Shore Club Huizen in Huizen

De Shore Club is voorzien van een zeer ruime gratis parkeerplaats voor de deur.

• Rookruimte

2. dini

3. dini

4. Robbie

5. Jantine

6. Via de alom bekende voucher hier gegeten en het was in 1 woord heerlijk! We hebben gekozen voor het vleesmenu en alles was vers en werd met een vriendelijke glimlach aan tafel gebracht. Heel lekkere carpaccio als voorgerecht, een botermalse biefstuk als hoofdgerecht en een fris dessert. Alles werd netjes uitgelegd en we kregen ok nog ijswater aan tafel. Zeker de moeite waard om nog eens te gaan eten.

7. middeldorp

Hebben de kaart niet ingekeken, maar het verrassingsmenu was uitstekend.
    Ook de lokatie is zeer de moeite waard.

8. Op een mooie juli-avond getogen naar Huizen om dit restaurant met een vv-voucher uit te proberen.
    De ontvangst door de jonge, maar enthousiaste en kundige bediening (goede anticipatie) deed ons meteen thuisvoelen en we hadden een mooi tafeltje op het terras aan de straatkant, dus konden we perfect de kinderwagen naast de tafel zetten.

Het decor was prachtig en het restaurant zag er van binnen goed uit. Op het terras stond op dat moment een DJ lekkere lounge muziek en daarna 80ies te draaien.
    Het was op dat moment druk, maar we werden relatief snel geholpen met drankjes en gratis brood met boter en (zeer goede) olijfolie.
    Goed begin.

We kozen beiden vis voor voor- en hoofdgerecht.
    Voorgerecht was met sojasaus gemarineerde zalmsashimi, mierikswortel + waterkers.
    Zalm smaakte zeer goed, maar minpunt was dat de waterkers al aan het vergelen was; het was nog wel eetbaar, maar zonde als garnering op een verder goed bereid voorgerecht.

Hoofdgerecht: Dorade met goed gebakken sperzieboontjes en groene asperges, lekker knapperig.
    Dorade lekker, maar ietsiepietsie aan droge kant, maar dorade is dan ook een moeilijke vis wat dat betreft (weinig i.t.t. bijvoorbeeld zeebaars of zalm).
    Dit kon er dus wel mee door, maar de aardappelpuree was volgens ons eerder op de dag ('s middags schatten wij in) klaargemaakt en opgewarmd, gezien de vorm (vastig) en kleur (aardappelpuree wordt geler naarmate 't langer staat). Het smaakte verder goed.
    Toetje was apart (in positieve zin), helaas legde de ons bedienende jongen niet uit wat het nagerecht precies was (aardbeienmousse en iets met hangop/yoghurt ?!). Gemis aan uitleg was ook het geval bij hoofdgerecht, maar dat konden we nog wel raden (dorade).
    Uitleg was gewenst, aangezien het een verrassingsmenu betrof.
    Als deze uitleg was gegeven, hadden we de service als cijfer een 10 gegeven, omdat de rest dus goed was.

Buiten de voucher om bestelden we allebei nog een dessert van de kaart, mijn vrouw een brownie (iets te droog) en ik een vanille-ijs met hazelnotenkruim.
    Mijn toetje was lekker en apart, maar qua desserts ben ik meer een man van de rechttoerechtaan ijstoetjes zoals ijscoupe, dame blanche met. Nogmaals niets ten nadele van de creaties van Shore Club.

In de toekomst nog een keer ? Jawel, over het algemeen goed bevallen, gerechten -los van onze opmerkingen/adviezen/paar details wat nog beter kon- waren goed, maar we zullen bij een volgend bezoek wel er op letten, dat we geen aardappelpuree nemen (frietjes of pasta).
    En ook wel benieuwd hoe Shore Club in het weekend als een muziek'club' is; de sneak preview (prehear liever gezegd) beviel ons in ieder geval.

En als je hier bent, ga perse naar het zeer moderne toilet en de verlichte glazen trappen ernaar toe (iedereen moet minimaal wel 1x denk ik).
    Zeer futuristisch om te zien hoe de doorzichtige glazen deur van het toilet een ondoorzichtige melkwitte gloed krijgt als je de deur dichtdoet.
    Als dat niet het geval was, zou je niet op je gemak op het toilet zitten, terwijl je de bruine boot aan het afmeren was aan de rand van de Huizener Haven :-).

9. 10/06/2013 19u00. Voucher vakantieveilingen. Vriendelijke ontvangst, rustig, een paar andere gasten. Op het terras een aperitief genomen, binnen het diner. Géén overdaad, maar wel héél verse en lekkere bereidingen. Ik wil hier nog wel eens naartoe.

10. We hadden een voucher via vakantie veilingen. Eten was goed. We hebben niet lang op ons eten hoeven te wachten. Kortom we hebben een heerlijke avond uit gehad.

11. Helemaal goed. Plezierig en vlotte bediening. Eten zonder meer prima. Mooi bereid en gepresenteerd in een trendy, maar aangename ambiance.

12. Een gezellig, wat overvol van tafeltjes, trendy restaurant. Heerlijk gegeten, met wat kleine minpuntjes. Bij onze tafel werd vergeten brood vooraf te serveren, vervelend als je ziet dat andere tafel dit wel krijgen.De witte wijn iets was te koud geserveerd. Maar er is supervriendelijke bediening, misschien 1 dame of heer extra in de bediening bij een vol restaurant, zodat het allemaal iets soepeler loopt.

13. Tristan en joyce

We hadden een voucher via vakantie veilingen. Het eten was echt super, personeel is vriendelijk en gastvrij, goede sfeer! Zeker een aanrader als we nog eens in de buurt zijn gaan we zeker terug!

14. Gewapend met een voucher hebben we de stoute schoenen aangetrokken naar de Shore Club in het Nautisch kwartier in Huizen. Het Nautisch kwartier is een nieuw project waar in traditionele stijl de nodige horeca verzameld is. Typisch voor de gemeente Huizen staat dat dan wel in 'the middle of nowhere', maar op zich is het een prima initiatief om nu eindelijk eens wat uitgaansleven bijeen te vegen.
    Hoewel de gebouwen nieuw zijn ademt het een sfeer die aan vroeger tijden doet denken. Van buiten ten minste, want eenmaal binnen in de Shore Club is het zo trendy als maar kan.
    Hoewel de telefonische reservering niet voor half negen plaats kon vinden, is het niet overvol als we binnenkomen. Ik begrijp dat reserveren verplicht is, want het aantal tafeltjes is beperkt.
    Ons is een plekje naast de rokersdeur toebedeeld. Hoewel het akelig koud buiten is, is de hinder die we daar van ondervinden minimaal. Lekkere - trendy - stoeltjes, fraai bestek en glaswerk, stoffen servetten. Het is geen ordinaire vreetschuur hier en dat straalt men nadrukkelijk uit.
    De voucher behelst een 'verrassingsmenu' van de chef. Nadat ik tot grote ergernis van mijn vrouw witlof als 'allergie' heb opgegeven bij het vleesmenu (mijn vrouw gaat uiteraard voor de visvariant) gaat de kok aan de slag en genieten wij van de rode huiswijn: een Franse Syrah. Men heeft ook een Spaanse Tempranillo maar ik heb mijn hart een beetje verpand aan de Syrahdruif. De vriendelijke serveerster begint een vermakelijke strijd met de traditionele kurk en als deze in een soort onbeslist eindigt met het in tweeën breken van de kurk, dan neemt de gerant het over en opent een andere fles. Prima wijntje! Niks mis mee!
    Voor mijn vrouw begint de verrassing met een gefrituurde gamba en met wasabi bewerkte zalm. Hoewel mijn vrouw een tikkeltje benauwd was voor de toch wat pittige wasabi, smaakt het voortreffelijk.
    Voor mij begint deze culinaire verrassingstocht met een uitermate fraaie carpaccio. Men heeft zich er bepaald niet met een Jantje van leien van afgemaakt: het fraai gestileerde bord is een voortreffelijke opening!
    Het hoofdgerecht is voor mijn vrouw een op de huid gebakken dorade en voor mij - er wordt speciaal een soort bowie-mes voor klaargelegd - een fraaie runderbiefstuk. Beide gerechten zijn zonder meer speciaal klaargemaakt en maken deze dis tot een avontuurlijk geheel.
    Het toetje is ook speciaal, maar de parfait is eigenlijk iets te hard om lekker weg te kunnen happen.
    Al met al hebben we een heerlijke avond uit gehad. Alle waar is naar zijn geld en met zo'n voucher is het dan ook zonder meer een topper. Of ik er tegen de volle mep nog eens zal gaan eten dat waag ik te betwijfelen, aangezien ze dan de concurrentie aan moeten met een heel ander horeca-segment. Een segment waar wij helaas niet al te vaak komen...

15. Geweldig goed gegeten en gastvrij ontvangen! Het gereserveerde tafeltje was nog bezet maar kregen aan de bar een drankje van het huis naar keuze vanwege het wachten. Erg netjes! De bediening was heel erg vriendelijk en goed. De sfeer en uitstraling van het restaurant was luxe, origineel en hip. De kwaliteit en uitstraling van de kaart/het eten was echt heel erg goed, bijna onNederlands goed!

16. Ben super tevreden over de Shore Club. Vorige week met mijn vriendin wezen eten en gisteravond met een groep vrienden. De Shore Club is mooi ingericht en beide keren werd ik vrolijk begroet door het personeel. We kregen netjes wat warm brood waarna we de bestelling konden doorgeven. Beide keren heb ik de carpaccio met tournedos als hoofdgerecht gegeten. Helemaal top!

De wijn die ons aangeraden werd was goed. De koffie werd via een mooi apparaat klaargemaakt, en de schuim was ook goed. Ik ben altijd zeer kritisch op dit gebeuren.

Ik ga zeker weer terug naar de Shore Club!