Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hooghalen verdeeld zijn.

Klaas Pieter Kuiken

Met 9 personen, waaronder 3 kids onder de 4, naartoe geweest. Vriendelijke service, heerlijk eten, (schnitzel in de roomboter gebakken) met een ruime keuze in gerechten. De zaak is in twee delen verdeeld, een deel waar de bar is, inclusief de vaste gasten, en een serre. De sfeer is echter gemoedelijk en er kan veel. Kortom heerlijk gegeten in prima ambiance voor weinig geld.... Too!

I. De Vries

Goed. Werden vriendelijk ontvangen. Was aandacht als je iets wilde.
    Vlotte bediening. Niet lang hoeven wachten.
    Eten was goed warm en smakelijk. Ook voldoende. Handig dat er ook senioren porties zijn. Kortom wij hebben het er prima gevonden. Komen zeker nog een keer terug.

Rick Den Dulk

We hebben er 2 avonden gegeten met 4 personen + een meisje van 1,5 jaar. Eten was uitstekend, goed verzorgd, service klantvriendelijk. Een echte aanrader voor als je in de buurt bent.

Geerten

Dit was wat je noemt een aparte ervaring. De ambiance beloofde wel wat. Maar dat compenseerde slechts voor eten dat toch echt niet goed was klaargemaakt. En dat op de kaart meer toelichting had moeten krijgen. Heel naïef bestelde ik ‘kalkoen filet begeleid door haggis’. De lucht die van dat laatste afkwam, deed vermoeden dat er iets goed mis was. Een hapje om toch maar te proberen deed me kokhalzen. Haggis blijkt volgens Wikipedia een type vleesgerecht gemaakt van schapen-hart, long en lever, vermalen met dierlijk vet (reuzel), ui, havermout, peper, zout, kruiden en bouillon. Oorspronkelijk werden de ingrediënten in een schapenmaag gestopt voordat het geheel werd gekookt. Ui, kruiden en bouillon hadden de afschuwelijke smaak nog wat kunnen maskeren, maar zelfs dat was hier niet het geval. Kortom, weet waar je aan begint wanneer je in dit restaurant gaat eten. Voedsel dat ooit vooral bij gebrek aan geld voor iets beters werd opgediend, hoort niet thuis op de kaart van een goed restaurant.

Super lekker, vaker doen, zeker om aan te raden.

Biana Willemse

Gereserveerd en bevestigd gekregen: 2 volwassenen + kind voor een kerstbuffet. Helaas stonden we daar met ons goede gedrag en luchtige kerstkleding voor een dichte deur? Hmmm..... al erg op zich maar dan ook nog eens op kerstdag? Probeer dan maar eens adhoc een leuk alternatief te vinden, bedankt!

Gezellig en sfeervol. Lekkere aanbevolen whisky.

Erg lekker gegeten. Whisky smaakt heerlijk bij het hoofdgerecht. Super!

Mart van iersel

Gisteravond lekker gegeten in Boszicht. Een vriendelijke en gastvrije bediening tegen een betaalbare prijs.
    Kom zeker nog eens langs als we in de buurt zijn.

Met een vriendengroepje (8 personen) onlangs bij Het Wapen van Schotland gegeten. Voorgerechten waren prima. Hoofdgerechten ook prima, alleen voor 8 personen weinig bijlagen frites/aardappeltjes/groenten in kleine bakjes. Toetjes smaakten ons prima. Cheesecake was een erg klein stukje, domper... geen echte slagroom. Koffie is matig.

Met de restaurantactie van AH geboekt. Zelf een keuze maken uit de menukaart. Ontzettend lekker gegeten.
    Bediening door leuke vlotte meiden. Verrassende gerechten. Absoluut een aanrader. Willen graag nog een keer terugkomen!

A. Oostenbrink

Klein gemoedelijk eetcafé, beschikt over een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Ton Dekkers

Ik was wat sceptisch voor ik reserveerde vanwege de wat mindere recensies! Maar.... ik kan iedereen aanbevelen daar te gaan dineren. Ik ben een zeer kritisch persoon, daarentegen heb ik enorm genoten van het 3 gangen whisky keuzemenu. Gewoon erg lekker. Top!

JT

16. Afhaal en bezorg Hooghalen

Belachelijke zaak! Eerder eten besteld toen mijn beklacht gedaan dat de friet niet te eten was. Nu vandaag wilde we het nog weer een kans geven. Ik wachten op het eten kwam maar niet, maar eens gebeld. Krijg ik te horen dat ze niet meer bij mij willen bezorgen omdat ik eerder geklaagd heb! Echt te sneu voor woorden, ik had beter moeten weten met alle slechte beoordelingen op thuisbezorgd.nl deze zaak is het niet waard om te bestaan!

Matig. Stokbrood vooraf niet goed afgebakken, was klef
    eten, vooral de soep te zout. Sfeer geheel niet schots en warm. Vragen over een specifieke whisky konden niet worden beantwoord. Koffie mag geen naam hebben, oploskoffie.
    Teleurstellende ervaring en niet voor herhaling vatbaar.

Danielle

Met een groep hier tijdens een weekend weg gegeten. Het eten van iedereen was heerlijk. De bediening was jong maar deed het erg goed. Na het eten gevraagd of we het nagerecht buiten konden eten. Dat was geen probleem. Kortom: wij vinden het hier wel een aanrader!

19. Afhaal en bezorg Hooghalen

De 'hardloper' besteld, namelijk hamburger, friet en salade. Het broodje van de burger klam, de patat niet gaar. Bijna alles weg gegooid, duur eten dus voor 25 euro! Erg slecht.

Henriette Langius

Via etentjeveilen 2 bonnen gekocht. Samen met mijn ouders geweest. Ontvangst vriendelijk en de tafel was gereserveerd en gedekt voor ons. Drinken kwam goed vlot. Eerste gang, een salade was heerlijk. Goede combinatie van salade, tomaat, komkommer, walnoten en brandnetelkaas met een basalmicodressing. Onze 2e gang was een tomatensoep met gerookte zalm. Goed gevulde soep met een goede smaak. Onze 3e en laatste gang bestond uit haggis, kalkoenfilet met warme whiskeysaus met daarnaast gebakken aardappelen, frites, salade en een combinatie van warme groentes. Heerlijk! Mijn vader en ik hebben nog een Irish Coffee nagenomen. Wij hebben een zeer geslaagde avond uit gehad. Ook de tijd tussen de gerechten was uitstekend, niet te snel op elkaar zodat alles kon zakken voor de volgende gang. Mijn man wil ook graag nog eens terug komen. Hij heeft 3 soorten whiskey tijdens het eten genomen, en wil graag nog meerdere uitproberen. Bediening vriendelijk en vlot.

P.S. Hebben hier gisteren gegeten en heb vandaag weer gelijk 2 bonnen gekocht :-) Dus jullie zien ons binnen 2 maanden weer verschijnen

We gingen af op de website, maar de ervaring was erg teleurstellend. De entree was veel belovend, maar naarmate we verder aan tafel zaten werd het steeds slechter. Toen we het voorgerecht nagenoeg hadden verorberd kwam er nog brood bij. Jammer . De entrecote , medium besteld, werd rood gepresenteerd. Er was geen enkele aandacht van het personeel voor de klant. Ervaring ontbreekt aan alle kanten. Als excuus werd een drankje aangeboden. Maar er was geen personeel zodanig attent om dat daadwerkelijk aan te bieden. De uiteindelijk aangeboden " koffie" zou het predicaat van slootwater zeker niet misstaan. Bij het betalen van de rekening aan de bar deed de eigenaar van dit " restaurant " zijn uiterste best om geen contact met ons te krijgen. De man en zijn partner waren slechts 1 meter van ons verwijderd. Kortom een tent om nooit meer te bezoeken. Mocht u vernemen dat het slecht gaat met de horeca, dan weet u nu hoe dat zeker zal gaan bij dit restaurant in Hooghalen.Overigens waren we van plan om dit " RESTAURANT" te reserveren voor een familiedag. U begrijpt het al, dat gaan we dus niet doen.

25 juni 2013. De kaart beloofd veel. Helaas is de presentatie erg sober.
    Mosterd soep leek meer op tomatensoep, blacktiger garnalen "zonder" saus, en op de vraag waarom een onduidelijk antwoord van de "chef"
    via de vlotte Celtic danseresssen in de bediening, leuk maar komt niet professioneel over!
    Algehele presentatie van de gerechten fantasieloos, karig, kwaliteit redelijk gezien de prijzen. Maar geen aanrader,
    ook de inrichting is ongezellig en omdat er ook afhaalmaaltijden via de bar worden verkocht zou dat ook anders kunnen?
    Spareribs goed, hertenbiefstuk goed, schnitzel iets aan de droge kant, rode "huis"wijn middelmatig!

S. Goede

Bij binnenkomst moesten wij 15 minuten wachten alvorens iemand ons kwam helpen. Ober zei ons geen gedag en vroeg alleen wat wij wilden drinken. Later bracht hij zwelgend de kaart, het leek wel of wij niet welkom waren hoewel wij al 5 jaar ieder jaar een paar keer daar komen eten. Eten was prima, echter dat werd teniet gedaan door de stugge ober.

24. Afhaal en bezorg Hooghalen

Vanavond eten besteld bij de tijd on tour. We kregen meer dan we besteld hadden (moesten dus ook meer betalen), de soep was ontzettend scherp en niet lekker. We hadden breekbrood met kruidenboter besteld, maar kregen een groot stuk breekbrood geleverd met een heel klein beetje kruidenboter. Ipv salade kregen we 2 bakjes wortelreepjes met olijf enz. niet lekker! Verder waren de (niet bestelde) sparerips wel lekker. We hebben het gemeld bij de tijd on tour, maar helaas slechte service, ze wisten ook niet wat ze er mee moesten doen.. voor ons ook gelijk de laatste keer bij de tijd on tour, jammer!

25. Afhaal en bezorg Hooghalen

Vandaag voor de eerste keer hier besteld en we waren zeer tevreden!
    We hadden de spareribs hot en de spareribs anton (zoetzuur), daar zat een salade bij, heerlijke knoflooksaus, lekkere appelmoes en rosti driehoekjes. Eten heeft ons erg goed gesmaakt en voor 13 euro per persoon en geen bezorgkosten dik tevreden!
    Je kon de spareribs gewoon zo uit elkaar scheuren, het was lekker mals en goed bereid.
    Van de salade moest je wel houden, deze was erg zoet en zaten ook rozijnen in.
    Onze voorkeur gaat toch meer uit naar een frisse salade. Toch was de salade kwalitatief goed!

Wanneer wij weer gaan bestellen bellen wij zeker naar jullie!

K.F. Buwalda

Vorige week twee avonden hier gegeten (zegt al genoeg). Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en beide keren werden we verrast met een (andere) amuse. Erg lekker! Zowel de voorgerechten als hoofdgerechten beide avonden waren heerlijk. Geweldig leuk dat bij elk gerecht een passende whisky wordt geadviseerd. Er lopen vlotte en vriendelijke meiden in de bediening.
    Een aanrader!

Deze week door omstandigheden maar liefst 2 keer in Het Wapen gedineerd en dat was zeker geen straf. Alle gerechten zijn beneden de 20 euro.
    Beide avonden werden we blij verrast met de hoge kwaliteit van het vlees, Lam, Hert en Rund. Welk op zeer smaakvolle wijze werden geserveerd.
    De bediening was ook top, attent en leuk.

28. Afhaal en bezorg Hooghalen

Weer eens besteld bij de tijd on tour. Het was weer super! de spare-ribs blijven geweldig, de nieuwe wereldbroodjes zijn echt goed en de kinderen zijn altijd blij met een kindermenu. Deze keer een extra bakje rabarber erbij wat ook erg goed smaakte.

Bezorging is ook vooruit gegaan, mooie blonde dame, erg vriendelijk ;-)

Bezorging is altijd stipt op tijd

Hier gegeten met twee personen. Wegens het warme weer konden we buiten zitten, wat erg goed bevallen is.

Bediening was vlot, maar niet te snel. We werden snel en adequaat voorzien van drank en de kaart.

Voorgerecht was vers en lekker. Hoofdgerecht, de steak was voorzien van een zeer zoute pepersaus uit een pakje. Erg jammer, want voor de rest was de steak perfect. Ook de bijlagen.

Als ze hier nog even de puntjes op de i zetten, en ook de saus vers maken, zal dit de kwaliteit verhogen en wordt de prijs/kwaliteitverhouding ook beter.

Rob en Kitty Kerver

Vanavond heerlijk gegeten op het terras. Drie gangen, ruime porties, vriendelijke meiden in de (vlotte) bediening, uit de kunst. Er zat ook een ouder echtpaar waarvan de man vroeg of hij ook een pannenkoek kon krijgen. "Ja hoor, natuurlijk kan dat". Dat vond ik zo lief. Andere gasten gingen ook supertevreden weg zagen we. We komen zeker nog eens terug.