Nieuwste foto's in Hoogstraten

Laatste updates in Hoogstraten

1. Schoenmakers's profielfoto
    Schoenmakers heeft een recensie geschreven voor De Jachthoorn

Schoenmakers

Slechte bediening eten matig, lang wachten op eten.

4,5
  2. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Signatuur

Om onze culinaire zomervakantie af te sluiten geboekt bij de vorig jaar ontdekte gastro-bistro in Hoogstraten. De keuze tussen binnen of buiten was moeilijk, daar de parasols geopend waren was het binnen relatief donker waardoor we voor buiten gingen. Inmiddels binnen wel een pareltje in de wijnkast ontdekt, Saint-Aubin 1e cru 2017 van Marc Colin, heerlijk. Het menu hebben we hierop afgestemd.

Om te starten een hapjes kwartet. In een reageerbuisje een vitamine shot van komkommer en snijboon, lekker fris.
    Soesjes gevuld met een romige vulling van oude beemsterkaas (14 maanden).
    Plakjes Bressaola (gedroogd Italiaans rundvlees), erg lekker.
    En een schaaltje met jonge groene olijven, zeer delicaat met zachte textuur.

De eerste gang werd door (Noordzee) chef Bart gepresenteerd, de ‘catch of the day”. Plakken licht gepekelde wijting waarop een ‘sauce vierge’(frisse tomatensaus), kleine oesterblaadjes, grijze garnalen, gedroogde garnalen koppen en zwarte kaviaar, aan tafel afgewerkt met een heldere tomaten bouillon, verfijnde smaken met mooie ziltige toetsen die de mineraliteit van de wijn versterkten, prima. (8,5)

Verder met het hoogtepuntje van de middag. Een dikke zacht gegaarde langoustine staart gelakt met saus gemaakt van de schillen en de koppen, erop wat dungesneden licht aangezuurd lint van koolrabi en afgewerkt met een poeder van lavas. Verder nog dotjes crème van koolrabi en saus van langoustine. Ofwel de smaak en textuur van de langoustine in de hoofdrol, hier werden we blij van. (9)

Door met de “steak tartaar” van bietjes uit eigen tuin, waarop wat geroosterde pecannoten en salade van zuring, het geheel was bedekt met schaafsel van ganzenlever. Fijne textuur en subtiele smaken die vooral het aroma van de wijn versterkte. (7,75)

We hadden voor het kaasgerecht gekozen. Een stuk geschroeide Fetakaas, van geit en schaap, waarop gemarineerde venkel gekruid met poeder van nori en een takje dille, eromheen een vichyssoise van venkel. Hoewel de feta niet bij mijn favorieten staat moet ik zeggen dat deze smakencombinatie goed beviel, en belangrijker, de wijn bleef ernaast keurig overeind. (7,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met gezelligheid en veel persoonlijke aandacht.

Samengevat was het een geslaagde afsluiting van onze vakantie. Goede gerechten die ten opzichte van vorig jaar iets verfijnder zijn met betere presentaties. Ernaast een schappelijk geprijsde heerlijke wijn en hele gezellige bediening. We voegen ze graag toe aan onze favorieten. Bedankt.

3. Swa's profielfoto
    Swa heeft een recensie geschreven voor Noordland

Ondermaats op alle vlakken, was ooit een geweldig restaurant, blijkbaar is men daar volledig de weg kwijt. 300 euro afrekenen met 2 personen, thuis nog moeten eten, service is quasi onbestaande, zelfs het bestek laat men op de grond vallen, de bestelde fles wijn wordt blijkbaar ook gebruikt aan andere tafels, aperitief is maar een half gevuld glaasje champagne, wel 13 euro per stuk. Eten moet je zoeken op uw bord, service en uitleg over de opgediende gerechten is niet langer van toepassing. Wat is daar aan de hand vragen wij, en met ons nog andere klanten, ons af, en we zullen daar zeker nooit meer terugkeren.

4. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Signatuur

adriaan

We kregen een tip en inmiddels door Michelin bekroond met een Bib.
    Het restaurant is gevestigd op de binnenplaats van de voormalige rijkswachtkazerne van Hoogstraten. Inrichting is redelijk basic maar toch gezellig. Aan de muur rekken met wijnen, zorgvuldig geselecteerd met schappelijke prijzen. We kozen het lunchmenu met voor mij begeleidende wijnen. Leuk dat er tevens de mogelijkheid is om voor bieren te gaan.

We starten een schaaltje plakjes ham van The Duke of Berkshire afgewerkt met een honingvinaigrette. Erg lekker.

Verder met de “catch of the day” vis uit de Noordzee. Heek filet gepaneerd in jasje van zuurdesem kruim met gemalen garnalenkoppen, op een bedje van spinaziebladeren kort gegaard in spinazieolie, eromheen burrata en en sausje op basis van bergamot, afgewerkt met spinazieolie en verse groene kruiden. Mooie pure smaken en een originele smaken combinatie. De Chardonnay 2014 uit de Bourgogne sloot keurig aan. (9,3)

Het pièce was gekonfijte procureur (krokant afgebakken) waarop een quenelle zacht gegaarde savooiekool afgewerkt met krokant gebakken enoki, verder verse morieljes in een saus van Belle de Fontenay aardappel waarin wat huisgemaakte truffelolie. Wederom mooie pure smaken met een prima smaakbalans. De nek was om te zuigen met een volle smaak. De Portugese Xisto Ilimitado tinto 2015 gemaakt van een complexe blend van inheemse druiven was keurig in balans. (9,3)

Citroentaartje a la Signatuur, een signature gerecht van chef Bart Gils. Roomijs van citroen op een krokant roomboterkoekje, afgedekt met een dikke laag mousse van Griekse yoghurt waarover een kruidenmix van Piment d'Espelette, gember en citroengras. Mooie textuur en lekkere pikante nasmaak. De laat geoogste Sauvignon Blanc 2013 van Jose Pariente sloot naadloos aan. (9,4)

Leuk dat er ook kaasgerechten als alternatief voor dessert zijn. Ditmaal van jonge geitenkaas, met appel, bladerdeeg en verse groene kruiden.

Bediening was zeer goed verzorgd op een gezellige wijze door de sympathieke Sally Lauwers. De chef kwam ook enkele keren aan tafel, leuk.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een fijn adres dat wordt gerund door een jong koppel dat als doel heeft de gasten in de watten te leggen met originele gerechten en uitgelezen wijnen voor een hele schappelijke prijs. Wij komen terug.

5. Dorien Hermans's profielfoto
    Bewaren in lijst Sluiten
  6. M. Klinkenberg's profielfoto
    M. Klinkenberg heeft een recensie geschreven voor De Tram

M. Klinkenberg

Met 3 personen gegeten. Voorgerechten redelijk. Vervolgens ca. 30 minuten wachten op hoofdgerechten. Filets-Puur van ondergemiddelde kwaliteit (leek ontdooid met magnetron). Groente doorgekookt, bestaande uit sperziebonen. Pepersaus leek meer op gepeperd water - smakeloos. Dan de wijn, Saint- Julien (€65,00) > ik bestel, mijn gast krijgt de wijn om te testen. Vervolgens wordt 1x ingeschonken en navolgend moeten wij zelf bijschenken. Wordt door de twee aanwezige obers geen enkele aandacht aan de klanten besteed. Algemene conclusie: miserabel, klant onvriendelijk, slechte keuken en dat alles voor € 285,00.

4,1