Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hoogerheide verdeeld zijn.

1. We werden ontvangen in een goed verwarmd restaurant. De plek aan het raam bij de open haard bleek niet zo goed verwarmd te zijn. Een vispalet als voorgerecht hebben we gedeeld. Een dame was zo vriendelijk ons allebei een bord te geven. Het voorgerecht was verrassend, mooi opgemaakt en het smaakte uitstekend. Als hoofdgerecht koos mijn tafelgenoot voor de kangoeroe en ik voor diverse vissoorten. De kangoeroe smaakte uitstekend maar de hoeveelheid was nogal gering. Een gekarteld mes om de kangoeroe te snijden, was wel handig geweest. De vissoorten bestonden uit een gamba, dorade, kabeljauw en zalm. Het gerecht smaakte uitstekend maar ook hier was de hoeveelheid nogal zuinig gekozen. De desserts waren echte 'kunstwerkjes'. Voor mij als slecht lopende was het aangenaam om op de benedenverdieping een ruime toilet aan te treffen. De twee bedienende dames waren vriendelijk en attent. De bedienende jongeman was onvriendelijk en ongeïnteresseerd. Dat was jammer. Hij wist waar onze jassen hingen, maar was 'afwezig' bij ons vertrek. Dat leidde tot een onnodige zoektocht van zijn collega. Dat was jammer.

2. Datum in restaurant 16 december 2023
    We hadden beiden zin in de vis van de dag als hoofdgerecht, voorafgegaan door een voorgerecht. Het hoofdgerecht Vis zou geserveerd worden met groenten en friet. Maar het werd geserveerd met friet en een bord risotto rijst (?) het bord rijst was schijnbaar de groente.
    Na gereclameerd te hebben en herhaald gezegd te hebben, kwamen er (enkele) excuses. Ook de kok kwam terloops zeggen dat de groente op waren en dat zij gekozen hadden voor rijst. Maar dit zonder enig overleg met de klant.
    Nu vinden wij beiden risotto rijst niet lekker, en de combinatie van gebakken vis met friet en risottorijst is totaal not done. De smaak van vis met friet laat zich niet combineren met Risotto. Daarbij hebben we gezegd dat als we geweten hadden dat er risotto geserveerd zou worden, wij de vis niet hadden genomen.

Als nagerecht koffie en thee genomen. Deze werd geserveerd met friandise, een schaaltje met in totaal 6 hele kleine snoepjes. Nou dachten wij, zo hoort het.

Bij de rekening zagen wij dat: er geen enkel rekening was gehouden met onze klachten. 70 Euro voor 2× vis met klein portie friet en vieze risotto welke wij beiden niet aangeroerd hebben. De friandise was geen service van de zaak, men rekent hiervoor 2× 5.50 Euro = 11, --! (Voor 6 snoepjes)

Over het algemeen, redelijk goed eten, maar zwaar overpriced. Men luistert niet naar de klant en serveert wat men zelf denkt wat past, zonder overleg.

Wij gaan hier nooit meer naar toe.

3. Het eten (lunch) was gewoon goed, wat je mag verwachten.
    Maar de bediening, klantvriendelijkheid en service zijn ronduit slecht!
    3x moeten vragen om een mandje brood en uiteindelijk maar zelf opgestaan om het nogmaals te vragen, vervolgens werd het onverschillig weggezet.
    Na de lunch werden we compleet genegeerd, vieze lege borden bleven maar staan. Niemand die kwam vragen of we nog iets wilden bestellen. Uiteindelijk ook zelf weer iemand gehaald. Het was niet overdreven druk.
    Als toppunt klopte ook de rekening nog niet. Bleek alleen de koffie op te staan en ons eten stond bij de tafel naast ons op de bon. Correctie werd ook niet echt hartelijk gedaan.
    Mij zien ze voorlopig niet terug, jammer want het is een prachtige lokatie.

4. We hebben 2 uur gewokt in uw restaurant.
    De friet en snacks waren koud, de pasta's waren ook koud.
    Het personeel wat de vuile borden en vuil bestek af kwamen halen was erg onvriendelijk. Ze zeiden niks.

1,1
  5. Ben er geweest met mijn familie was een erg leuke en lekkere ervaring. Erg goed gegeten, er was van alles om uit te kiezen. Ook werd ik erg goed geholpen door het personeel en er is ook een vegetariër in mijn familie en die kon er ook geweldig eten. Zeker voor de kinderen is het ook een geweldige ervaring. Ik zou het zeker een aanrader vinden voor iedereen.

6. Vol goede zin op naar Mattemburgh voor een Kerstdiner waar de hele familie naar uit zag. Op de menukaart stond: 12 gerechten in 4 gangen uitgeserveerd per persoon, dus vol goede zin aan een gezellige aangeklede tafel in een sfeervolle omgeving. U krijgt dit unieke Kerstmenu een parade van diverse gerechten voorgeschoteld die u met uw tafelgenoten deelt dus vol verwachting wat komen zou. De vorige keren dat we daar hebben gegeten was naar tevredenheid en goed.

Wat is deze culinaire maaltijd tegengevallen. De 4 gangen die we kregen waren keurig opgemaakt en goed bereid, maar met 7 personen, het geserveerde voedsel verdelen was toch wel heel karig b.v. 3 stoofpeertjes met 7 personen delen, 1 langoustine p.p. en een bolletje ijs met zijn vieren delen is wel heel karig.
    Telkens werden er 2 borden per gang op tafel gezet met een bord groente, gang 2 was b.v. hert nou 2 lapjes van ongeveer 80 gram per stuk voor 4 personen.
    Tussen onze amuse van het huis en gang 1 hebben we 1uur en 30 minuten moeten wachten terwijl we 2 keer gevraagd hadden waar ons eten bleef. Na deze tijd kwam een bediende zeggen dat er iets fout was gegaan in de keuken, er was een tafelverwisseling. De 2 personen achter ons hadden al 2 gangen geserveerd gekregen ondertussen.
    Daarna volgde een gang waarbij 2 bakjes frites werden gebracht en een voor 4 personen. De kleinkinderen, van 13 tot 20 jaar, vroegen om nog een schaaltje frites erbij maar hebben dit niet gekregen.

Al met al een zeer zware tegenvaller die ik bij het betalen aan de eigenaresse heb verteld van de voortgang, waarbij geen reactie. De menuprijs was € 79.50 P.p. waarvoor je toch wel wat van mag verwachten!

5,3
  7. Fissers Christel

Gezellig, vriendelijk, en lekker eten voor herhaling vatbaar.

8. Wens Van Rompaey Alex en Liliane

Het is er steeds enorm gezellig en het eten fantastisch lekker en zeker genoeg. Daarom deze lovende woorden maar tevens willen wij via deze weg de uitbaters en het personeel onze allerbeste wensen toesturen.

9. Restaurant Parwaan in Hoogerheide: Uitstekende eetgelegenheid met aantrekkelijk, gevarieerd aanbod van voor- en hoofdgerechten. Attente bediening en relevante uitleg van de menukaart. Verbeterpunt: een aangename olie over de salade zou het geheel nóg aantrekkelijker maken.

10. Chinees-Indisch Hoogerheide

Simpele knusse Chinese restaurant met veel keuzes. Prijs en kwaliteit zijn overeen. De meeste mensen moeten vooral de tja siew en de geroosterde spek proberen.
    Tot snel!!

11. Chinees-Indisch Hoogerheide

Cees

12. Chinees-Indisch Hoogerheide

Na diverse keren Nasi Kwantung met smaak te hebben genuttigd was het vandaag (zaterdag) een grote misser. Het leek wel of er totaal geen aandacht aan was geschonken. Nasi was niet droog maar klef, saté had een licht zure smaak, Babi Pangang had vette stukjes vlees, Foe Yong Hai was prima maar de Koe Loe Yuk was klef, alles vleesballen leken niet gaar, moet knapperig zijn, maar het was een taaie zooi. Voorlopig halen we onze “Chinees” wel elders, het was een grote teleurstelling

2,4
  13. Lilian Hoogesteger

Voor mijn verjaardag met 4 personen een high tea gehad, prima met een persoonlijke felicitatie in chocolade.

Erg leuk.

14. Vandaag weer eens naar de Orangerie gegaan, na een lekkere wandeling. Was het de vorige keer dat zij een tapa's aanboden wat niets meer was dan een ordinaire bitterballen, kaas/worrst / olijven festijn was waar wij de eigenaresse op aanspraken en die toegaf dat wij gelijk hadden, Nu was het vandaag een kaasplankje met garnituur dat ons deed verbazen. 16 Euro voor een paar snippertjes kaas die bij elkaar nog geen ander halve Euro kosten op een bord geserveerd met twe kleine vorkjes, niet eens een plankje dus, met een lik appelstroop en vijgen compote. Op de vraag wat is de garnituur werd er gewezen op twee stukjes vijgenbrood die op het bord lagen ten grote van nog geen duim, Van ellende nog een brood plankje bij besteld, dat bestond uit 2 sneetjes brood door midden gesneden en 3 opgekloppte boter soorten, van knoflook/gerookt en wat die andere was Joost mag het weten. 7 Euro werd hier voor gerekend! Wij hebben het personeel er op aangesproken dat dit nooit de bedoeling kan zijn van wat als legale oplichting voelt. Wij komen zelf uit de horeca, dit is echt te zot voor woorden. Natuurlijk is het een zware periode geweest voor elk horeca bedrijf de afgelopen twee jaar maar je mag nooit op deze manier misbruik maken van je gasten. Met 3 drankjes waren wij 37 Euro kwijt, Zijn daarna maar naar de Lidl gelopen en hebben daar een heerlijke wijn en een doos bitterballen gescoord, want die bitterballen durfde wij al helemaal niet meer te bestellen voor 8 Euro bij de Orangeie, en zijn huiswaarts gegaan en en belsloten NOOIT meer bij de Orangerie iets te gaan nuttigen, Ze leren het gewon echt niet. De Volgende keer gaan wij met pick nick mandje lekker in het bos zitten genieten van een gekoeld wijntje en het lekkers dat uit onze eigen keuken komt! Vandaag voelt echt aan als bestolen worden door een ondernemer die het juist moet hebben van zijn gastten! Gasten waar hij/zij al twee jaar naar uit heeft gekeken en nu de tent uit jaagt. Dit kan iet door Corona of de hoge gas prijzen komen, de drankjes zijn het niet en de kazen konden ook niet veel schade aan de rekening van de ondernemer brengen. Ze leren het schijnbaar gewoon echt niet, jammer want het is zo’n mooie locatie!

4,1
  15. Peter de nijs

Eten en drinken is goed sfeer is goed en het personeel zeer vriendelijk.
    Moeder en zoon hebben het goed voor elkaar 👍👍👍

16. Geweldige plek om te lunchen en zeker ook te dineren! Prachtige omgeving met genoeg wandelmogelijkheden, een kijkje in de open keuken onderweg naar het tafeltje in de binnentuin. Al het eten is vers en met passie bereid. Personeel altijd vriendelijk en ontzettend behulpzaam, bediend met een glimlach!

17. Sfeer uitstekend, personeel top, eten kan m.i. beter. Tong te kort gebakken en vet, Vlees idem, gevraagd medium maar was veel te rood. Lust hem wel en vindt het dan weer truttig om hem weer terug te sturen want zit er iemand weer alleen te eten.

18. Friet was heel lekker, kan concurreren met de Belgische friet, en de stoof was te weinig, te weinig omdat hij zo lekker is dat je er van blijft eten! Ik durf te zeggen dat het met stip de nr 1 is in Hoogerheide.

19. Niet fijn als je aangeeft dat je hond meegaat en er niet in mag. Staat nergens vermeld.
    Echt onvriendelijk

20. Wij hebben gisteren gegeten, het eten was zalig, personeel leuk. Zeker een aanrader.

21. E.Reynaers

Afgelopen zondag een fietstocht gemaakt en onderweg gestopt voor koffie bij de Orangerie, we hadden niet gereserveerd maar de bediening loste het op en had toch plaats. Ook mijn fiets accu mocht opgeladen worden. Het mooie terras en het feit dat men ook salades had, deed ons besluiten om hier ook te lunchen. Vlotte en vriendelijke bediening en een zeer gevarieerde en verse Caesar Salade gaven de dag helemaal een gouden randje.
    Waar in andere restaurants de prijzen flink gestegen zijn "wegens Corona" betaal je hier zeker niet te veel: een prima prijs kwaliteit verhouding!

22. DSV

23. Jacqueline

24. Beste friet stoof van het dorp, bijna net zo goed als in België!

25. Super snelle levering en super goed gegeten, echt een aanrader.

26. Super lekker super snel super goedkoop.

27. Michel Rijsdijk

We werden goed ontvangen en netjes naar onze tafel gebracht.
    Vlotte bediening maar wel jong personeel.
    Het eten was perfect en de tijd tussen de gangen was prima.
    Kortom, we hebben heerlijk gegeten in een gezellige ambiance 👍🏻😀

28. Al meerdere keren dingen vergeten bij de bestelling. Daar wordt je niet vrolijk van.

3,7
  29. Met enige regelmaat stoppen hier om bij Boven te eten. Het eten is lekker, de sfeer maak je zelf maar het restaurant is ook sfeervol. Bediening is prima in orde dus wij komen hier hopelijk nog vaker.

30. Y.van klaveren

Op 27 september zijn wij met een grote groep wezen steengrillen op familyland, het was echt perfect, het eten, de bediening. Echt een aanrader.