Parthenon in Houten

Bezorgrestaurants in de buurt van Parthenon

1193343898 75
1358219375 61
1391194470 68
1490119757 70

1. Henry en Annick vd Berg

Lekker eten voor een goede prijs. Sfeervol en goede bediening. Komen steeds graag terug.

2. Rw.Boshuis.

Gezellig en lekker gegeten.
    Leuke en gezellige avond.
    Voor herhaling vatbaar.

3. Tina Leeman-Tsakiridis

NOOIT MEER!

Over de smaak van het eten wil ik nog niet eens schrijven, smaken verschillen immers.

Maar de klantvriendelijkheid laat overduidelijk te wensen over.

Op de tafel staan aanbiedingenkaartjes, leuke aanbiedingen, tijdens het bestellen wijs ik ook nadrukkelijk op het kaartje en de serveerster neemt m'n bestelling op.

Op de rekening echter staan niet de aanbiedingsprijzen. De aanbiedingen zijn namelijk niet op feestdagen geldig.

Wat is een feestdag? Een wettelijke feestdag, officiële feestdag of nationale vrije dag is een dag waarop bij wet de werknemers vrijaf hebben.

Is Moederdag een feestdag? Voor veel moeders onder ons wel. Maar officieel niet.

Had ik dan kunnen weten dat de aanbieding niet geldig was op Moederdag? Volgens de serveerster is Moederdag een feestdag omdat het dan heel druk is in hun restaurant. Ze voegt er nog letterlijk aan toe dat het een gunst van het restaurant is om aanbiedingen te hebben.

Kan iemand mij uitleggen wat ze daarmee zou bedoelen?

Ik begrijp dat zij gewoon haar werk doet.

Begrip of een duidelijke uitleg zou ik wel verwachten van de eigenaar / bedrijfsleider.

Nou die kreeg ik; hij vertelde dat hij naar het ministerie had gebeld en Moederdag een feestdag was.

Tja, zo kun je inderdaad mooie aanbiedingen maken, er is immers altijd ergens ter wereld wel een feestdag waardoor de aanbieding niet geldig meer is.

Ευχαριστώ

Ποτέ δεν περισσότερα

4. richard

5. Erg lekker en genoeg gegeten in prettige en rustige sfeer.

6. Lien Peters

Het was super gezellig. Eten was prima, we hebben erg genoten!

7. Ella 13 punten

Karig gevuld bord, soort kindermaltijd, 10 korrels rijst en zes frietjes, geen salade bij het hoofdgerecht! Jaren geleden kwamen wij er graag, maar nu was het erg teleurstellend. Het restaurant zelf is te vol gepropt met tafels en slecht geventileerd, te druk en te warm.

Drankjes zijn overpriced. Toetje van yoghurt en walnoten met honing komt van de Lidl om de hoek (ik zie de werknemers er boodschappen doen) wordt met 400% winst aangeboden.

Het meisje van de bediening was zeer vriendelijk!

8. JH Hendriks

Erg lekker gegeten, zeker voor herhaling vatbaar.

9. Gezellig en goed gegeten. Restaurant, was vol. Bediening had het druk, maar bleef vriendelijk.

10. Daan en Elisa

Gisteren bezochten wij dit Grieks restaurant. De service is goed alleen volgden de gerechten vrij snel achter elkaar. Het personeel is vriendelijk en maakt graag een praatje. Wij kozen voor een schotel voor 2 personen, dit is altijd gezellig en voldoende. Wij zouden het restaurant aanraden!

11. Heel lekker gegeten al enkele keren. Ook afgehaald en smaakte erg goed. Personeel is heel vriendelijk. Sfeer is goed, maar inrichting is verouderd en niet heel fris. Maar wij raden het zeker aan! Prijs is ook heel goed!

12. Fam Raadgever

Vanavond heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en prettige bediening.
    Aanrader om hier te gaan eten.

13. Mijn ervaring met deze Griek is ronduit altijd goed geweest! Interieur heeft een hele positieve oppepper gehad. Bediening is hartstikke aardig. De meiden zijn erg vriendelijk en de mannen erg grappig. Beste Griek in Utrecht. Mijn gasten waren meer dan tevreden.

14. Wij zijn afgelopen week bij deze Griek uit eten geweest. Heb begrepen dat dit restaurant al 25 jaar lang bestaat en dat is goed te merken. De bediening lijkt ervaring te hebben en is overigens erg vriendelijk. Het eten is verrukkelijk en goed betaalbaar. Ook heb ik een recensie gelezen die het had over de shoarma. Dat lijkt mij erg vaag aangezien dit een Griekse restaurant is en Giros geeft, geen shoarma dus. Zelf zou ik wel willen weten waar ik ga eten en wat het is wat ik eet.

15. We waren aan de late kant om een hapje te eten, (21.30 uur). De bediening was werkelijk verschrikkelijk. De serveersters zaten gewoon buiten te roken en er was niemand meer in het restaurant. Ons bord was net leeg en de serveerster haalde de borden al weg. We hadden liever gehad dat de eigenaar ons had verteld dat we te laat waren en dat de keuken was gesloten. Ook was het vlees veel te zout. Vooral de shoarma. Wij komen niet meer terug.

16. Het eten is goed en super lekker maar toch zullen we hier niet gauw weer eten. We hadden een voorgerecht bestelt maar kregen ons hoofdgerecht. Na melden werd het hoofdgerecht weggehaald en kregen we ons voorgerecht. Daarna werd echter het hoofdgerecht zo snel opgediend dat ik me afvroeg hoe ze ons eten zolang warm hadden gehouden aangezien het volgens ons precies dezelfde waren als die ze daarvoor gaven. We vroegen de saus apart, dat gebeurde niet. Daarbij hebben we wel eens gezien dat ze rookte in de keuken of bij de achterdeur die dan open staat. Erg jammer allemaal vooral aangezien wij grieks hartstikke lekker eten vinden.

17. Wij hebben met 8 personen lekker gegeten, goeie bediening, vriendelijk en gezellig.
    Top restaurant en betaalbaar. Al mijn gasten waren tevreden!

18. Ondanks alle negatieve reacties toch besloten om het te proberen maar tevergeefs...de service is ronduit slecht. Erg lang op drinken moeten wachten. Toen we er een paar keer om vroegen (en heb echt wel geduld) kregen we een brutaal antwoord van de serveerster en na wel 5 keer gevraagd te hebben smeet ze letterlijk ons drinken op tafel. Nadat we net ons toetje op hadden werd de rekening bij ons tafel gezet (terwijl we er niet om vroegen) en werd ons gevraagd of we weg wilden gaan omdat ze het niet goed met de reserveringen hadden gepland en moesten we plek maken voor andere mensen!!! We wilden eigenlijk nog een kopje koffie drinken maar er werd ons gezegd dat we dat maar aan de bar moesten doen! Brutaal en onbeschoft noem ik dat. Het eten smaakte goed maar het vlees was niet helemaal gaar.

19. Ondanks reservering om 19.00 uur tot 19.35 uur midden in het restaurant met jas aan staan wachten met z'n allen. Met nog veel anderen (totaal 5 reserveringen/tafels).
    Vervolgens onrespectvol behandeld door personeel. Deden bovendien alsof het de normaalste zaak van de wereld was en maakten zich niet druk terwijl op een goed moment zo'n 17 mensen op hun gereserveerde tafel stonden te wachten!
    3e slechte ervaring met dit restaurant op rij.

20. De sfeer zit er hier altijd in! Het eten is ook erg lekker, wel op z'n Grieks erg veel. Interieur kan wel een oppepper gebruiken!

21. Ik kom hier al 23 jaar regelmatig en heb nog nooit slecht gegeten. Het is waar dat als het druk is, de bediening soms wat chaotisch kan zijn. Meestal zijn ze ook onderbezet volgens mij op dat soort dagen.

Maar altijd bij binnenkomst een warm welkom, meteen voor iedereen glaasje ouzo en een mandje stokbrood. Drinken wordt opgenomen en staat snel daarna ook op tafel. Eén van de speciale wijnen die ze hebben is te herkennen aan de scheve fles, het is een rode wijn en die is heel lekker! Wij bestellen vaak vooraf de tzatziki en dan krijg je ook echt een bord vol. Meestal houden we nog wat over voor bij het vlees. Mijn moeder en ik bestellen eigenlijk altijd een kindermenu (bijv gyos of souvlaki) omdat de gewone porties zo groot zijn dat we het niet opkrijgen! De gewone gyros-schotel is echt een groot bord vol vlees en frietjes, met wat koolsla en rijst erbij. Je hebt ook schotels met meerdere soorten vlees en mijn vader (een heel grote eter) is daar groot fan van. Ik heb ook regelmatig de slibtong (heel groot), de omelet met feta (ook zo groot als het bord en lekker dik) en een keer de grote gamba's gehad.

Ik heb eigenlijk altijd meer dan genoeg! Teveel om nog een toetje te nemen in ieder geval. Maar het is dan ook altijd zo lekker, dat ik alles op eet ook al zit ik vol. Ik heb mijn vriend uit Amsterdam een paar keer meegenomen en die vraagt nu iedere keer als ik in Houten kom, of ik een schotel voor hem meeneem!

Kortom; voor mij de gezelligste en lekkerste Griek die ik ken!

22. Erik en Jeanette

Wij hebben er eind maart 2012 en begin april 2012 gegeten.
    Ondanks de wat slechtere recensies op internet en ervaringen van vrienden zijn wij met vier personen er toch weer gaan eten.

Onze ervaring met Parthenon is zeer goed, zowel kwantiteit als kwaliteit is uitstekend te noemen.

Absoluut een aanrader!

23. Bianca en Arwin

Voor de tweede keer een slechte ervaring. Erg lang op ons eten moeten wachten, vervolgens gevraagd, daarna weer een tijd moeten wachten en vervolgens krijgen we de vraag of we nog willen eten. 1e keer was met een groep en toen kwam het eten ook niet tegelijk. Helaas hebben ze de tweede kans ook verspild bij ons.

24. Groepsbezoeker

Voor een diner met z'n tweeën prima te doen. Helaas gebleken dat grote groepen niet goed gaan. Vooraf gemaakte afspraken worden niet vastgelegd waardoor rekening veel duurder uitviel. Personeel onjuist geïnstrueerd over groepsbijeenkomst. Hele groep heeft nare smaak overgehouden aan bijeenkomst.

25. Wij komen hier regelmatig en eten altijd prima.
    Het is altijd gezellig en wij komen hier altijd met plezier

26. cora heije

We hebben vanavond heerlijk gegeten er was werkelijk niets op aan te merken en zeker voor herhaling vatbaar. Mevr. Heije.

27. Diederick

Het eten is goed. De hoeveelheid leek alleen nergens op. 1 spies met 3 stukjes vlees als hoofdgerecht is wel heel heel erg magertjes. De Griekse crisis heeft duidelijk in deze keuken toegeslagen. Het eten liet erg lang op zich wachten (uur gezeten voordat er iets kwam). Een te magere bezetting in de keuken?

28. Rutger en Bart

Het duurde lang voordat het eten kwam. Daarnaast was de hoeveelheid eten minimaal. Het was voor mij als kleine eter net genoeg. Maar ik verwacht van een griek toch een bord vol. Op de kaart stond 2 kotelletjes. Er werd er 1 geserveerd. Pas nadat er een opmerking over werd gemaakt kwam er alsnog een tweede lapje.

Is hier ook de griekse crisis toegeslagen?

29. isaac 11 punten

Helaas voor de 2e maal een mindere ervaring bij deze Griek in Houten.

Ondanks dat het eten wel redelijk was, (meer niet) was de bediening beneden peil, ongeïnteresseerd en erg traag. Beide keren kregen we eerst het verkeerde hoofd- of voorgerecht, zonder excuses.

Hoofdgerecht liet behoorlijk lang op zich wachten en ook bij de afrekening werd niets gezegd als excuus. Hier komen wij in elk geval niet meer!

Isaac.

30. Ons etentje bij Parthenon is ons flink tegengevallen.

Op Hemelvaartsdag was het erg lang wachten op ons voorgerecht. Op zich nog te begrijpen; misschien hadden ze de opkomst anders ingeschat op deze dag. Wel bijzonder dat je maar liefst 45 minuten op een koud voorgerecht moet wachten en er verder geen excuses komen voor het lange wachten!

Na 45 minuten kwam er een gerecht, maar dit was een hoofdgerecht! Dus die ging weer retour, waarna we nog even hebben moeten wachten..

Het voorgerecht (wijnbladeren met gehakt en tzaziki) was overigens smakelijk.

Het hoofdgerecht was minder. We hadden o.a. ossenhaas met champignonsaus. Een uitstekende combinatie, maar de ossenhaas was volledig stukgebakken! Het vlees was droog, hard en touwerig, terwijl wij sappig, mals vlees hadden verwacht. (ons vermoeden : ossehaas is in de oven blijven staan toen wij ons voorgerecht aan het verorberen waren)

Verder :

* Glazen voortdurend leeg.

* Geen ouzo geserveerd - nog nooit meegemaakt!

Al met al een enorme tegenvaller. Wij zullen Houten niet meer aandoen voor deze Griek!

31. Zondag 17 oktober weer een bezoekje gebracht aan Parthenon. Altijd een leuke interactie tussen personeel en gasten op een leuke manier. Zo ook deze keer.

Het eten was prima en ook de porties zijn goed afgestemd. Niet overdreven veel maar voldoende om lekker vol te zitten. Gewoon een gezellig restaurant waar je met je hele gezin naar toe kan gaan.

32. Na drie keer een slechte ervaring (aangebrand, dubbel zout over het vlees, haar in de moussaka) hebben we besloten om hier nooit meer naar toe te gaan. Uiteraard kunnen er fouten gemaakt worden, maar helaas was de afhandeling van onze klacht erg slecht. Jammer.

33. Thomas

34. Gewoon de beste Griek in de omstreken, vriendelijke bediening en goed te eten.

35. Vlees is vet en smaakt allemaal hetzelfde.

De wijn vond ik ronduit van slechte kwaliteit.

Voor mij de laatste keer geweest.

36. Eet hier al jaren, heb er zeker nu 10 keer gegeten met vrienden uit andere streken en iedereen heeft nog nooit zo goede griek gehad.

37. A. Schwiebbe

Ik ken dit bedrijf al erg lang en heb altijd een gezellige vlotte bediening gehad en het eten was altijd goed. Prijs kwaliteit is goed

38. Een restaurant om gewoon lekker te eten. Geen poespas of veel betalen voor weinig eten. Lekker veel keus en ruimschoots genoeg. Vriendelijke bediening met humor.