Houten ligt ten zuidoosten van knooppunt Lunetten/Laagraven bij de A12/A27. Volg de borden richting Houten en bereik zo de rondweg van Houten, vanaf de rondweg volgt u de borden richting Houten Centrum / Winkelcentrum Het Rond. Winkelcentrum Het Rond beschikt over ruim voldoen parkeerplaatsen en in de parkeergarages parkeert men de eerste twee uur gratis. Buiten de garages parkeren is ook mogelijk; daar parkeert u vrij na winkelsluitingstijden, maar tot die tijd heeft u een parkeerschijf nodig (max. 2 uur).

• OV

Heren van Houten ligt op 100 meter van NS station Houten en 150 meter van het busstation bij winkelcentrum Het Rond.

ma 11:30 - 23:00

di 11:30 - 23:00

1451937072 85
1564912044 66
1597190608 79

1. Vanavond voor de eerste keer bij dit restaurant gegeten.
    Mijn man had spareribs die hij heerlijk vond dus dat was helemaal oké
    Zelf had ik een caesar salade genomen ben nl. geen grote eter
    Ceasar salade eet ik vaker maar deze was echt niet goed.
    Heel veel hangt af van de dressing die je zeker als je een restaurant hebt zelf
    moet maken, maar deze salade heeft naar mijn idee wat dressing uit een flesje gehad.
    Er was geen parmezaanse kaas te vinden, knoflook ook niets van gemerkt, ansjovis al helemaal niet. De hele dressing was niet goed.
    Ik heb aangegeven dat ik deze niet lekker vond, de ober (of eigenaar) vond het jammer maar kon er niets aandoen, dit was het nu eenmaal.
    Ik zal hier in ieder geval niet snel meer komen.

2,8
  2. Afgelopen zondag hebben wij onze verjaardagen gevierd met een besloten borrel en hapje voor familie en vrienden. Super georganiseerd. Bediening, drankjes, hapjes, locatie en ruimte waren top! Echte aanrader!

3. Carla encarl

Één van de beste terrassen van houten waar je heerlijk kunt borrelen en lunchen en dineren
    Zeer goede bediening en heerlijke caramel koffie. Zeer hoge kwaliteit van de gerechten die je daar kunt nuttige. Voor ons een top terras die ik zeker kan aanbevelen.

4. Lekker eten en drinken, leuke sfeer, goede bediening.
    Aandachtspunt: tocht! We gaan herfst/winter in en dan zit je toch iets minder lekker

5. Super leuk restaurant! Lekker eten en het personeel wist goed advies te geven over de wijnen, wat mijn vriend en ik heel fijn vonden. De biefstuk was goed bereid en desserts waren ook erg lekker. Wij komen zeker nog een keer terug!

6. Echt een top restaurant! Ik heb genoten van een heerlijke burger en snelle service.
    Ik kom zeker nog een keer terug!

7. Quinn van Rijn

Ik ben met een paar vrienden wezen borrelen. Het was er erg gezellig en de sfeer was echt goed. De bitterballen waren erg lekker en voor een prima prijs. De bediening was goed want het eten kwam snel en ze waren erg aardig.

8. Johan van Ham

Leuke sfeer, fijn personeel. Je krijgt waar voor je geld, en ook de angusburger was een echte aanrader met mooie opmaak. Erg leuk de stenen plaat als bord. Ik kom zeker terug!

9. Matthijs Verlaan

Was erg lekker eten, vriendelijke medewerkers. Ik zal zeker nog een keer langskomen.

10. Rippie Ripmeester

Mooie zaak! Heerlijk gegeten en daarbij vriendelijke en snelle service. Ik kom zeker terug!

11. Ik ben laatste zaterdag op de karaoke avond langs geweest, en had van te voren een van de lekkerste hamburgers die ik in een restaurant ben tegengekomen gegeten, dus de angusburger is zeker aan te raden. Verder is het eten mooi opgemaakt, zelfs als de hele tent vol zit blijft de service redelijk. Ondanks de enorme drukte nog een acceptabele wachttijd en goede service. Ook een enorm lekker sfeertje, dus ik kom zeker terug, zelfs als het wat drukker is.

12. Henk Schippers

Heerlijk gegeten en gedronken vanavond. Leuk sfeertje en erg vriendelijke/snelle service. Ik kom sowieso nog eens terug

13. David Schneiders

Vrijdag heb ik hier met mijn vriendin geluncht. Je kon kiezen uit verschillende broodjes, maar wat ik vooral leuk vond was dat je ook broodjes kon combineren. Ik nam de huisgemaakte zalmsalade en de tuna melt, allebei heerlijk! Ook mijn vriendin deed een combi en koos hier nog de soep van de dag; mosterdsoep bij. We zijn goedgevuld weggegaan en komen graag terug!!

14. Gerrie kamphuis

Net gegeten bij de heren van Houten en het was weer heerlijk. De bediening heeft het super gedaan. Ze heeft het ons enorm naar de zin gemaakt. Wij komen hier zeker terug.

15. Let op! Bij Heren van Houten hebben ze onbetwist de BESTE nacho's van Nederland! Wat een genot, zo lekker vind ik ze nergens!
    De eigenaar doet er alles aan om je een leuke dag/avond te laten beleven. Wij komen regelmatig terug voor een gezellig uitje!

16. Kitty Staal

Gisteravond heerlijke tagliatelle met truffel gegeten. Mijn man had de gamba’s pil pil, dat was een erg leuk opgemaakt bord en ook dit smaakte erg goed! We komen zeker terug!

17. Nicolette Zwijsen

Ik heb hier afgelopen zaterdag met mijn gezin gegeten en ik was zeer aangenaam verrast! Vooraf namen wij de proeverij van voorgerechten, waarbij je 5 verschillende gerechtjes kreeg om te proeven. Dit zag er mooi uit en smaakte heerlijk. Bij het nagerecht kregen we zelfs een kaart waarbij je je eigen bonbons en je eigen kaasjes voor een kaasplankje kon kiezen! Ik vond dit zeer creatief en lekker bedacht. De bediening was zeer vriendelijk, wist wat zij deed en vroeg meermaals of het allemaal naar wens was en smaakte. Wij komen hier zeker nog een keer terug!!

18. Rindert den Hertog

Ik ging hier voor het eerst samen met een groep vrienden eten en het beviel mij enorm goed. Vooral de angus burger zou ik aanbevelen, ik had die namelijk genomen en buiten het feit dat die er echt leuk en mooi opgemaakt uit zag, smaakte die ook nog heerlijk. Hierna nam ik nog verschillende soorten bieren en deze waren allemaal heerlijk koud geserveerd en enorm lekker. Goede en snelle bediening was het ook, het enige minpuntje vind ik dat er nog wel wat meer sfeer gecreëerd kan worden.
    Al met al een top tent waar ik vaker terug zal komen.

19. Weinig sfeervolle tent en een eigenaar die niet tegen feedback kan. Jammer! Er zijn veel leukere tenten in Houten, dus ik kom hier niet meer terug.

20. Wegens drukte lang moeten wachten op een drankje (20 minuten ongeveer), daarna kwam het bestellen van het voorrecht aan de beurt, maar helaas was de carpaccio en Vitello Tonnato al op en dat om 19,00 UUR? Ok, dan maar een proeverij voor 4 personen. Wel hun best gedaan om er wat van te maken maar waarschijnlijk door een hulp kok want er zat geen smaak of kraak aan. Hier hebben we ongeveer 45 minuten op gewacht. Daarna maar wachten op het hoofdgerecht. Dat duurde maar liefst ruim 60 minuten en kregen de beide mannen een doorbakken getraceerd lauw biefstukje voorgeschoteld met gebakken aardappeltjes die slap waren van het vet geserveerd op een paar haricots die ook in het vet dreven. En tot slot even vergeten het kaasplank te serveren. De kok vond dat alles best in orde was en hij had zijn best gedaan! Wat een zelfkennis! Ze moeten zich schamen om dergelijk voedsel voor te schotelen! Nooit meer naar de Heren van Houten! Zelden zo slecht gegeten!

1,9
  21. Begrijp de goede recensies niet. Wat een afknapper. Na een heerlijk dagje Utrecht kwamen we op het idee nog een klein hapje te eten bij de heren van Houten. Nou, hadden we beter niet gedaan. Ik koos voor de argus hamburger. 16 Euro. Daar verwacht je toch iets voor. Een lomp wit ontdooid broodje, kern nog ijskoud, op de hamburger die een flinterdun sneetje kaas had. Door de kou was de kaas gestold en het vlees lauw. Een mager blad sla, een verdwaald schijfje tomaat, een paar schijfjes komkommer en dat was het. De garnituur bestond uit gebakken aardappeltjes waar het vet er van af droop. Mayonaise uit een potje. Bij melding van niet tevreden, kregen we een schouder ophalen. Wel vette rekening van 41 euro voor 2 x hamburger en drie biertjes. Zeker voor de twee hapjes we ervan namen. Nooit meer.

2,5
  22. Tommy Vader

23. Heerlijk op het terras gegeten voor de film. Lekkere wijn ook!

24. Prima ervaring. Grote plus voor de bediening: toen de ijsblokjes voor de wijnfles gesmolten waren werd dat opgemerkt en ververst! Nog nooit meegemaakt :-)

25. Marlous

De wijn is heerlijk. Leuke mini proeverij. Nacho’s ook prima. Locatie is centraal en er is veel te zien.
    Qua eten nooit meer. De carpaccio is prima, erg lekker. De burger was een ramp. Brood was bij ons alledrie beschimmeld en de burger was veel te rauw. Een beetje mag. Dit was te veel. Overigens een geste van de leiding door de nacho’s niet in rekening te brengen.
    Daarna koffie met bonbon. Daar was de lekkerste niet op voorraad. Dat kan altijd gebeuren maar meldt dat dan even als je de menukaart met bonbons neerlegt. Heet water wordt gebracht, kan je zelf weer de theedoos gaan halen.
    Per saldo niet tevreden. Om te borrelen prima maar daar zou ik het bij laten. Het is allemaal net niet op orde.

2,5
  26. Willemien Bos

Vanwege het mooie weer heerlijk op het terras gegeten. Eten was prima.

27. Vorige week hier geweest. Wat een ontzettend onaardige, irritante en bijdehante kerel liep daar rond! Voor ons nooit meer. Eten en de rest van personeel was goed!

5,9
  28. Helaas een matige ervaring; eten was flauw met weinig smaak en niet bijzonder. Prijzen aan de hoge kant voor wat je krijgt. De wijn daarentegen was wel goed en lekker. Hoge tafel is niet prettig om aan te eten.

29. Agterberg

Al eerder hier heerlijk zitten eten. Lekkere wijnen en leuk geadviseerd. We gaan zeker nog eens terug.

30. Het eten was heel goed ook de bediening was goed en netje.
    Zeker een aanrader.

31. Goed en lekker eten, al was de tijd tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht erg lang. Portie voor het hoofdgerecht aan de kleine kant. Wijn goed geadviseerd, smaakte heerlijk!

32. Leuke, gezellige niet al te groot restaurant. Lekker eten met bijpassende wijnen en vriendelijke bediening. We komen zeker terug!

33. Het was zeer gezellig. We werden vriendelijk bedient. En snel bedient je hoefde niet lang te wachten op het eten en was je glas leeg kwamen ze vragen of je nog iets wou. Het eten was zeer van goede kwaliteit.

34. Was een leuke ervaring, lekkere wijntjes, goed eten en vriendelijke bediening. Jammer alleen dat wij snel weg moesten om naar de bios te gaan.

35. Heerlijk gegeten.. goed wijnadvies, zowel vooraf als tijdens het eten. Enthousiaste bediening. Erg vriendelijk. Eten echt heerlijk! Als toetje kozen wij de koffie met chocolade. Wat een verfijnde smaken! Echt enorm genieten!
    Zeker een aanrader om heen te gaan, voor lekker eten en vriendelijke bediening!

36. Heerlijk gegeten, gezellige ambiance aan het water!
    Goede bediening en prijs/kwaliteit 👍🏻

37. Prima locatie voor een lekker avondje uit in het nieuwe hart van Houten.

38. Gezellig klein eetcafé in centrum Houten, met mooi buitenterras voor in de zomer /als het buiten mooi weer is. Bediening prima, beperkte keuze op de kaart. Prima voor snelle hap voordat je naar theater gaat.

39. Redelijk eten, redelijke kaart, koude ambiance. Ook in verhouding prijs/kwaliteit zijn er zeker betere restaurants in Houten.

40. Goed gegeten, leuk dat de kok ook even kwam vragen of t lekker was. Vooral aandacht gehad voor het gezelschap... we waren nog lang niet klaar met praten toen de tent dicht ging.

41. Heerlijke lunch, een uitsmijter en een broodje zalmsalade met een goed glas sauvignon blanc. De aanrader van Erik een glas picpoul was een schot in de roos. Een gezellig en ontspannen sfeertje kenmerkt de Heren van Houten. Wij komen zeker terug voor de picpoul 😊

42. Het heeft een gezellige uitstraling. Heel erg fijn dat er geen gespreksoverstemmende muziek is, dat is ook een dik pluspunt. De drankjes en de nacho cheese chips waren gewoon goed. Wij hebben een gezellig bijpraatavondje gehad.

43. Toine van Westing

Prima en gezellige bediening en heerlijk gegeten. Jammer dat ze de dinerbonnen niet inwisselden, terwijl dat op de site van Dinerbon.nl wel was gemeld.

44. Het eten was best lekker, maar de bediening was erg onbeleefd. We moesten na twee uur weg, dus dachten we genoeg tijd te hebben voor een voor- en hoofdgerecht. We moesten erg lang wachten op het hoofdgerecht, uiteindelijk hadden we nog 20 minuten om te eten. Toen we de ober aanspraken dat we al ongeveer een uur aan het wachten waren, werden we min of meer voor leugenaar uitgemaakt. De kinderen zouden bij hun kindermenu een ijsje krijgen. Helaas hadden we hier geen tijd meer voor, maar toch moesten we het volle pond betalen. En dat terwijl we voor een zeer eenvoudige maaltijd veel geld moesten betalen.

45. Ed Steffers

Fijne gastheer. Kleine kaart, leuke gerechten, mooi gepresenteerd.Gezellige ambiance. Heerlijke wijnen per glas, goed advies.
    Leuke avond gehad. Komen zeker terug.

46. Tijdens de plantenmarkt een broodje carpaccio besteld. Na 45 minuten en diverse malen gevraagd waar het broodje bleef, kregen we eindelijk twee sober belegde sneetjes brood met carpaccio. Nog geen stukje sla ter decoratie. We moesten oppassen dat de kaas er niet vanaf waaide. En dat voor een prijs van 8,25 euro. Tegen mede gasten werd er geroepen: ik kom eraan. Ik ben druk. Wat een gastvrijheid. Die paar tafels hadden we met z''n tweetjes wel kunnen bedienen.

47. Heerlijk dat het niet zo rumoerig is, je kunt lekker met elkaar praten.

48. Gorissen

De gerechten waren flauw en enigszins smaakloos. Tevens duurde het bijzonder lang voordat de volgende gang geserveerd werd en er werd maar aan de helft gevraagd wat men wilde drinken.

49. Uitstekende maaltijd genoten (soep van de dag + vangst van de dag), met rode kwaliteitswijn na advies van de somelier. Het paste allemaal precies bij elkaar qua smaak. Ook uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding, maar misschien komt dat door de korting i.c.m. plaatselijk theater toegangskaart. Alleen de sfeer was voor verbetering vatbaar, maar dat kwam door de naastgelegen kermis. De geluidsoverlast viel mee door de dikke ramen. Alles bij elkaar genomen is dit restaurant een echte aanrader! Zeker als je ook naar het theater gaat... ;-)

50. Heb gebruik gemaakt van het valentijnsmenu. Het eten was echt ontzettend lekker, alleen was het een beetje te weinig. Na het 4 gangen-diner hadden mijn vriend en ik nog steeds trek. Voor die prijs, mag het dus wel net wat meer zijn, maar het eten dat we kregen was super! Verder was het personeel heel erg vriendelijk, goede service. Ik vond de sfeer in het restaurant goed en gezellig, alleen zaten we aan een hoge tafel, wat ikzelf al niet erg prettig vind om aan te zitten, en de tafel was ook nog eens te hoog en ook te lang (niet erg romantisch als je zo ver van elkaar vandaan zit). Verder echt prima restaurant en zeker een aanrader!

51. Heerlijk gegeten, goede wijnkaart, zeer goede service. Personeel is ontzettend vriendelijk. Zeker een aanrader.

52. 3 musketiers

Super enthousiast personeel, lekkere wijntjes en heerlijk eten! Echt een aanrader!

53. Gezellig tentje met onwijs aardig personeel en lekker eten

54. Prima gegeten, wat kleine portie maar wel heel smaakvol.
    Het voorgerecht kwam redelijk snel maar moesten wel even wachten op het hoofdgerecht.

Daar moeten ze wel wat aan doen. En als het dan gebeurd geef dan ter compensatie een glaasje weg.

Verder prima bediening

55. Enkele weken geleden hier gegeten voorafgaand aan een theatervoorstelling. We hadden nog een uur en tien minuten voor de voorstelling zou beginnen, wat ruimschoots voldoende zou moeten zijn.
    Blijkbaar hadden we dit moeten vermelden, want we bestelden ons eten om 19.10 en kregen het on 19.55. 45 minuten wachten op je eten vind ik onacceptabel. Vier keer kregen we te horen, 'het komt eraan'.
    Geen excuses, prognose of iets dergelijks.
    Het eten was lekker, maar bovenstaande zorgt ervoor dat ik hier nooit meer heen zal gaan.

6,3
  56. Lekker gegeten, ongedwongen sfeer en goede bediening. Gezellig avondje gehad dus.

57. Roosmarijn Emmelot

Om 17.30 gereserveerd ivm theater om 20u. Dit aangegeven bij reservering en bij binnenkomst. Om 17.55 waren de bestellingen doorgegeven, maar pas 18.50u zaten we aan het voorgerecht. Porties karig. Uiteindelijk zonder toetje of koffie moeten vertrekken. Jammer maar niet voor herhaling vatbaar.

58. Een leuke plek met leuk personeel. Super bediening. De wijnen zijn geweldig! Het eten is lekker maar als je vaker komt(en dat doe ik😀) vaak t zelfde. De kaart wordt binnenkort aangepast hoorde ik

59. Hapje gegeten voordat we naar de vroege film gingen. Service en klantvriendelijkheid waren perfect. Het brood vooraf met kruidenboter, tapenade en aoili was lekker. Mijn hoofgerecht zeebaarsfilet met gnocchi was smakelijk maar vond de portie erg karig. Mijn tafelgenote had zalm met noedels en wokgroenten, een groot bord vol. Ik moest wel een dessert bestellen, het trio van ijs was aardig en zonder opsmuk maar qua smaak niet heel bijzonder. Met bioskaartjes krijg je korting, dat is mooi meegenomen.

60. Henk en Wicky de Waard

Heerlijk gegeten! Vooral de gamba ragout was verrassend en super lekker, net als het aardbeien toetje in balsamico met vanille en crumble!! Proeverijen een leuk concept! Wij deden een port proeverij gecombineerd met een kaasplankje! De restauranteigenaar nam alle tijd voor ons. Het was onze trouwdag! Extra leuk, maar dat hadden we niet verteld! Zeker voor herhaling vatbaar!

61. Marita Zuurhout

Leuke locatie. Vriendelijke bediening. Eten was goed. Het had leuk geweest als er iets meer rondom het vismenu was gedaan. De smaak was prima, maar ik vond het een beetje karig en minimaal op mijn bord.
    Prijs/kwaliteit verhouding was goed.

62. Eric Fernhout

63. Zeer Gastvrij en enthousiast, heerlijke wijnen. Kleine kaart, maar heerlijk. Voor de snelle hap, top!!

64. Karen Kooi

Een erg gezellige avond met heerlijke wijn op advies van de zeer hartelijke eigenaar. Ook de redelijk ingewikkelde dieetvereisten van mijn tafelgenoot met voedselallergie bleken geen probleem! Heel fijn. Ik kom zeker terug.

65. Leuk restaurant met nog een zaal boven. Kleine kaart, maar met voor, hoofd en nagerecht leuk te combineren. Prijzen zijn hier ook naar. Hartelijke ontvangst, goede bediening en heerlijk eten.
    Zeker een aanrader. Wij hebben mede door de leuke bediening en persoonlijke sfeer een hele leuke avond gehad!

66. Wij waren met een groepje. Gezellige sfeer. Het was druk dus duurde wat lang maar erg aardige bediening. Voorgerecht was prima, hoofdgerecht ook behalve dag vegetarische dagschotel. Bediening heeft dat super opgelost en gerecht wordt vd kaart gehaald.

67. Zaterdagavond de High Wine gedaan, op aanraden van de bediening al om 17.00 uur begonnen, maar dat was prima. Gerechten (6 gangen) waren goed geproportioneerd, lekkere wijnen erbij met leuke verhalen over de wijn. Misten nog wel iets zoets, bijvoorbeeld een zoet toetje (hoewel het kaasplankje prima was, maar misschien dan een lekker chutney erbij?).

68. Ff uitwaaien

Service correct en vriendelijk. Wijnen: uitstekend. Goede wijnkennis. Eten ver beneden de maat. Gerecht teruggestuurd, tweede gerecht te zout en te zuur. Wie uitstekende wijnen schenkt moet zorgen voor dito eten. Anders is het zonde van de wijn. Toetjes..advies: hou het bij een kaasplankje.

1,6
  69. Constance

Gezellige gastheer waar niets te veel voor is. Heerlijk gegeten. Top prijs/kwaliteit verhouding. We komen hier zeker terug!

70. Heerlijke wijnen, lekkere borrelhapjes en uitstekende bediening. Ik kom zeker terug!

71. Voor de film iets gaan eten. We hadden niet veel tijd maar alles werd super snel klaargemaakt. Leuk tentje om lekker te eten. Gezellige gastheer. Aanrader!

72. Gister voor de James Bond film hier binnengelopen, omdat we hadden gehoord van de korting van 10% op de rekening als je een bioscoopkaartje hebt. Het was druk, wat ons beetje verraste, want de laatste keer was het veel rustiger, maar ze leken ook e.e.a. aan de inrichting te hebben gedaan en de kaart was verbeterd. We namen een salade met blauwschimmelkaas en vitello vooraf; salade was een mooie portie en vitello was bescheiden, maar goed en erg lekker volgens m'n man. Als hoofdgerecht nam ik de pasta formaggio en m'n man de hazenpeper die ze vandaag buiten de kaart om hadden en op aanraden van de ober, maar geprobeerd. Er zat een frisse salade bij de pasta en gepofte aardappel bij de hazenpeper. Pasta was meer dan voldoende en goed op smaak. De hazenpeper leek in eerste instantie weinig, maar achteraf voldoende, want m'n man nam achteraf toch geen kaasplankje meer, waar hij anders zo gek op is. Een goede cappuccino na en we vertrokken met een goed gevoel, zeker ook omdat we net voor de echte drukte klaar waren met het diner; de ober vertelde al bij het afrekenen dat dat gebruikelijk was op vrijdag en zaterdagavond en dat we welkom waren na de film, want ze gingen nog lang niet naar huis. Dat leek ons een goed plan, maar na de film toch maar direct naar huis gegaan en dan volgende keer maar borrelen.

73. Zaterdag heerlijk gegeten bij Heren van Houten. Als voorgerecht de Rundercarpaccio en als hoofdgerecht de Rouleaux. Zeer smakelijk. Dit in combinatie met de voortreffelijke wijn en goede atmosfeer maakten de avond helemaal af.