De Tuynkamer in Hoorn

Een ontmoetingsplek voor iedereen!

Voor de deur mogelijk na 18.00 gratis m.u.v. donderdagkoopavond.

Wij zitten 5 minuten lopen van het station.

ma lunch 11:30 - 18:00
di lunch 10:30 - 18:00
wo lunch 10:30 - 18:00

In hartje Hoorn, vlakbij het station en de schouwburg, is sinds 1998 De Tuynkamer gevestigd. De Tuynkamer is een gezellige, altijd vernieuwende en drukke ontmoetingsplaats voor iedereen. Meegaan met de tijd en de gasten laten genieten is wat De Tuynkamer nastreeft. Met haar mooie stadstuin, serre en aparte gedeeltes in de zaak biedt de zaak voor iedereen wat wils. Vooral de heerlijk zittende banken zijn erg gewild.

Bekend om haar uitgebreide lunchkaart met o.a. heerlijke broodjes en salades en de beste huisgemaakte appeltaart (bekroond met een 8.5) van Noord-Holland.

Ook de High Tea en het brunch- en lunchbuffet zijn een unieke mogelijkheid om iets gezelligs te ondernemen.

Donderdag t/m zondag kunt u ook 's avonds genieten van onze heerlijke gerechten. De lichten gedimd het kaarslicht aan en genieten maar. Parkeren m.u.v. donderdag is na 18.00 gratis en voor de deur.

Gastvrouw Laura Luca heet u van harte welkom.

Tot ziens in De Tuynkamer

1325120022 75
1421965652 79
1428422028 81

1. ron de zinger

Leuke locatie, prima en vrolijke bediening en goede kwaliteit.

Erg genoten.

2. Prima restaurant ook Glutenvrij verkrijgbaar. Ben er nu meerdere malen geweest lunch en diner.

3. Olaf van der Horst

4 X een 10!
    Lekkerste appeltaart ooit en hele aardige bediening!

4. Paul Derksen

Gisteren op de kermis bezocht. Ondanks de drukte toch een mooie kaart en veel aandacht voor het eten. Heb echt genoten! Heerlijke koffie overigens 😍

5. Sabrina Schouten

Al meerdere keren geluncht en gedineerd. Iedere keer een geweldige gastvrije beleving. Productkennis van het personeel is top en de aankleding van het restaurant is zeer sfeervol. Tevens wordt er ingespeeld op de verschillende seizoenen. Zeker een aanrader!!

6. Peter Roelofs

Heerlijk gegeten. Mooie zaak, leuk personeel, goede kwaliteit eten. Koffie is helemaal aanrader. Niets voor niets staan ze in de top100.

7. Op drukke dagen serveren ze een kleine kaart. Dat beperkt ineens in de mogelijkheden. Wel vreemd. Stel dat een zwembad bij mooi weer voor de helft dicht gaat? Of een supermarkt vanwege de drukte een kassa sluit. Al met al een gemiste kans.

8. Ontzettend lekker geluncht. Echt een aanrader! Ook al eens een highwine gedaan met dochter en twee vriendinnen was ook al super goed en gezellig!!!! Zeer tevreden 👍👍

9. Y. Boot

Mijn ervaring is een grote teleurstelling. Heeft niks met het eten te maken maar ik ben daar op vloer uitgegleden en lag languit midden in de zaak. Een jonge serveerster kwam naar me toe en heeft me op een stoel gezet en ijs voor mijn voet gehaald.
    En er kwam een oude man die duidelijk bij de zaak hoorde maar zich niet voorstelde mij vertellen dat ik maar gauw in de hakkenbar mijn hakjes moest laten vervangen.
    Geen verontschuldiging voor de uitgesleten en daardoor spekgladde vloer. Niet vragen hoe het gaat en gelijk de schuld bij mij neerleggen terwijl ik rubberen zolen onder mijn schoenen heb.
    Ze lieten me zo strompelend de zaak uitgaan. Niemand van de leiding die naar me toe kwam.
    De serveerster krijgt van mij een 10 als waardering. Een lief meisje waar de leidinggevenden nog veel van kan leren.

10. Groenevelt, Paul

Heerlijk geluncht en 's avonds gegeten in de buitentuin. Prijs kwaliteit is erg goed. Bediening zeer vriendelijk en attent. Menu is afwisselend en creatief. Interieur spreekt mij en mijn vrouw erg aan.

11. Heerlijke high tea. We zaten lekker in de nieuwe serre. Zag er allemaal goed uit en de bediening was goed.

12. Zeer leuke en hippe tent, heerlijk gegeten en ook echt iedereen is er vriendelijk, de prijs viel mij reuze mee! Ik kom hier graag nog eens terug!

13. Super leuke zaak! Heerlijk eten en drinken, leuke bediening en ook nog eens een prachtig interieur!

Absoluut een aanrader voor een goede koffie, een speciale thee, taart, goede lunch of heerlijk diner. Door de verschillende niveaus/ruimtes is het ook zeer geschikt voor een feestje. Het leuke hier vind ik dat de eigenaren zich constant ontwikkelen, ze gaan echt met de tijd en trends mee. Niet alleen in het eten en drinken, maar ook in het interieur.

14. Een heerlijke plek voor diverse gelegenheden. Bij het regelen van bijv. een babyshower wordt er alles aan gedaan om dit sfeervol en prettig te laten verlopen. Ik kom hier altijd erg graag!

15. Karine Mulders

Er wordt gezegd glutenvrij te kunnen eten! Dit is NIET WAAR! Het glutenvrije brood wordt klaargemaakt tussen gewoon brood en gaat ook tussen gewoon brood de oven in!
    Hartstikke besmet met gluten! Daar moet je dan nog een euro meer voor betalen én minimaal een kwartier langer op wachten.
    De Tuynkamer wilt niets veranderen aan dit beleid!
    Ze hoeven geen glutenvrij logo, prima, maar noem het eten dan ook niet glutenvrij!
    Voor mij een afknapper.

16. Afgelopen weekend in een bomvolle Tuynkamer gegeten en ondanks de drukte alle gerechten redelijke tijd op tafel. Wij zaten vlakbij de keuken en het is altijd leuk om te zien hoe je eten wordt bereid. Ik had de eendenborst (krijg er geen genoeg van!) en mijn kinderen de kippendijen. Borden waren leeg en de buiken vol. Als straf nog een stukje appeltaart met vanille-ijs toe. Tuynkamer: wij komen snel weer! P.S. Ondanks de drukte geen gestress of gevloek van het personeel: top!

17. Wat een schitterende en verrassende zaak, sfeervol en aandacht aanbesteed.
    Voortreffelijk gegeten, wat een fantastisch team, onderhoudend en enthousiast.

18. Na lange tijd eindelijk een restaurant gevonden waar ik graag naar terug wil omdat het gezellig, goed was en jou het gevoel geeft dat je de rest van de kaart ook wilt proberen. Het eten is verzorgd en lekker, de aankleding van de Tuynkamer is ook uniek en gezellig en het personeel gastvrij. Absoluut een aanrader. Vooral de appeltaart waarmee ze de beste van Noord Holland zijn. Absoluut een aanrader.

Overigens onze kinderen (7 en 10) vonden het ook leuk!

19. High tea gedaan. Wat een aanfluiting, veel te duur voor de matige kwaliteit.

20. Mooie gezellige plek in het centrum. Lekkere lunch, alleen het broodje smoked chicken was erg zwaar door de enorme berg gerookte kip in mayo/yoghurt dressing. De appel en vooral de avocado waren minimaal aanwezig. Jammer, want als je het broodje iets gezonder en frisser maakt, was hij perfect! Bediening altijd netjes en snel.

21. Beste mensen, we waren een tijdje niet in De Tuynkamer geweest maar werden als vrienden van het huis ontvangen. We hadden de boterzachte ossenhaasmedaillons en een goed op temperatuur zijnde Marokkaanse Syrah het was, om dat woord maar eens te gebruiken, allemaal tongstrelend. Oh ja, compliment voor de verbouwing, ziet er schitterend uit met name de vloer!!
    Hartelijke groet,
    Louise en Hendrik

22. Mirjam Entius

De Tuynkamer is een gezellige locatie voor het geven van een verjaardagsfeestje. De sfeer is huiselijk en intiem. Het personeel zorgt ervoor dat alles versierd is in de stijl die bij je past. Ze doen er alles aan om te zorgen dat het feestje goed verloopt met drankjes en een keus aan heerlijke hapjes. Je kunt het met een gerust hart over laten en optimaal genieten.

23. thomas christopher

Afgelopen weekend met familie bij De Tuynkamer gegeten en het was weer heerlijk en gezellig. De hertenhaas was goed rosé gebakken en de geadviseerde Mencia paste er prachtig bij. Zelfs mijn moeder, en die is niet gemakkelijk met uit eten gaan, had heerlijk gegeten. De bediening was weer vrolijk en bovendien snel en alert. Wij komen hier graag en wat ons betreft weer heel snel.

24. Renée Onstein

Goede en hartelijke ontvangst, ook een vlotte bediening. Helaas was het erg lawaaiig omdat het zo druk was.
    Ik ben slechthorend en heb snel last van de akoestiek en die is niet zo goed in de Tuynkamer.
    Het eten was heerlijk en de bediening vriendelijk en niet opdringerig. Een dikke pluim! Tot een volgende keer.

25. Het eten was zeer goed verzorgd en bijzonder smakelijk klaargemaakt. In het algemeen jonge dames en heren van de bediening zijn zeer voorkomend en attent, enthousiaste uitstraling. Het wijnadvies van de kaart wordt deskundig uitgelegd. Aanrader!

26. Een heel fijn restaurant. Stijlvolle inrichting en een ongedwongen sfeer. Het avondeten wordt ook steeds beter. Origineel en met streekproducten !

27. Toplocatie voor een lunch of een stuk appeltaart! Verzorgde broodjes en goede koffie. Attent personeel wat ondanks de drukte op een zaterdagmiddag uitleg geeft over mogelijkheden met een allergie! Gezellig interieur en leuk om de keuken en bar te kunnen zien die zich in het midden van de zaak bevinden.

28. Een leuke avond gehad in de Tuynkamer. Ik had als hoofdgerecht de wilde kabeljauwhaas. Erg lekker. Ook mijn tafelgenoten waren erg te spreken over het eten. Verder goede stevige wijn en lekkere banken.

29. Deze locatie gekozen voor mijn verjaardag. Een hele goede keuze. We zaten mooi met zijn allen in de serre. Goede verzorging en het eten was voortreffelijk. Topavond gehad !

30. I.v.m. een verjaardag hebben wij onlangs met 13 personen (volwassenen en kinderen) een hele gezellige avond gehad in een sfeervolle tuynkamer. Het herfstmenu gaf de nodige keuze en ook de kinderwensen werden smakelijk ingevuld. Voor de kok was geen vraag teveel. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader !!

31. Restuarant ziet er zo hip uit, helemaal na de verbouwing! Smaakvol ingericht, ben onder de indruk van de tegelmuur, waar kan ik die kopen? :-)) Alleen waar je voor komt, het eten, dat is al een tijdje minder, broodjes zijn vaak droog en er zit te weinig beleg op. Koffie ook niet bijzonder, geeneens een lekker koekje ofzo. Mijn partner had een broodje tonijn en daar zat juist weer zoveel tonijnsalade op dat het niet lekker was. Jammer, dat moet toch beter kunnen!!

32. Heerlijk gegeten en het eten ziet er top uit! De maandspecials zijn zeker een aanrader! Goede service en de bediening is erg vriendelijk. Top restaurant!!

33. Lunch hier wel vaker maar kwaliteit valt me steeds meer tegen. Hoogtepunt deze week was een brownie die rechtstreeks uit de vriezer kwam, toen ik de bediening vroeg of ze het voor me wilden opwarmen werd ik vreemd aangekeken en met een zucht werd mijn bordje meegenomen. Na heel lang wachten (inmiddels was mijn koffie al op en wilde al bijna gaan afrekenen) kwam toch ineens de brownie, dit keer heel heet en het binnenste was veel te zacht. Gewoon echt niet lekker. Geef dan nog een extra kopje koffie om het goed te maken!! Jammer.

34. Heerlijk gegeten, leuk menu op de Italiaanse avond.

36. Heerlijk gegeten, gezellige ambiance, vriendelijke bediening, top!

37. Mignon en Richard

Hebben er geluncht. Koffie was goed. Broodje gezond erg karig en uitsmijter was fantasieloos en niet lekker. Bovendien werd mij € 7 teveel afgerekend. Nadat ik om de bon vroeg bleek dat de bon € 7 lager was. Wij zullen hier dus nooit meer eten.

38. Waren na lange tijd weer in de buurt en hadden zin in koffie met appeltaart! Dan moet je natuurlijk naar de Tuynkamer.

Binnen was het gezellig en knus met oog voor detail. Helaas zagen wij dit niet terug in de appeltaart. Deze was platter dan voorheen en de smaak viel ons enorm tegen. Het is nog steeds beter dan "fabriekstaart", maar dit was mierzoet met een vulling die voor de helft uit gelei bestond.

Ga hier dus niet meer voor omrijden. Heel jammer!

39. Was een tijdje niet in De Tuynkamer geweest, afgelopen weken een paar maal achter elkaar, was er donderdag, mijn gasten hebben de hertenhaas genomen en hebben daar de Marokkaanse Syrah bij gedronken, zij vonden dit een fantastische combinatie, heb zelf de huisgerookte zalm genomen, begrijp dat deze uit een mooie ambachtelijke rokerij ui Enkhuizen komt, prima !!

Graag tot de volgende keer,

Goeie groet/Henk van Delft

40. Van het weekend sinds lange tijd weer eens gegeten in de Tuynkamer. Dat de sfeer hier altijd super is wisten we al, maar sinds de laatste keer dat we hier aten is er een andere kok en die heeft behoorlijk zijn stempel op de gerechten gedrukt. Wat een aangename verrassing, heerlijk!

41. Annie Louise

42. Ed

43. r sinnema

44. Laura Kwik

Met z'n tweetjes hadden we gereserveerd voor de Italian Night, we zaten gezellig in de serre bij het raam. Heel gezellig maar vond het vervelend dat de kapstok achter mij in een nisje hing en er continu mensen naast mij stonden om hun jas van de haakjes te friemelen. We hadden geen verlichting boven ons tafeltje, dat vonden we wat minder. Verder een top avond gehad en heerlijk gegeten en de bediening is vriendelijk.

45. Eveline van Leeuwen

Het uiterlijk is erg sfeervol.
    De lunch viel tegen, bestelde een avocado salade maar er zat geen avocado in?
    Na het melden bij de bediening vroeg ze of ik evengoed nog wat avocado wilde. Hier stemde ik mee in, waarnaar ik twee magere partjes avocado kreeg. Ik vroeg de dame of er altijd zo weinig in de avocado salade zit. Waarnaar ze antwoorden dat dit nog een gulle bedoeling was. Erg onbeleefd en jammer.

46. Heerlijk eten, goede bediening en gezellig.

47. Laatst heerlijk gegeten. Leuke tent maar wel vreemd dat ik bij de club sandwich 2 broodjes kreeg en iets langer dan een maand geleden 4 voor dezelfde prijs?

48. Sahba van Berkum

Eten en drinken was erg lekker, goed service, vriendelijk personeel! Er moet een garderobe komen. Het was moeilijk om jassen terug te vinden. We gaan zeker weer terug, vooral op avonden met een thema.

49. Lekker gegeten! Sfeer ongedwongen, gezellig. Bediening vriendelijk.

50. Deze Brasserie gekozen voor mijn moeders verjaardag, we zaten buiten en de high tea royal was heerlijk!
    Zelfs ons hoekje was versierd, echt "TOP".
    De sfeer is gezellig en de bediening is gastvrij, wij komen zeker een keer terug!
    Het is echt een aanrader...
    Namens de vier dames: Bedankt!

51. Deze Locatie gekozen voor mijn verjaardag. Prima keuze want de verzorging was top. Is beslist niet de laatste keer dat we hier gaan eten. Gemoedelijke sfeer en veel persoonlijke aandacht. Eten voortreffelijk en voor een goede prijs.

52. Annemarie Dekkers

Met 7 personen een High Tea Royale gedaan met moederdag. Alles was heerlijk met eigen gemaakte verse producten, bediening was top. Na afloop kreeg ik een rode roos, een tasje met tegoedbon voor DA en een bon voor een gratis hoofdgerecht voor de 2e persoon voor een volgende keer. Voor mij het ook hierdoor een hele fijne moederdag!! Een minpuntje: ik had bij het reseveren verteld dat mijn man ook die dag jarig was, er zou een stoel worden versiert, dit was niet gebeurt en omdat het erg druk was heb ik het maar zo gelaten. Verder alle lof!! Jullie zien mij zeker weer terug!

53. 6-7 keer geweest. Er is een eenvoudige sfeer en zeer wisselvallig voor wat bediening betreft. Is vaker wel lekker eten, maar soms echt niet. Zal wel nog eens eten in de Tuynkamer.

54. We hebben een sfeervol en fantastisch diner gehad. Mede dankzij het mooie weer konden we heerlijk buiten zitten in de binnentuin. Het bedienend personeel was zeer attent en deed er van alles aan om het ons naar de zin te maken.

55. We waren zo enthousiast dat de medewerkers vroegen of wij dit wilden delen op eet.nu en dat doen we dus graag. We kwamen binnen voor een koopavondgerecht maar na het zien van de kaart hebben wij de heilbot en de rib eye genomen en dat was top! We komen snel terug reken maar!

56. Gisteravond heerlijk gedineerd in de unieke binnentuin. Goede bediening en uitermate kindvriendelijk! Beste appeltaart van Westfriesland op de kaart en dat is ook zo. Gezellig nagezeten met de gastheer en -vrouw, die daar echt de tijd voor namen.

57. Annemarie

Gisteravond heerlijk gegeten en het eerste zonnetje gepakt in de mooie tuin. Aanrader om hier te gaan eten. Lekker vers en leuke meiden in de bediening en veel sfeer. Tot de volgende keer.

58. Ik vond het eten echt goed, alles was vers! De bediening daarentegen vond ik zeer matig. Ik ben er vaker geweest en ben beter bediend daar! Ik ben absoluut geen type die hoge eisen stelt maar als je wat aan ze vroeg leek het net of je ze tot last was..

59. Manuel 324 punten

Gewoon gegeten. Vonden dit niet bijzonder. Wel bijzonder vonden we het terras in het binnnenhofje. Dan zit je heerlijk! Geen langsrijdende auto's, geen winkelend publiek.

Ook in de 'achterkamer' zit je fijn, veel lichtinval.

60. Uiterst vriendelijk personeel, goede prijs/ kwaliteit verhouding en mooie ambiance!

61. Ik moet zeggen dat ik de laatste keer teleurgesteld weg ben gegaan bij de Tuynkamer. Mijn laatste maaltijd salade was de meest bijzondere combinatie van alles en nog wat. Ik praat dan over minimaal 6-7 producten op een bord. Je proeft niets meer, dingen passen niet bij elkaar. Houd het simpel en richt je op kwaliteit. Het is tevens het signaal als je volle bord terug mee neemt. Vraag dan tenminste: Heeft het gesmaakt? Tuynkamer mist het enthousiasme absoluut niet en bediening is goed. Het is alleen jammer dat ze op het oude resultaat bouwen. Je moet kritisch naar jezelf blijven kijken en vlot blijven.

62. Wij lunchen hier altijd 1 keer per week, maar vorige week ook heerlijk gedineerd! Zeker voor herhaling vatbaar, eten was voortreffelijk en bediening top. We komen terug!

63. Kelly en david

Per toeval kwamen we bij de tuynkamer terecht maar wat was het een fantastische avond! We hebben heerlijk in de tuin gezeten, de bediening was uiterst vriendelijk. Vooraf hadden we een lekkere salade met gamba's en en als hoofdgerecht zowel vlees als vis en beide waren super van smaak. We zijn echte wijnliefhebbers en ook daar was genoeg keus in! Voor ons een super plekje in hoorn!

64. Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke en alerte bediening!

Komen zeker gauw terug.

65. Ik heb hier nu al een aantal keer gelunched en al 2 keer een salade carpaccio besteld maar die is gewoon echt niet te eten!

De Carpaccio is zo koud dat het gewoon zeer doet aan je kiezen.

Volgens mij komt hij ook recht uit de koelkast en wordt verder bereid en klaar. Bah.

66. Hans 14 punten

Na een klacht over zand in de salade wordt hier wel erg matig op gereageerd. Nee dit is zeker geen klantvriendelijkheid. Dat er per ongeluk zand in zit kan gebeuren maar een klacht van een klant moet je toch wel serieus nemen. Ik ga hier zeker niet meer heen.

67. Lekkere eten, lekkere appeltaart (ik vind het alleen niet de beste, persoonlijk). Alleen ik vind de banken binnen niet zo lekker zitten, het lijkt wel alsof ik in de mcdonalds zit als ik daar langere tijd zit.

68. Goed belegde broodjes!

Nette uitstraling en de bediening is top.

Kom er bijna iedere week!

69. Het was heerlijk en erg leuk aangekleed. De bediening was goed en aardig. We komen zeker nog een keer eten.

70. Lekker eten.

Heerlijke broodjes voor de lunch en goed avondeten.

Echter wel prijzig.

71. Heerlijk gegeten. Bediening was erg vriendelijk en het eten was top. We komen zeker terug!

72. Dirk Platvoet

We waren daar met een fors gezelschap (14 pers.) en hadden vooraf een arrangement besteld waarbij gekozen kon worden uit een vlees-, vis- of vegetarisch gerecht. Voorgerechten gingen wel, maar vlees- en visgerecht werden op dezelfde bakplaat gebakken en smaakten dus ongeveer hetzelfde. Toen we dit gemeld hadden werd het glashard ontkend. Afgezien van deze keukenblunder nog jokken ook. Noooooit meer.

73. Mijn favoriete tent in Hoorn. Altijd druk en gezellig en super vriendelijke bediening!

74. Diana 122 punten

Met een groepje collega's geluncht.

De broodjes waren voortreffelijk.

De bediening zeer vriendelijk.

Het ging niet supersnel maar het was erg druk.

75. Als je even 20 min. moet wachten komt dat alleen maar omdat het er altijd zo druk is. Dus als je op een tafel moet wachten komt dat door het eten, wat elke dag vers gemaakt wordt. [ervaring].
    Ik heb er altijd heerlijk gegeten.

76. Tja, ik vond het hier echt niet zo bijzonder.

Die zogenaamde beste appeltaart, bakt m'n oma vele malen beter.

Salades zijn overigens niet vers!

77. We zijn er nu 2 keer geweest en het duurde heel lang voordat iemand ons hielp, we een tafel kregen en ons eten hadden.

Het eten is op zich goed te doen maar ze kunnen wel wat meer doen met snelheid.

Heb geen zin meer om rond 6 uur bij het restaurant te zijn, pas om kwart voor 7 een tafel te hebben en pas rond 8 uur eten te hebben.

78. De Tuynkamer is een fijn restaurant, erg sfeervol ingericht. Een minpunt is echter de bediening, die niet altijd even snel en behulpzaam is.

79. Ik neem hier altijd de carpaccio salade! Verder heb ik er nog niks gegeten. We lunchen er wel eens. Niks op aan te merken.

80. Wij hebben laatst heerlijk gegeten in de prachtige tuin. De tagliatelli salmone is zalig, bediening top en vriendelijk!

81. Prachtige ambiance, lekker eten, maar helaas zeer matige bediening. Personeel serveert verkeerde drankjes, maaltijden komen niet gelijktijdig en is brutaal als je daar iets van zegt.