Restaurant d'Oude Waegh in Hoorn

1391973601 60
1419479465 51
1501997055 48

1. J. Berkhout

Eten was goed complimenten aan de keuken. De bediening is uitermate slecht. Gehele avond op twee glazen cola moeten teren. Zwaaien, roepen, gillen of dansen het had geen effect. “we komen zo meneer”. Vervolgens staan zes dames lekker te kletsen binnen. De enige die vrolijk kon zijn was de vrouw met de pinautomaat.

2. Slechte ervaring, zonde van deze mooie locatie. Het personeel heeft echt sturing nodig. Er liep een groep van ongeveer 8 personen in de bediening rond, maar slechts 1 nam de bestellingen op. Dit duurde vreselijk lang en ze kwam erg onvriendelijk en ongemotiveerd over. Vroeg niet of we wat wilde eten en we moesten uiteindelijk zelf om een kaart gaan vragen, terwijl we gereserveerd hadden voor diner. Ook hebben we in 2,5 uur tijd maar 2 drankjes gekregen. Gelukkig was het eten nog wel lekker (hoe wel het iets meer had mogen zijn).

3. van Holland

Zeer nette en vriendelijke bediening.
    Zeker een gezellige plek om heerlijk te lunchen.

4. Wat een schande voor Hoorn. En wat een schande voor ondernemers, hier staat duidelijk iemand aan het roer die totaal geen hart voor de horeca, zijn zaak, en zijn personeel heeft. Het eten is echt heel slecht, koud, oud en uit een potje, liefdeloos gemaakt. In twee en half uur tijd twee drankjes kunnen bestellen, het personeel heeft totaal geen leiding en snapt daardoor ook niet hoe ze hun gasten horen te bedienen. Vieze glazen, vieze tafels en erg lang wachten op je bestelling en daarvoor betaal je een hoge prijs. Ik zie dit hier al een paar jaar erg achter uitgaan maar het dieptepunt is nu wel echt bereikt! Degene die deze zaak op zo'n prachtige locatie leidt moet zich echt diep schamen.

5. Via wf deals een diner geboekt, vlees was deels taai en rauw.
    Dessert was chocolade mousse, het zag eruit of het al een keer gegeten was, schandalig gewoon.
    De serveerster gaf aan dat dat kwam doordat er meer gasten kwamen eten dan dat er gereserveerd hadden. Wat mij betreft zou dat niet uit hoeven maken. Een goede kok kan hiermee omgaan.
    Ik kom hier niet meer terug…

6. Miekje

7. Meedere malen geweest, zomer, winter, zowel binnen als op het terras.
    - Trage, weinig vriendelijke bediening.
    - 20 Minuten wachten op alleen al een drankje op komen nemen is "gewoon".
    - Record voor 2 drankjes en 2 gebakjes ruim 1 uur, gebakjes natuurlijk wel pas uitgeserveerd toen het drinken al lang en breed op was.

4 Van de 5 keren dat wij er waren, was er absoluut niet van topdrukte of onderbezetting te spreken. Het personeel vond vooral zichzelf en elkaar erg interessant. Het kwam een beetje over als een tent, gerund door goedkope ongeïnteresseerde stagiaires. Leuke tent en sfeer verder, nu nog gemotiveerde horecatoppers erin!

8. Weinig eten voor veel geld. Bijvoorbeeld saté maar 1 stokje. Lasagne niet warm en ook niet veel. Daarna even opgewarmd in de magnetron.
    Bediening is over het algemeen sowieso heel slecht hier vooral in de zomer als het wat drukker is op het terras.
    Hebben het weer eens geprobeerd om hier te dineren maar een tegenvaller en zullen niet snel weer terug keren.
    Lunch is wel oke.

9. Zaterdagmiddag op het terras bij de Waegh bestelden wij koffie en thee. Bij het neerzetten van de thee zei de serveerster: ik kom zo de theezakjes brengen. Na 10 minuten zelf maar daarom gevraagd, water was al bijna koud. Net zoals de soep die we pas 40 minuten na het bestellen eens kregen. Nog een drankje bestellen? Sorry, maar dat moet u even een collega met zo'n computertje vragen. Uiteindelijk wilden we afrekenen, maar dat kon maar bij 1 persoon van alle bediening die daar rondliep. Na 10 minuten was deze beste meneer dan bij onze tafel en konden we betalen. Uitermate teleurstellend.

10. We hadden om 6 uur gereserveerd. Na korte tijd kregen we het voorgerecht. Echter het hoofdgerecht liet lang op zich wachten en was rauw. Bediening was wel vriendelijk maar te weinig capaciteit. Zonde van de mooie locatie.

11. Top lokatie, bedienend personeel zwaar onder de maat, met uitzondering van een aantal dames!!! Eten zwaar teleurstellend (was voorheen prima!!). Jammer hoor...

12. Helaas weer een slechte ervaring. Bediening komt ongemotiveerd over en is vooral erg druk met zichzelf achter de bar en met elkaar. Na 3x vragen kregen we uiteindelijk de kaart. Moesten elke x vragen of we nog wat te drinken konden krijgen.
    De nacho schotel was erg vet en het gehakt was ver te zoeken. Wel een overdosis guacamole er op. Pomodori soep was op zich goed van smaak, maar veel en veel te zout!!
    De lokatie is top en de sfeer op zich ook. Maar tot onze verbazing wordt het met de keer smeriger. De spinnenwebben dansen boven je hoofd aan de lampen en de radiatoren zijn te vies om aan te pakken. Ook de wc's laten te wensen over. Wc bril ligt los, stortbakdeksel ligt los en het is gewoon smoezelig!
    Jammer van zo'n mooi restaurant op zo'n prachtige lokatie!!

13. Annnelies

Gegeten vanavond via een WF deal. Vlotte bediening. Carpaccio vooraf was heerlijk en de kogelbiefstuk was perfect gebakken! Was top, dank jullie voor een heerlijke avond.

14. Gegeten met mijn vriend. Viel erg tegen aangezien we de laatste keer wel goed gegeten hadden hier. Vooraf tomatensoep en salade caprese. Soep was lauw, smaakte alsof het uit een pak kwam. Salade was qua smaak prima, maar de hoeveelheid was wel een beetje om te janken in verhouding met de prijs!! Beide kabeljauw als hoofd. Die van mij was niet gaar en erg karig geserveerd, enkel een schijfje citroen erop en dat was het. Frietjes en salade waren prima, maar vond het al met al erg tegenvallen!!

15. Heerlijk gegeten bij d'oude Waeg. Een leuke eetgelegenheid in een mooie , rustieke ambiance. Wij kwamen eerder aan dan de gereserveerde tijd en de vriendelijke medewerkster zorgde dat de tafels meteen werden vrijgemaakt. Toen er later iets met de bestelling niet helemaal in orde was, zorgde diezelfde medewerkster ervoor dat de bestelde saus, apart na geserveerd werd. Bovendien bood ze een drankje van het huis aan als excuus! Echt heel klantvriendelijk en voor ons een een reden om hier zéker terug te komen.

16. Prachtige locatie, maar veel te jong personeel op zondag, veel te lang wachten. Chocolademelk met slagroom besteld, slagroom vergeten. Jammer.

17. Mooie locatie, aankleding is sfeervol. Maar wat een slechte bediening. We voelden ons niet erg welkom, door de uitstraling en reacties van de mevrouw die ons bediende, wat een chagrijn! De meneer was iets positiever. Het eten was goed op smaak, maar de tonijn was bijna koud. Teruggestuurd, maar dan zit je alleen te eten (anderen waren al klaar). Garnituur was minimaal, de nog bestelde patatjes kwamen toen iedereen al klaar was met eten.

18. K.J.Burgman

Gezellige ongedwongen sfeer met leuke bediening. Goed en betaalbaar eten.

19. M.v.d.Hoogen

Het eten was goed, de bediening vriendelijk en correct, ook betaalbaar. Het was een gezellig etentje, voor herhaling vatbaar. Zoals eerder, wij komen speciaal vanaf Velsen-noord.

20. 1,5 uur op 1 koude kip saté zitten wachten van €15, voorgerecht een stokbroodje kruidenboter die je pas na 3 kwartier bestellen krijgt en je het al 15 min op de bar ziet staan.

21. Heerlijk gegeten bij de Waegh! Gevarieerd aanbod, goede gerechten en gezellige avond gehad! Wij komen hier zeker terug.

22. Annemiek Kuiken

Prachtige gebouw, en een fantastische ligging! Ik vond het eten erg goed, wel iets aan de dure kant maar heerlijk! De bediening was erg vlot en zeer vriendelijk, vooral de obers!
    We hadden er geluncht en dat was zo goed bevallen dat we er ook een hebben gedineerd. We hadden niet veel tijd omdat we graag naar de film wilde, de ober deed zijn best om ons zo snel mogelijk te helpen! Ik herken absoluut niet de negatieve recensies over dit restaurant! Of ze moeten zich het zo hebben aangetrokken en hun best hebben gedaan om dit te verbeteren!

23. Arjan Ruiter

Ge-lunched vandaag. Mooi gebouw, jammer van de rest.
    Bediening was op zich niet slecht, vriendelijk, maar een bord eten hoor je niet op tafel te smijten.
    Broodje zalm was erg middelmatig. Brood was niet vers, zalm, beetje sla en mayo en dat was dat. Het eten was ook binnen 5 minuten gereed, dus word weinig aandacht aan besteed.
    Eigenaardig dat er zo veel slechte review's hier staan maar dat er dus niks mee gedaan word.

24. Ria Bakker

Circa een week van tevoren gereserveerd voor 10 personen en o.a. een glutenvrije maaltijd. Was geen probleem, maar gebeurt er? Er is totaal geen rekening gehouden met deze bestelling. Jammer als je een dieet hebt, maar je moet het er maar mee doen, lijkt de tendens. Dat je niet voor je lol dergelijk eten bestelt, maar omdat je er ziek van wordt komt kennelijk niet in het hoofd op. Verder waren warm bestelde borden koud, stonden er twee armzalig gevulde bakjes met sla en twee met patatjes op tafel voor 9 personen en werd een pannacotta die in het menu stond met frambozenijs zonder het ijs geserveerd en hadden we dat toch echt verkeerd begrepen! Het is dat je niet zomaar ergens anders kan binnenstappen voor een glutenvrije maaltijd, maar dit was meteen de laatste keer in dit restaurant! Geen aanrader.
    Dit was de laatste.

25. Ontzettend slechte service. Ruim 20 minuten moeten wachten op een koffie en een biertje. Toen we vroegen of het zo kwam, reageerden ze zwaar geïrriteerd. Eten smaakte oké. Maar niks speciaals. Kan ik zelf thuis ook wel maken en een stuk sneller!!

26. Ik zat vanochtend, zondagochtend, bij de waag, een mooie tent, bestelde een cappuccino met dubbele espresso erin. Kon wel, echter alleen in een glas, zei de dame, ik zei prima. Zag dat het automatenkoffie was, oke, dacht ik, voor deze keer. Niet te drinken, ongelofelijk slecht.
    Wilde betalen, moest 5 euro 80 betalen! Absurd! Betaal voor topkwaliteit normaal in een goed koffiehuis, hooguit 4 euro. Ik weigerde dit te betalen, gevraagd naar de baas, kwam er aan en gedroeg zich agressief. Wat een schandalige tent. Deze locatie verdient een betere eigenaar.

27. Vieze glazen, vreselijke latte! Tafels nat en smerig! Bediening duurde lang! Twee uur gezeten en twee consumpties! Tafel was nat maar werd niet drooggemaakt! Bestelling werd er zo opgezet!

28. Kees born

Prachtig pand maar verschrikkelijke bediening, lang wachten, kan geen lach van af. Gewoon slecht. Wij komen hier nooit meer!

29. De Ierse biefstuk was niet mals. Ik heb hierover een opmerking gemaakt tegen het personeel maar die deden hier helemaal niets mee, zelfs een verontschuldiging kon er niet af. De dame blanche was redelijk/goed. Prachtige locatie, jammer dat de rest niet van hetzelfde niveau is.

30. Goede ervaringen met lunches. Smaakvol, voldoende keus en een mooie presentatie.
    Matige ervaring met diner, jammer! prijs / kwaliteit verhouding kan beter.
    Bediening binnen is matig, als het terras vol zit.
    Toilet: meerdere keren meegemaakt: papier op/ handdoekautomaat leeg.

31. René en Margriet

Lekker geluncht op super lokatie. Bediening top!
    Goed team, vakkundig, snel en gastgericht. Dit kom je helaas veel te weinig tegen in de Nederlandse horeca. Ga zo door en vasthouden!

32. Afgelopen zaterdag met z'n vieren heerlijk gegeten wat ook zeer prijsvriendelijk was. Alle gerechten worden met zorg bereid en zijn zeer smaakvol. Bedienend personeel erg vriendelijk en attent.
    d'Oude Waegh is een super leuke tent. Fijne centrale locatie.

33. Lana Dieken

Heerlijk geluncht! Echt top! Leuke bediening, prachtige locatie en een heerlijk broodje voor een goede prijs! Top! Echt een aanrader!

34. We hebben hier erg lekker gegeten! Service was erg goed! Attente bediening.

35. Vorige week zijn wij er geweest, prachtig weer op een idem locatie. Wij hadden besteld een ierse biefstuk met vlaamse frieten en een saté met vlaamse frieten. Na lang wachten werd half warm eten geserveerd. Het verzoek was om de biefstuk medium te bakken, ik kreeg hem doorgebakken.. Er werd vervolgens 1 klein schaaltje neergezet met iets wat door de uitbater vlaamse frieten wordt genoemd..schandalig doorgebakken met harde stukken en eveneens niet warm..Ik heb de serveerster gezegd dat wij beiden patat bij ons eten hadden besteld, volgens haar hadden ze dat samengevoegd in dat kleine schaaltje..nadat ik te kennen had gegeven dat ik er niet mee akkoord ging (5 ranzige patatjes per persoon???) liep de serveerster geirriteerd weg, vervolgens kwam er een ander na 5 minuten een 2e schaaltje patat brengen..deze patat was net als het andere bakje van een treurige kwaliteit..doorgebakken met kleine harde stukken erin..dit was normaal omdat het verse friet was kregen wij te horen. Schandalig is het, bij iedere willekeurige snackbar wordt betere patat geserveerd. En voor de prijzen verwacht je goed spul...EUR 19,50 voor een doorgebakken biefstuk.

36. Manuel 324 punten

Gisteren heerlijk in t zonnetje buiten gezeten. Prima ligging en zeker een leuke ambiance. Helaas is de bediening wat chaotisch. Ook lijken ze ongeïnteresseerd. Het terras stroomt vanzelf vol. Schattig was wel dat ze kinderen een deken hadden aangeboden ivm koud. Ook is dan weer jammer dat niet iedereen de bestellingen mag opnemen, waardoor je soms wat langer moet wachten ondanks dat er bediening rond loopt (maar zij mogen dan niets opnemen!). Jammer.

We hadden sate en ribeye besteld. Het vlees perfect! De satesaus ook heerlijk, alleen de zogenaamde heerlijke, verse Vlaamse frietjes...een aanfluiting! De halve bak was vol met kruimels, veels te gaar gefriturteerde frietjes, leeg omhulsel...toen we dit hadden gezegd bleek uit de reactie duidelijk dat ze dit vaker hadden gehoord...dit is zogenaamd normaal, het zijn verse frietjes, etc. Tip: haal de verbrande frietjes eruit, zeef het desnoods, maar zadel je klanten niet op met werkelijk ronduit slechte frites. We moesten een tijdje wachten op nieuwe frites (ca. 10 minuten), maar de twee ronde was aanzienlijk beter.

37. Als voorgerecht de Carpaccio Oude Waegh en als hoofd de Ierse Biefstuk, grandioos stuk vlees, heerlijk gegeten en top bediening!

De sfeer binnen is erg gezellig het was voor een donderdag best druk.

Echt een aanrader en we komen zeker nog een keer!!!

38. Rene 201 punten

Laatst een keer aangeschoven voor een lunch
    Ik had een tosti met geitenkaas besteld, dat namen ze wel heel letterlijk, er zat alleen geitenkaas op verder niks. Rond uit saai dus.
    We hadden ook een broodje carpaccio, was zuinig belegd en bovendien niet vers.

De restaurant is erg mooi en de locatie is top, jammer dat ze niet alle kansen benutten.
    Volgende keer zoek ik toch een ander tentje op.

39. Prachtige locatie en entourage. Dat moet wat gekost hebben en dat weegt vast een klein beetje door in de prijzen die ze vragen.

Wel heerlijk gegeten. Aardige presentatie van de gerechten, bijvoorbeeld de saté en tonijn.

Het eten leek me behoorlijk standaard of simpel, geen hoog intelligente garnituren of bereidingen.

40. patricia

Zeer slecht, ben er nu 2 keer geweest en zou het niet aanraden.

Bediening heel chaotisch en de prijs kwaliteit verhouding is ook niet goed. Gegrilde biefstuk van 14.50 die niet gaar is?

41. Wat een dramatische ervaring. De keuken is echt allerbelabberst en de geweldig leuke en attente dames in de bediening (cijfer 9) heb ik aangeraden om de kok(s) (cijfer1) te laten ontslaan!

De Vittelo Tonato wordt geserveerd met een bak sla op het vlees en zonder de tonijnsaus! Na melding en de vraag hoe dit nu kan, krijg ik een heel klein bakje met een soort ranzige citroenmayonaise (geen tonijn in te bekennen) om er zelf over heen te smeren..................

Gerecht kon niet meer terug naar de keuken!? Hoofdgerecht ook ronduit onvoldoende! Beste lezers: Benut het terras en geniet van de bediening, maar haal je eten elders! Restaurants genoeg in de buurt!

42. Gisteren heerlijk in t zonnetje buiten gegeten, prima ligging dus. Goede bediening en het eten was heel goed. Niet echt goedkoop, maar ja, waar is het dat wel tegenwoordig.

43. Na een dagje Hoorn, met z'n zessen heel lekker gegeten.

Alles prima voor elkaar en gezellig.

Restaurant heeft sfeer.

44. Ruud

45. Mijn favoriet in Hoorn! Gezellige plek! Prachtig pand! Leuke bediening en goed eten en drinken. De verse taarten zijn echt grandioos! En ze serveren een heerlijk Latte Macchiato! Mmmm!