Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hoorn verdeeld zijn.

1. Na een mooie theatervoorstelling van Soldaat van Oranje werden we heel gastvrij ontvangen bij Zorba. Het was geen probleem dat we drie kwartier te vroeg waren. Heerlijk gegeten. Zulke aardige mensen. Er werd steeds gevraagd of alles goed was. Kregen ook nog een heerlijk soepje tussendoor. Het kokosijs was verrukkelijk.

2. Heerlijk gegeten op 22 december 2019.
    We werden gebeld of we iets later konden komen vanwege een betere spreiding voor de keuken, wij vinden dit prima maar de gastheer maakte het alsnog ruimschoots goed met een drankje.
    5 Gangen - allemaal even lekker, prima uitleg erbij en hoeveelheden eten gebalanceerd. Complimenten aan de gastheer en gastvrouw en een dikke pluim voor de kok! Een heerlijke avond uit gehad.

3. Was een goed restaurant maar helaas is de kwaliteit met een nieuwe eigenaar zwaar achteruit gegaan, weinig keuze bijna alleen kip en varkensvlees wat ingekocht word bij de Lidl.
    De bbq is onder tafel zo slecht geïsoleerd dat je je knieën brand.

2,7
  4. Traditionele, beetje oudbollige inrichting, maar wel gezellig. (H)eerlijke italiaanse keuken, vlotte bediening. Lekkere huiswijn. De citroentaart is aanrader als toetje, de tiramisu ook lekker. Gratis glaasje Limoncello bij het afrekenen van de grappige serveerster gekregen. Hier komen we zeker vaker!

5. Gezellige tent. Weer lekker gegeten. Vriendelijk personeel. Aanrader!

6. Chinees-Indisch Hoorn

A. de Vries

Jammer, vanavond was de nasi en de tjap tjoi met Chinese garnalen niet wat we gewend zijn. Flauw, geenszins kruidig en zeer vlak van smaak. Het cijfer 7 van onlangs in de krant werd vanavond niet gehaald.

7. Nieuweboer

De muziek erg luid.

8. H.P.H.M. Dontje

Zeer slechte bediening, latte macchiato in een theeglas (half leeg) brengen vaak een verkeerde bestelling. Bediening doet net of je er niet bent. Groen ijsthee besteld, was net water, serveer gewoon flesjes i.p.v. uit liter flessen te schenken.

9. Sate verborgen onder saus, droge sla blaadjes zonder dressing o.i.d. Koude patat. Nagerecht waarvan de omschrijving van bediening totaal niet overeen kwam, hier kun je beter niet over in discussie gaan want je mening wordt echt niet op prijs gesteld. Koffie was prima. Sfeer was goed, en gezellig gezelschap.

2,4
  10. Eetcafé Hoorn

Tilly Engel

Ik wil toch nog even reageren op ons etentje van 9 november
    Hadden 6 weken van te voren de ronde tafel beneden gereserveerd. We waren met 7 meiden. Maar nee hoor, we werden naar boven gebonjourd. Vind het echt stijlloos. Je kan amper met elkaar praten.
    Het eten daarentegen was prima. Maar ging toch met een rot gevoel weg. Gr.Tilly Engel

11. Het idee erachter is goed, het eten is middelmatig en soms veel te taai en/of te droog. De service was zeer zeer slecht. Wanneer we wat bestellen wordt dat doorgegeven aan de keuken. Even later wordt het eten op tafel gezet met verschillende dingen die missen. Vragen bij de serveerster en komt ze terug met een karig sorry'tje en loopt ze gauw weer weg. Niet een keer maar meerdere keren is het zo gegaan.

Afgerekend en gevraagd of we een beetje mee mochten nemen voor thuis aangezien sommige dingen prima te eten waren. Gekozen wat we mee wilden hebben en even later komt ze met een bakje en smijt het gewoon op de tafel en loopt weer weg. Zonder saus, met helemaal niks. Uiteindelijk na een grote mond toch gekregen en 7euro afgerekend voor uitgerekend 6 stukjes sushi! ZEVEN EURO voor ZES STUKJES sushi.

Het eten kan goed zijn maar de eigenaresse en sommigen van de serveersters kunnen er niks van, ga maar naar de concurrentie in het centrum. Allemaal veel beter dan deze tent.

12. Slechte smaakloze biefstuk gegeten vieze rode kool en opgedrongen naanbrood gekregen . Wij komen daar nooit meer

2,8
  13. Italiaans Hoorn

We hebben hier een paar keer gegeten. Eerste keer was prima, tweede, derde en vierde keer vonden we de kwaliteit steeds minder. Eind september hier gegeten met een team collega's, dat viel ernstig tegen! We kregen slechts een paar gerechten, een paar kleine pizza's die we moesten delen (1 klein puntje per persoon), wat vlees en nog wat kleine schaaltjes. We dachten dat dit voorgerechten waren, dit was echter alles! Erg schamel en alle collega's ontevreden en zeker niet voldaan. Jammer!

14. Italiaans Hoorn

Ilse

15. Niet lekker en slecht personeel. Was een paar jaar terug veel beter! Laatste keer geweest.

1,2
  16. Lex Bekker

Het eten was voortreffelijk goed. De bediening was koud en afstandelijk.
    Gezien de vele mogelijkheden in Hoorn om goed uit eten te gaan zal een herhaling er daarom niet van komen.

17. Klacht:

Eten was prima, niets op aan te merken.
    Echter de eindafrekening was behoorlijk schrikken.
    Hebben een glaswijn besteld bij het eten, met verzoek welke soort beschikbaar was.
    Keuze werd de Sauvignon, zonder toelichting vanuit Portofino.
    Bij de eindafrekening blijkt een klein glaasje Sauvignon € 8,00 per glas te kosten.
    Hadden we kunnen zien in wijnkaart, maar is toch wel netjes als de bediening dit meldt.
    Achteraf wordt doodleuk door de bediening gezegd, ik vind het ook duur ga dat nogmaals bij mijn baas aangeven, sorry, sorry, maar vooraf aangeven dat afwijking van de huiswijn een aderlating wordt.

vandaar de waarschuwing voor toekomstige gasten.

18. M. Soldaat

19. Annemieke Wouterse

Goede sfeer, fijne bediening. Dagaanbieding (kalfsoester) was prima. Vegetarische risotto erg karig. Te weinig, smaak niet bijzonder, wat geroosterde groente ernaast. Het smaakte alsof er een blikje tomatenpuree doorheen was geroerd. Dessert (aardbeien en panna cotta) erg lekker. Bij de aardbeien erg weinig merengue. Je wordt (te) snel geholpen. We stonden met 1 uur en een kwartier weer buiten.

20. Jammer de babi pangang was weer hard en droog vlees.
    Voorheen vaak besteld, maar vanaf nu niet meer. Al eens gebeld. Kreeg een portie gratis.
    Was nu weer een tegenvaller.
    Sorry zoeken een andere chinees.

3,6
  21. Eetcafé Hoorn

Top avond! Super gegeten en meer dan voldoende! Bedankt!

22. Internationaal Hoorn

Volgens de website is eigenaar Joost trots maar het onderhoud mag mijn inziens wat beter. Wel vriendelijk personeel en naar het leek vers gebakken poffertjes maar dan wel een kuipje roomboter er bij. Dan denk ik...

Aardig tentje als je een paar kilometer over het strand hebt gelopen.

23. Hier afgelopen week gegeten, en het eten is aardig maar niks om over naar huis te schrijven. Restaurant liegt dat het eten 'onbeperkt' is, want na een aantal rondes lamskotelet en sushi werd ons duidelijk gemaakt dat we niet meer mochten bestellen. Ik natuurlijk vragen wat de reden was, ze zeiden dat we al 5 rondes gehad hadden en dat, dat het maximaal aantal rondes is wat je mag bestellen binnen 2,5 uur. Ik vroeg vervolgens waar dat op sloeg, aangezien er overal staat dat je onbeperkt rondes kunt bestellen binnen 2,5 uur. Ik citeer van hun website: Er mogen maximaal 5 gerechten per ronde per persoon besteld worden. Uiteraard zijn de rondes onbeperkt binnen de concepttijd. De bazin had daar blijkbaar geen antwoord op, en werd heel erg onbeleefd toen we haar dat lieten lezen, ze wou er niks van weten. Blijkbaar ben je hier alleen welkom als je niet te veel dure dingen besteld zoals; lamskotelet of sushi met tonijn! Nadat de boodschap bij ons was overgekomen, maar de rekening gevraagd en betaald want de avond was nu wel verpest. Personeel niet vriendelijk, vraagt niet of het gesmaakt heeft, en zegt geen gedag als je weg gaat, kortom zeer onbeschoft! De conclusie is, dat er zeker in Hoorn veel betere alternatieven zijn als je japans wilt eten, dan Shinsen!

24. Bob Bleeker

Heerlijk gegeten in deze brasserie!
    Zowel het voorgerecht (zalmcarpaccio) als het hoofdgerecht (sliptong met friet en salade) waren voortreffelijk van smaak en ook de presentatie was dik in orde.
    De bediening was vlot en erg vriendelijk.
    Dus ik ga zeker nog een keer terug!
    Uniek en een groot voordeel van de brasserie is ook dat het onder één dak is met de bioscoop.
    Dus als je naar de film gaat loop je zo na het diner van tafel af de zaal in.
    Ideaal avondje uit dus.

25. Sandra Stam

26. Dat de hapjes klein zijn betekend niet dat de tafels en stoelen ook zo klein moeten zijn. Het personeel was erg klantvriendelijk en het eten is zeer goed. Alleen wel erg jammer dat het eten niet tegelijk klaar was vooral aangezien het tapas ( kleine hapjes) is en de 1 dus al klaar is met eten voordat de ander het heeft. Het uitzicht was wel super maar dat komt omdat mijn vriendin daar zat😜

27. Was het de druppel die de emmer deed overlopen? Tot dat moment zaten we te genieten van de zon, het terras, lekker eten. "Ik ben toch bezig man!" Het eten werd geserveerd, en ik bestelde nog een tweede drankje. Ook al is het druk, toch reken je erop dat die redelijk snel wordt geserveerd. Niet linea recta direct, maar een minuut, twee misschien? "Ik ben toch bezig man!" Dat zeg je misschien tegen je vriend, als die net voor vertrek naar Schiphol vraagt of je nog even de paspoorten wilt pakken. Ik was halverwege het hoofdgerecht, en het drankje was er nog steeds niet. Zou ze het vergeten zijn? Toch maar even voorzichtig informeren. STOP. Tot hier was het gezellig, maar toen kwam die immens venijnige snauw: "Ik ben toch bezig man!" Ik was met stomheid geslagen. Later op de avond als je thuis bent speel je die scene nog een paar keer over, en bedenk je dat je op dat moment had moeten opstappen. Klant is Koning?? Op dat moment zeker niet. Als vergoeding kreeg ik nog een pepermuntje aangeboden. Sorry, kan gebeuren toch? En voor straks welterusten. Sweet Dreams.

28. Marco

29. Internationaal Hoorn

Lekker op terras gezeten met wespenmepper. Eten was goed, maar ik vond de wijn niet lekker. Dit aan verschillende personeelsleden aangegeven omdat ze vroegen of alles naar wens was. Maar geen van drieën kwam met het aanbod om een andere wijn te proberen. Dat vind dan weer jammer. Vraag dan niet of alles naar wens is.

30. Erg lang moeten wachten tot we konden bestellen ( 45 minuten). Was druk... maar oke. Voorgerechten waren prima. Na het voorgerecht nog eens een uur zitten wachten op de hoofdgerechten. Nadat we dit geattendeerd hadden bij de bediening zou het nog 5 minuten duren.. Het resultaat: twee rauwe lappen vlees (a 30 euro) Terug sturen naar de keuken hadden we geen zin meer in na de wachttijd van een uur. We zijn gegaan en hebben de 2 hoofdgerechten van de rekening laten halen. Dit gebeurde pas na grondige inspectie van het vlees door de dame achter de bar en de kok. Ze wilden het eigenlijk afdoen met een gratis kopje koffie... Nooit meer!

2,3