di lunch 09:30 - 17:00 diner 17:00 - 20:00

Aan de voet van de Holterberg in het verlengde van het bekende Beukenlaantje vindt u Grand Café De Biester te Holten. Gelegen aan het Pieterpad en naast het station van Holten zijn wij al ruim 100 jaar een begrip in de omgeving. Tegenwoordig een gezellig Grand Café Restaurant met terras en karakterestieke veranda waar u zich kunt laten verrassen door onze eerlijke Nederlandse keuken.

Naast ons Grand Café, hebben we ook een sfeervolle zaal voor feesten en partijen evenals een ijsloket met softijs en italiaan schepijs. In onze slijterij kunt u daarnaast terecht voor wijnadvies op maat.

Tot slot nodigen we u graag uit om onder het genot van een kopje koffie met versgebakken ‘Möpke’ (koekje) de sfeer bij ons te komen proeven!

• Rookruimte

di lunch 09:30 - 17:00 diner 17:00 - 20:00

1252119447 81
1362197508 84
1373205314 83
1395220927 84

1. Tony hagels

Wat een geweldig restaurant, hele aardige bediening. Mijn moeder was ook mee in de rolstoel, er werd direct een mooie plek voor haar uitgezocht! Mijn moeder heeft genoten! Kwalitatief goed eten, prijs/kwaliteit goed en heerlijk zelfgemaakt ijs! Toen we weggingen haalde de ober zelfs de auto op, kortom toprestaurant!

2. Martin de Bie

Grote groep klanten (12 personen).
    Hebben 1,5 uur op ons voor gerecht + stokbrood moeten wachten. Waarvan een aantal gerechten veel te zout waren. Vervolgens ook weer erg lang op het hoofdgerecht moeten wachten waarvan de daghap op het bord (in combinatie met een voorgerecht de dubbele prijs had (vreemd). Slechte ervaring dus en wat ons betreft zeker geen aanrader!

3. Heerlijk gegeten. Prima kwaliteit en ruim voldoende. Zeker aan te raden! Vandaag 20 September 2015.

4. Slechte ervaring. Te harde muziek. Eten was slecht. Vlees redelijk, rest verschrikkelijk; doperwten/worteltjes uit de diepvries en niet gaar, gebakken aardappelen te vet, appelmoes uit een potje of blik, kortom het vele geld niet waard. De best wel vriendelijke ober kon dit alles helaas niet goedmaken. Komen hier dus nooit weer terug.

6. John lorist

Leuk authentiek spoorweg grandcafe. Lekkere eigen gebakken mopkens(koekjes). Eten was prima, gemoedelijke sfeer. Aanrader als je in de buurt bent.

7. margreet van aken

Geweldig lekker eten voor een lage prijs. Geweldige bediening! Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders zouden we veel vaker komen.

8. Met z'n vieren genoten van een heerlijke dag happen en trappen. De zon scheen de hele dag, wij begonnen met koffie en appeltaart en nog een zelfgemaakte koek en hadden als laatste ook weer het dessert bij grand café De Biester. Zeer aan te bevelen voor een gezellig dagje fietsen in een schitterende omgeving.

9. Prima restaurant met een uiterst vriendelijke bediening en heerlijk eten. Wij waren er op zondag; toen was het erg rustig. Dat deed echter niets af aan de service en het eten. Zeker aan te raden!

10. Al diverse malen lekker gegeten en gedronken, eenvoudige kaart met diverse gerechten. Het vlees was lekker rosé gebakken, de vis was ook erg lekker.

Voor onze dochter een lekker ijsje en voor ons koffie met een eigen gebakken Möpke van Jan.

Kortom een echt authentiek restaurant een gezellige sfeer en goede bediening.
    Een echte aanrader voor de ware genieter.

We komen zeker terug, Fam. Wessels

11. duursma

Eindelijk een restaurant waar gastvrijheid en ouderwets lekker eten centraal staan!

Bij toeval (tip van een oud klasgenoot) gegeten bij restaurant de Biester in Holten, een ongedwongen ambiance waar je de rust ervaart die past bij een dorp, vriendelijke bediening die tijd heeft voor een praatje en een grap. Schat dat het half vol zat en slechts twee obers, toch kwam alles binnen 20 min. Eindelijk personeel wat verstand had van het eten en een goed glas wijn (kan me verschrikkelijk ergeren aan de hedendaagse koppies in de bediening), nadien een heerlijk softijsje gehad.

De moeite waard van het stukkie om!

12. Leo 1659 punten

Bediening niet erg attent, staat buiten te praten terwijl binnen klanten zitten te wachten om een bestelling door te geven of af te rekenen. Dagschotel spare ribs: droge frieten en weinig smaak aan de spare ribs. Voor 12,50 mag je misschien ook niet teveel verwachten, maar 't was niet geweldig. De karbonade met gebakken aardappels was beter, dat wel. Mooi historisch pand, dat heeft wel wat.

13. Na een wandeling hier heerlijk gegeten. Lekkere verse groentes bij het eten en een heerlijke creme brulee toe!(dame blanche op verzoek laten maken was geen probleem). Vriendelijke bediening. Zeker aanrader!!

14. H.van de Keuken

De ervaring van ouderwets gastheerschap tref je in dit restaurant. Een persoonlijke benadering zoals het hoort te zijn. Het eten dat hier wordt geserveerd is van een goede kwaliteit. De prijs kwaliteit verhouding is prima. Je zou hier alleen al terug komen voor de "mopkes", zelf gebakken, die je bij de koffie krijgt. Al met al is " de Biester" een goed adres om te komen.

15. Lekker genoten van menu hooiwagen gemaakt met dag verse producten wat van prima kwaliteit was goede bereiding. Compliment voor de bediening en de kok, er was van tevoren gezegd dat het enige tijd kostte om het eten op tafel te krijgen, maar dat viel erg mee. Wij komen zeker nog een keer terug. Extra service was een schaaltje aardbeien als verrassing voor mij, dit werd niet gerekend.

16. Marja-Jan

We gingen voor dag menu. Prima gegeten voor 12.50 euro
    We hadden alleen wat sla gemist.
    Gezellige service

17. C.A.Reiken

Hebben zondag j.l. een 65e verjaardag van oude buren bij jullie gevierd.
    Het bijgaande buffet was zeer goed en in principe simpel, maar door de
    goede verzorging van de Biester perfect.

18. Eten prima, bediening door een jong personeelslid uitstekend! Alleen heb ik me dood geergerd aan een ander personeelslid ( met vlek rondom oog) die alleen maar quasi interessante verhalen vertelde aan twee mannelijke bezoekers en bij hen aan een tafeltje een sigaret rookte. Jonge collega vroeg meerdere keren om assistentie, maar daar reageerde hij alleen maar op met :wat is er dan? En hielp soms mondjesmaat waarna hij weer op het terras ging zitten roken. Erg oncollegiaal!!

19. Kees Jumelet

Lang wachten op eten, verkeerde bestelling gebracht schnitzel niet goed doorbakken en geen smaak, personeel niet echt vriendelijk

20. Goede prijs kwaliteit verhouding. Dagmenu voor 12 euro of iets meer. Compleet en goed van smaak. Vers en groente niet doorgekookt. Weinig gerechten op de kaart, maakt de keuze makkelijker. Beter als heel veel gerechten op de kaart. Goede bediening. Ober is aardig en vrolijk. Binnen leuk ingericht en voor in de winter een open haard. De toiletten zijn schoon, beetje gedateerd ingericht, bruin en jaren 60. In het restaurant is de bar. Op het moment dat wij er aten zat niemand aan de bar. Prima, kan mij voorstellen dat in de winter de lokale gasten aan de bar hangen en doordrinken, dit kan storend voor in het restaurant zijn. Aandacht hiervoor, wellicht bar afscheiden van het restaurant gedeelte waardoor het intiemer en knusser wordt.

21. Ook dit jaar weer op vakantie in Holten en omdat het heerlijke
    eten van vorig jaar niet vergeten was, zijn we met zijn vieren weer bij De Biester gaan eten.
    We hebben weer overheerlijk gegeten.
    Bij ons drankje werd warm en knapperig stokbrood met
    sausjes geserveerd, wat we ons meteen goed lieten smaken.
    De hoofdgerechten ,zowel vlees als vis, en de verse groenten met gebakken aardappeltjes en patat waren perfect bereid.
    We wilden eigenlijk nog een ijscoupe bestellen,
    maar daar hadden we al te veel voor gegeten, dus dat ging niet door.
    De bediening was vlot en gezellig.
    We komen deze vakantie zeker nog een keer terug.

22. Christiaan & Roos

Heerlijke zondagmiddag op het terras gelunched. De vers gebakken möpkes bij de koffie zijn lekker. Lunch is lekker vers en de bediening is erg vriendelijk, snel en professioneel. Aanrader voor als je je stevige trek aan de rand van de holterberg lekker wilt beantwoorden.

23. Het eten zag er sierlijk uit 't was ook nog lekker. En als het lekker weer is is het fijn om op het terras te zitten met een mopje of met een ijsje. De bediening is goed ze bereiden het eten snel.

24. Mayke Scholten

Na een hele dag wandelen kwamen we bij De Biester aan, waar de open haard al voor ons was aan gedaan. We hebben koffie/thee gedronken met een heerlijk möpke erbij. Er was een schaal met 11 koeken, terwijl we met 10 personen waren! Ze waren zo lekker, dat iedereen die laatste koek wel wilde hebben. Toen kregen we nog een schaal, zodat er voor iedereen nog een möpke was. Met 7 personen bleven we nog eten, maar eigenlijk hadden we onze buiken al zo vol zitten, dat er voor enkelen een speciale maaltijdsalade werd gemaakt, omdat ze geen hele maaltijd meer op konden. Dat is nog eens service!
    Zelf heb ik wel een maaltijd genomen, die heerlijk en goed verzorgd was.

25. Verrassend, bij de koffie kregen we een overheerlijke vers gebakken koek.
    Het eten was geweldig goed en wilden iets kleins eten en dat stond niet op de kaart. Maar in overleg kregen we onze heerlijke maaltijd salade. Bedankt.
    De bediening was heel erg vriendelijk en gezellig.
    Dus met al het was een topper.

26. Vanavond hier met een groepje mensen gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Bij de koffie werden heerlijke koeken geserveerd, de zgn. "mupkes". Op verzoek van enige smulpapen werd er vervolgens nog een royale schaal met mupkes gebracht. Voor een aantal mensen werd een zeer smakelijke maaltijdsalade geserveerd die niet op de kaart stond ( i.v.m. het eten van teveel mupkes was het hoofdgerecht teveel van het goede.) Vooral de goede service, flexibiliteit en smakelijke gerechten vielen op.

27. A.DUURSMA

28. Op zich overheerlijk gegeten hier, echt heel goed, en erg vriendelijke bediening ook, maar omdat we de enige eetgasten waren was het nogal ongezellig in het restaurant. Kwam bij dat er aan de stamtafel wat 'locals' zaten die eigenlijk al te veel alcohol binnen hadden gekregen en dus nogal luidruchtig waren. Bediening bleef deze lui alcohol verstrekken.

29. Gezellig restaurant. Lekker eten. Aan te bevelen!

30. Thea Onrust

Vanavond heerlijk gedineerd met 4 personen.
    Wij kozen afzonderlijk van elkaar als hoofdgerecht
    vlees of vis.
    Hierbij werden 2 soorten verse groenten en rabarber geserveerd, alsmede gebakken aardappeltjes en frites.
    Wij hebben gesmuld van de uitstekend bereide gerechten.
    De ijscoupe met verse vruchtjes en echte slagroom
    was een smaakvolle afsluiting.

31. Teun Rijsdijk

Teun

Beperkte kaart maar zeer goede service. Mijn vrouw wilde een maaltijdsalade, die niet op de kaart staat, maar dat was geen probleem, de kok maakte een heerlijke salade voor haar. Veel verse groenten bij het vleesgerecht.
    Ter afsluiting koffie met een heerlijke zelfgebakken koek "mupke'.
    Aanbevolen.

32. Het lekkerste koekje bij de koffie! Een biester mopke. Leukste terras van Holten met goede bitterballen, vlakbij het station en aan het Pieterpad. Een authentiek eetcafe met vriendelijke bediening. Een aanrader!

33. Eenvoudig restaurant.

De kaart is simpel.

Zes verschillende hoofdgerechten waarvan drie met vis.

Degelijke maaltijd met een stevig stuk vlees eenvoudig maar goed gekruid.

2 soorten verse groente en een salade.

2 soorten aardappelen vers gebakken aardappelen en frites.

Het duurde enige tijd voordat de maaltijd bereid was, maar dit was het wachten waard.

Let op!

De keuken sluit al om 20.00 uur.

Wij kwamen om 19.58 uur binnen en konden nog bestellen.

Een ander koppel dat achter ons liep en eerst buiten keken konden geen maaltijd meer bestellen (het was toen 20.02 uur).

Wie om 20.02 uur binnenkomt is echt te laat (Sorry de keuken is gesloten om 8 uur).

34. Vandaag bij toeval hier op het terras plaats genomen voor een lunch.

Na een tijdje wachten, ben ik maar naar binnen gegaan om te vragen of wij iets konden bestellen. Voor de zekerheid ook de menu kaart maar mee genomen. Drinken werd snel gebracht, het duurde wel even voor de lunch werd opgenomen en het duurde nog langer voor we de lunch geserveerd kregen, en we hadden best zin in eten. Ook hadden we om een telefoonboek uit de omgeving gevraagd, maar er kwam ook geen telefoonboek. Uiteindelijk na de maaltijd maar meteen naar binnen om af te rekenen, we hadden al te lang gezeten.
    Nogmaals gevraagd naar het telefoonboek, dit bleek niet aanwezig te zijn. Was best netjes geweest als we dat aan tafel al hadden gehoord. De lunch was goed maar heel eenvoudig.

35. Wij hebben ons laten verrassen door de kok. We kregen een 6- gangen diner. Bediening was goed en eten zeer lekker.

36. ED 757 punten

Lekker ongecompliceerd eten. Bij vol terras duurt alles erg lang.