Het Wapen van Schotland in Hooghalen

Eigen parkeerplaats, Invalide parkeerplaatsen bij de hoofdingang.

• OV

Op loop afstand, lijn 22.

Bezorgrestaurants in de buurt van Het Wapen van Schotland

do lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:00
vr lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:00
za lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:00
zo lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1363622062 72
1619147247 63

1. Erika 57 punten

Vanavond wezen eten bij Het Wapen van Schotland. Als vooraf broodje met smeersels en manlief aspergesoep welke goed stevig en romig was. Als hoofdmenu verrassing van de chef (vegetarische polenta) en manlief mixed grill. Smaakte ons allebei goed. De sfeer was goed Schots, alles was netjes en schoon. Een aanrader!

2. Glutenvrije kaart aanwezig en certificaat van verantwoord frituren.
    Kroketten en brood waren heel lekker.
    Kroketten waren lekker knapperig.
    Het was allemaal prima in orde!!

3. Geweldig eten. De spareribs zijn echt heerlijk, vallen zo van het bot. Eigen gemaakte knoflooksaus om je vingers bij af te likken. Varkenshaas, heeeeerlijk.
    Dit is echt een restaurant om te gaan eten. En om niet te vergeten, heel leuk en vriendelijk personeel.
    Top zaak.

4. Jammer dat de beloofde schnitzel van 400 gram maar hooguit 200 gram was, speciaal voor deze schitzel zijn we hierheen gegaan.
    Eerst kregen wij er een van hooguit 100 gram, er werd ons aangeboden er nog een bij te krijgen, maar we hadden ons verheugd op de 400 gram, bij aankomst bleek deze hooguit 200 gram te zijn volgens de serveerster was deze echt 400 gram. Maar ook nu mochten we er nog een stuk bij. Maar we waren er wel klaar mee, er werd ook niet meer gevraagd of het gesmaakt had. Nooit meer.

3,1
  5. Wat een fantastisch restaurant. Wij ontdekten dit omdat wij een restaurantkaart cadeau hadden gekregen. Het eten is er werkelijk geweldig, inrichting ziet er gezellig uit en het personeel is top.
    Kortom: hier komen we zeker vaker en gaan we ook aanraden bij onze vrienden.

6. T.Hendriks

Hier gegeten op 5 augustus.
    Met groep van 10 personen. Het was erg druk. Wij zaten binnen moesten lang wachten op nagerecht. Eten was oké.
    Min puntje kleding van de bediening. Geen eenheid er was ook iemand met korte broek. En met heel kort rokje en weer een ander met lange broek.

6,5
  7. W. v. Deursen.

Onlangs daar gegeten. Mijn vrouw is vegetarisch en bestelde de quiche. Kreeg er ééntje ter grootte van een bierviltje. Ik had schnitzel. Een droog ding zonder enige saus. Mijn vrouw heeft wat groente en aardappelen van mij gegeten, want van haar was echt veel te weinig, terwijl zij een matige eter is. Dit restaurant is wel gezellig, maar alleen voor drinken. De quiche is waarschijnlijk bij een groothandel gekocht. Een afrader. Zonde van het geld.
    Terwijl ze met de TT in Assen in de buurt goud konden verdienen, lijkt mij.

3,2
  8. Hier gegeten met de Primera restaurantaktie. Het was super! Echt geweldig. En leuke muziek. Erg genoten van alles!

9. laurens hoogman

Fijne sfeer en zeer goed eten.

10. I. De Vries

Goed. Werden vriendelijk ontvangen. Was aandacht als je iets wilde.
    Vlotte bediening. Niet lang hoeven wachten.
    Eten was goed warm en smakelijk. Ook voldoende. Handig dat er ook senioren porties zijn. Kortom wij hebben het er prima gevonden. Komen zeker nog een keer terug.

11. Rick Den Dulk

12. Geerten 195 punten

Dit was wat je noemt een aparte ervaring. De ambiance beloofde wel wat. Maar dat compenseerde slechts voor eten dat toch echt niet goed was klaargemaakt. En dat op de kaart meer toelichting had moeten krijgen. Heel naïef bestelde ik ‘kalkoen filet begeleid door haggis’. De lucht die van dat laatste afkwam, deed vermoeden dat er iets goed mis was. Een hapje om toch maar te proberen deed me kokhalzen. Haggis blijkt volgens Wikipedia een type vleesgerecht gemaakt van schapen-hart, long en lever, vermalen met dierlijk vet (reuzel), ui, havermout, peper, zout, kruiden en bouillon. Oorspronkelijk werden de ingrediënten in een schapenmaag gestopt voordat het geheel werd gekookt. Ui, kruiden en bouillon hadden de afschuwelijke smaak nog wat kunnen maskeren, maar zelfs dat was hier niet het geval. Kortom, weet waar je aan begint wanneer je in dit restaurant gaat eten. Voedsel dat ooit vooral bij gebrek aan geld voor iets beters werd opgediend, hoort niet thuis op de kaart van een goed restaurant.

13. Gezellig en sfeervol. Lekkere aanbevolen whisky.

14. Erg lekker gegeten. Whisky smaakt heerlijk bij het hoofdgerecht. Super!

15. Met een vriendengroepje (8 personen) onlangs bij Het Wapen van Schotland gegeten. Voorgerechten waren prima. Hoofdgerechten ook prima, alleen voor 8 personen weinig bijlagen frites/aardappeltjes/groenten in kleine bakjes. Toetjes smaakten ons prima. Cheesecake was een erg klein stukje, domper... geen echte slagroom. Koffie is matig.

16. Met de restaurantactie van AH geboekt. Zelf een keuze maken uit de menukaart. Ontzettend lekker gegeten.
    Bediening door leuke vlotte meiden. Verrassende gerechten. Absoluut een aanrader. Willen graag nog een keer terugkomen!

17. Ton Dekkers

Ik was wat sceptisch voor ik reserveerde vanwege de wat mindere recensies! Maar.... ik kan iedereen aanbevelen daar te gaan dineren. Ik ben een zeer kritisch persoon, daarentegen heb ik enorm genoten van het 3 gangen whisky keuzemenu. Gewoon erg lekker. Top!

18. Matig. Stokbrood vooraf niet goed afgebakken, was klef
    eten, vooral de soep te zout. Sfeer geheel niet schots en warm. Vragen over een specifieke whisky konden niet worden beantwoord. Koffie mag geen naam hebben, oploskoffie.
    Teleurstellende ervaring en niet voor herhaling vatbaar.

19. Danielle

Met een groep hier tijdens een weekend weg gegeten. Het eten van iedereen was heerlijk. De bediening was jong maar deed het erg goed. Na het eten gevraagd of we het nagerecht buiten konden eten. Dat was geen probleem. Kortom: wij vinden het hier wel een aanrader!

20. Henriette Langius

Via etentjeveilen 2 bonnen gekocht. Samen met mijn ouders geweest. Ontvangst vriendelijk en de tafel was gereserveerd en gedekt voor ons. Drinken kwam goed vlot. Eerste gang, een salade was heerlijk. Goede combinatie van salade, tomaat, komkommer, walnoten en brandnetelkaas met een basalmicodressing. Onze 2e gang was een tomatensoep met gerookte zalm. Goed gevulde soep met een goede smaak. Onze 3e en laatste gang bestond uit haggis, kalkoenfilet met warme whiskeysaus met daarnaast gebakken aardappelen, frites, salade en een combinatie van warme groentes. Heerlijk! Mijn vader en ik hebben nog een Irish Coffee nagenomen. Wij hebben een zeer geslaagde avond uit gehad. Ook de tijd tussen de gerechten was uitstekend, niet te snel op elkaar zodat alles kon zakken voor de volgende gang. Mijn man wil ook graag nog eens terug komen. Hij heeft 3 soorten whiskey tijdens het eten genomen, en wil graag nog meerdere uitproberen. Bediening vriendelijk en vlot.

P.S. Hebben hier gisteren gegeten en heb vandaag weer gelijk 2 bonnen gekocht :-) Dus jullie zien ons binnen 2 maanden weer verschijnen

21. We gingen af op de website, maar de ervaring was erg teleurstellend. De entree was veel belovend, maar naarmate we verder aan tafel zaten werd het steeds slechter. Toen we het voorgerecht nagenoeg hadden verorberd kwam er nog brood bij. Jammer . De entrecote , medium besteld, werd rood gepresenteerd. Er was geen enkele aandacht van het personeel voor de klant. Ervaring ontbreekt aan alle kanten. Als excuus werd een drankje aangeboden. Maar er was geen personeel zodanig attent om dat daadwerkelijk aan te bieden. De uiteindelijk aangeboden " koffie" zou het predicaat van slootwater zeker niet misstaan. Bij het betalen van de rekening aan de bar deed de eigenaar van dit " restaurant " zijn uiterste best om geen contact met ons te krijgen. De man en zijn partner waren slechts 1 meter van ons verwijderd. Kortom een tent om nooit meer te bezoeken. Mocht u vernemen dat het slecht gaat met de horeca, dan weet u nu hoe dat zeker zal gaan bij dit restaurant in Hooghalen.Overigens waren we van plan om dit " RESTAURANT" te reserveren voor een familiedag. U begrijpt het al, dat gaan we dus niet doen.

22. 25 juni 2013. De kaart beloofd veel. Helaas is de presentatie erg sober.
    Mosterd soep leek meer op tomatensoep, blacktiger garnalen "zonder" saus, en op de vraag waarom een onduidelijk antwoord van de "chef"
    via de vlotte Celtic danseresssen in de bediening, leuk maar komt niet professioneel over!
    Algehele presentatie van de gerechten fantasieloos, karig, kwaliteit redelijk gezien de prijzen. Maar geen aanrader,
    ook de inrichting is ongezellig en omdat er ook afhaalmaaltijden via de bar worden verkocht zou dat ook anders kunnen?
    Spareribs goed, hertenbiefstuk goed, schnitzel iets aan de droge kant, rode "huis"wijn middelmatig!

23. S. Goede

Bij binnenkomst moesten wij 15 minuten wachten alvorens iemand ons kwam helpen. Ober zei ons geen gedag en vroeg alleen wat wij wilden drinken. Later bracht hij zwelgend de kaart, het leek wel of wij niet welkom waren hoewel wij al 5 jaar ieder jaar een paar keer daar komen eten. Eten was prima, echter dat werd teniet gedaan door de stugge ober.

6,5
  24. K.F. Buwalda

Vorige week twee avonden hier gegeten (zegt al genoeg). Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en beide keren werden we verrast met een (andere) amuse. Erg lekker! Zowel de voorgerechten als hoofdgerechten beide avonden waren heerlijk. Geweldig leuk dat bij elk gerecht een passende whisky wordt geadviseerd. Er lopen vlotte en vriendelijke meiden in de bediening.
    Een aanrader!

25. Deze week door omstandigheden maar liefst 2 keer in Het Wapen gedineerd en dat was zeker geen straf. Alle gerechten zijn beneden de 20 euro.
    Beide avonden werden we blij verrast met de hoge kwaliteit van het vlees, Lam, Hert en Rund. Welk op zeer smaakvolle wijze werden geserveerd.
    De bediening was ook top, attent en leuk.

26. Hier gegeten met twee personen. Wegens het warme weer konden we buiten zitten, wat erg goed bevallen is.

Bediening was vlot, maar niet te snel. We werden snel en adequaat voorzien van drank en de kaart.

Voorgerecht was vers en lekker. Hoofdgerecht, de steak was voorzien van een zeer zoute pepersaus uit een pakje. Erg jammer, want voor de rest was de steak perfect. Ook de bijlagen.

Als ze hier nog even de puntjes op de i zetten, en ook de saus vers maken, zal dit de kwaliteit verhogen en wordt de prijs/kwaliteitverhouding ook beter.

6,7
  27. Rob en Kitty Kerver

Vanavond heerlijk gegeten op het terras. Drie gangen, ruime porties, vriendelijke meiden in de (vlotte) bediening, uit de kunst. Er zat ook een ouder echtpaar waarvan de man vroeg of hij ook een pannenkoek kon krijgen. "Ja hoor, natuurlijk kan dat". Dat vond ik zo lief. Andere gasten gingen ook supertevreden weg zagen we. We komen zeker nog eens terug.

28. Kort na opening van dit restaurant er gegeten, is toen zeer tegengevallen van kwaliteit. 19 mei jl weer geprobeerd, helaas erg tegengevallen. Prijs/kwaliteit staat in geen verhouding.
    Middelmatig eetcafe kwaliteit, terwijl de kaart anders suggereert. Niet smakelijk, "fabriekssmaak" saus uit pakje etc.
    Niet meer om terug te gaan en ook geen aanrader

2,8
  29. Annelies de Goede

Afgelopen zaterdagavond bij jullie gegeten met zes personen, werkelijk een heel gezellige avond gehad en nog belangrijker, echt heerlijk gegeten. Van tevoren recensies gelezen waar we niet echt 'warm' van werden. Deze zijn niet meer up to date! Een aanrader!!!!!

30. Leuke en smakelijke ervaring. Het doedelstoofpotje veel bij mijn gasten goed in de smaak, de brede spare ribs zijn echt een aanrader. En mij smaakte de varkenshaas gevuld met gerookte zalm ook bijzonder.

31. Net terug uit Hooghalen.

Het was een deceptie. Het enige wat we echt lekker vonden was het stokbrood met kruidenboter.

De soep werd zeer lauw geserveerd en ging terug terug naar de keuken om opgewarmd te worden in de magnetron.

Hoofdgerecht: patat en gebakken aardappels waren lauw, zalm met asperges idem dito, schnitzel had amper de pan gezien, paneermeel was doordrenkt met boter en het vlees was in het midden niet gaar en lauw.

De eigenaar kwam bij ons aan tafel met een scan-thermometer en concludeerde dat wij terecht hadden geklaagd over de temperatuur, alsof hij ons beoordelingsvermogen betwistte. Nogmaals het was een deceptie. We kregen erkenning voor onze klachten en hoefden niet af te rekenen.

Wat ook niet onvermeld mag blijven is de wachttijd tussen het voor en het hoofdgerecht. Deze bedroeg ruim 40 minuten.

2,8
  32. Vanavond gegeten, waren om 16.50 aanwezig en moesten daarna erg lang wachten en dat terwijl we met 2 kinderen waren.
    Zou je toch moeten oppakken als horeca mederwerker?

Bestelde een mosterdsoep, was overig prima en een bacilicum tomatensoep met zalm?

En daarna 2 x sate, een kibbeling en een salade "kip"

Een erg groot groothandel kant en klaar karakter, gezien de snelheid en de oplettendheid van de bediening, kreeg het idee dat zij ook kookten?

Erg weinig fantasie. Kom hier zeker niet weer, dus over prijs kwaliteit zal ik zeker niet spreken.

33. Op 8 januari voor het eerst naar dit restaurant geweest.

Het restaurant is leuk aangekleed en ook het zitje was goed.

Tip: klein scherm om de bar iets van het restaurantgedeeltje en het zitje af te scheiden. Iets meer privacy.

Eten was ondanks allerlei recensies voor ons prima in orde.

De bloedworst, houtduif, gepocheerde zalm en runderlevertjes, waren niets op aan te merken. Het heeft ons allemaal prima gesmaakt. De gerechten en bijgerechten waren precies goed, mals, warm en lekker op smaak gebracht.

Compliment voor de kok. De prijzen naar verhouding ook goed.

Ook de bediening was vriendelijk en goed.

Kortom voor ons zeker een reden om nog eens terug te komen.

Ali en Albert Roek.

34. Onlangs op een doordeweekse dag hier gegeten.

Erg fijne sfeer, maar helaas zaten er op dat moment weinig gasten. De bediening viel niets op aan te merken. Op mijn verzoek kwam de eigenaar met 2 Schotse Whisky's en kon deze aanbevelen bij mijn gerecht van gebakken stukjes lever met port bereidt. Schot in de roos, puike combinatie en heerlijke whisky.

De kalkoen die mijn vrouw had gekozen mocht wel iets minder droog en met iets meer smaak zijn. Bijv. Provencaalse kruiden.

Aardappeltjes, groenten etc. prima. Nagerecht "chocolate madness" was top. Zeker weer eens bezoeken, maar dan met muziek.

35. Gisteren met zijn viertjes hier gegeten. En dat gaan we zeker vaker doen! De bediening liep in kilt en er was ook een Schotse artiest in kilt, allemaal erg gezellig en ongedwongen. De prijzen vallen vergeleken met bij ons in Utrecht erg mee. De kwaliteit was goed en de combinaties soms verrassend. Een nadeel is dat we zo ver weg wonen :-)

36. Op de kaart lijken de verschillende gerechten heel wat te betekenen. Wat je krijgt gaat je echter tegenvallen. Voor de prijs mag je wat meer luxe op je bord verwachten. Mijn vlees was niet helemaal gaar en het dessert van de dag was Saroma in een bolglas. Wij noemen dit altijd: "eetcafé-eten voor restaurant prijzen." Daarentegen is het wel een mooie, gezellige tent met leuk personeel. Maar voor dat kun je ook prima aan de bar blijven zitten.

5,7
  37. Op vakantie in hooghalen dachten we ook maar eens het plaatselijke restaurant te proberen. Dat dus niet weer. Prijzen waren aan de hoge kant voor een relatief simpel restaurant als dit. Kwaliteit liet te wensen over, vlees medium gevraagd 2x. De ene was gewoon doorbakken en de andere nog flink rood, zeker niet rose...op de klacht hierover werd niet afdoende gereageerd, jammer. Restaurant heeft wel een leuke uitstraling maar gaat primair toch om de kwaliteit van het eten.

38. De snitsel komt boven op de champignonssaus te liggen. De pepersaus was veel te scherp en te dik. De dikke frieten waren veel te hard, en te bruin. Als je majo erbij wilt, moet je een euro betalen. Wij zullen er niet weer naar toe gaan.

39. Afgelopen weekeinde gegeten bij het Wapen van Schotland.

Als voorgerecht een carpaccio besteld. Gezien de prijs van € 11,25 was mijn verwachting van het voorgerecht hoog gesteld. De 4 plakjes 'ossehaas', wat naar mijn smaak geen ossehaas was, waren bedolven onder frambozendressing (smaakte naar aardbei/curry) en een berg van komkommer en tomaat.

Ik heb gevraagd of dit de carpaccio van de kaart was en het antwoord daarop was positief. Vandaar mijn beoordeling van de duurste carpaccio die ik ooit besteld heb met een hele dikke onvoldoende.

De spareribs waren goed te eten, de knoflooksaus was echter van een sterk kaliber. De aardappeltjes en de spinazie waren netjes uit het pakje gebakken en gekookt. De koffie was heerlijk.

Het restaurant heeft een fantastische sfeer en ziet er zeer netjes uit. De locatie is eveneens een groot pluspunt en de service van het personeel is ruim voldoende.

Het restaurant heeft niet aan mijn verwachting voldaan. Dit komt grotendeels door de veel te dure carpaccio die naar mijn mening niet meer dan € 3,25 had mogen kosten. Voor de rest was het redelijk.

2,6
  40. Frank van Maanen

In het weekeinde van 13/14 november 2009 hier met 13 man gereserveerd.

Als voorgerecht carpaccio besteld, kwam er rosbief op tafel....

Tot twee keer toe de kok erbij geroepen, kwam niet. Tsja.

Daarna hoofdgerecht voor 13 man, was wel smakelijk, maar eigenlijk was de toon al gezet. We hebben geen nagerecht genomen. Gemiddelde prijs voor 13 man zonder nagerecht e. 25,00, dus redelijk aan de prijs.