adriaan

We kregen een tip en inmiddels door Michelin bekroond met een Bib.
    Het restaurant is gevestigd op de binnenplaats van de voormalige rijkswachtkazerne van Hoogstraten. Inrichting is redelijk basic maar toch gezellig. Aan de muur rekken met wijnen, zorgvuldig geselecteerd met schappelijke prijzen. We kozen het lunchmenu met voor mij begeleidende wijnen. Leuk dat er tevens de mogelijkheid is om voor bieren te gaan.

We starten een schaaltje plakjes ham van The Duke of Berkshire afgewerkt met een honingvinaigrette. Erg lekker.

Verder met de “catch of the day” vis uit de Noordzee. Heek filet gepaneerd in jasje van zuurdesem kruim met gemalen garnalenkoppen, op een bedje van spinaziebladeren kort gegaard in spinazieolie, eromheen burrata en en sausje op basis van bergamot, afgewerkt met spinazieolie en verse groene kruiden. Mooie pure smaken en een originele smaken combinatie. De Chardonnay 2014 uit de Bourgogne sloot keurig aan. (9,3)

Het pièce was gekonfijte procureur (krokant afgebakken) waarop een quenelle zacht gegaarde savooiekool afgewerkt met krokant gebakken enoki, verder verse morieljes in een saus van Belle de Fontenay aardappel waarin wat huisgemaakte truffelolie. Wederom mooie pure smaken met een prima smaakbalans. De nek was om te zuigen met een volle smaak. De Portugese Xisto Ilimitado tinto 2015 gemaakt van een complexe blend van inheemse druiven was keurig in balans. (9,3)

Citroentaartje a la Signatuur, een signature gerecht van chef Bart Gils. Roomijs van citroen op een krokant roomboterkoekje, afgedekt met een dikke laag mousse van Griekse yoghurt waarover een kruidenmix van Piment d'Espelette, gember en citroengras. Mooie textuur en lekkere pikante nasmaak. De laat geoogste Sauvignon Blanc 2013 van Jose Pariente sloot naadloos aan. (9,4)

Leuk dat er ook kaasgerechten als alternatief voor dessert zijn. Ditmaal van jonge geitenkaas, met appel, bladerdeeg en verse groene kruiden.

Bediening was zeer goed verzorgd op een gezellige wijze door de sympathieke Sally Lauwers. De chef kwam ook enkele keren aan tafel, leuk.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een fijn adres dat wordt gerund door een jong koppel dat als doel heeft de gasten in de watten te leggen met originele gerechten en uitgelezen wijnen voor een hele schappelijke prijs. Wij komen terug.

Dorien Hermans

M. Klinkenberg

Met 3 personen gegeten. Voorgerechten redelijk. Vervolgens ca. 30 minuten wachten op hoofdgerechten. Filets-Puur van ondergemiddelde kwaliteit (leek ontdooid met magnetron). Groente doorgekookt, bestaande uit sperziebonen. Pepersaus leek meer op gepeperd water - smakeloos. Dan de wijn, Saint- Julien (€65,00) > ik bestel, mijn gast krijgt de wijn om te testen. Vervolgens wordt 1x ingeschonken en navolgend moeten wij zelf bijschenken. Wordt door de twee aanwezige obers geen enkele aandacht aan de klanten besteed. Algemene conclusie: miserabel, klant onvriendelijk, slechte keuken en dat alles voor € 285,00.