Op dit adres zit nu: Het Rond

Azuma in Houten

De eerste twee uur kunt u gratis parkeren in parkeergarage "de Kruitmolen" daarna betaalt u € 1,50 per uur. (Parkeergarage is 24 uur per dag geopend). Adres parkeergarage De Kruitmolen: De molen 100, Houten

2 minuten op loopafstand van station Houten.

• Veganistisch

4. Betalen Master Card Visa pin

1347209840 89
1419862234 73
1440620061 71

1. De Vries

Veel lawaai. Voor mijn gevoel een opgepimpte eetschuur.

2. richard

3. Dag Anthon,

Dit is al een tijd gelezen gebeurd, wij waren een regelmatig terugkerende klant en heb echt met jouw gesproken, het restaurant zit boven bij bij de bios in houten.

Jouw reactie op het bedorven voedsel heeft er voor gezorgd dat ik nooit meer terug ben geweest en ga na dit voorval elders heen. Zo ga je niet met klachten om.

4. Het was heel erg leuk, en vooral lekker! Er is ook erg goede service.

5. In het centrum van Houten (op minder dan 5 minuten loopafstand van station Houten) zit het all-you-can-eat sushi-restaurant “Azuma”. Aangezien de ingang van het restaurant naast de Cine-Lounge-bioscoopingang ligt, moet je dus ook daar naar binnen.
    Je krijgt een kaart met 4 rondes, en in elke ronde kun je 4 dingen aankruisen. Voor mensen met een allergie (bijv. koemelk, gluten, noten) hebben ze een aparte kaart. Als je binnen de twee-en-een-half uur (die je krijgt voor de all-you-can-eat) nog een vijfde ronde wil, kun je een nieuwe kaart vragen, maar de 4 rondes is over het algemeen wel voldoende.
    Als het druk is, is het slim om al meteen nadat je de kaart terug hebt gekregen, de volgende ronde aan te kruisen. Anders kan het namelijk best lang duren voordat je de volgende ronde krijgt. Maar als het echt te lang duurt voordat er iets arriveert, kun je er gewoon een keer extra naar vragen.

Alle sushi zijn standaard zonder wasabi, die krijg je in een bakje op tafel.
    Wat favorieten aan sushikeuze aan onze tafel:
    Nigiri: De zalm (sake), tonijn (maguro) en makreel (saba) smaken goed. De inktvis (tako) smaakt niet zo lekker (taai, weinig smaak), dus die zou ik niet aanraden.
    Maki: De zalm (sake), komkommer (kappa) en tonijn (tekka) zijn drie kleine sushi-rolletjes die altijd wel lekker zijn.
    Gunkan: Alweer zalm (sake) en tonijn (tuna) dus.
    Temaki: Ook weer zalm (sake) en tonijn (maguro)! Hier zit ook wat groente bij, dus iets interessanter dan de voorgaande sushi.
    Salade & Groenten: Vooral de 'zure komkommer' (met chilipeper) is hier een aanrader. De edamame (boontjes) waren bij een eerder bezoek wel lekker, maar bij de laatste twee keer niet dus die zijn niet (meer) aan te raden om te bestellen.
    Rijst, noodles & soep: Geen uitsrpingers.
    Frituur: De gefrituurde groenten (yasai-tempura) zijn favoriet bij een tafelcollega, en de inktvisringen worden ook elke keer wel besteld.
    Teppan yaki & grill: De favorieten zijn biefblokjes (standaard met saus en uitjes, als je ‘zonder saus’ erbij schrijft geven ze je soms wel/soms geen uitjes), witvis van de plaat, zalm van de plaat, en eendenborst van de plaat. De gyoza zijn met kip, maar met rundvlees zijn ze lekkerder. De lamsspies en lamskoteletten worden ook bijna elke keer wel door iemand van ons besteld, maar niet iedereen vind die lekker.
    Dessert: Het vanille-ijs is een favoriet, maar ze hebben ook chocolade-, zwarte sesam- en groene thee-ijs. En ook vers fruit.

Een pluspunt aan het restaurant is dat ze er geen probleem van maken om iets opnieuw te brengen.

6. Edwin Hummen

7. freddy bos

Slecht. Na iets meer dan 2 uur gezeten te hebben hadden we nog maar 2x kunnen bestellen. De 2e ronde was nog niet eens volledig uitgeleverd maar we kregen de lijst niet terug omdat de 2 uur was verstreken. Het ijs hebben we ook niet gehad en bij de melding van de gang van zaken bij het betalen werd er nauwelijks hierop gereageerd. Het enige wat ze konden doen was een kortingsbon geven van 5 euro voor de volgende keer. Na betaling van de rekening en een niet voldaan gevoel te hebben, hebben we besloten om hier nooit meer naar toe te gaan.

8. Eergisteren weer bij Azuma gegeten. Het viel weer erg tegen. Toen Azuma net open was, was het eten van een geweldige kwaliteit. De sushi smaakte vers, nooit droog of oud. Ook was voor vragen voldoende ruimte. De laatste paar keer (over een aantal maanden uitgespreid) is de kwaliteit ronduit slecht. Het personeel wisselt veel en is een stuk onaardiger geworden. Maar erger nog vind ik dat het eten bij lange na niet meer is wat het was. De laatste keer hebben we een paar gerechten terug gestuurd, omdat het gewoonweg niet te eten was. De boontjes waren doorgekookt, de tonijnsushi was gortdroog, de rijst te droog en smaakte oud. Heel erg jammer vind ik dit, omdat het zo prettig dichtbij is voor ons. Maar dit restaurant gaat het echt niet meer worden. Een volgende keer gaan we weer naar Utrecht, die juist beter van kwaliteit geworden is. Wat wel goed is aan Azuma is de aankleding van het restaurant: ruim, modern, schoon en prettig. Uitzicht op het Rond (is een plein) van Houten.

9. Veel te weinig keuze voor een all you can eat. Kwaliteit van de sushi valt behoorlijk tegen, de warme gerechten zijn wel oké. Bediening is onervaren en niet echt klant vriendelijk.

10. Heerlijk gegeten, goede bediening.

11. Verschillende keren hier geweest, maar moet helaas constateren dat de kwaliteit van de Sushi hard achteruit is gegaan. Het lijkt wel of ze aan het bezuinigen zijn. Jammer is dat, want de eerste keer dat ik hier kwam was het echt beter. Biefstukblokjes waren zeker geen biefstuk, heel erg taai.
    Als toetje fruit gekozen, dat was heel weinig en kon er ook bijna niet vanaf. Jammer, zeg!

12. Eten is aardig goed.
    Mossel-hapje smaakt oud, onbeperkt eten is gelimiteerd tot 4 gerechten indien je meer wilt moet je echt vragen om een nieuwe kaart je krijgt dit niet automatisch, aantal gerechten op de kaart is weinig en het fruit stond ook al een tijdje in de koelkast was beetje uitgedroogd.
    Verder waren de gerechten prima. Geen onaardig concept zeker niet na een bioscoopje, maar heb wel beter geproeft.

13. De sfeer is erg leuk, mooi ingericht en geschikt voor zowel een zakelijk diner als voor een romantisch diner. Helaas vond ik de sushi minder. Slechts 4 gangen a 4 gerechtjes per gang, dit is erg weinig vergeleken met wat wij normaal gewend zijn. Ook was het overduidelijk dat het hier om massasushi gaat. Binnen 1 minuut na onze bestelling hadden wij de sushi op tafel. Is natuurlijk lekker snel eten, maar vers rollen in 1 minuut terwijl het vol zit dat gaat natuurlijk niet.

14. Nicole 392 punten

Zo! Net terug van een sushi avondje bij Azuma. We eten vaak sushi en weten inmiddels dat er veel kwaliteitsverschil is tussen de verschillende restaurants. Dit is er eentje in de categorie zeer goed! Heerlijke rijst (niet te koud, plakkerig of droog), verse ingrediënten en gezellige sfeer en bediening! Hier komen we zeker terug!

15. We zijn in veel sushi restaurants geweest, maar dit restaurant staat echt in onze top 3. Met name om de kwaliteit van de sushi. Als men dit niveau weet vast te houden dan komen we hier graag vaker.
    De afwerking van de gerechten is erg goed en netjes. De ingredienten zijn erg vers en van goede kwaliteit. De bediening is snel en netjes. De inrichting is leuk en niet te strak op elkaar. Ook is de kaart wat uitgebreider ten opzichte van andere restaurants.

Helaas heb ik vaker gezien bij sushi restaurants dat ze aan het begin erg goed zijn en als het eenmaal loopt wat inzakken. Expres of gewoon door de drukte dat laat ik in het midden. Ik hoop echt dat dit bij Azuma niet het geval is en dat ze dit vasthouden. Dan zal dit restaurant nog lang in mijn top 3 staan!

16. Suzanne

Eten is heerlijk! Alleen hoor al zoveel om me heen helaas geen heerlijk toetjes buffet.. Enkel een bolletje ijs .. Qua prijs verhouding bij andere sushi concepten duurder ivm met desserts.

17. Jacqueline

Eten is goddelijk, interieur is mooi, sfeer is goed. Bediening is oké.
    Gewoon ook een keer heen gaan, maar pas op, 't is verslavend lekker!

18. Heb hier al meerdere keren gegeten en iedere keer was het heerlijk.
    Ik kan dit restaurant iedereen aanraden. De bediening is ook vriendelijk, ik denk dat ik hier al 10 keer ben geweest en werd iedere keer met een glimlach ontvangen.

Azuma ga zo door.

19. Moet betalen voor kraan water.
    Bediening bij het afrekenen heel onvriendelijk
    Vreetschuur concept, je moet je eten heeeeel snel eten, je tafel wordt helemaal vol gezet en het wordt koud terwijl je steeds kleine hapjes besteld. Jammer.

20. Kende restaurant nog niet. Vandaag sushi afgehaald. Vriendelijke ontvangst. Net heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteit-verhouding is echt prima. Binnenkort gaan we zeker een tafeltje reserveren.

21. Ik ben hier al 3 keer wezen eten en ik vind het er echt super. Het eten is superlekker en de prijs die je betaalt voor de all-you-can-eat is helemaal niet duur. De bediening is ook erg snel, ze komen snel het briefje afhalen als je een nieuwe ronde hebt ingevuld. De meeste gerechten komen heel snel op tafel. De inrichting van het restaurant is mooi, en de stoelen zitten lekker zacht. Ik raad iedereen aan hier eens te gaan eten!

22. Top tent! Super kwaliteit Sushi. Vooral de zalm met cream cheese sushi is een aanrader!

Leuke locatie, aardig personeel, snelle service.

23. Super leuke locatie, uitkijkend over het centrum. Mooi interieur, hip en stijlvol. Het eten is ook heerlijk! Het leuke is dat het bij de bios zit dus je kan zo doorlopen voor een filmpje! Kortom, aanradertje!

24. Het restaurant ziet er netjes en hip uit. Geen TL buizen e.d. De service is prima en het bestelde eten is er snel dus geen lange wachttijden. Het eten is erg goed voor zover ik verstand heb van japans eten. Ik ben een grote eter maar ik kwam niet tot de 5e ronde. De prijs kwaliteit is zeer goed en heb goed gegeten.

25. Ik heb er vorige week vrijdag gegeten 10-8-12 met een vriendin, het eten was echt super lekker, ga er eind van de maand weer eten, echt een aanrader.

26. Ik heb hier nog niet gegeten maar alleen afgehaald. Hele goede kwaliteit sushi. En de medewerker ging speciaal rekenen hoe hij de bestelling zo voordelig mogelijk kon aanslaan. Een aanrader. Het restaurant ziet er erg sfeervol uit.