" Wel zo netjes dat er sorry werd gezegd en gevraagd werd of wij nog iets wilden drinken? Daar hebben we nog wel 15 minuten op moeten wachten.

De, volgens mij, hoofd-bediening was alles behalve vriendelijk naar de gasten. Zijn gezicht vertrok geen spier, was kortaf tegen de gasten en serveerde het eten bij de verkeerde gasten.

Complimenten voor de kok, maar het enthousiasme van het bedienend personeel was ver te zoeken.

Wat ons betreft: Hier gaan we nooit meer heen!

30. E de Jong

Gezellig even een kopje koffie drinken het uitzicht is prachtig. Koffie besteld met appelgebak en slagroom
    helaas bij het eerste hapje bleek dit nog bevroren
    heb dit gemeld bij de serveerster.
    Vervolgens kreeg ik na enkele minuten hetzelfde stukje appelgebak retour buitenkant was lauw van de magnetron
    binnenkant nog steeds niet ontdooid appelgebak uit de vriezer voor 2,75 erg jammer.
    heb het maar zo gelaten.

31. C.Rosier

Ruime porties vis van goede kwaliteit en vooral heerlijk bereidt en geserveerd aan tafel door geïnteresseerd personeel.

32. Martin van der Meijden

Onderweg en gisteravond toevallig weer eens naar de kop van de haven. Compleet restyling hetgeen ook nodig was maar zeer geslaagd. Een (h)eerlijke gebakken tarbot en kabeljauwhaasje als hoofdgerecht. Prima gebakken en als je kunt verwachten in IJmuiden prima kwaliteit vis, flinke portie. Klein puntje de wijnkaart mag wat uitgebreider.

33. Wederom een uiterst plezierig etentje in de Kop van de Haven. Visgerechten waren uitstekend en ruim bemeten. De prijs was een verrassing. Ga zo door!

34. De bediening is ronduit slecht. Twee keer onze bestelling opgegeven op het terras en er kwam maar niets. Het broodje zalm met ei viel tegen. Er zat verder weinig bij. Ik had verwacht een gekookt ei, maar het was een gebakken ei.
    Prijs voor het broodje was veel te hoog. Hier ga ik niet meer heen.

2,4

36. Op een regenachtige zondagavond op 20 juli hebben we hier bijzonder smaakvol gegeten. Het restaurant dat de leuze hanteert om het spannendste uitzicht van Nederland te hebben, deed zijn naam wat dat laatste betreft, geen eer aan. Deels lag dat natuurlijk aan de sombere avond. Scheepvaartverkeer was er niet, we keken alleen op de bedrijvigheid van de Hoogovens (Tata steel). Hoewel het niet op de menukaart stond serveerden ze voor mij toch een portie kibbeling tegen een redelijke prijs. Chapeau!!!

37. Met vijf man gegeten. Was erg lekker, maar hebben te lang op het eten moeten wachten, ruim 1.10 uur. Ook het nagerecht duurde te lang, 50 minuten.

38. Met twee gasten hebben wij hier gegeten. Aardige mensen, attente bediening, leuke plek.
    We hebben viermaal schol genomen, tweemaal in boter, tweemaal in olie gebakken.
    In boter gebakken was goed. In olie gebakken was bikkelhard geworden. De frietjes waren ook bikkelhard.
    Aardappeltjes waren prima, en de salade was waterig. De dressing was goed, maar het was net alsof de sla centrifuge was overgeslagen.

39. Schoenmaker

Laat ik eerlijk zijn, ik houd niet van vis! Wat ik hier dan doe?Tja kwam na een pier wandeling een bakkie doen. Tijdens de koffie, zag ik wat zeer zorgvuldig opgemaakte borden passeren en besloot toch maar wat te eten te bestellen. Geen vis lustend, bestelde ik een kindermenu met kibbeling (tja, we zijn in ijmuiden en een paar stukjes kibbeling, krijg ik nog wel door mijn keel). Dit werd mij door het vriendelijke personeel afgeraden, ik kon voor 2 euro meer beter de kibbeling schotel bestellen a 9 euro. Wat ik toen op tafel kreeg verbaasde mij. Salade, friet, gebakken aardappeltjes,2 sausen, en een bord vol kibbeling, die werkelijk super vers en smaakvol was!! Ook het toilet bezoek, was een verrassing, fris en schoon. Daarbij opgeteld dat het een mooie locatie is en ze ook andere gerechten dan vis serveren, kan ik mij goed voorstellen dat het daar zo druk is. Ik kom hier zeker terug, en ga daar toch maar eens een tongetje proberen. Kortom een goed en fris restaurant, op een mooie locatie, zeker als je van vis houd! Nadeel? Nou ja als het dan moet, de door viltjes ondersteunde maar nog altijd waggelende tafeltjes...

40. De Kop van Haven in IJmuiden is natuurlijk een prachtige locatie. Als je even niet weet wat je tegen je disgenoot moet zeggen, kan je altijd nog uit het raam kijken. Leuker is het om samen uit het raam te kijken.

Mensen, dit is een visrestaurant. Kan ook niet anders op deze plek. Dus ga voor vis en laat de rest van de kaart voor wat hij is. Het visassortiment is redelijk breed. Niet extreem. De keukenbrigade weet van aanpakken. Het gaat redelijk snel en het ziet er verzorgd uit. Het smaakt ook! Heerlijke zeetong gegeten.
    Over de bediening niets te klagen. Ze weten waar ze het over hebben. Ze zien je zitten en bedienen je allervriendelijkst. Frisse meiden. Vlotte jongens.

Op zondagavond zat het restaurant behoorlijk vol. Reserveren is geen luxe. Je kunt elkaar goed verstaan en struikelt niet over stoelpoten, benen en jassen. Die Noord-Hollandse stemmen dragen over het algemeen ver tegen de wind in, maar hier heb je er weinig last van. Aankleding is leuk, maar niet overdadig.

De kwaliteit is goed. De prijs is goed. De prijs/kwaliteitsverhouding is dus ook goed. Het kan minder. Het kan beter, maar hier kan je met een gerust hart naartoe.

41. Met ons vieren (samen met een vriendenstel) gereserveerd. Restaurant zat om 19:00 uur tjokvol. Onze tafel had -ondanks aangeven bij reservering- weinig ruimte om de babywagen ernaast te zetten.
    Hierop werd door de bedienende jongeman (die zeer ervaren overkwam) direct goed geanticipeerd door de tafel een beetje te verschuiven. Later (15 min) werden we keurig gedirigeerd naar een tafel in het lagere gedeelte.

Bediening attent en vriendelijk zoals altijd.
    Kwaliteit van de gerechten net zo goed als vorige keer (sashimi, coquilles, tong, tonijnsteak, gamba's, zalm).
    Nagerecht (tricolore) was mooi opgemaakt, alleen jammer van de spuitslagroom (slagroom moet gewoon echt zijn en dat zou passen bij dit restaurant, waar de gerechten goed zijn).

Kop van de Haven blijft een vaste trekpleister voor ons, ga zo door

P.S.: Wel jammer, dat dit restaurant honden toelaat. Meer en meer restaurants laten honden niet meer toe vanwege de hygiene (ronddwarrelende haren, die ongemerkt in eten terecht kunnen komen etc). Hondenbezitters lopen bovendien constant van binnen naar buiten met hun hond, wat de sfeer drukker maakt.

42. Dettbeers, Amsterdam

Verjaardag gevierd met 8 mensen in de Kop van de Haven, waar de familie al vanaf begin jaren '90 komt.
    Kwaliteit van eten en drinken: lekkere broccolisoep, kon iets warmer, vissoep prima evenals de andere gerechten. Hoofdgerechten, goede en lekkere vis, gebakken mosselen wat aan de vette kant, plenty garnituur. Nagerechten: Irish coffee was zonder slagroom. Lekkere witte wijn.
    Sfeer: Prima, hoewel het behoorlijk vol zat, maakte het geen drukke indruk. Het uitzicht zoals altijd bijzonder en mooi. Over de stoelen en tafels zijn de meningen verdeeld.
    Service: Vooraf: goed meegedacht met binnen of buiten eten en daarin flexibel. Vriendelijk binnen gehaald. Wel wat lang wachten voordat het voorgerecht werd geserveerd. Bij opnemen van het hoofdgerecht moest dit twee keer omdat de serveerster het niet meer wist. Lang wachten voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. Van het hoofdgerecht werden 2 borden te laat geserveerd door een vergissing maar dit werd snel hersteld.
    Al met al een heel gezellige avond met lekker eten en drinken.

43. Zojuist een bezoek gebracht aan 'visrestaurant’ Kop van de haven. We bestelden kibbeling (Pollak) en inktvisringen (beide 4 euro per portie incl. saus). Het was werkelijk niet te versmaden. De vis was ontzettend droog en vet, dus voor mensen zonder vetzucht onbegonnen werk. De inktvisringen bleken (de medewerkster gaf het achteraf openlijk toe) kant & klaar te zijn, dus het resultaat was elastiek gehuld in een dikke vette jas van beslag. Toen ik de werknemer hierop aansprak werden de schouders opgehaald. Sterker nog: toen ik het wilde teruggeven wees ze naar de prullenbak. En daarmee was de kous af voor haar. Zonder enige vorm van gêne schotelen zij hun gasten deze rotzooi voor en bij enige kritiek word je met een kluitje het riet ingestuurd.

Kortom mijn advies: bezint eer ge begint. Houd je van een lekker visje, blijf dan verre van die veredelde snackbar.

44. Met 5 familieleden prima gegeten.
    Sliptongen zijn bij ons de favoriet. Gebakken in de roomboter en je krijgt er 3 of 4
    naargelang de grootte.
    Patat en aardappeltjes en een kleine salade worden erbij geserveerd.
    Water is gratis.
    Tafel bij het raam met uitzicht over zee.
    Voor herhaling vatbaar

45. Johannes van dam

Vandaag daar met een groepje oud hoogovenwerknemers onze jaarlijks uitje gevierd. Met uitzicht op onze ouwe werkplek daar genoten van een overdaad aan vis. We werden geholpen door een jonge man met donkere krulletjes. We zijn voor het verrassings menu gegaan; 6 gangen vis en schaaldieren afgesloten met een door de chef geflambeerde koffie. Oo o wat lekker allemaal. Als u dit leest en daar nog niet bent geweest zo ik zeggen ga. Want juist nu in de zomer met het hollandse zonnetje is het top. Ga zo door, tot snel. Macamba

46. Van de week gebakken vis gehaald om mee te nemen naar huis. Zeer onvriendelijke bediening. Er kon geen lachje af.

47. Vertaal van English naar Nederlands

Well it was my Sister in Laws birthday, and the surprise was, a stop over for the Dutch Herring, and what a great place this is. The place is so clean and warm, the service is out standing and the food is simply the best.

We'll be coming back again and again.

48. Heerlijk gegeten met 6 volwassenen & 2 kinderen. Vriendelijke bediening attent en alert. Eten met zorg bereid, smaak voortreffelijk, is aanbeveling waard ! Wij geven voor alles een dikke voldoende.

49. J.C. de Jong

Uit de puntenwaardering kan men opmaken, dat wij een geslaagde avondmaaltijd hebben gehad.
    Het eten was prima de bediening zeer vriendelijk en vakkundig, kortom wij hebben genoten en komen zeker weer eens.
    Erg leuk is het, als men tussen 17.30 uur en 18.00 uur aan tafel zit, want dan vertrekt de boot naar Engeland en deze vaart vlak langs het restaurant.

50. Met 9 familieleden daar gegeten. Eten maandmenu (3 gangen), door ons allemaal gekozen, was prima in orde. De bediening was vlot en zeer vriendelijk. Dit alllemaal in een ontspannen sfeer en een prachtig uitzicht. Tussen de grechten voldoende tijd om met elkaar te communiceren. Zeker een aanrader namens de Brabanders en Hollanders!

51. Masereeuw

Smaak van het eten, goed
    Grootte porties:flink aan de maat
    Bediening:vriendelijk
    Service: niet al te snel

52. Het was heerlijk en gezellig!
    En de bediening vlot en vriendelijk.

53. I. Bijnsdorp

Zoals vaker heerlijk gegeten met ons gezelschap van 6 personen. Royale porties, goede wijn en prettige bediening.

54. Het eten was goed bereid en daarom lekker. De service en sfeer was prima. Je werd er goed begleid door de service en je zat op confortable stoelen en het was allemaal leuk versiert.

55. s.horsten

Met 5 mensen daar gegeten, er werden twee tafeltjes bijelkaar gezet en op mijn vraag of de plant even opzij mocht zodat mijn dochter wat gezelliger aan de kopse kant kon zitten werd gezegd; nee dat kan niet. Beetje jammer.
    De tonijn en beefburgers waren goed . De droge broodjes en de niet lekkere sausjes vond ik tegenvallen bij de gekookte mosselen, niet voor herhaling vatbaar. Toen mijn vriendin en ik de rekening apart wilden betalen vond de meneer dat duidelijk niet prettig. Nadat mijn vriendin betaald had was ik aan de beurt maar hij was al weer weggelopen, dat had ik ook kunnen doen, zo naar buiten. Maar goed, ik heb hem nog maar even geroepen.

4,1
  56. A. van Beelen

In het restaurant Kop van de Haven heb ik heerlijk vis gegeten voor een betaalbare prijs. Het gerecht het visnetje was verrassend en erg lekker. Twee soorten vis en "fruit de mer" op stok werden geserveerd met een smaakvolle saus, krielaardappeltjes, friet en salade. Tijdens het eten heb ik genoten van een prachtig uitzicht op voorbij varende schepen en van zachte muziek. Een prima plek om te onthaasten.

57. van der Bilt

Heerlijke mosselen gegeten, aardig en correct personeel en een schitterend uitzicht.

58. O.van den Heuvel

Gisteren lekker in het zonnetje buiten op het terras gezeten. Heerlijk visje gegeten, lekker glaasje wit erbij, vriendelijke bediening, kortom een zeer geslaagde middag.
    Kom graag nog een keer terug.
    Onno van den Heuvel
    Velsen-Zuid.

59. We hebben heerlijk gegeten, echt genoten van het eten en uitzicht..

60. We hebben heerlijk gegeten, heel vriendelijk personeel, zalige wijn en betaalbare prijs!! Waar vindt je dat nog? Een echte topper!

61. Hermanns

Was erg druk, maar op de nota 3x pils te veel berekend. Dit moet toch beter kunnen..
    Eten was wel echt heerlijk.

62. Vriendelijk personeel. Mooie locatie. Eten goed en naar behoren.

63. Voor de eerste keer naar dit vis-restaurant... met gemengde gevoelens, na het lezen van enkele negatieve reacties. O,o, wat zijn we blij dat we gegaan zijn! Gezellig restaurant,gezellig en proper(incl.de toiletten) Leuk en beleefd personeel,de maaltijd was héérlijk...zag er verzorgd uit,ook het dessert! Wij gaan nog wel eens uit eten,en dit vis-restaurant hoort zéker tot onze Top 3! Senioren echtpaar.

64. Jacqueline Tieman

30 juli 2011 hebben wij met een groep van 13 personen gegeten bij de Kop van de Haven. We hadden gehoord dat na jaren van malaise je hier weer goed vis kon eten.

Na onze reservering belandden we bij diverse kritieken, varierend van zeer slecht tot zeer goed. We hielden ons hart vast. Wanneer je gasten uitnodigt wil je wel dat er wat goeds geserveerd wordt.

Wij weten niet waar al die slechte kritieken vandaan komen. Hebben zij pech gehad, of hebben zij verkeerde verwachtingen gehad bij een echt visrestaurant.

Wij kwamen met een gevarieerd gezelschap die ieder voor zich uit de kaart gekozen hebben. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.

Ik heb van niemand een klacht gehoord over het restaurant, het personeel of welk gerecht dan ook. De verhouding kwaliteit/prijs was goed. Het bedienend personeel was vriendelijk, voorkomend, behulpzaam en gaf een goed advies over de gerechten buiten de kaart om. Ter plekke werd een extra mogelijkheid gecreeerd. Ook werd goed ingespeeld op een aangepast gerecht voor 1 van de gasten. Het restaurant was ingericht zoals een visrestaurant ingericht moet zijn. Goed te reinigen tafels stoelen en vloer. De toiletten waren keurig verzorgd.

De tamtam in IJmuiden werkt goed. Als dit restaurant zijn kwaliteit niet houdt komt ons dat vanzelf ter ore. Wij komen hier zeker terug als het restaurant de kwaliteit van 30 juli 2011 blijft voeren.

65. annemieke jongsma

Na de vorige recenties dacht ik ik ga er gewoon eten en dan beoordeel ik het zelf.

De vis was heerlijk!

Wij hadden een ruime tafel gevraagd daar wij iemand in een rolstoel mee hadden, hier was prima rekening mee gehouden!

En ondanks de drukte deed de bediening z,n best om iedereen teveren te stellen!

Dus van ons een prima beoordeling!

66. De locatie is zeer mooi, fantatisch uitzicht op de havens, pieren en de Hoogovens. De bediening is vriendelijk, attent en behulpzaam. De keus aan vis is ruim voorhanden, erg vers. Een aanrader.

67. R. Langbroek

Geen aanrader! Reeds op 1 juni al een tafeltje gereserveerd voor de datum van 23 juli.

Op deze bewuste dag werd ons bij biinnenkomst op zeer ongepaste manier toegebeten "dat iedereen wel bij het raam wil zitten"en "dat we geluk hadden dat er nog een tafeltje vrij was aan het raam".

Ook de gerechten vielen tegen: Meer patat dan werkelijke vis en de bediening was ongeïnteresseerd.

En een cocktail-mojito behoort te worden geserveerd met een vleugje alcohol en niet met een vol glas 7-up of zoiets.

De gerechten zijn ook veel te prijzig voor de vele patat en weinige vis.

Als ik patat wil ga ik wel naar de snackbar!

Het restaurant is in mijn ogen hard achteruit gehold de laatste jaren en ik kom er ook zeker niet meer terug.

3,1
  68. Tini van Tilborg

Het is de derde keer dat we in de kop van de haven zijn gaan eten.

Voor ons was het weer perfect zoals de drie keren voorgaande jaren. Wij gaan wel weer eens terug voor het lekkere eten en het mooie uitzicht. Momenteel werd de buitenkant geschilderd.

Directie en personeel wij komen terug.

69. Heerlijk geluncht, een salade met verse tonijn en andere heerlijkheden.

Personeel klantvriendelijk en snel. Maar als je klaar bent met eten mag je nog lekker blijven zitten.

Ik ben zeer tevreden.

70. Speciaal uit 's-Hertogenbosch voor dit visrestaurant gekomen. Niet gereserveerd en toch, ondanks een volle boeking op zaterdag, direct een tafel gekregen. Daarnaast was de bediening perfect en ontzettend vriendelijk. De bediening nam zelfs de tijd voor een gezellig gesprek, na het uitschenken van de voortreffelijke wijnen (stuk voor stuk aanraders!), ondanks de toestroom van eters. Niet lang daarna werden de voorgerechten en hoofdgerechten geserveerd en toegelicht. Kan een ieder die gezellig en ontspannen wil eten het visrestaurant "de Kop van de Haven" aanbevelen.

Ga zo door en behoud deze kwaliteit!

71. Dit viel erg tegen. Tot op heden waren we geregelde bezoeker van de Kop, echter kennelijk is de tent van eigenaar en bedienend personeel veranderd, want dit is echt slecht.

Voor dat er maar iets op tafel kwam duurde het 50 minuten, (voorgerecht) garnalen kroketten binnenin koud. Na 1,5 uur kwam eindelijk het hoofdgerecht en dat was niet wat op de menulijst stond en van zeer slechte kwaliteit. Daarbij een soort bediening welke zeer onvriendelijk was.

Hier komen wij dus nooit meer terug!

72. De afgelopen maanden 2x geweest, wat een onvriendelijk personeel zeg, de vis was vers doch niet lekker klaargemaakt. De salade was een bijeengegooid bakje met harde stronken en taaie wortelreepjes etc. Niet smakelijk en de gebakken aardappelen waren koud ( partjes in schil). Ga er dus nooit meer heen.

73. Komen hier al 18 jaar, zo'n 3x per jaar, altijd goed en klantvriendelijk, maar vandaag, misschien wegens de drukte,

Slechte bediening, onvriendelijk personeel en het eten viel ook tegen. Erg jammer, weet niet of wij hier nog een keer komen.

74. Jaap 156 punten

Wat viel dit tegen zeg....jammer.

Nav recensie die hier geschreven zijn zijn we hier wezen eten.

Het ontstijgt net het van der Valk concern.

Wij hadden vooraf gereserveerd maar bij binnenkomst bleek er een dubbele boeking te zijn. Daardoor kwamen we op een andere plek te zitten, achteraf gezien een betere maar wel met "gezellig" uitzicht op Corus.

Eten was veel en duur, we komen hier niet nog een keer.

3,4
  75. Prima restaurant, meerdere malen gegeten. Altijd lekkere oesters, lekkere wijn. Gewoon goed en lekker zitten.

Morgen gaan we er weer oesters eten.

76. Met kerst nog heerlijk gegeten daar. Maar was alleen voor vaste klanten, dus lekker niet zo druk en mensen die het kennen daar.

77. Ruud Nieborg

22 oktober 2009 mijn verjaardag gevierd, heerlijk 6 gangen van de chef. Heilbot van 25 kilo ( volgens de chef), wij kregen slechts 400 gram, maar heerlijk gebakken met gecaramaliseerde coquilles. Het was fantastisch. Ook met Kerst open heb ik begrepen, dus je begrijpt waar wij eten met de Kerst. Ga zo door jongens.

78. Na het lezen van enkele recensies had ik veel moeite om naar de Kop van de haven toe te gaan. Maar ik had die tegoed bon en wat doe je dan?

Wat hadden wij een buitengewoon goede avond.
    Voorgerecht : Vissoep en hier zat echt vis in.
    Hoofdgerecht : Gebakken Zeewolf, heerlijke vis goed gebakken.
    Nagerecht : Casata.

Goede Wijn.
    Erg vriendelijke en attente bediening.

Wij komen hier zeker terug.

Ernst Esch.

79. Dacht vandaag, wil eens aan de kop van de haven lekker eten, mooi uitzicht, top lokatie, jammer dat het daar bij blijft.

Gedateerde inrichting, smoezelig, kaal niet echt sfeervol. Ook erg jammer terwijl de indeling best goed is. Een likje verf, wat nieuwer meubilair zou al wonderen doen. (doe die plastic plantjes weg)
    Toch gaan zitten en genieten van het uitzicht.

Kaart geeft aan een echt vis restaurant te zijn.
    Oke, de prijzen zijn wat behoorlijk, zal de lokatie wel zijn en zoals ik in vorige reacties lees kan de keuken goed zijn.

Kies een Noordzeetong Picasso als hoofdgerecht en mijn partner een varkenshaas. Glaasje wijn er bij lekker....
    Bediening is netjes en correct (al blijft het daarbij).
    Bestek bestaat voor alle 2 uit een normale mes en vork, (geen vis mes voor de tong).
    Alles wordt netjes gelijk opgediend, erg simpel, 2 zeetongen op een bord met 3 schijven citroen, schaaltje salade en schaaltje patat (wat voor 2 personen blijkt te zijn).
    Partner de varkenshaas met een sausje overgoten en in stukjes gesneden en beetje salade.
    Mis een bordje voor de graten, dus de schotel van het schaaltje salade genomen.

Helaas viel de smaak niet mee, kan niet zeggen dat het vies was, maar van alle tong die ik gegeten heb (en dat is toch behoorlijk wat), was dit toch 1 van de slechtere.
    Vet, en de Picasso was een schaaltje lauwe vruchten uit blik. Jammer.
    De Varkenshaas helaas ook niet veel beter.

Verder nog even de onderkant van de borden gevoeld. Oeps, hier werd ik ook al niet vrolijk van.
    Aan de onderkant van alle borden voelde ik nog vuiligheid.

Tja, wat vind ik nu eigenlijk van deze zaak: het mag de naam van een goed restaurant niet hebben.
    Laat ik zeggen dat het een kruising tussen een snackbar, kantine en eetcafe is, goed voor een simpele hap, zeker als je geen eisen stelt aan kwaliteit en toch de prijs wilt betalen.

Volgens mij simpel te veranderen (geef het interieur een opknapbeurt, zorg voor schoon servies, iets meer zorg voor het eten en de opmaak en dan kom je al een heel eind).

Even tot slot wil ik natuurlijk wel mee geven dat het ook van mij een moment opname is. En over smaak valt te twisten.

Al kan ik dit restaurant niet aanbevelen en zal ik zeker niet mijn vrienden of gasten mee nemen naar dit restaurant, ondanks dat het op een super lokatie gelegen is.
    Erg jammer, want het kan volgens mij altijd prop volzitten. (en dat was, zeker voor een vrijdag avond, niet het geval)

Een 4,5 is ook zeker verdiend.

3,9
  80. Na een aantal recensies gelezen te hebben, besloot ik ook maar een te schrijven.

Ik vind het een zeer gezellig restaurant, met een zeer aardige bediening, vooral de donkere jongen is een topober.

Ik bestelde een gebakken zeetong met mijn dochter, dat was de lekkerste die ik ooit heb gegeten!
    En we hebben heel wat zeetong gegeten in vele restaurants.

Gretchen van Dongen.

81. Als je daar 1 keer de gebakken mosselen hebt geproefd, worden deze een obsessie voor je!

Steeds maar weer moet je daar aan denken, hoe gruwelijk lekker deze zijn!
    Vooral de gele knoflook saus is echt geweldig!

Vorige keer had ik een vistrio (drie soorten vis), ook dat was heerlijk.

Ben er twee keer geweest en blijf er terugkomen.

De meeste van het personeel zijn gelukkig wel aardig!

82. 8-7-2009 met familie, 8 personen, (zwager 60 jaar-feestje) wezen eten.

De entree is wat wonderlijk naast de snackbar. Tafeltjes zijn kaal zonder kleedjes en zelfs geen placemats op de tafels.
    Dat zou direct een beter aanzien geven is mijn dringende tip voor de eigenaar.

Maarrr....de voorgerechten zagen er goed verzorgd uit, en waren prima van smaak en flink van portie.

Het hoofdgerecht was leuk van opmaak en ook heel goed van smaak en een flinke portie.

De bediening was vlot en vriendelijk, dus we hadden het leuk.

83. Meerdere keren gegeten en de kwaliteit was zeer wisselend.

Gebakken vis vaak vet of te ver doorgebakken.

Ook een keer een gerecht veel eerder gebracht dan het gerecht voor mijn vrouw. Was dus al klaar en toen kon mijn vrouw nog beginnen. Ook het personeel doet net of ze ik weet niet wat zijn.

Wij komen daar in ieder geval niet meer.

2,8
  84. Heerlijk gegeten, plezierig geholpen, prima geholpen en gaat er steeds beter uit zien binnen, gisteren zeker sinds de nieuwe kaart is ingegaan. Tot de volgende keer.

85. P.van Rijk

DD 27-02-2009

Ik ben gisteren met mijn broer en onze 4 kinderen uit jeugdsentiment na 20 jaar (zoals onze ouders met ons deden als we op het strand geweest waren ) naar de kop van de haven gegaan...

Na 2 keer op het belletje gedrukt te hebben voor de bediening kwam er een grijze gnoom die voor ober door moest gaan de hoek om scharrelen.

Hij keek ons allen eens vuil aan en liep toen weer weg na nog boos een papieren bordje opzij te hebben gegooid.

86. Rian Drijver

Wij eten vaak bouillabaise bij jullie en die vinden wij verrukkelijk. De gerookte visschotel is ook niet te versmaden, zeer aan te raden. groetjes uit Dokkum.

87. fam. van de berg

nou als ik hier zo lees,zijn deze mensen nog niet recent geweest want de nieuwe kaart is er per december in.
    en die is goed!ze werken meer met gerechten en menus die op de krijtborden geschreven worden en die worden aan de tafel uitgelegd door het vriendelijke personeel.en dat zijn de gerechten die je moet proeven.dus ga lekker langs en laat je verwennen!het is ons goed bevallen.

88. J.v.d .lLnden

Wij hebben vanmiddag kibbeling gehaald wat niet te eten was,wij hadden de indruk dat het een zootje restanten was.Mijn vrouw heeft het dus teruggebracht en kon andere krijgen.
    Dus niet want zij was bang dat het weer een zootje zou zijn.
    Ik had twee zoute haringen besteld en kreeg die tussen 2 kartonnetjes geserveerd, wat in de auto moeilijk op te eten is.
    Wij komen ong.25 jaar bij de Kop maar hebben dit nog nooit meegemaakt.
    Wij gaan wel naar een andere kwaliteitsbewuste zaak

3,5
  89. Eerste pinksterdag naar IJmuiden gefietst, we dachten even lekker te kunnen gaan lunchen bij dit "restaurant".
    Nou vergeet het maar, na 20 min. gewacht te hebben en ettelijke keren tegen het chaggereinige gezicht van de "ober" aangekeken te hebben, hebben we maar een "vissie"uit de snackbaar ernaast gehaald, levert trouwens het eten aan het restaurant, gewoon een waardeloze rent, hier komen we NOOIT meer. wij waren overigens niet de enigste die boos weggelopen zijn, na ons nog diverse stellen. ronduit waardeloos

90. R.Boot Schrijft op maandag 12 november 2007
    Zaterdagavond wezen eten met 8 personen wat is uitgelopen op een teleurstelling wat het eten betreft. Smakeloos en fantasieloos klaar gemaakt.Garnalen cocktail zonder saus tonijn zeer droog,gebakken mosselen bagger vet. We zaten als haringen in een ton zo dicht op de andere gasten dat we zelf onze borden, bestek en eten moesten doorgeven. En maar niet te spreken over de karige inrichting met ongedekte tafels waar zelfs een placemat ontbrak.Het enige wat smaakte was het bier maar dat was van Heineken.Onze familie zien ze hier dus niet meer terug. mvrgr. R.Boot

1,2
  91. sam de vries

Zaterdag 1 september 2007 gegeten bij kop van de haven.
    Bij binnenkomst volle bak, wat naar onze mening een goed teken is.
    Wat een uniek uitzicht, en ondanks de grote drukte heeeerlijk gegeten. EEN AAERADER.

92. Gisteren voor het eerst in de Kop van de Haven gegeten maar dat was ook gelijk de laatste keer. Wat een onbeschoft personeel. Het eten was abominabel slecht, zeker voor de prijs die men vraagt. Wij kregen de indruk dat we niet gewenst waren. Ik kan het iedereen afraden om daar naar toe te gaan