The Sunset in Hollum

1430092055 70
1495199029 72
1519614145 60

1. Hetty vsn Barneveld

Na een strandwandeling wilden wij lunchen. Bar slecht, moesten betalen met munten dit weekend. Kosten 2,75 per stukindien je munten overhield kon je deze inwisselen voor 2,50 per stuk.
    Prijzen hoog, etrn ziet er niet uit!
    Gauw weer verder gewandeld!

2. Een prachtige locatie met uitzicht op zee en haartjes. Mooie loungesets en vlotte bediening. Eten is goed maar veel te duur. Ijsblokjes werden met de hand in glazen gedaan...

3. Een prachtige strandtent. Door het mooie weer zaten wij op het strand met onze voetjes in het zand en een bijna privé ober. Kortom top! Heerlijke drankjes in gekoelde emmer (mits je een Bucket besteld van bijv. Corona) Door het mooie weer was het best druk waardoor de bestellingen af een toe wat door elkaar liepen. Voor een 2e keer terug gegaan. Zegt wellicht genoeg... genieten!

4. Lunch. Vieze banken, nepenthousiast personeel, redelijke tosti's, duur, geen prijs van koffie vermeld op kaart (alleen prijs op kaart van 'grote koffie', die ober mij ook probeerde aan te smeren), redelijke snert, duur. Tot 3x toe verkeerde bestelling bij afrekenen. Inspiratieloze tent met opgeklopt nephip personeel. Eens, maar niet weer. Jammer.

5. We komen hier al een aantal jaren voor een drankje bij de ondergaande zon.
    Top locatie! Lounche stoelen op het strand, geweldig. We waren hier op 23 september met ondergaande zon en werden hier goed bediend. Ik vind de muziek geweldig, lekker chill, past goed bij de sfeer. Mijn tip, lekker eten in een goed restaurant en lekker chillen bij "The sunset" met ondergaande zon.

6. Afgelopen jaar zijn wij na ruim een half uur wachten op de bediening weer vertrokken. Er was destijds een voltallig (stilstaand) team bedienden die ogenschijnlijk geen overzicht had. Nieuw jaar nieuwe kansen. De proef op de som.

Wederom plaats genomen in het midden van het terras omstreeks 17:00. Mooi plekje maar nog niet schoongemaakt, glazen en hapjesschalen werden na 10 minuten deels opgeruimd. 10 minuten later werd onze bestelling opgenomen door een vriendelijke bediende. Menig bediende liep rond (ons) en langs ons tussen een voor 50% gevuld terras. Meerdere lege tafels werden opgeruimd maar op de onze bleef een vieze stinkende schaal staan met vieze servetten en vlekken. Onze tafel was niet de enige. Na de bezorging van de dranken moest ik vragen of ze onze tafel wat schoon kon maken. Ze zou weer weg gaan. Alleen de schaal ging mee. Geen doekje over de tafels, nergens overigens. Ook de kassa had vele vlekken en leek een bron van talloze bacteriën. Hoe moeilijk is het om een doekje over deze zaken heen te halen?

Onze bitterballen en visplankje kwamen netjes op tijd en waren bovendien van goede smaak. Hierbij moet ik vermelden dat het uitzicht op deze locatie prachtig is en dit jaar gelukkig de muziek aangepast is op een iets mildere variant (house naar hitchart) inclusief het eerder luide volume. Met een beetje doorkijken zaten wij er prima; de vieze tafel negeren en naar het uitzicht kijken.

Het smaakte naar meer. Toen ik mijn metgezel vroeg waar de prijzen op de kaart staan vermeld wees deze mij op de cijfers achter de dranken en etenswaren. Wellicht dat ze het euro € teken bewust weg hebben gelaten om mensen niet af te schrikken. Absoluut schrikbarend! 10 bitterballen voor 9 . Erdinger 0.5l 7. Negen en zeveneven wat?! Jawel Euros!
    Maar prima, we zijn op vakantie en zoals zovelen besluiten wij dat het onze pret niet mag drukken. We hebben er immers ook een flink eind (8km) voor gefiets om er te komen, en dan nog terug. Zo zullen meer denken, no shit.
    Onze poging om nachos en wat drinken te bestellen strandde echter na 10 minuten wachten en pogingen tot contact. Dan is de overweging snel gemaakt naar elders te gaan.

Samenvattend lijkt de Sunset te pretenderen een hoogstaande hippe beachclub te (willen) zijn welke bovengemiddelde hoge Prijzen hanteerd, zelfs voor (horeca) begrippen op dit eiland. Ameland kreeg in 2016 de titel van duurste strand van Nederland. Daaraan zal deze zaak zeker aan bijgedragen hebben. De zaak lijkt zich te richten op hippe jonge en vooral rijke mensen en vluchtig eenmalig bezoekers die na aankomst bereid zijn flink de portemonnee trekken. Op Ameland zijn voldoende goede alternatieven aan het strand.

Pluspunten:
    + Lekkere bitterballen
    + Uitzicht

Minpunten:
    - Extreem hoge prijzen
    - Standaard eten - matige prijs/kwaliteitverhouding
    - Zeer vies onhygiënisch meubilair
    - Vele onopgeruimde tafelz
    - Trage onoplettende ongeinterreseerde bediening

7. Afgelopen weekend lekker op terras gezeten bij beachclub the Sunset. Op aanraden van onze gastvrije bediende hebben we een lekkere cocktail en bittergarnituur gehad. De bediening en de sfeer die hier heerst maakt dat we erg hebben genoten. En wat is het toch een prachtige locatie.
    Team en onze bediende bedankt!

8. Zaten op het buitenterras, muziek stond veel te hard. Op ons verzoek om het iets zachter te zetten, kon niet worden ingegaan. Als reden werd opgegeven dat er geen volumeknop op zat en ze wel een beachclub waren dus dat hoorde erbij. Vreemde opvatting. Koffie was erg lekker maar ook prijzig. Daarnaast geen invalidentoilet aangetroffen. Conclusie, er zullen nog wel verbeteringen moeten worden doorgevoerd. Maar wie weet zien we die bij het volgend bezoek als die er komt.

9. Ik en me maatje hadden een kaartje gekregen bij een cafeetje in Nes voor een gratis visplankje. Dus wij besloten om er eens lekker te gaan eten. Nou dat liep eventjes anders. Het min. Visplankje smaakte erg lekker, dus dat beloofde wat goeds. 1 soep vooraf waar totaal geen smaak aan zat voor me maatje. Een cote de boeuf besteld voor 2 pers. a 44 euro medium /rare. Met spinazi, brood en luie wijven patat wat allemaal nog appart moest worden afgerekend. Het bestek hebben we nieuwe voor gevraagd want het was niet te foen om ze goed schoon te krijgen. De steak kwam met de spinazi en het brood. Spinazi was te doen en brood was erg lekker. Steak was zwaar doorbakken, helaas erg taai en totaal geen smaak aan. We hebben er peper en zout gevraagd maar dat deed niet echt veel aan de taaie schoenzool. Me drinken was weggehaald terwijl me glas nog half vol zat. Toen we de steak half op hadden vroeger we waar de patat was, die waren ze vergeten te maken en ging dat nu snel doen. Toen we klaar waren met eten kwamen ze de sjuu pas brengen ik had nog maar 1 klein stukje steak over.. prijs erg duur voor de smaak en kwaliteit erg jammer want de sfeer was erg goed. We hebben net geen 80 euro afegekend voor 3 drankjes een steak en 4 bij gerechten. En we zaten niet eens vol, dus we hebben nog besloten om een halve pizza in de stad nes te gaan eten voor 9 euro en die was wel erg lekker. 1 keer nooit meer hiero dat was me wel duidelijk.

10. Vorige week donderdag wezen eten, was gezellig druk, enthousiaste ontvangst door gastvrouw ( vrouw van eigenaar ? ). Ondanks dat we niet hadden gereserveerd werd er toch een plekje vrijgemaakt voor ons. Eten zag er goed uit en smaakte lekker, meer dan voldoende gehad. Alleen frites kwam net iets te laat, het hoofdmenu was al grotendeels op. Enthousiasme van bedienend personeel en kwaliteit maakt dit ruimschoots goed. Door gebruik van accessoires was het wel iets aan de prijzige kant, 166 euro voor drie volwassenen en 1 kind

11. Martin & Gina

Ons traditionele bezoek aan de Sunset was weer prima. Lekker bokbiertje genuttigd en prima bediening door Susanne, die, bijna in haar eentje, de hele zaak prima onder controle had. Een vakvrouw pur sang!!

12. Tijdens vakantie Ameland heerlijk gegeten en geborreld! Mooie zaak, goede kwaliteit en perfecte bediening door Susanne Helsdingen! Pracht locatie. We komen zeker weer als we het eiland weer aandoen.

13. Marja Vos

Deze zomer heerlijk bij jullie genoten van allerlei lekkere hapjes en drankjes. Wat een gezellige sfeer... Wij werden op onze wenken bediend door Susanne, wat een top gastvrouw!!

14. Hallo,
    Wij gaan geregeld naar het schitterende eiland en bezoeken dan ook graag jullie locatie! Erg gezellig en altijd goed te eten. Heerlijk genieten in jullie loungesets en geholpen worden door leuk personeel. Zo werden wij onlangs geholpen door Mariejanne een leuke spontane en vriendelijke meid! Was erg gezellig en komen zeker weer terug!

15. Christianne Wessels

Erg gezellig een hapje en een drankje gedaan met een stel vriendinnen. Genoten van het uitzicht en de mooie locatie. Goede bediening/service door de goedlachse Marie-Janne. Ik kom zeker nog eens langs!

16. 30 november hier heerlijke erwtensoep gegeten samen met mijn vrouw. Wat je ook niet mag missen is het bockbier van steenbrugge en de schitterende zonsondergang. Wij komen graag een keer in de zomer terug.

17. Evert van Duren

3 dagen, eind van de middag een borrel gedronken en 2 keer bitterballen. Genoten van prachtige zonsondergang in sunset beachclub. Prima bediening, tijd voor ons en erg persoonlijk. Je voelt je er thuis. Ook na 17.00 uur tijd genoeg om je borrel op te drinken. Voelde je niet weg gekeken.
    Marie-Janne en collega's compliment.

18. R. Langevoort

Na een half uur wachten, de bediening zelf maar geroepen. Het was erg druk en het personeel had volgens mij niet meer het overzicht. Voor twee personen warme chocolademelk met slagroom en de lunchtip besteld. Helaas misten wij de kroketten. De bediening erbij gehaald en dat werd alsnog gebracht. Het stoofvlees was koud. Al met al niet lekker. Gauw afgerekend en gegaan, we hadden ook zo weg kunnen gaan, want de bediening let toch niet op, Geen aanrader.

19. Familie Smit

Vanmorgen chocolademelk gedronken met een super lekker Amelander taartje. Geholpen door oa Marie-Janne. De bediening was vlot en heel vriendelijk.

20. Deze recensie schrijf ik vanaf het terras van de Sunset waar we nu al ruim een half uur zitten.

In dit half uur hebben we oogcontact met meerdere obers gehad, helaas niet de kans gekregen om iets te bestellen.

Het terras zit vol maar de bediening staat gezellig binnen met elkaar te kletsen.

Er is totaal geen overzicht, de te luide house muziek past totaal niet bij de doelgroep van deze tent.

Het eten kan ik helaas niet beoordelen aangezien niemand ons geholpen heeft.

Zonde van de prachtige locatie, het is de baas blijkbaar niet gelukt competente medewerkers te vinden.

Tijd om uit te loggen van de Sunset WiFi en ergens anders te gaan eten, ik kom hier nooit weer......

21. Service was super van Helene, vrolijke dame en vlotte bediening

22. Zondagmiddag geluncht bij de Sunset, het was er vanwege het prachtige weer erg druk, de bediening was vriendelijk ondanks de hitte waar ze in moesten werken. Het broodje tonijnsalade was heerlijk. Een leuke strandtent waar je gezellig enkele uurtjes kunt bivakkeren. Zeker een aanrader voor als je eens op Ameland komt.

23. Na meerdere slechte ervaringen met Sunset, toch maar eens een recensie ingevuld. Uitzicht en locatie zijn perfect, maar daar is het ook wel mee gezegd. Personeel is te lui om - ondanks een aantal keren belofte 'we komen zo' - bestelling op het terras op te nemen. Na een half uur wachten naar Hollum gelopen en lekker elders koffie gedronken.

24. Rondom gaskachels en op heerlijk zittende banken met mooie kussens hebben wij in het zonnetje genoten van prima spijzen en dranken en een goede bediening tegen betaalbare prijzen.

25. Sunset schrijft Service met een hoofdletter.

Na een mooie fietstocht hier gestopt voor een warm drankje. Door een ongelukje kreeg onze dochter een beker warme chocomel over zich heen. Het personeel stond meteen klaar om te helpen. Kleren werden gewassen, onze dame kon zich even opfrissen in de keuken en kreeg een warm vest en een fijne deken tot haar kleren schoon waren. Een traktatie en een cadeautje voor de troost. Ronduit formidabele hulp. Chapeau.

Wij verbleven in hotel Van Heeckeren dat van dezelfde eigenaar is. Ook dat is een schoolvoorbeeld van gastvrijheid, kwaliteit en klantvriendelijkheid.

26. Tolle Location aus der man mehr machen koennte wenn man wollte.

23.08.15 und 24.08.15 da gewesen. Am 23 ten. sehr gut besucht, lange Service zeiten, sehr guten gintonic. Mare getrunken fuer 13 Euros war genau 2 cl Gin.

Am 24 ten keinen Catch of the Day. Ok das passiert, was anderes bestellt, dies geht nicht das geht nur nach Karte etc.

Ein mal Salat bestellt ein mal Grillplatte. Ein Teil des Fleisches roh, Teller hin und her getragen das Fleisch fertig gebraten, geschmacklich gings so. Der Salat sandig und trocken.

Ausser dem denkt man man Sitzt im Kuhstall, ziemlich viele Fliegen die schon auf dem Bestek rumgelaufen sind. Hatten dann keine Lust mehr, Rechnung kommen lassen, Salat trotzdem berechnet mit der Begruendung wir machen ja einen neuen. Alles wirkte total Lustlos.

Als Mitarbeiter des Hotel & Gaststättenverbandes sage ich einmal und nie wieder.

Erol

(Vertaling door Eet.nu)

Geweldige locatie, waar meer van te maken zou zijn als men het zou willen.

23 en 24 augustus zijn we er geweest. Op de 23e waren er veel bezoekers, de service verliep langzaam. Zeer goede Gin Tonic. Mare Gin gedronken voor 13 euro, was precies 2 cl. Gin.

Op de 24e geen Catch of the day. Oké, dat kan gebeuren. Ik bestelde wat anders, dat kon niet, kon alleen vanaf de kaart enzovoort.

Een salade besteld, en een grill gerecht. Een deel van het vlees was rauw. Het gerecht werd naar de keuken gebracht en gebakken kwam het weer terug. Dat ging smakelijk... De salade was zanderig en droog.

Je zou bijna denken dat je in een stal zit, er zaten heel veel vliegen die onder andere over het bestek liepen. We hadden er geen zin meer in, dus de rekening laten komen. De salade stond toch op de rekening met als reden dat ze een nieuwe zouden maken. Het verliep allemaal erg onprettig.

Als medewerker van Hotel & Gaststättenverbandes (Vergelijkbaar met Koninklijke Horeca Nederland, een horeca brancheorganisatie) zeg ik: "Eens, en nooit weer".

27. F van Dongen

Veel beter dan de andere strandtenten. Leuke sfeer, goed eten en relaxte banken met kussens. Ook de enige horeca aangelegenheid op Ameland waar je niet al te lang hoeft te wachten. Aanrader!

28. Fam. Ubels

Vandaag gegeten. Zou waanzinnig kunnen zijn. Locatie een 10, jazekers. Sfeer ook een 10. Menukaart, zekers een 9.

Maar dan de realiteit: de organisatie van het personeel is zeer slecht! Anderhalf uur wachten op het hoofdgerecht, wat ze geheel vergeten waren. Hoofdgerecht was rauwig, witte wijn lauw. Men heeft geen idee wat men doet. Fout op fout. Alles tracht men goed op te lossen en de bedrijfsleider verdient op dat gebied een pluim, maar wat resteert is een gevoel van een pittige rekening met een onaangenaam "net niet" gevoel. Het kan veel beter, maar je dient je bedienend personeel, maar ook het personeel in de keuken wel juist te leiden.

In potentie een 10, in de praktijk nu een 6-je. Gaan we nog eens? Ja, maar uit voorzorg eerst maar voor een drankje, want sfeer en locatie zijn zoals ik aangaf top 😀

29. Wilden hier eten maar niet gedaan, wat een bende.

30. Mosselen gegeten bij de Sunset. Wat een feest! De zon ging onder, de bediening was top, het eten was heerlijk. Dichter bij de hemel kom je niet.

31. vincentsch

Zon, fijne muziek, goede en vriendelijke service (denkt mee, denkt in mogelijkheden), lekker eten zoals we gewend zijn van Sunset. Nog steeds een aanrader!

32. Wat een koude kille chagrijnige bediening ! Als je op deze plek zit maakt het blijkbaar niet meer uit, de toerist komt toch wel. Totale desinteresse en bevroren biefstuk. Echt heel slecht, ondanks de gezellige foto's die hier getoond worden .

33. Na een dagje strand wandelen even lekker bakje doen bij Sunset... degene die ons hielp was wel heel informeel, bijna tot het botte aan, de andere meneer was daarintegen dan wel weer heel vriendelijk. We bestelden koffie met slagroomsoezen, met warme chocosaus, lekker! Koffie was heerlijk, soezen minder. De slagroom was erg dun en de warme saus was koud. Prijs/kwaliteit is goed.

34. Voor het eerst sinds enkele jaren weer eens bij de Sunset gegeten. Hadden gereserveerd maar dat bleek overbodig omdat vanwege het slechte weer er bijna niemand was. Ook om die reden hebben we de zon niet zien ondergaan. Toch hebben we er prettig gezeten en vooral heerlijk gegeten. De bediening was prima, uiteraard was er nu tijd voor een praatje, maar vooral vlot. Het diner was voortreffelijk, zowel voor- als hoofdgerecht was niets op aan te merken. Carpaccio en garnalen cocktail vooraf en Fishermans platter en Grill Platter als hoofdgerecht met uitgebreid garnituur. Alles prima in orde. Kortom The Sunset is echt een aanrader al is het alleen al om na een strandwandeling lekker op het terras te gaan zitten om iets te drinken. Ooit hebben we eens een iets minder goede ervaring gehad, maar waar gewerkt wordt gaat wel eens iets mis. Dat is nu helemaal goed gemaakt en wij komen zeker hier terug, of op het terras of om te lunchen/dineren.

35. anja 15 punten

We komen al jaren bij The Sunset en dat is niet voor niets. Wat een heerlijke locatie om bij te tanken. Afgelopen paasweekend hebben we gebakken kabeljauw besteld die erg lekker was. Daarna nog een crème brûlée als desert. Daarnaast nog een lekkere witte huiswijn gedronken. Al met al weer erg lekker gegeten. Wij ervaren Sunset iedere keer weer als lekker eten en drinken met zeer vriendelijke bediening. Je kunt hier het hele jaar terecht, 's winters lekker bij de open haard en zomers heerlijk lounchen op het terras. En wat een uitzicht, om echt even weg te dromen. Wij vinden het een echte aanrader

36. Vorig jaar hier al eens gegeten en dat viel zwaar tegen. Niet alleen mijn vlees was zeer droog maar ook dat van mijn tafelgenoten. Het duurde erg lang en dat viel tegen omdat we met 2 kleine kinderen waren die ongeduldig begonnen te raken. Terwijl het op dit vroege tijdstip nog niet druk was. Verder is het natuurlijk een mooie lokatie en voor een strandtent is het een prachtige inrichting. Nu wezen lunchen. Eten was niet slecht maar ik had een stukje kunstof pijp tussen mijn club sandwich. Kan op zich gebeuren maar toen ik het bord meenam om af te rekenen en dit de manager liet zien liep hij hiermee naar de keuken en kwam zonder iets te zeggen terug en begon af te rekenen. Toen ik er maar weer over begon bood hij toch zijn excuus aan. Zei dat hij de kok zou vragen wat het geweest kon zijn maar is hier niet meer op terug gekomen. Totaal geen aandacht voor een klant. Prijs ligt ook zeer hoog voor wat je krijgt. Personeel die bediend is trouwens wel erg vriendelijk.

37. Inderdaad de zonsondergang is geweldig, service ook prima, er werken wel jonge mensen maar ze zijn aardig behulpzaam en hebben ook wel enige kennis volgens mij. Het eten was ook goed alleen een erg groot hoofdgerecht.
    Al met al een prima zaak met een hele mooie zonsondergang

38. mirrimuis

Vandaag (22-3-2012) heerlijk op het sfeervolle terras met fijne loungebanken in de zon gezeten bij the Sunset. Het is er niet heel goedkoop, maar wij vonden het zeker de prijs waard en in sommige gevallen zelfs goedkoop ( een enorm bord met verschillende soorten brood, kruidenboter en tapenade voor 5,50 euro). De bediening was er vriendelijk en we kregen ook een karafje water bij de wijn aangeboden.