Claudio in Huissen

ma lunch 12:00 - 15:00 diner 16:00 - 21:30
di lunch 12:00 - 15:00 diner 16:00 - 21:30

Als rasechte Italiaan leerde chef-eigenaar Claudio al van jongs af aan dat eten niet alleen gaat om kwaliteit, smaak en beleving.

Hij leerde echter ook dat het gaat om gezelschap. Daarmee is de kern van zijn kookwijze de geest van gezelligheid: de passie die hij voelt door gerechten met zijn gasten te delen.

Op dezelfde wijze brengt hij sinds 1997 in restaurant Da Claudio de traditie en levensstijl in de praktijk.

Daarom staat uiteten in Huissen, in zijn restaurant, garant voor een echte Italiaanse ervaring: een complexe combinatie van Italiaanse gerechten, passend bij het seizoen en bereid met deze Italiaanse filosofie.

Over het restaurant:
Restaurant Da Claudio biedt haar gasten een warme en comfortabele thuishaven: een plek waar zij ongestoord kunnen ontspannen en genieten.

De keuken is geïnspireerd door verschillende Italiaanse provincies. Verder interpreteert Chef Claudio vereerde tradities en geeft hij traditionele Italiaanse gerechten een moderne twist.

Sinds 2013 serveert hij het Giro d’Italia menu: hiermee neemt hij zijn gasten met een 4-gangen diner mee op gastronomische reis door verschillende Italiaanse regio’s.

Om de drie maanden kunnen gasten genieten van een nieuw Giro d’Italia menu, dat uiteraard geserveerd wordt met bijpassende regionale wijnen.

ma lunch 12:00 - 15:00 diner 16:00 - 21:30
di lunch 12:00 - 15:00 diner 16:00 - 21:30

1159261904 89
1195397979 88
1202625194 88
1209852409 88
1419441647 75

1. M. Meeuwissen Ede

Het perfecte Restaurant, wij lekkerbekken komen uit Ede om altijd vers en gezellig te eten ga zo door. Claudio je stond vandaag weer perfect in de Gelderlander wat een charmeur met die 4 dames groet van een Genietoloog uit Ede. TM.

2. Jansen

Gisteren ontiegelijk lang moeten wachten op ons drinken en het wachten op het eten sloeg nergens op. Uiteindelijk werd de tafel niet leeggehaald en na weer lang wachten zijn we gegaan.
    We kwamen hier vaak ook met grote groepen van het werk en privé, maar dat is nu afgelopen. Vind het ontzettend jammer.

3. Peter en Diny van Bottenburg

Erg goed zoals altijd. Prima.

4. Gister wezen eten, bij reservering werd gevraagd of we eerder konden komen dan de gevraagde 19 uur. Ivm grote groep kon de keuken het anders niet aan. Eten was zoals gewend bij Claudio was goed! Dit was voor ons ook de reden om weer terug te komen. Bediening laat veel te wensen over! De eigenaar viel vooral in negatieve zin op. Wij wilden gewoon een gezellige avond zonder ons te haasten, maar de eigenaar dacht daar anders over, vroeg continue of we al een keuze gemaakt hadden en toen we die gemaakt hadden stond het voorgerecht binnen een minuut op tafel. Toen we de kaart voor het nagerecht vroegen, kregen we niet eens de kans om die in te kijken, eigenaar vroeg al meteen of we een keuze hadden gemaakt. Nou nee, vervolgens bleef hij op een afstandje kijken of we al opschoten. Bij het weggaan konden we zelf op zoek naar onze jas. Het personeel was blijkbaar druk met andere dingen terwijl het restaurant nog niet eens halfvol zat! Er kon zelfs geen gedag van af. Het was de 3e keer in 2 mnd dat we daar aten en zijn nu echt met een kater weggegaan. Vorige keer hebben we zelfs zelf naar de bar moeten lopen om nog een drankje te krijgen. Hebben eerst 6 x in een half uur de aandacht proberen te trekken van een medewerker, tevergeefs..... Ondanks dat het eten heerlijk is, weten wij niet of wij hier nog een keer terug gaan komen! Italiaanse gastvrijheid is hier niet aan de orde!

5. Ik zie wisselende recensies over dit restaurant. De negatieve zijn voor mij totaal niet herkenbaar. Gisteren voor de 2e keer hier gegeten. Beide keren met een groep van 13 personen, en ik moet eerlijk zeggen... voortreffelijk. Vlotte en goede bediening, en wij vonden allen het eten heerlijk. Van voorgerecht tot nagerecht, van pizza tot biefstuk. Beide keren zat het restaurant helemaal vol... zelfs op een maandagavond. Dan doe je het toch goed als restaurant. Voor een gezellig avondje uit, onder het genot van een drankje en goed eten, is dit restaurant echt een aanrader.

6. Ingeborg

Dat hier überhaupt mensen geld uitgeven is me een volslagen raadsel. Het kan bijna niet anders dan dat mensen voor Da Claudio kiezen omdat er geen ander restaurant geopend is op de maandag.
    Prijs/kwaliteitverhouding is ver te zoeken maar het allerergste is nog wel dat er niet geluisterd wordt naar de klant. Wij vroegen om een rib eye medium gebakken en een doorbakken varkenshaasje. Beide stukken vlees waren lauw en rauw. En daar hebben ze ons 1,5 uur op laten wachten (ja u leest het goed, anderhalf uur). Geen excuses, geen plausibele reden, geen amuse, helemaal niks. Geen servetten ook trouwens. Wel een gepeperde rekening en smoesjes over dat overal fouten gemaakt worden. Los ze op een klantvriendelijke manier op. Laat klanten niet boos worden. Ons zien ze hier nooit meer terug. De eigenaar is bijzonder onattent, onaardig en ongeïnteresseerd in zijn klanten. In deze tijden, pfoehhh, hij zal het zich wel kunnen permitteren. Anyway, Da Claudio is voor ons Dag Claudio vanaf vandaag.

7. Remco

8. Salvatore Cocco

Waarom de mensen hier zo over roemen is mij een compleet raadsel. Claudio zelf is onvriendelijk. Het eten is niet slecht, maar zeker niet bijzonder. En als geboren Italiaan weet ik wel waar ik over praat. Als je gezellig en echt lekker Italiaans wilt eten, zou ik een ander restaurant kiezen.

9. Vandaag heerlijk gegeten bij Claudio, we aten het 4 gangen-menu geënt op de regio campania, hoofdstad is Napels. Het was in een woord heerlijk, prima afgestemd met het bijbehorend wijnarrangement. Mooi te zien hoe Claudio experimenteert om steeds weer met culinaire verrassingen te komen. Ook de bediening was uitstekend. Wij komen hier zeker weer terug!

10. Harm 123 punten

Heerlijke, uitgebreide lunch met bijpassende wijn en bij de tiramisu de passito als dessertwijn, aanrader!
    Goede kwaliteit en goede, vriendelijke service.

11. Dennis 131 punten

Bij Da Claudio heb ik een heerlijke Italiaanse lunch gehad. Verrassend en goed. De bediening kan wel beter. Niet zo snel en het terras is niet altijd prioriteit.

12. Ellen roovers

Ben gisteren met wat collega's bij jullie wezen eten, het personeel had er duidelijk geen zin in, er kon geen lachje vanaf. Als we bijvoorbeeld om wat extra kaas vroegen, was het antwoord, "Hoezo, hebben jullie hier niet genoeg aan?" Nee dus!! Tip voor de eigenaar: probeer je personeel weer gemotiveerd te krijgen en er valt meer te verdienen als het personeel bij lege glazen komt vragen of je nog wat wilt drinken! Voorlopig zien ze mij daar niet meer.

13. Dit is ons favoriete restaurant!! Wij komen hier regelmatig! De mosterdsoep is echt verrukkelijk, ook de pizza's zijn een echt aanrader! Ik heb zelf al alle pasta gerechten een keer gegeten, en ze zijn allemaal heerlijk! Voor een acceptabel bedrag kan je hier heerlijk en gevarieerd eten!
    Oh ja, en de huisgemaakte tiramisu is een aanrader!

14. Al vaker super lekker gegeten bij Claudio. Leuke bediening en een mooie zaak. Helemaal top!

15. Cindy Egging

Vanavond met z'n vieren gegeten. Vooraf mix van voorgerechtjes en als hoofdgerecht pizza. Heerlijk eten, super mooie inrichting, gezellige sfeer, vriendelijke en attente bediening! Wij gaan hier vaker eten! Echt een aanrader!

16. Mooi restaurant met perfecte bediening en heerlijke italiaanse gerechten

17. Verrassend mooie sfeervolle zaak in Huissen.
    Menukaart en ook de gerechten zien er erg mooi uit.
    Bediening laat echter toch wel wat steekjes vallen, is niet profesioneel.
    Ook de smaak valt wat tegen.
    Zonde, want met zo'n mooi restaurant en een echte Italiaan als gastheer moet dit toch beter kunnen

18. Anja 9 punten

Ik heb nog nooit in mijn leven zo slecht gegeten. Eerst een uur zitten wachten op alleen het hoofdgerecht. Dan maar wachten of je nog wat te drinken kreeg !!! Ben ik zelf maar naar de bar gegaan. En ja hòòr...toen het hoofdgerecht. 4 Gamba`s zonder smaak, en jawel hòòr....22,50. Het was in een woord afschuwelijk. Dus na een uur wachten stonden we binnen 10 min. weer buiten

19. Roel Versteeg

Gisteren voor het eerst wezen eten bij Claudio in Huissen. Wij hadden van vrienden gehoord dat je daar top kan eten!!
    Het is ons in een woord vies tegen gevallen. De bediening was totaal niet attent (ze komen niet vragen of je nog wat te drinken wilt terwijl je glas al 10 min. leeg is) en het eten vonden wij totaal niet bijzonder, kijkend naar de prijs die je ervoor moet betalen. De gerechten worden vrij neutraal geserveerd zonder ook maar enige smaak eraan. In onze ogen een grote tegenvaller qua restaurant.
    Dit is een restaurant waar ze ons in ieder geval geen 2e zullen zien.

20. Vandaag 2e kerstdag super hier gegeten! Prijs/kwaliteit helemaal top! Heel veel keuze uit allemaal lekkere gerechten. Bediening en advies goed. Gaan zeker nog een keer terug. Heerlijk!

21. Mijn nicht die in Huissen woont had het aangeraden. Nadat ik de recensies had gelezen op het internet, die zeer wisselend waren van slecht tot aan uitstekend, toch maar gebeld.

Lekker eten, leuke bediening. Helaas bijna altijd wel reserveren van te voren want het zit bijna altijd vol, zelfs op een dinsdag avond bleek laatst. Al met al tevreden en aan te raden.

22. Alleen omdat het eten zo lekker is, kom ik nog geregeld bij Claudio.

Helaas zijn de mensen die er werken niet altijd even vriendelijk, soms tot het botte af! Gister ook weer. Het was een drukke dag, maar wees vriendelijk voor de klanten.

23. De geserveerde gerechten zijn aangepast aan de Nederlandse smaak. Iedereen die regelmatig in Italië eet kan dit bevestigen.

Volle scheuten kookroom door de carbonara? Nederlandse kaas op de pizza's? Ik waande me even in de Efteling. Wij zetten onze zoektocht naar een echte Italiaan voort!

24. Jos 11 punten

Na mindere ervaring nu drie keer op rij echt fantastisch gegeten! Groot compliment is op zijn plaats. Ambiance uitstekend. Naast de kaart bereidt Claudio ook heerlijke gerechten naar wens vd klant. Goede wijn adviezen perfect passend bij 't eten. Prima gastheer. Restaurant heeft zich erg goed ontwikkelt op vele fronten. Puntje v aandacht is de bezetting. Kan soms iets te druk zijn wat ten koste kan gaan van privacy (tafels te dicht op elkaar).

25. Karen

26. Charles

Heerlijke (restaurant) pizza's, dat is het verschil met een cafetaria pizza, dat verschil kun je bij Claudio's proeven!

27. Afgelopen vrijdag maar eens bij Da Claudio gaan eten. Helaas was het vol en zijn we maar naar de overburen gegaan. Gister weer geprobeerd en we konden gelukkig plaats nemen in de lounge, prima.

Het duurde erg lang voordat we onze eerste drankjes kregen en wilden na een tijdje vragen of, omdat we in de lounge plaats moesten nemen, dat ook betekende dat we niks te eten konden bestellen. Gelukkig kregen we na een dikke 20 minuten ook de kaart. Voorgerechten waren prima, echter de hoofdgerechten vielen ons echt tegen. Ik had Tris de pasta besteld. De penne waren prima te eten met een lekkere saus. De ravioli (dat was het volgens mij) waren voor een groot deel hard en uitgedroogd, dat viel erg tegen. De lasagne was echt te gaar en ik proefde eerlijk gezegd alleen de bechamelsaus, ook dit vond ik echt niet lekker. Mijn vriendin had een pizza en het leek erop dat deze niet lang genoeg in de oven had gezeten, daarnaast dreef er erg veel vet op. Bij elke punt die ze at hield ze deze maar even verticaal boven het bord zodat het grootste deel van het vet eraf droop, ook deze viel dus erg tegen.

Ondanks dat we redelijk "simpele" gerechten hadden besteld mag je er toch vanuit gaan dat deze ook goed zijn, dat viel in ons geval erg tegen. Misschien hadden we beter één van de vele vlees gerechten moeten bestellen, of misschien waren we er op de verkeerde dag, geen idee. Echter voor ons is er geen reden meer om hier terug te komen.

De zaak ziet er echt top uit, super mooie bar, mooi interieur, alles klopt wat mij betreft, echter het eten was bij ons ver ondermaats. Jammer, had gehoopt eindelijk eens een goede Italiaan in de buurt te hebben gevonden.

28. In een woord! Geweldig!

29. faasse-opentij

Heel goed gegeten ter ere van Valentijnsdag!

Een prachtig 3-gangen Valentijnsmenu voor 35 euro met aperitief in stijl.

Verrukkelijk voorgerecht à la Claudio van verse tonijntartaar in de vorm van een hart van een bloem met bloemblaadjes van een overheerlijke droge ham: prachtig geserveerd!

Prima bediening, goed wijnadvies bij het mooie hoofdgerecht van ossenhaas en een nagerecht met o.a. een bavarois, ook weer in de vorm van een hart.

Een gezellige en niet te volle ruimte met naar onze smaak iets te aanwezige muziek.

30. We hebben gisteravond met 10 personen hier heerlijk gegeten!

Ook al duurde het wel wat lang voor het eten kwam, dat werd ruimschoots goed gemaakt door de gezellige, warme sfeer, het uitstekende eten (alle 10 verschillend en alles even lekker!) en de baas die regelmatig informeerde of alles naar wens was. En dat was het! Ook de specialiteiten van de week smaakten prima, en alles was heel vers en mooi opgediend!

Wij gaan zeker weer terug!

31. rob

32. Zie mijn eerdere recensie; Vandaag 27-12-2010 werden wij gebeld door de eigenaar. Deze gaf zijn welgemeende excuses en bood ons een dinerbon aan ter verontschuldiging.

Lof voor dit gedrag waarmee ik mijn opmerking "er nooit meer terug te gaan" moet intrekken. Mijn beoordeling stel ik dan ook hoger omdat deze niet meer door ergernis en kwaadheid wordt beinvloed.

33. We hebben hier op een vrijdag gegeten. Het restaurant zat goed vol en dit was zeker te merken aan de bediening. Na 45 minuten werd er aan ons gevraagd wat we wilden drinken en na ongeveer een uur werd de bestelling een keer opgenomen en kregen we een mandje stokbrood. Na ongeveer anderhalf uur wachten, zaten we aan ons voorgerecht. Verder werd er 2 maal niet de gehele drank geleverd aan de tafel en stond deze drank wel op de eindafrekening! Echter hebben we heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance.

34. Zeer goed restaurant.

Maar heb je even geen zin om in een restaurant te zitten en je wilt toch heerlijk Italiaans dan kun je het ook afhalen.

Net een heerlijk pizzaatje op van Claudio.

35. Alweer erg lekker gegeten in het beste restaurant van Huissen!

36. Vier seizoenen

Voor Huissen is dit een echte aanwinst.

Hier worden zeer goede maaltijden geserveerd, het personeel is keurig en correct.

1 van de betere restaurants.

37. Afgelopen week voor het eerst hier gegeten. Gelukkig weer eens een Italiaans restaurant waar je niet moet bukken om te voorkomen dat je je stoot aan de laaghangende wijnkruiken. We troffen een smaakvolle strakke inrichting. De gastvrouw die ons ontving was vriendelijk maar niet te "populair". Dat gold ook voor het overige bedienende personeel. Bij binnenkomst viel het op dat het restaurant redelijk vol zat, vooral voor een dinsdagavond. Een goede graadmeter bleek ook achteraf. Op de kaart voldoende variatie in gerechten. We begonnen met een lekkere rode huiswijn, ingeschonken in schitterende wijnglazen. De rest van de gedekte tafel sloot daar mooi bij aan. Als voorgerecht namen wij beide een carpaccio. Mijn vrouw die met vlees en ik die met zalm. Wat ons beiden opviel was dat dit voorgerecht keurig op temperatuur was. De varkenshaas die ik als hoofdgerecht nam was lekker, de vis van mijn vrouw ook. De gerechten werden geserveerd met salade, warme groenten en gebakken aardappel. Keurig compleet. Na het hoofdgerecht kregen we de keuze om het nagerecht in de lounge te gebruiken. Daar kwam de eigenaar even een praatje maken en vertelde over het concept van zijn restaurant. In iedere prijsklasse een keurig gedekte tafel en service. Je kan hier inderdaad met 2 personen met 25 Euro klaar zijn. Na de thee en espresso zijn we met een goed gevoel naar huis gereden. Hier gaan we zeker vaker eten.

38. Erg lekker gegeten hier, zeker een aanrader!

39. Jan Derksen

Prima gegeten bij Claudio, gezellige inrichting, wel wat geluidsgevoelig. Lekker eten en ongedwongen bediening die ook nog verstand hebben van de wijnen, dus wat wil je nog meer.

Klein puntje van kritiek, serveer verse ananas bij de kipfilet.

40. Maandag hier gegeten.

Opzich redelijk lekker gegeten maar wel wat puntjes.

De eigenaar komt in de loop van vragen of alles in orde is.
    Maar geen kans om te reageren.

Van de pizza calzone was de vulling hartstikke lekker, maar het deeg was verbrand. Bij uithalen van de bediening wordt dat opgemerkt, maar er wordt niets mee gedaan. Jammer.

Wel moet ik zeggen dat de zaak erg mooi is geworden.

En gewoon tot een volgende keer.

41. Heerlijk gegeten. Leuke mannen in de bediening, dat was al een lust voor het oog. Maar het eten was zeker zeer goed. Genieten dus.

42. Joop Braakhekke

Helemaal top! Vooral in de bediening lopen leuke jongens die veel leiderschap tonen. Heerlijk gegeten, vooral de mosterdsoep, lasagne en tiramisu waren erg lekker.

Vorige keer de dorado gegeten, was echt perfect, maar wel meer iets voor de duurdere snackers.

43. ans van gelder

Heerlijk eten!

Zeer vriendelijke bediening, altijd aardig!
    Claudio, die vaak even aan tafel een praatje komt maken en je wat tips geeft.

Kortom, een echte aanrader als je lekker wilt eten, gezellig wilt zitten en ook nog voor een hele prettige prijs!

Ik zit er bijna iedere maand wel een keer!

44. Zeer gezellig restraurant,

Paar keer binnen gelopen maar kwam er niet tussen. Uiteindelijk gereserveerd, en ja er was een plaatsje op donderdag en op de gewenste tijd 7 uur.

2 vrouwen en 1 jongen die duidelijk de lijnen uit zette, zeer goed eten en Claudio zelf die ons op aanraden de zeetong en lamsrek liet nuttigen. Leuk dat de eigenaar hier rond liep en voor geintjes aan de tafel zorgde.

Enige min puntje was dat de vrouwen die de leiding hadden te weinig te zien waren terwijl zij zoveel in hun mars hebben.

Zeer zeker een aanrader. Dit is geen italiaan waar je voor een pasta of pizza heen gaat maar voor vlees en vis gerechten.

Kom hier zeer zeker terug maar dan wel met een geplaatste reservering..

45. Louis Vuitton

Heerlijk eten, gezellige sfeer, mooi decor, stijlvol maar modern, goede service, gastvrij en vriendelijk.

46. ruud 7 punten

Dit is gewoon passie, en dat proef je niet alleen dat zie je ook in alles terug, gewoon helemaal top.
    Mijn vriendin is italiaans dus daar is altijd weer dat extra stukje aandacht, en de bediening is leuk en vakkundig.
    Ben je er nog nooit geweest? Dan word het eens tijd.

47. Jansen

Goede bediening met verstand van lekker eten en service. Veel keuze! Eten is van goede kwaliteit. Het gebouw is pas geleden verbouwd en nu erg smaakvol ingericht met een prachtig lounge-gedeelte.

48. Onlangs heerlijk gegeten! Ik zelf ben niet zo van de pasta's, maar genoeg voor mij om een alternatief te kiezen.

Vriendelijke prijzen en zeer vriendelijk personeel.

Eigenaar kwam regelmatig het restaurant in om me de gasten een praatje te maken, vooral zo door gaan!

49. Henk 27 punten

Goede wijn behoeft geen krans............ TOPZAAK!!!!!

50. Lekkere gerechten en vrolijke, aardige bediening! De verbouwing is echt een pluspunt!

51. erg lekker allemaal! alle gerechten al een keer geprobeerd top
    lounge gedeelte super

52. Jos Mulkens

Regelmatig in restaurant goed gegeten. Helaas vertoond eigenaar nog steeds weinig klantvriendelijkheiden komt arrogant over. Bediening matig en langzaam. Met name vis is van slechte kwaliteit en niet aan te raden. Bereiding verpestte de smaak helemaal. Niet eens fatsoenlijke excuses ontvangen na opmerking over de smaak en bereiding. De zeetong was zeer droog, de prijs was zeer hoog en de kwaliteitverhouding tov prijs volledig uit verband.

53. Gerechten zijn heel goed. Heerlijk eten, wijn kwam na het hoofdgerecht helaas. Bediening soms iets te amicaal met gasten, best begrijpelijk in een dorp maar wel een minpuntje.

54. Anneke en Hans

We hebben lang niet zo goed gegeten!Naast de bekende pasta en pizza gerechten een ruime keuze uit de betere italiaanse keuken! Een echte aanrdader en we zullen zeker nog eens gaan!

55. Leon Patty

Ik ben zelf kok en kan claudio zeker aanbevelen.Ben er dan ook vaak te vinden. favorite gerecht is toch wel de tong met parmazaanse kaas en ijs met warme framoze als toetje.
    Ga zo door :)

56. Ook goede menu's buien de kaart

57. Uitstekende keuken en vriendelijke bediening.