Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hoog Soeren verdeeld zijn.

Heel gezellig gegeten!

2. Internationaal Hoog Soeren

Gezellige avond gehad, Met 5 personen gegeten met social Deal. Er wel tegenop gezien ivm slecht reviews, maar hadden al gekocht. Alles was heel goed. Nogmaals; Geweldig goed en lekker eten

Vandaag een kopje zelfgemaakte groentesoep gegeten.
    Groente was erg weinig en volledig platgekookt.
    Gahakballetjes zeer klein. De smaak was echter wel goed en lekker.
    Ik werd vandaag geholpen zoals bij de slager. Daar gaat het alleen om het product. Niks mis mee, dus. Maar bij zo'n eethuisje gaat het ook om een beleving.
    Vriendelijk helpen is wel gewenst.
    Maak er wat van mensen! SUCCES!

4. Internationaal Hoog Soeren

Ronald de Groot

5. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Hans Heijmans

Super slecht, wij waren met 5 personen op zondag 25 juni tafel 4, en bestelden 5 snitsels, en wat kregen wij, 5 cordonbleu , die stonden nog niet eens op de kaart, daarna kregen wij de snitsels, en die waren zo flinter dun dat wij het idee kregen dat de ham en de kaas er tussen uitgehaald was en opnieuw gepaneerd was, dit is zeker niet voor herhaling vatbaar, ik adviseer de eigenaar dan ook zich op het gedeelte van de pannenkoeken te richten, of in de leer te gaan bij een Duits snitsel restaurant, waar men voor €12 een heerlijke Snitsel kan bestellen ipv €20 die niet te vreten is, wij komen er in ieder geval nooit meer terug, wat een klote tent.

G. Slomp

Friet wat langer bakken... Verder mooie locatie in de Veluwse bossen.

Een heerlijke en goedverzorgde warme lunch genuttigd met een groep. Vriendelijke bediening en prettige sfeer.
    Wat ik helaas een heel belangrijk minpunt vind is dat er geen gehandicapten toilet is. Dat verwacht ik niet bij zo' n mooi restaurant. Dat maakt dat ik niet met een groep bij jullie kom eten. Aan een groep moet iedereen kunnen deelnemen is altijd mijn uitgangspunt. Hopelijk wordt dit spoedig anders.

8. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

B Jurriens

Ongeïnteresseerd personeel, ondanks telefonische reservering wisten ze nergens van, en zochten ook niet meteen naar een oplossing.
    Bediening was erg traag, iedere keer werden er maar 2 personen bediend, zodat de rest zat te wachten op hun eten. Je kon niet gezellig samen eten.
    Eten was behoorlijk zout.
    Wij gaan er niet meer naartoe.

9. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Paul

Al was het maar dat we beide een pannenkoek gegeten hebben maar we komen zeker terug.
    Ondanks de drukte een voortreffelijke service. Wij hebben hier gegeten op vrijdag 19 mei 2017

Een restaurant hotel waar je erg veel geduld moet hebben. Een typisch "zwaai restaurant" waar niemand aandacht voor de gasten schijnt te hebben. Een schamele vertoning omdat de eigenaren de inzet van personeel kennelijk als kostenpost ziet.
    Voorstel: maak er een Formule 1 hotel van... Kan je zonder personeel runnen. Wij komen hier nooit meer!!

balvers

heerlijk 3 gangenmenu voor een redelijke prijs. 2 lekkere amuses vooraf.

Eerst even lekker gewandeld en daarna heerlijk gegeten en genoten. Het blijft de moeite waard vanuit Zoetermeer. Tot de volgende keer.

Federico Silva

Wij hebben samen heerlijk gegeten en de sfeer was ontspannen en gezellig.

14. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Zeer goed gevulde pannenkoeken, snelle en nette service! Met amuse erbij!

15. Internationaal Hoog Soeren

We hebben in het restaurant gegeten met een social deal.
    Het eten was best lekker, mooie bordjes met mooie gerechtjes.
    Wel jammer dat de gerechtjes niet echt warm waren en de soep zelfs heel erg lauw, we hebben dit aangegeven bij de bediening, er waren meerdere klachten over.
    Het hoofdgerecht was die avond vis, dit kon tegen een ‘geringe’ bijbetaling worden vervangen door hertenboutfilet.
    De hertenboutfilet was lekker maar helaas ook weer niet echt warm en een karige porties zeker gezien de extra bijbetaling van 6.50 euro p.p
    Het dessert was een plaatje om te zien en erg lekker.
    De bediening in het restaurant is heel aardig maar qua eten hebben we daar veel betere avonden gehad.

16. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Angela Nieuwenhuizen

Heerlijk gegeten, super sfeer die er hangt. Ze geven je op een avond net wat meer aandacht dan een ander restaurant..!

Komen zeker terug.. (Schoon)Familie uit het Gooi overtuigd dat je hier heerlijk eet.

17. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

N.a.v. goede verhalen zelf maar eens gaan eten. Eerste keer en nooit weer. Toen we aankwamen moest onze tafel nog schoon gemaakt worden en vervolgens konden we 15 minuten wachten voordat er werd gevraagd of we wat wouden drinken.

Voorgerecht was er snel, pannenkoeken ook redelijk snel. Maar 1 daarvan was gewoon 1/4 deel van zwart! Personeel nog een keer gewenkt, werd gezien maar kwamen niet. Daarna geen personeel in het zaaltje te bekennen. Dus we besloten we het na die tijd maar aan te geven.. toen we het op hadden moesten we gewoon 25 minuten wachten voordat ze weer bij ons kwamen! Meisje deed niets met het commentaar van de aangebrande pannenkoek. Bij de kassa nogmaals aangegeven, moesten het eerder aangeven dan hadden we een nieuwe gekregen.. Nouja als het personeel niet reageert en weg is kun je daar weinig mee. Dat had ook ingehouden dat we apart hadden gegeten.

18. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Heel erg prettig. Eten uitstekend personeel zeer vriendelijk!

kootwijkerbroek

We hebben er altijd naar ons zin gehad, fietsend over radio Kootwijk, stoppen bij halte Assel en dan door naar Hoenderloo, dan Otterlo en dan zijn we bijna thuis, mooie rit.

Maar woensdag waren we er al iets voor tienen, we dachten bakje koffie... deur alles potdicht, toilet wel open, op de site staat 10:00 open, maar kwartier later nog niks te zien. Er kwamen nog meer mensen, helaas niks en niemand te zien. Nou toen gingen we het maar verderop nemen. jammer

Goederen wat gegeten. Sorry maar vroeg was het beter, nu niet. Ruim € 17 betaald voor een broodje hamburger, 1 broodje kroket, een broodje ham en 2 X drinken. Broodjes niet besmeerd ( zeker te duur ). Tafels waren vies en wij vroegen om een asbak. Kreeg volke vieze asbak. Sorry nooit meer.

21. Internationaal Hoog Soeren

De kalfsentrecot besteld, nadat we een kwartier hadden gewacht op de bediening... Er zaten geen aardappeltjes bij zoals op de menukaart stond maar patat, en de groente waren een paar stukkies courgette. 51 euro... makkelijk verdienen zo

22. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Vorige week met mij vrouw en zoon wezen eten. Ik had gereserveerd stond te wachten op personeel voor mijn tafel toen er andere mensen kwamen en die werden eerst geholpen en daarna nog een stel terwijl ze me hebben gezien. Toen maar naar ze toe gegaan om het te vragen waar we konden zitten. We kregen ons drinken en onze kaart en besteld en toe konden we ander half uur wachten op onze pannenkoeken. De tafels om ons een hadden later besteld en waren met meer maar kregen de pannenkoek veel eerder. Als ik hier wat van zei moest ik eigenlijk niet zeuren was normaal. In de 2 uur dat we er waren is er niet gevraagd of het smaakte is er niet gevraagd of we nog drinken wilden. Dit was voor ons eens maar nooit meer.

rrrobb

Na een mooie dag fietsen op de veluwe kwamen we gisteren uit in Hoog Soeren voor het diner. Op het eerste gezicht leek het alsof je in die plaats uit drie restaurants kon kiezen. Een bistro waar de prijzen voor ons iets te hoog lagen, een pannenkoekenhuis en hotel Hoog Soeren. We kozen dus voor deze laatste omdat de sfeer een aangename nostalgie uitstraalde en er een groot terras was met schaduw van de bomen.

Toen we aankwamen konden we nog goed kiezen uit een plaatsje. En dat was best lastig want één van ons wilde in de schaduw en de andere in de zon. En zo kozen we een tafeltje met uitzicht op het konijn. En dat bleek later geen slechte keus, want aan de andere kant van het terras stond een groot speeltoestel waar nogal wat geschreeuw van spelende kinderen vandaan kwam.

De bediening bestond uit drie jonge meisjes en op het eerste gezicht leek de organisatie niet helemaal vlekkeloos te verlopen. Dus misschien moesten we wel eens wat langer wachten, terwijl het op dat moment nog niet druk was. Maar het viel mee. Al snel hadden we ons eerste glaasje wijn, de menukaart, en niet lang daarna onze bestelling gedaan. Het meisje dat ons eten kwam brengen verontschuldigde zich al gelijk voor haar gestuntel. Ze was hier nieuw en ze was erg gestrest, het ging er allemaal erg hectisch aan toe. Daarna keek ze me serieus aan en zei: "Het is best zwaar werken in de horeca, maar ja ik heb er zelf voor gekozen." Wat een grappige opmerking voor een serveerster! En de afwasser was ook niet op komen dagen.

Mijn vriendin bestelde een nieuw glas wijn bij het eten en toen vroeg de serveerster of ze het lege glas gelijk mee mocht nemen. Het is jammer dat ze er niet bij zei dat dit dan scheelde in de afwas. Nu moesten we maar gissen naar de bedoeling van deze actie.

Als eten had mijn vriendin gekozen voor twee voorgerechten. Tomatensoep en een geitenkaassalade. En daar was ze erg tevreden over. Ik had de fish en chips. Ook die smaakte prima maar was wel erg basis. Het leek op kant en klaar gefrituurde visstukjes en ook geen bijzondere frites. Een bakje mayonaise en een bakje remouladesaus. Volgens mij ook kant en klaar. En dan nog een flinke bak sla. Ik ben niet zo'n groente eter maar in deze bak zaten wel heel veel verschillende soorten sla. Zodat ik eens op mijn gemak een smaaktest kon doen van de verschillende soorten sla die er zijn.

We waren al een eind gevorderd met het eten en toen was de wijn er nog steeds niet. Dus die hebben we bij een andere serveerster nog maar eens besteld, en toen even later kwam hij alsnog, al was het eten zo goed als op. Ondertussen liep het best grote terras al aardig vol en kreeg ik toch de indruk dat de wachttijden bij andere tafels aanzienlijk langer waren dan bij ons. Hadden we geluk of viel het bij de anderen toch ook wel mee. Ik heb in ieder geval geen ontevreden mensen opgemerkt. En het was natuurlijk ook goed vertoeven op zo'n mooie dag op een dergelijk mooi terras.

De meisjes van de bediening was in ieder geval niets te verwijten. Die deden erg hun best. Twee waren goed ingewerkt en daar was ook niets op aan te merken terwijl ze nummer drie tegelijk ook nog de kneepjes van het vak moesten uitleggen. Bovendien waren er op deze mooie dag waarschijnlijk aanzienlijk meer mensen dan ze van te voren hadden verwacht. In de keuken ging het er waarschijnlijk net zo hectisch aan toe.

We bestelden nog een kopje espresso en vroegen ook gelijk maar om de rekening, omdat we nog steeds het idee hadden dat alles langer zou kunnen gaan duren. Maar ook nu viel het weer mee. De wachttijd voor onze koffie was heel acceptabel. De rekening kregen we echter niet. Dus toen we klaar waren en nog even hadden gewacht zijn we zelf maar naar binnen gegaan om af te rekenen.

Binnen stond mijn favoriete serveerster achter de bar en ze vroeg of alles naar wens was geweest. Toen ik zei dat het allemaal best oké was zei ze heel verbaasd: "Oh super! ". Wat een talent! Als ze haar act, die nu nog geen act is, wat verder uitwerkt en nog wat meer uitbouwt, valt er nog een hoop te lachen met haar. Ik hou wel van deze licht absurde humor á la Fawlty Towers en Wim T. Schippers. Ze heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik dit restaurant niet snel zal vergeten.

24. Internationaal Hoog Soeren

lenny

Wij hadden een 5 gangen diner bij HoogHeid gereserveerd. We werden vriendelijk ontvangen. Eerst enkele amuses. Er werd ons verteld dat het diner veel uit vis bestond, of we misschien het hoofdgerecht vlees wilden hebben? Wat die dag entrecote was, dat leek ons wel goed. De 5 gangen werden mooi opgediend, erg weinig, wel goed van smaak maar niet verrassend.

Al bij al wel een leuke avond, alleen jammer dat er voor de
    entrecote 5 euro per persoon werd berekend, zonder dat het werd vermeld (zagen we later op het kaartje).

Alles prima maar dit vind ik op zijn zachtst gezegd niet
    netjes.

25. Internationaal Hoog Soeren

Deze keer hebben we hier met vrienden uit België genoten van een geweldig verrassingsmenu met vooraf een paar zeer smakelijke amuses. De gerechten zagen er prachtig uit een smaakten heerlijk. De bediening is vriendelijk en attent, de porties ruim voldoende. Wij hebben een fantastische avond gehad! Als ze weer in de buurt zijn zeker voor herhaling vatbaar, vonden de vrienden. Enige opmerking: wij zijn al heel vaak geweest (nog nooit teleurgesteld) maar als je voor alleen vlees kiest is het eerste voorgerecht bijna altijd hetzelfde, dus weinig verrassend. Daarin zou wel wat meer variatie mogen.

26. Internationaal Hoog Soeren

Via SocialDeal. Erg pretentieus allemaal en tamelijk flauwe bouillonnetjes, geen brood om de smaak te neutraliseren en wat te happen te hebben. Zeer benauwde porties. Personeel is aardig, maar slordig. Niet geïnspireerd. Steeds dezelfde verhaaltjes, geen persoonlijke inbreng, veel werk achter de bar, onafgeruimde tafels. Kortom, zelfs voor een gereduceerde prijs voor ons geen aanrader. Jammer, want de omgeving is top!

27. Internationaal Hoog Soeren

Via Charmingdeals een 'twee voor de prijs van 1' High Tea geboekt. We werden in de gezellige loungeruimte annex lunchruimte ontvangen met een glaasje prosecco en al snel kwam de vriendelijke serveerster met de thee. Als eerste gerechtje kregen we een overheerlijk glas tomatensoep, waarna een etagere met p.p. 4 verschillende smakelijke sandwiches kwam en een schaaltje met stukjes quiche en scone. Vervolgens kwam er een moderne variant van de etagere, met daarin tal van heerlijke zoetigheden. En als je dan denkt dat je alles gehad hebt, wordt er nog een mooi bordje met een bijzonder en erg lekker en mooi dessert geserveerd.
    Al met al een bijzonder smakelijke en overvloedige middag gehad. Ook de officiële prijs is deze High Tea meer dan waard!

Bijzondere plek, heerlijke sfeer en prima eten. Hier eten is genieten. Super bediening, de hond mocht mee en werd er verwend. Van hem een tien.

29. Internationaal Hoog Soeren

jaap de jong

5 januari in de brasserie koffie gedaan. De zaak was erg koud, dit gemeld aan bediening. In de avond in het restaurant gegeten, weer koud, was dus niets mee gedaan. Jammer. Meerdere gasten hadden klachten over de kou. Het eten was lekker maar door de kou was de sfeer weg, mensen gingen na het eten meteen weg. De slaapkamers zijn klein, hebben te lage bedden, stukke stopcontacten en stukke ikea kastjes. Al met al jammer, maar wij komen hier niet meer terug.

30. Pannenkoekenhuis Hoog Soeren

Peter de Roo en Geu Swama uit Leeuwarden

Afgelopen weekend (5 en 6 december) logeerden wij in een hotel in Hoog Soeren. 's Ochtends in restaurant Berg en Dal verrukkelijk koffie met gebak gehad en 's avonds 5 december gezellig en heerlijk gegeten. Wat een geweldige sfeer en een vriendelijke en vlotte bediening. Dit was niet de eerste keer dat wij hier aten en zeker niet de laatste. Komen graag vanuit Leeuwarden nog weer eens terug naar deze prachtige omgeving.