Op dit adres zit nu: Restaurant 15

Hoog Soeren in Hoog Soeren

Centraal in het dorp Hoog Soeren (4km ten westen van Apeldoorn). Ruime parkeergelegenheid.

De dichtsbijzijnde bushalte is op 2 km afstand. Ophalen/brengen na telefonisch overleg mogelijk. Bus 102 of 104 vanuit Apeldoorn richting Amersfoort of Harderwijk. Halte Echoput of Oranjeoord.

• Buffet: € 25,00
  • High tea: € 22,50

4. Betalen Diners Club American Express Master Card Visa pin

1365562018 85
1481954140 70
1499197418 55
1507819056 55

1. Een restaurant hotel waar je erg veel geduld moet hebben. Een typisch "zwaai restaurant" waar niemand aandacht voor de gasten schijnt te hebben. Een schamele vertoning omdat de eigenaren de inzet van personeel kennelijk als kostenpost ziet.
    Voorstel: maak er een Formule 1 hotel van... Kan je zonder personeel runnen. Wij komen hier nooit meer!!

2. rrrobb 2531 punten

Na een mooie dag fietsen op de veluwe kwamen we gisteren uit in Hoog Soeren voor het diner. Op het eerste gezicht leek het alsof je in die plaats uit drie restaurants kon kiezen. Een bistro waar de prijzen voor ons iets te hoog lagen, een pannenkoekenhuis en hotel Hoog Soeren. We kozen dus voor deze laatste omdat de sfeer een aangename nostalgie uitstraalde en er een groot terras was met schaduw van de bomen.

Toen we aankwamen konden we nog goed kiezen uit een plaatsje. En dat was best lastig want één van ons wilde in de schaduw en de andere in de zon. En zo kozen we een tafeltje met uitzicht op het konijn. En dat bleek later geen slechte keus, want aan de andere kant van het terras stond een groot speeltoestel waar nogal wat geschreeuw van spelende kinderen vandaan kwam.

De bediening bestond uit drie jonge meisjes en op het eerste gezicht leek de organisatie niet helemaal vlekkeloos te verlopen. Dus misschien moesten we wel eens wat langer wachten, terwijl het op dat moment nog niet druk was. Maar het viel mee. Al snel hadden we ons eerste glaasje wijn, de menukaart, en niet lang daarna onze bestelling gedaan. Het meisje dat ons eten kwam brengen verontschuldigde zich al gelijk voor haar gestuntel. Ze was hier nieuw en ze was erg gestrest, het ging er allemaal erg hectisch aan toe. Daarna keek ze me serieus aan en zei: "Het is best zwaar werken in de horeca, maar ja ik heb er zelf voor gekozen." Wat een grappige opmerking voor een serveerster! En de afwasser was ook niet op komen dagen.

Mijn vriendin bestelde een nieuw glas wijn bij het eten en toen vroeg de serveerster of ze het lege glas gelijk mee mocht nemen. Het is jammer dat ze er niet bij zei dat dit dan scheelde in de afwas. Nu moesten we maar gissen naar de bedoeling van deze actie.

Als eten had mijn vriendin gekozen voor twee voorgerechten. Tomatensoep en een geitenkaassalade. En daar was ze erg tevreden over. Ik had de fish en chips. Ook die smaakte prima maar was wel erg basis. Het leek op kant en klaar gefrituurde visstukjes en ook geen bijzondere frites. Een bakje mayonaise en een bakje remouladesaus. Volgens mij ook kant en klaar. En dan nog een flinke bak sla. Ik ben niet zo'n groente eter maar in deze bak zaten wel heel veel verschillende soorten sla. Zodat ik eens op mijn gemak een smaaktest kon doen van de verschillende soorten sla die er zijn.

We waren al een eind gevorderd met het eten en toen was de wijn er nog steeds niet. Dus die hebben we bij een andere serveerster nog maar eens besteld, en toen even later kwam hij alsnog, al was het eten zo goed als op. Ondertussen liep het best grote terras al aardig vol en kreeg ik toch de indruk dat de wachttijden bij andere tafels aanzienlijk langer waren dan bij ons. Hadden we geluk of viel het bij de anderen toch ook wel mee. Ik heb in ieder geval geen ontevreden mensen opgemerkt. En het was natuurlijk ook goed vertoeven op zo'n mooie dag op een dergelijk mooi terras.

De meisjes van de bediening was in ieder geval niets te verwijten. Die deden erg hun best. Twee waren goed ingewerkt en daar was ook niets op aan te merken terwijl ze nummer drie tegelijk ook nog de kneepjes van het vak moesten uitleggen. Bovendien waren er op deze mooie dag waarschijnlijk aanzienlijk meer mensen dan ze van te voren hadden verwacht. In de keuken ging het er waarschijnlijk net zo hectisch aan toe.

We bestelden nog een kopje espresso en vroegen ook gelijk maar om de rekening, omdat we nog steeds het idee hadden dat alles langer zou kunnen gaan duren. Maar ook nu viel het weer mee. De wachttijd voor onze koffie was heel acceptabel. De rekening kregen we echter niet. Dus toen we klaar waren en nog even hadden gewacht zijn we zelf maar naar binnen gegaan om af te rekenen.

Binnen stond mijn favoriete serveerster achter de bar en ze vroeg of alles naar wens was geweest. Toen ik zei dat het allemaal best oké was zei ze heel verbaasd: "Oh super! ". Wat een talent! Als ze haar act, die nu nog geen act is, wat verder uitwerkt en nog wat meer uitbouwt, valt er nog een hoop te lachen met haar. Ik hou wel van deze licht absurde humor á la Fawlty Towers en Wim T. Schippers. Ze heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik dit restaurant niet snel zal vergeten.

3. Stokbrood bij de carpaccio werd veel te laat geserveerd. Ossenhaas en Angus biefstuk waren heerlijk. De champignons bij het eerste gerecht waren helaas bijna verbrand, de sla bij het tweede gerecht was fantasieloos qua inhoud en opmaak. Conclusie: Hoe vriendelijk de bediening ook is, de prijzen staan niet verhouding tot het eten. Jammer.

4. Patrick en Lisette

Heerlijk gegeten. De chateaubriand stroganoff is heerlijk. En de service is top! Een aanrader!

5. Afgelopen donderdag geweest, was helemaal niet druk maar het eten beviel ons zeer goed, en vriendelijke bediening! Wij komen vast nog een keer.

6. Een vrij uitgebreide kaart met lekkere gerechten. We konden niet echt kiezen welke witte wijn we wilden nemen, zodat de ober ons hen alle 4 eerst liet proeven (het waren ook allemaal open wijnen die je per glas kon kiezen), een enorme geste die we nog niet veel hebben mogen ervaren, een dikke pluim!
    Spijtig genoeg was de keuken dicht om 21u en men had ons niet gezegd dat we na 21u geen dessert meer konden nemen...
    Bij mooi weer is er ook een zeer groot terras in een heel grote tuin.

7. Koos & sylvia

Niet voor herhaling vatbaar. Eten was niet slecht, maar het was heel chaotisch. Pas na een uur hadden we onze soep en de salade kwam nadat we ons vlees al op hadden.

9. Afgelopen weekend na een dagje Julianatoren wezen eten bij Hotel Hoog Soeren. Zonder te reserveren werden wij zeer vriendelijk ontvangen en konden wij gelijk plaats nemen. Een overheerlijk menu, moeilijk om te kiezen. We dachten het zal niet veel voorstellen, aangezien wij voor een plateservice kozen, maar het tegendeel was waar. Wij kozen voor de varkenshaassaté. Wat een onwijs lekker eten en dat voor die prijs was eigenlijk ongelooflijk.Het vlees was heerlijk en prachtig rose. De gastheer is zeer gepassioneerd met betrekking tot het eten en dat is erg leuk.
    Wij waren met een meisje van vier jaar en ook zij heeft haar buikje rond gegeten. Na het eten kregen wij de mogelijkheid een kinderijsje te bestellen voor haar. Bij het ijsje kreeg zij een puntzak snoep. Erg leuk bedacht.
    Ik woon helaas niet in de buurt, maar als ik in de buurt had gewoond denk ik dat ik er wekelijks was gaan eten.
    Onwijs leuke avond gehad.

10. Gisteren na de maandelijkse buurvrouwenborrel heerlijk blijven hangen en met een aantal besloten om te blijven eten; gewoon het dagmenu genomen en ons laten verrassen. Niks dan lof....het was superlekker eten en erg gezellig!! (en niet te vergeten ook nog erg voordelig) Dit gaan we vast vaker doen.

Een aanrader!

11. Wij hebben hier afgelopen zondag lekker koffie genuttigd met een goed stuk gebak. Mooi geworden en nog steeds een huiselijke sfeer.

12. Overheerlijk gegeten in het restaurant, We waren iets te vroeg maar dat was geen probleem. De service was heel aardig maar ook heel netjes. Het voelde heel huizelijk aan en de kat die er rond liep was leuk. Over het eten was ik zeer aangenaam verrast, om je vingers bij op te eten.

Ik kom er zeker nog een keer langs.

13. Hebben gereserveerd en wilden een chateaubriand bestellen. Werd ons afgeraden ivm bereidingstijd chateaubriand voor andere gasten dat zou wel 45 minuten duren. Na 45 min kwam ons voorgerecht en uiteindelijk hebben we een hoofdgerecht gegeten waar we niet voor kwamen en wat nog langer duurde als wat we wilden eten . Heel jammer dat een avondje uit eten zo afloopt. En als je normaal je beklag doet dan wordt er wat gemompeld en durfen ze je niet in de ogen aan te kijken. Komt heel onprofessioneel over. De kwaliteit van het eten was ok.

14. Gisteren hier gedineerd. Een geweldig mooie setting en een mooie kaart. Wij komen snel terug!

15. Martin 129 punten

Leuk gelegen en sfeervol restaurant! Wij komen er al jaren om te eten als we op de Veluwe zijn en dit is bijzonder geslaagd. De ober die er al jaren werkt heeft fantastische produktkennis en legt de kaart graag uit. Het eten is gewoon erg lekker, mijn vrouw en ik hebben er pas entrecote (lekker mals en sappig) en vers gerookte zalm op. Eersteklas!