Parkeergelegenheid ruim voldoende aanwezig.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

'ELKE VIS ZIJN EIGEN VERHAAL'

Gerard van Es juicht de trend van duurzaam, bewust en smaakvol eten toe. Vis past daar heel goed bij. Het interessante is dat elke vissoort zijn eigen verhaal heeft: de leefwijze, hoe hij gevangen is en natuurlijk ook waar hij gevangen is. Zo komen bijvoorbeeld onze zeetong, tarbot, zeeduivel, tongschar en langoustines uit de Noordzee, serveren wij de geelvintonijn en komt onze paling uit Spaarndam. Al onze duurzaam gevangen vis is herkenbaar aan ons eigen keurmerk. En dan hebben we het nog niet gehad over alle ‘vergeten’ en onvergeten vissoorten, die u, als u dat wenst, in ons naastgelegen versmarkt uit kunt kiezen om vervolgens in het restaurant op uw bord te laten belanden!

5. Betalen Visa Master Card pin

1393190514 81
1491962051 80
1500193013 80

1. Ramon Schliszka

Helaas, helaas. Ik kom letterlijk in dit restaurant sinds ik oud genoeg ben om te lopen. Niet wekelijks maar zeker een keer of drie per jaar. Het suc6 lijkt hen nu naar het hoofd gestegen te zijn. Garnalencocktail (14 Euro). Sla in een kommetje met een bergje garnalen erop, niet aangemaakt. Moest vragen om een sausje dat kwam in een papieren bakje... de sliptong was ongekruid in de roomboter gebakken en smaakte daardoor naar roomboter en verder niks. Smakeloze kibbeling en onbeperkt mosselen in dusdanig kleine pannetjes dat je na 3 pannetjes nog niet voldaan kan zijn. Is ook een tactiek natuurlijk. Overigens veel kapotte schelpen. Rechtstreeks uit de zak in de pan gegooid? Serieus een slechte ervaring! Nog een toetje? Nee dank u vriendelijk, gelukkig is de lokale ijssalon bona sera op 10 min. rijden een mooie vondst! Dat is dan wel weer een aanrader. Toch nog een leuke avond.

2. Donderwinkel

Wij waren blij verrast met de menukaart. Je kunt nl kiezen tussen n klein of groot portie, heel handig voor de wat kleine eters onder ons. Alles smaakte voortreffelijk, we komen zeker terug.

3. Voor ons de eerste keer in het restaurant prima! 3 Gangen verrassings menu uitmuntend, De inkt visringen die mijn man had uitstekend.
    We komen zeker terug van uit Brabant.

4. Niek Hartog

We wilden bestellen en toen bleek dat mijn jarige man zijn 3 gangen menu gratis kreeg. Het was heerlijk en gezellig. Buiten gekomen bleek onze auto niet te starten. 1 1/2 uur op hulp gewacht. In het restaurant werden we op alle manier geholpen en kregen te drinken. Wat ons betreft verdient van Es een warme douche!

5. Wij waren na jaren terug Maar wij komen nooit meer.
    Reden anderhalf uur moeten wachten op 2 gebakken visjes.
    Mensen die later kwamen Hadden eerder hun eten.
    1 Uur en een kwartier later kreeg ik van 1 serveerster 1 biertje ter compensatie voor het wachten.
    Toen de vis op was had ik het gevoel van en nu opzouten.
    Want alles werd meteen van tafel gerukt.
    J.a. Over.

6. T. van Es

Het eten was goed. Bediening vriendelijk en goed. Eten erg lekker. Prijzen voor- en hoofdgerechten over het algemeen redelijk hoog. Vooraf heerlijke garnalen in pannetje met heel veel boter, helaas geen stokbrood om mee in te dopen.
    Leuke actie dat als je jarig bent een mooi 3-gangen menu krijgt aangeboden van het huis met echt goede keus uit 3 soorten voor- en hoofdgerechten en tot besluit een prachtig dessert. Echt een verrassing. Jammer dat er geen echte salade gereserveerd wordt. We komen er al meer dan 40 jaar en blijven komen.

7. Een geweldig restaurant. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

8. Even een broodje eten bij van Es. De uitstraling en interieur zien er inderdaad heel goed en aantrekkelijk uit. Het werd uiteindelijk een kibbeling schotel met "salade". De patat friet: schoftig slecht, hard en volgelopen met vissig en licht ranzig smakende olie, bah! De kibbeling: Was wel vers, smaakte zoals het moest zijn op 2 stukken na waar de olie uitliep. De salade: geschraapte wortel en kool, hard en veel saus. Liever echte salade erbij van sla.

Waarschijnlijk zullen de andere visgerechten beter zijn gezien het aantal gereserveerde tafels. Volgende keer weer elders een kibbelingschotel.

9. Ik heb deze keer een tonijnsteak genomen, medium gebakken, en was top. De bediening is niets op aan te merken.

11. Als de friet ook significant beter wordt, dan zou mijn beoordeling voor 'Eten' stijgen naar een 9. De visgerechten zijn top, alleen maar complimenten hierover, maar de (dikke) patatten zijn hard en smaken matig. Ik zou zeggen, vervang ze door de standaard dunnen frieten, die je bij de snackbar krijgt.

Bediening i.h.a. attent en vriendelijk, alhoewel er verschil zit tussen de afzonderlijke leden van 't bedieningsteam. Toch maak ik er een 5 van, omdat twee personen in mijn tafelgezelschap (waaronder ikzelf) zeebaars in zoutkorst hadden besteld. Voor de somma van 22.50 euro p.p. verwacht je dan ook de volledige service, inclusief 't verwijderen van de zoutkorst. Bij een tafel naast ons werd dit keurig gedaan, maar bij ons werd alleen mijne gedaan, die van mijn moeder moest mijn moeder zelf doen (en dat deed ze sneller en beter dan de desbetreffende dame in de bediening). Zogenaamde reden was drukte, maar ze vertelde ook, dat 't praktisch elke dag druk was. Tsja, lijkt me een 'probleem' van 't restaurant zelf, niet van de klant. Als dit al geldt bij meer dan 1 bestelling, dan zou ik als simpele ziel denken "we halen 't van de kaart, omdat we de volledige service niet kunnen waarmaken".
    En trouwens, van een paar minuten extra hierin investeren ga je echt niet 'dood'.

We zullen er zeker terug komen (kwaliteit visgerechten en nog geen 5 min rijden), maar zullen niet meer zo snel meer de zeebaars met zoutkorst bestellen. Ook hopen we dat de kwaliteit van de frietjes beter wordt.

12. Peter Droogh

13. Paula Westra

Ter gelegenheid van een verjaardag, heerlijk vis gegeten! We hebben het 1960-menu genomen, met voorgerecht, hoofdgerecht en koffie/likeur/advocaat toe, voor 19.60 euro. Ruim voldoende heerlijk gebakken vis, met salade, patat en diverse sausjes. We zaten buiten, vanwege het heerlijke weer en dan moet je de omgeving voor lief nemen. Het interieur van het restaurant is erg gezellig, maar daar hebben we dus geen gebruik van gemaakt. Zeker een aanrader.

14. We hebben hier woensdag 23 juli 2014 wat gedronken en een broodje haring en garnalen gegeten. Deze waren bijzonder lekker. Het etablissement ziet er best aardig uit, maar een industrieterrein is niet zo aantrekkelijk, maar dat doet aan het eten niets af. Ook de bediening was oké.

15. Eten was prima, service beduidend minder. Broodje vooraf werd pas gebracht toen het hoofdgerecht al voor ons stond. Frietjes werden vergeten, deze kregen wij na vragen wel maar pas 10 minuten later toen we al uitgegeten waren, drinken bestellen duurde ook erg lang.

16. j.v.harskamp

Het was druk bij de afhaal. Was daarom de bediening in het restaurant nogal traag? Jammer.

17. Lekker gegeten was niks op aan te merken.

18. Heerlijk gegeten, de zalm en lekkerbek lekker groot. Onze buikjes waren danook heerlijk gevuld. Als ik een klein minpuntje mag geven, ik vond het jammer dat er alleen friet was en geen gebakken aardappeltjes. Maar tja volgende keer beter. Voor ons was dit 4e keer dat we hier waren en komen zeker weer terug.

19. Trudy van Bon

Een verrassing om een restaurant op het industrieterrein te vinden. We hebben heerlijk gegeten en prijs/kwaliteitverhouding was prima. Het was de moeite waard om vanuit de Achterhoek hier te gaan eten. Een belofte van lang geleden ingelost en wel fijn dat een verjaarsdagscadeau ook zo goed uitpakt. De bediening was prima en men had goed in de gaten wat we wilden. Ik kom beslist nog eens terug.

20. B. J. Van Etten
    Vertaal van English naar Nederlands

Well I had my Sister in Law and my Brother, out for Dinner @ Gerard Van Es, and what an evening it was.

The place is clean, it's cozy, it has a great menu, and the service is simply outstanding, we got waited on by a very professional lady, by the name of Alanda (if I remember it well) she was giving the best service you can ever dream of.

The food, OMG, what a great food they serve its like eating in heaven, tasty fresh fish, good portions, nice presentation.

Next time I'm in The Netherlands I'll head out of my way to go again to this super quality restaurant...

Don't forget the Herring.

21. Trage bediening, kindermenu redelijk, geen groente/sla bij visgerecht, wel bij de saté?
    Niet echt bijzonder gegeten, wat volgens de recensies zo moet zijn.
    Wij komen niet meer!

22. Ton van Suntenmaartensdijk

Heerlijk, ik heb genoten van mijn visje. Volgens mij iedereen die er was.

23. Jos & Gerda / Doesburg

Wij hebben genoten van twee goed gebakken zeetongen. Samen vier dus! Daar kwamen we voor. Ook de voorgerechten bevielen ons prima en de winter creatie van de chef voor twee personen was overvloedig, zo, dat wij dat als zoetekauwen niet opkonden! Mooie wijnkaart.
    Misschien zijn wij qua prijsstelling in het Oosten verwend, het zou wat minder kunnen.
    Bediening, leuke jonge en vriendelijke dames die je een gastvrij gevoel gaven. Het is voor ons niet naast de deur, maar we komen zeker terug.

24. Wij komen bijne elke week eten, of eten halen, want dat is ook mogelijk en voortreffelijk.. De bediening is altijd vriendelijk en het eten super. Niets is teveel als je eens iets anders/extra wil bestellen.

25. Top gegeten, heerlijke vis en leuke bediening!

26. Marcel Nijzink

Gewoon doen, hier ben je als gast nog steeds koning(in). Voortreffelijke bediening, die voortreffelijke gerechten op tafel tovert in een voortreffelijke ambiance met een dito eindafrekening, gewoon een absolute aanrader, groet uit Bakkum.

27. M.Wouters

Nergens eet je volgens mij beter vis dan hier. Inderdaad zijn de inktvisringen onovertroffen. Reserveren is een must. Dat gaat vanwege de drukte niet altijd goed, maar wordt keurig opgelost met een hapje en drankje van het huis.
    Even tussendoor met zijn tweeën of met de hele familie, altijd goed!

28. G. Scherpenzeel

Op 2 maart 2012 hier gegeten.
    Zeer goed visrestaurant op een plek waar je dat niet verwacht.
    Ongedwongen sfeer, geen flauwekul, gewoon onovertreffelijke vis voor een redelijke prijs. Een omweg waard.

29. Jaap Zweeris

Een gezellige plek om met z'n tweeën spontaan uit eten te gaan. Kaart is goed. Langoustinesoep is zeker een aanrader, net als de inktvisringen. De inktvisringen staan in geen vergelijking tot de rubbere ringen die je elders krijgt. Bediening is prima; ontspannen en vriendelijk. Zeker een aanrader!!! Wij komen zeker terug!

30. Gezellig restaurant in IJmuiden. Een goede ontvangst. Heerlijk eten (de kok was niets teveel.) De beste kibbeling in IJmuiden! De bediening is geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.

31. 6 december even een broodje vis gegeten met een zaken relatie. Goed belegd en goed van smaak! Gezellige sfeer en nette iet wat overdreven vriendelijke bediening.

32. sylvia brouwer

wij hebben hier lekker gegeten!! gambas in dop... de bediening was ook erg vriendelijk!!! mijn complimenten.. tot zien afz sylvia en robert

33. Wij hebben hier van de week met de familie heerlijk gegeten! het is echt een aanrader voor iedereen.
    Je kon ook echt zien dat de bediening met veel plezier hun werk doet. Wij komen zeker terug!

34. Kwaliteit was goed, bediening was minder. Lamp boven het tafeltje was stuk, er was geen vervangende lamp aanwezig. Vis werd koud geserveerd, na klacht keurig opgelost.
    Al met al krijgen jullie nog een kans.

35. Wij hebben voor een familiefeestje het visbuffet besteld bij G. VanEs. Het was meer dan top.

De gebakken tong, scholfilet en kibbeling waren om te zuigen. Verse goed gebakken sappige vis. Toppie.

Ook de visschotels met salade en gerookte vis alsmede de haring waren perfect. Goede service, keurig op tijd bezorgd.

Buitengewoon goed!

36. Heerlijke Vis, lekker gebakken, grote porties. Ook goed niet alles op een bord, dus sla/frietjes/gebakken aardappeltjes apart. Gezellige, vriendelijke bediening. Was een gezellige avond. Bedankt.

37. Heerlijke schol gegeten! Vooraf inktvisringen, waren ook heerlijk..

Vriendelijke bediening en heel erg leuke open keuken..

Heel leuke knusse inrichting! Echt een ijmuidens visrestaurant.

Komen zeker weer terug!

38. Het eten is heerlijk, We zijn ook al een paar x eerder geweest.

Nog Steeds super verse vis en goede portie 's.

En als team een leuke uistraling. Echt een aanrader dus.

39. Eindelijk een visrestaurant gevonden waar je echt super lekker kan eten en veel (verse) vis voor je geld krijgt.

Het is een knus en gezellig restaurantje met veel sfeer.

De bediening was gewoon goed en erg vriendelijk.

We komen zeker terug! Een aanrader!

40. bietje68

Vanmiddag met z'n 3en bij Van Es gegeten. Vooraf een broodje met kruidenboter. Daarna scholfilet, slibtong (4 stuks!) en gebakken mosselen. De vis was van uitstekende kwaliteit. Mjammie! De porties zijn voor een goede eter ruim voldoende. Vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker terug!

41. Bert Denarca

De kwaliteit holt achteruit! De gebakken vis is vet en papperig en de bedienig onbeschoft.

42. Het eten is heerlijk, we zijn er ook al een paar keer geweest en hebben zelfs wat vrienden geintroduceerd, maar afgelopen keer leek het wel of de bediening er geen zin in had, er werd hard over klanten gesproken en het dessert kwam niet tegelijk, erg slordig. Je voelde geen leuke sfeer onder de bediening.

43. Echt vis zoals vis moet zijn. Een lust voor de tong en het verhemelte.

44. Prima eten. Eindelijk een kaart met veel meer dan alleen maar gefrituurde vis. Een aanrader.

45. Top gegeten, een echte aanrader.

Reserveren is aanbevolen, en ook om redelijk vroeg op de avond te komen..

46. Restaurant was well presented, food was very good (best fish I have tasted in years), definitely value for money. Its a petty the service was poor. Admittedly we arrived late (20 minutes) and I didn't have my phone with me to call upfront. When we arrived and we had to wait for an member of staff to seat us (as they were all at the back to the restaurant). Finally got the attention of a member of staff, who was rude and acted as if it was a major issue, despite there being a number of tables free. We certainly felt un-welcomed. Apart from that the rest of the service was friendly from the other staff, however it could definitely do with some improvement.

I would definitely go back if the customer service was improved.

47. Al een paar keer geweest, echt geweldig, echt super verse vis dat proef je echt, ook de bediening is spontaan en gezellig.

Een echte aanrader.

48. Al 30 jaar komen wij bij Gerard, ik weet niet of hij nog leeft, maar ongeveer 30 jaar geleden kwamen we bij toeval daar terecht. Hele familie's hebben we daarna meegenomen, en ondervonden hoe geweldig het daar was. De kinderen kregen altijd tictac mee en wij een doggybag. Wat een geweldige sociale man en entertainer was het.

Morgen 23 dec. 2009 onze trouwdag zijn we er weer, voor of een lunch of wat dan ook, het eten is nog steeds geweldig, alhoewel ik de sfeer en hartelijkheid mis van vroeger.

Gr. Yvonne en Wim Blokland.

49. Oesters en middeltongen gegeten. Erg lekker, al hadden de middeltongen niet eerst (even) gefrituurd hoeven te worden. Bediening on-Nederlands goed.

50. Ik ben 85 jaar.

Gisteren (16 Augustus) met mijn kinderen heerlijk gegeten, en hoop dit nog vaak bij jullie te doen.
    In een woord geweldig.
    Aardige bediening, nette servering en het belangrijkste : overheerlijk eten.

51. annemiek

Zalig gegeten,
    komen hier al voor de 3 de keer speciaal uit zuid-limburg voor naar toe :).

52. Echt nog nooit zo lekker vis gegeten!

53. prima eten en (te) grote porties.

54. Het eten is fantastisch. De ambiance is leuk.
    De bediening kan beter.

55. Donald van Zonneveld

Tja, smaken verschillen. Maar dat je zó goed en relaxed kunt eten in de IJmuidense industriegebeid is gewoon geweldig.
    Waarschuwing: Bij van Es eten kan verslavend zijn. Maar zeker niet dodelijk.

56. Heerlijke visgerechten, zonder veel poeha bereidt. Vooral de tonijn is geweldig.

57. ted zwart

heerlijk gegeten in een gezellig en knus restaurant. leuke bediening. goede kwaliteit