Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hooglanderveen verdeeld zijn.

1. Nederlands Hooglanderveen

A.W. ten Hoven

Het eten was goed, echter te weinig bediening.
    Zeer storend was een los lopende grote hond die niet door zijn baas aangelijnd was.
    Zelfs niet toen hij een kat achterna ging op het terras wat volledig bezet was. Zeer vervelend en niet fris. Bediening zei er niets van.

2. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Ray

- 1 van de goedkoopste in Amersfoort.
    - Veel eten voor weinig geld.
    - Goed bereid Chinees en snacks.
    - Vriendelijke bediening.

Niks slechts op aan te merken!

3. Nederlands Hooglanderveen

Ik vond de sfeer geweldig! Modern, classic en een kleine tint van knusheid. Het is een gezellige plek waar je zeker welkom bent. Het personeel is erg aardig en de service is ook snel een efficient. Ik hoop dat ik hier vaker heen kan komen.

4. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Prima eten. Maar laatst een stukje staaldraad in loempia aangetroffen. Ivm gevaar teruggegaan en de reactie was wel lauw. Mevrouw zei dat ze het zou doorgeven. Geen sorry of compensatie. Voor mij dus niet meer

E. Van Zwol

Was er gezellig en lekker eten. En de bediening was erg goed. Voor herhaling vatbaar!

6. Nederlands Hooglanderveen

Heerlijk gegeten en goede service.

Viel erg tegen, op basis van andere recensies hier naar toe gegaan. Je krijgt weinig groenten. Erg verassend was de smaak van de quiche niet.

8. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Geweldig eten en goede service.

Dirk

Mijn moeder en ik hebben hier gisteren gegeten met de dagje uit bonnen van de jumbo en hebben beide gekozen voor het 3 gangen menu á 25,00. De kwaliteit en prijs waren uitstekend alleen jammer dat wij er geen bakje sla bij zat, maar gewoon opgelost door dat er extra bij te bestellen. Vriendelijk personeel; 2 serveersters die duidelijk beginnend waren maar het uitstekend deden, waarvan het blonde meisje lekker losjes was en bij het afdekken van de tafel opmerkte zo dan zal ik die bende even opruimen. Geweldig dat zouden wij nooit horen in ons bekakte Laren. En bij het serveren van het toetje lachende zei aub uw heerlijk toetje alsof ze er zelf ook wel zin had. Een lieve spontane meid, daar houden wij van. De sfeer was erg gezellig ondanks dat wij er al om 17.00 uur waren, alles tip top met de vele brandende kaarsjes. Toilet zeer netjes met lekker ruikende handdoekjes. Wij komen graag een keer terug met een zomerse dag want het terras zag er uitnodigend uit. Echt een aanrader. Bedankt lief personeel voor onze fijne avond. Groeten van jannie en corrie uit laren.

11. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Lisa de Bree

Heerlijk eten voor weinig geld, en het is altijd schoon!

Ten hoeve

Gezellig restaurant. Vriendelijke bediening. Kwaliteit/prijs in goede verhouding.

13. Nederlands Hooglanderveen

Vandaag geluncht bij Dims. We hadden de cheese burger besteld. Op zich zag het bord er mooi opgemaakt uit. Naast de burger lag heerlijke verse friet. Helaas was de friet ook het enige wat lekker was. De mayonaise smaakte erg naar azijn en de burger was smaakloos.
    Het ergste was nog dat de hamburger enorm rauw was. Toen ik dat meldde bij de serveerster gaf zij aan dat ik de volgende keer bij het bestellen al moest aangeven dat ik de burger doorbakken wilde hebben en niet rood. Toen ik daarop zei dat er een verschil zat tussen rood en rauw, zei zij nogmaals dat ik de volgende keer moest zeggen dat ik hem doorbakken wilde hebben. Nou voor mij komt er zeker geen volgende keer meer.

14. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Ideale combinatie. Chinees en Friettent onder 1 dak. Kwaliteit / prijs verhouding is prima. Het is geen goede plek om gezellig te eten. Prima om af te halen. Chinees menu voor 2 personen is voor ons tweetjes veel te veel (wij eten dan 2 dagen chinees). Geen culinaire hoogstandjes.

15. Nederlands Hooglanderveen

Een positieve verrassing ons bezoek aan dit eetcafe. Alles dik in orde, mooie locatie, goede inrichting, opvallend goede service en heerlijk eten. Alles was origineel - voor zover mogelijk- en smakelijk klaargemaakt. Er waren maar twee minpuntjes. Ten eerste het prijsniveau, bij de hoofdgerechten prima maar de voor- en nagerechten zijn buitensporig geprijsd, de kwaliteit is uitstekend maar het prijs-kwaliteitniveau is hierdoor niet goed, het blijft tenslotte wel een eetcafe. Het andere was de koffie na, dan denk je koffie voor circa twee euro te bestellen. Er zaten onverwacht een paar lekkere hapjes bij, leuk! En lekker ook. Maar op de rekening stond ineens koffie van 7 euro voor zn tweeen, dat is een minder leuke verrassing. Dan hadden we ook wel een toetje kunnen nemen...

16. Nederlands Hooglanderveen

Vooraf paprikasoep en ceasarsalade, klinkt gewoontjes maar het was net iets anders en erg goed. Als hoofdgerecht sate (redelijk) en risotto met salieworstjes (goed). Afgesloten met een lekkere cappuccino, waarbij enkele kleine hapjes werden geserveerd.
    Je betaalt iets meer, maar het is ook wel waard. Niet standaard, maar net iets extra. Wij komen zeker terug.

Willem en Edith

Gisteravond samen met mijn vriendin heerlijk gegeten en betaald met de Bongo bon.
    Ruime parkeermogelijkheid, vriendelijke bediening en schappelijke prijzen, we gaan zeker nog een keer!

18. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Geweldige tent, ik kom er nu al jaren en het is telkens zeer prima verzorgd. Ook de kwaliteit en de smaak zijn voortreffelijk. Wie hier niet komt, doet zichzelf te kort! Perfect!

19. Nederlands Hooglanderveen

halbe tigelaar

Super lekker eten, goed bediening. Carpaccio was erg lekker, ossobucco met knoflook risotto geweldig, goede wijnkaart. Vegetrarisch ook erg goed en creatief. Enige minpuntje was toetje; merinque weinig te maken met merinque, pannacotta erg stug. Advies: voorgerecht, hoofdgerecht en lekkere koffie met amaretto na. Wij komen zeker weer terug!

20. Nederlands Hooglanderveen

Gisteravond voor het laatst geweest. Ik was erg enthousiast over dims, echter dit is als sneeuw voor de zon verdwenen. Het eten is niet langer verrassend en daardoor is de prijs kwaliteit totaal uit balans. De bediening is matig, maar wel vriendelijk. Ook jammer dat er veel bewoners het zien als cafe, door te veel bier werden de heren luidruchtig en kon ik mijn tafelgasten niet goed verstaan.

Jaren waren we vaste gast in dit etablissement. Totdat Wim Thomassen de kwaliteit van het bedienend personeel niet meer (goed) in de gaten hield. Toch zijn we onlangs,na een jaar of 4 niet meer op bezoek te zijn geweest, weer eens wezen testen. De kwaliteit van de keuken is ontegenzeggelijk goed. Zowel voorgerecht (alleen de paddestoelen waren wat flauw) als hoofdgerecht en nagerecht waren goed tot zeer goed. Maar o wee , o wee, die bediening. Je reserveert een tafel voor 4 personen, meld je aan, moet je naam noemen, de ober gaat op de lijst kijken, komt terug en vraagt dan in alle ernst:"u bent met 4 personen"? Ook het serveren is tegen alle regels. De dames als laatste hun drankje of maaltijd voor zetten hoort niet. Als je net je hoofdgerecht hebt gehad en de eerste hap wilt doorslikken, komt er al iemand vragen: "was alles naar wens"? Hoezo WAS, we zijn nog niet eens begonnen. In- en uitdienen gaat wisselend goed en fout. Als we wijn bestellen en vragen welke wijn er in het glas gaat, komt er met pijn en moeite uit wat men schenkt. Ook bij de koffie en thee wordt - zoals ook bij tafels naast ons - of de suiker/melk of de thee vergeten. Om dan iemand van de zwarte brigade bij je tafel te krijgen lukt heel moeilijk. Men kijkt niet op of om als men door het restaurant loopt, zodat een wenkje niet wordt opgemerkt.Jammer, uit eten gaan is niet alleen goede gerechtenj op tafel toveren, maar een totaal plaatje.

Christien en Janneke

25 aug. 2012. We hebben genoten van het drie gangenkeuzemenu. Alles lekker vers en nette vlotte, vrolijke bediening. Prijs/kwaliteit stond goed in verhouding met het eten. Regelmatig werd ons gevraagd of alles naar wens was.
    We komen zeker nog een keer terug.
    Christien en Janneke

Afgelopen middag high tea/babyshower gedaan met 9 personen.
    Wel gezellig en voldoende parkeergelegenheid.
    High tea was een grote tegenvaller, niets vers, alles diepvries, slap gebak, slappe,natte en lauwe quiches,harde pizza-tjes,en kleffe sandwiches. Slechte bediening, zelf 3 x heet water laten vullen, geen schone bordjes na zoet voor sandwiches en hartig, zelf om moeten vragen, slagroom ook niet vers geklopt maar vooraf in bakje gedaan en afgestreken, niet mooi gespoten. In 3 uur tijd niemand een keer gevraagd of alles naar wens was, en of er soms iemand iets anders wilde drinken!
    Absoluut geen aanrader en voor mij beslist niet voor herhaling vatbaar...jammer
    Ben het beter gewend voor dezelfde prijs.

24. Nederlands Hooglanderveen

Heerlijk eten, vlotte bediening en gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar.

25. Chinees-Indisch Hooglanderveen

De beste Babi Pangang die je maar kan krijgen!

Graag willen wij op onderstaande reactie reageren. Wij betreuren de situatie en dit had nooit mogen gebeuren. Mede door uw reactie stelt u ons in staat te blijven werken aan onze kwaliteit. Intern is inmiddels het voorval besproken en is de procedure per direct aangepast.

Bas de Graaf

Vanmiddag met een aantal collega's de lunch gebruikt. Een collega had beschimmeld brood onder zijn uitsmijter....bedroevend. Wel een nieuwe uitsmijter gekregen, maar jah: iedereen was al uitgegeten. Bedenk: hoe lang duurt het voordat brood gaat schimmelen? Dan ligt het al even.... Ook merkwaardig dat de kok tijdens het pakken en smeren van het brood niets gezien heeft....

28. Nederlands Hooglanderveen

Olaf

Ik kom hier vaker. Eigenlijk al sinds de opening. Het menu is altijd interessant en ze hebben vaak verrassende en heerlijke gerechten. Ook voor de kinderen niet de gebruikelijke patat met appelmoes, maar ook een stukje vis of vlees, wat groente en dan een leuk dessert.

Op vrijdagavond gaan we er nog wel eens borrelen. Jammer dat het 'cafe gedeelte' zo klein is en je op de dinerende mensen zit. Maar goed, dat is wel begrijpelijk, het is namelijk ook niet echt een kroeg. Maar het zou wat fijner zijn als het cafe-gedeelte iets groter was en/of afgescheiden van het restaurant.

In de zomer kan je lekker op het grote terras zitten. Dat de trein voorbij raast, vind ik niet storend. Het heeft wel wat, hoort er wel bij eigenlijk.

29. Chinees-Indisch Hooglanderveen

Een heel fijn adres voor als ik geen zin heb om te koken. Een menu is al voldoende voor ons gezinnetje en vaak kunnen we er twee keer van eten. Veel eten voor relatief weinig geld.

Een aanrader.

Al weer een tijdje geleden hebben wij met een Bongo deel genomen aan de High Tea. Het was heel verrassend! Goede bediening.

Het was leuk dat je zelf je thee uit kon zoeken. Er waren allerlei soorten theezakjes gekoppeld aan een nummer. Bij de tafel hadden wij een kaart waar de thee op terug te vinden was.

De hapjes waren goed! De bonbons waren lekker! Het was helemaal goed!

Een echte aanrader!