De Mangerie | Houtrust in Hooglanderveen

1197715677 69
1206740185 64
1378205833 69
1567720497 41

1. Alles wat je hiervoor betaald is teveel!
    Afgelopen weekeinde op een 50 jarig huwelijksfeest, koffie zonder lepeltjes, ijstaart zonder goeie schep om op te scheppen, koude spare rins, en dan als klap op de vuurpijl het volgende. Mijn maag keerde om toen ik het zag ik hoef hier nooit meer naar terug. Bij start van het feest werden de glazen gevuld met wijn, fris, jus, appelsap, aan het eind van de avond stond dit er allemaal nog. Wat schetst mijn verbazing, de glazen werden weer teruggeschonken in de pakken, mijn maag keerde om. Hoe een restaurant als Houthulst dit kan verkopen, ik ga dit aan iedereen vertellen die mijn mening vraagt over Houtrust, echt ontzettend slecht, dit kan echt niet!

2. Zeer slecht eten; dure sliptong vermoedelijk gefrituurd, sate van de haas karig en niet goed doorbakken, de witte wijn was zuur van smaak en toen we hier wat van zeiden, deed eigenaar ronduit onbeleefd. Ook haalde hij zonder overleg of geboden alternatief de onopgedronken wijn weg die overigens wel in rekening is gebracht. Bij het eten werd geen groenten geserveerd, alleen frites. Conclusie: Slechte prijs - kwaliteit verhouding!

Familie van Eijsden

1,3
  3. E. Van Zwol

Was er gezellig en lekker eten. En de bediening was erg goed. Voor herhaling vatbaar!

4. Viel erg tegen, op basis van andere recensies hier naar toe gegaan. Je krijgt weinig groenten. Erg verassend was de smaak van de quiche niet.

6. Mijn moeder en ik hebben hier gisteren gegeten met de dagje uit bonnen van de jumbo en hebben beide gekozen voor het 3 gangen menu á 25,00. De kwaliteit en prijs waren uitstekend alleen jammer dat wij er geen bakje sla bij zat, maar gewoon opgelost door dat er extra bij te bestellen. Vriendelijk personeel; 2 serveersters die duidelijk beginnend waren maar het uitstekend deden, waarvan het blonde meisje lekker losjes was en bij het afdekken van de tafel opmerkte zo dan zal ik die bende even opruimen. Geweldig dat zouden wij nooit horen in ons bekakte Laren. En bij het serveren van het toetje lachende zei aub uw heerlijk toetje alsof ze er zelf ook wel zin had. Een lieve spontane meid, daar houden wij van. De sfeer was erg gezellig ondanks dat wij er al om 17.00 uur waren, alles tip top met de vele brandende kaarsjes. Toilet zeer netjes met lekker ruikende handdoekjes. Wij komen graag een keer terug met een zomerse dag want het terras zag er uitnodigend uit. Echt een aanrader. Bedankt lief personeel voor onze fijne avond. Groeten van jannie en corrie uit laren.

7. Ten hoeve

Gezellig restaurant. Vriendelijke bediening. Kwaliteit/prijs in goede verhouding.

8. Willem en Edith

Gisteravond samen met mijn vriendin heerlijk gegeten en betaald met de Bongo bon.
    Ruime parkeermogelijkheid, vriendelijke bediening en schappelijke prijzen, we gaan zeker nog een keer!

9. Jaren waren we vaste gast in dit etablissement. Totdat Wim Thomassen de kwaliteit van het bedienend personeel niet meer (goed) in de gaten hield. Toch zijn we onlangs,na een jaar of 4 niet meer op bezoek te zijn geweest, weer eens wezen testen. De kwaliteit van de keuken is ontegenzeggelijk goed. Zowel voorgerecht (alleen de paddestoelen waren wat flauw) als hoofdgerecht en nagerecht waren goed tot zeer goed. Maar o wee , o wee, die bediening. Je reserveert een tafel voor 4 personen, meld je aan, moet je naam noemen, de ober gaat op de lijst kijken, komt terug en vraagt dan in alle ernst:"u bent met 4 personen"? Ook het serveren is tegen alle regels. De dames als laatste hun drankje of maaltijd voor zetten hoort niet. Als je net je hoofdgerecht hebt gehad en de eerste hap wilt doorslikken, komt er al iemand vragen: "was alles naar wens"? Hoezo WAS, we zijn nog niet eens begonnen. In- en uitdienen gaat wisselend goed en fout. Als we wijn bestellen en vragen welke wijn er in het glas gaat, komt er met pijn en moeite uit wat men schenkt. Ook bij de koffie en thee wordt - zoals ook bij tafels naast ons - of de suiker/melk of de thee vergeten. Om dan iemand van de zwarte brigade bij je tafel te krijgen lukt heel moeilijk. Men kijkt niet op of om als men door het restaurant loopt, zodat een wenkje niet wordt opgemerkt.Jammer, uit eten gaan is niet alleen goede gerechtenj op tafel toveren, maar een totaal plaatje.

10. Christien en Janneke

25 aug. 2012. We hebben genoten van het drie gangenkeuzemenu. Alles lekker vers en nette vlotte, vrolijke bediening. Prijs/kwaliteit stond goed in verhouding met het eten. Regelmatig werd ons gevraagd of alles naar wens was.
    We komen zeker nog een keer terug.
    Christien en Janneke

11. Afgelopen middag high tea/babyshower gedaan met 9 personen.
    Wel gezellig en voldoende parkeergelegenheid.
    High tea was een grote tegenvaller, niets vers, alles diepvries, slap gebak, slappe,natte en lauwe quiches,harde pizza-tjes,en kleffe sandwiches. Slechte bediening, zelf 3 x heet water laten vullen, geen schone bordjes na zoet voor sandwiches en hartig, zelf om moeten vragen, slagroom ook niet vers geklopt maar vooraf in bakje gedaan en afgestreken, niet mooi gespoten. In 3 uur tijd niemand een keer gevraagd of alles naar wens was, en of er soms iemand iets anders wilde drinken!
    Absoluut geen aanrader en voor mij beslist niet voor herhaling vatbaar...jammer
    Ben het beter gewend voor dezelfde prijs.

12. Graag willen wij op onderstaande reactie reageren. Wij betreuren de situatie en dit had nooit mogen gebeuren. Mede door uw reactie stelt u ons in staat te blijven werken aan onze kwaliteit. Intern is inmiddels het voorval besproken en is de procedure per direct aangepast.

13. Bas de Graaf

Vanmiddag met een aantal collega's de lunch gebruikt. Een collega had beschimmeld brood onder zijn uitsmijter....bedroevend. Wel een nieuwe uitsmijter gekregen, maar jah: iedereen was al uitgegeten. Bedenk: hoe lang duurt het voordat brood gaat schimmelen? Dan ligt het al even.... Ook merkwaardig dat de kok tijdens het pakken en smeren van het brood niets gezien heeft....

14. Al weer een tijdje geleden hebben wij met een Bongo deel genomen aan de High Tea. Het was heel verrassend! Goede bediening.

Het was leuk dat je zelf je thee uit kon zoeken. Er waren allerlei soorten theezakjes gekoppeld aan een nummer. Bij de tafel hadden wij een kaart waar de thee op terug te vinden was.

De hapjes waren goed! De bonbons waren lekker! Het was helemaal goed!

Een echte aanrader!

15. Wij zijn vorige week met een Bongo-cadeaubon bij Houtrust geweest. Niet wetende dat er gereserveerd diende te worden stapten wij binnen. De dame in kwestie begroette ons en legde de voorwaarden aan ons uit. Echter heeft zij er alles aan gedaan om ons alsnog te kunnen laten genieten van de high tea.

Binnen een mum van tijd roken wij de heerlijke geuren vanuit de oven in de keuken. Enkele minuten later stond de eerste gang al voor ons. We hebben heerlijk genoten van de high tea. In tegenstelling tot de andere berichten waren nagenoeg alle producten vers bereidt.

Dat de uitstraling wat achterhaald is doet niets af aan de geweldige service en kwaliteit die er geboden wordt.

Houtrust is wat ons betreft een absolute aanrader! In het nieuwe jaar gaan wij zeker nog een keer terug!

16. Vooraf gereserveerd voor 3 personen. Waarvan 1 kind, met eetproblemen: eet alleen brood met niets, hooguit croissant. Dit telefonisch doorgegeven, zou geen probleem zijn, werd er gezegd. Maar kind kreeg volledige high tea en heeft ook nog volle pond betaald. Heeft slechts van de 1e gang een muffin en een paar koekjes meegegeten. Op onze vraag of er ook iets anders voor hem was, bleek er hooguit een afbakbroodje te zijn. Kind heeft voor 19,50 honger geleden, terwijl wij zijn high tea op hebben zitten eten. Jammer dat er niet geluisterd wordt bij het reserveren en ze je ook nog voor 3 personen het volle tarief laten betalen. Op de site staat nu dat het 1,50 x leeftijd is voor kind. We wisten dat niet, en zijn ook onwetend gehouden.

17. Wij zijn wezen High tea-en met de Bongo-bon bij Houtrust.

De sfeer is enigzins wat oubollig, maar heeft toch zeker iets warms.

De high tea was op zich prima, maar wij vonden het toch wel erg jammer dat er weinig zelf gemaakt was en wat zoetigheden e.d. droog.

De bediening was prima en er zat voldoende tijd tussen de verschillende 'gangen'.

18. Fantastisch gegeten. Zeer ruime porties en geweldige kwaliteit.

19. Vorige week wezen high tea-en en erg genoten! Leuke bediening en lekkere hapjes, zeker nog een keer de moeite waard!

20. Erg slecht. De high tea was meer dan waardeloos. Niks was vers of zelfgemaakt. De eigenaar is bovendien vergeten dat de klant koning is. Een klacht wordt niet serieus genomen maar de eigenaar probeert het verwijt van zijn slechte service aan de klant toe te schrijven. Nooit weer. Een hele trieste ervaring en een verpeste verjaardag.

21. Meerdere malen met kerstbrunch geweest (buffet), grote groep. Eten is dan zéér goed, bediening ook, borden/asbakken regelmatig weggehaald en klaar voor volgende ronde langs het buffet. Buffet is daar super.

22. Petra 74 punten

Wij hebben vorig zomer hier gegeten en het viel ons reuze tegen. Het was een zomermenu een soort Spaanse hapjes. Voorgerecht in Buffetform. Mijn man had een soort koude soep vooraf wat erg leek op een afgekoelde spagettisaus. Het hoofdgerecht was zeer matig en zeker niet voldoende voor 2 personen. 1 kippepootje voor 2 personen en nog meer in deze trant en het dreef werkelijk letterlijk in de olie.
    Wij gaan hier dus niet meer eten zeker niet meer als ze een zomerarrangement hebben. Zeer onder de maat voor een restaurant met meestal goede recensies.

23. super verrassend

24. enn uitstekend restaurant en zeer gezellige ambiance.
    een toppertje