Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hollum verdeeld zijn.

1. We hebben hier denk ik al zeker 25 keer gegeten. Nog NOOIT is het tegen gevallen. Vriendelijk personeel, professioneel, en altijd heerlijk en voldoende eten. Prijs / kwaliteit uitstekend. Zullen zeker nog meerdere malen komen eten.

2. Yvonne Rakhorst

Gisteren heb ik hier met mijn vriend en 2 vrienden gegeten. Via een blog van een andere veganist kwamen we bij jullie terecht. Bij het reserveren werd al aangegeven dat veganistisch eten bij jullie geen probleem was.

Bij aankomst zijn we geweldig ontvangen. Aan tafel werd mij verteld dat er voor mij vooraf een bietencarpaccio kon worden gemaakt en als hoofdgerecht een gevulde aubergine met bonen en dergelijke.

De gerechten waren heerlijk! Erg smaakvol en ik vind het gaaf dat er met seizoensgroenten is gewerkt. Het was ook lekker veel! Ik zat lekker vol na afloop. En de niet veganisten waren zelfs een tikkeltje jaloers!

Ik raad jullie zeker aan bij vrienden, vegan of niet!

3. Echt leuk sfeervol restaurant, Leuke bediening. Informeel. Eten prima. Komen hier graag terug.

4. Internationaal Hollum

JK

Afgelopen jaar zijn wij na ruim een half uur wachten op de bediening weer vertrokken. Er was destijds een voltallig (stilstaand) team bedienden die ogenschijnlijk geen overzicht had. Nieuw jaar nieuwe kansen. De proef op de som.

Wederom plaats genomen in het midden van het terras omstreeks 17:00. Mooi plekje maar nog niet schoongemaakt, glazen en hapjesschalen werden na 10 minuten deels opgeruimd. 10 minuten later werd onze bestelling opgenomen door een vriendelijke bediende. Menig bediende liep rond (ons) en langs ons tussen een voor 50% gevuld terras. Meerdere lege tafels werden opgeruimd maar op de onze bleef een vieze stinkende schaal staan met vieze servetten en vlekken. Onze tafel was niet de enige. Na de bezorging van de dranken moest ik vragen of ze onze tafel wat schoon kon maken. Ze zou weer weg gaan. Alleen de schaal ging mee. Geen doekje over de tafels, nergens overigens. Ook de kassa had vele vlekken en leek een bron van talloze bacteriën. Hoe moeilijk is het om een doekje over deze zaken heen te halen?

Onze bitterballen en visplankje kwamen netjes op tijd en waren bovendien van goede smaak. Hierbij moet ik vermelden dat het uitzicht op deze locatie prachtig is en dit jaar gelukkig de muziek aangepast is op een iets mildere variant (house naar hitchart) inclusief het eerder luide volume. Met een beetje doorkijken zaten wij er prima; de vieze tafel negeren en naar het uitzicht kijken.

Het smaakte naar meer. Toen ik mijn metgezel vroeg waar de prijzen op de kaart staan vermeld wees deze mij op de cijfers achter de dranken en etenswaren. Wellicht dat ze het euro € teken bewust weg hebben gelaten om mensen niet af te schrikken. Absoluut schrikbarend! 10 bitterballen voor 9 . Erdinger 0.5l 7. Negen en zeveneven wat?! Jawel Euros!
    Maar prima, we zijn op vakantie en zoals zovelen besluiten wij dat het onze pret niet mag drukken. We hebben er immers ook een flink eind (8km) voor gefiets om er te komen, en dan nog terug. Zo zullen meer denken, no shit.
    Onze poging om nachos en wat drinken te bestellen strandde echter na 10 minuten wachten en pogingen tot contact. Dan is de overweging snel gemaakt naar elders te gaan.

Samenvattend lijkt de Sunset te pretenderen een hoogstaande hippe beachclub te (willen) zijn welke bovengemiddelde hoge Prijzen hanteerd, zelfs voor (horeca) begrippen op dit eiland. Ameland kreeg in 2016 de titel van duurste strand van Nederland. Daaraan zal deze zaak zeker aan bijgedragen hebben. De zaak lijkt zich te richten op hippe jonge en vooral rijke mensen en vluchtig eenmalig bezoekers die na aankomst bereid zijn flink de portemonnee trekken. Op Ameland zijn voldoende goede alternatieven aan het strand.

Pluspunten:
    + Lekkere bitterballen
    + Uitzicht

Minpunten:
    - Extreem hoge prijzen
    - Standaard eten - matige prijs/kwaliteitverhouding
    - Zeer vies onhygiënisch meubilair
    - Vele onopgeruimde tafelz
    - Trage onoplettende ongeinterreseerde bediening

4,1
  5. Internationaal Hollum

Afgelopen weekend lekker op terras gezeten bij beachclub the Sunset. Op aanraden van onze gastvrije bediende hebben we een lekkere cocktail en bittergarnituur gehad. De bediening en de sfeer die hier heerst maakt dat we erg hebben genoten. En wat is het toch een prachtige locatie.
    Team en onze bediende bedankt!

6. Een gezellige gelegenheid. Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Een goede sfeer. Vlotte en vriendelijke bediening

7. Internationaal Hollum

Zaten op het buitenterras, muziek stond veel te hard. Op ons verzoek om het iets zachter te zetten, kon niet worden ingegaan. Als reden werd opgegeven dat er geen volumeknop op zat en ze wel een beachclub waren dus dat hoorde erbij. Vreemde opvatting. Koffie was erg lekker maar ook prijzig. Daarnaast geen invalidentoilet aangetroffen. Conclusie, er zullen nog wel verbeteringen moeten worden doorgevoerd. Maar wie weet zien we die bij het volgend bezoek als die er komt.

8. Heerlijk vegetarisch gegeten. Vriendelijke personeel en we heben een hele gezellige avond gehad bij de Griffel. Wij komen zeker terug en ook een extra compliment aan de kok! Met vlag en wimpel geslaagd!

9. We komen hier al velen jaren. Keer op keer is het eten weer heerlijk en de bediening is top. Het personeel is erg vriendelijk en alert. We blijven maar terug komen!

10. Vandaag heerlijk gegeten bij De Griffel Ameland Speciale overheerlijke vegetarische gerechten werden er klaargemaakt voor ons en als afsluiter een griffeltje. Van ons een 10.

11. Kim Bekebrede

12. Tineke den Balvert

Ter ere van mijn 65e verjaardag met familie heerlijk gegeten, goede wijn en prijs /kwaliteit helemaal goed.
    Zelfs ons 6 jarig nichtje heeft zich kostelijk vermaakt.
    Gezellige sfeer en niet te vergeten de vriendelijke vlotte topbediening!
    Echt een restaurant waar men het gevoel krijgt, hier wil ik naar terug.
    Helemaal geweldig.

13. Evenertussenuit

Leuk en vriendelijk personeel. Er werd goed meegedacht met het vegan eetpatroon van een van ons.

Eten was ook lekker, maar wel érg prijzig.

14. Hebben heerlijk tapas gegeten. Personeel heel vriendelijk en prima bediening.

15. Internationaal Hollum

Ik en me maatje hadden een kaartje gekregen bij een cafeetje in Nes voor een gratis visplankje. Dus wij besloten om er eens lekker te gaan eten. Nou dat liep eventjes anders. Het min. Visplankje smaakte erg lekker, dus dat beloofde wat goeds. 1 soep vooraf waar totaal geen smaak aan zat voor me maatje. Een cote de boeuf besteld voor 2 pers. a 44 euro medium /rare. Met spinazi, brood en luie wijven patat wat allemaal nog appart moest worden afgerekend. Het bestek hebben we nieuwe voor gevraagd want het was niet te foen om ze goed schoon te krijgen. De steak kwam met de spinazi en het brood. Spinazi was te doen en brood was erg lekker. Steak was zwaar doorbakken, helaas erg taai en totaal geen smaak aan. We hebben er peper en zout gevraagd maar dat deed niet echt veel aan de taaie schoenzool. Me drinken was weggehaald terwijl me glas nog half vol zat. Toen we de steak half op hadden vroeger we waar de patat was, die waren ze vergeten te maken en ging dat nu snel doen. Toen we klaar waren met eten kwamen ze de sjuu pas brengen ik had nog maar 1 klein stukje steak over.. prijs erg duur voor de smaak en kwaliteit erg jammer want de sfeer was erg goed. We hebben net geen 80 euro afegekend voor 3 drankjes een steak en 4 bij gerechten. En we zaten niet eens vol, dus we hebben nog besloten om een halve pizza in de stad nes te gaan eten voor 9 euro en die was wel erg lekker. 1 keer nooit meer hiero dat was me wel duidelijk.

16. In de middag patat en kibbeling besteld. Zou om half zeven klaar zijn. Toen we om half zeven ter plaatse waren was er niks klaar. De man die s middags de bestelling opnam deed of zn neus bloedde. Komt goed zei hij nog en ging Door met een bestelling van een klant aan een tafeltje. De jongeman die ons hielp begreep onze verontwaardiging. Maar van de visbakker geen verontschuldigingen of iets. Waardeloze service. Beter een andere zaak uitkiezen. Komt hoogmoed voor de val?

4,9
  17. Een aantal jaren gemeden wegens de ons inziens steeds schevere prijs/kwaliteitverhouding. Toch maar weer eens neergesteken buiten voor koffie met wat lekkers, omdat de plaatselijke bakker om 11.30 uur geen fatsoenlijk gebak meer kon presenteren(??). En het was goed. Vriendelijk personeel en lekkere koffie en fris met mooie stukken taart, en voor mij een koele Karmeliet met heerlijke kaasstengels (per stuk te bestellen, ideaal). Alleen de modernitiet om het, overigens met beleid gerangschikte dienblad op tafel te schuiven teneinde ieder zijn eigen bestelling daarvan af te laten plukken snappen we niet.

18. Cor Verbeek

Heel lekker eten. Gezellig. Gewoon je en jij. Een aanrader. Ik ga nergens anders meer heen, als ik hier ben op het eiland.

19. Henk Brinks

wij hebben er ter ere van onze 55 jarige bruiloft gegeten met kinderen en kleinkinderen.
    De ontvangst was heel hartelijk. Het eten buiten gewoon lekker en
    de bediening voortreffelijk. Een aanrader.

20. Karin van Dijk

Heerlijk gegeten en gedronken. Een heel warm welkom. Erg mooie locatie en van binnen en buiten erg warm aangekleed.
    Aardig ontvangst en goede bediening. Geweldig genoten.

21. Van Galen

Geweldig lekker gegeten met onze vrienden, familie. Vos.
    Het eten was heel erg lekker, sliptongetjes, heerlijke malse biefstuk, Heek, een zoetwatervis. Aparte relaxte sfeer, perfecte bediening, reuze gezellig in een voormalig schoolgebouw met nog erg leuke details. Wij hebben genoten!
    Een Aanrader!

22. Pannenkoekenhuis Hollum

Afgelopen week op dinsdagavond met vrouw en twee oudere kinderen hier gegeten. Bediening zeer enthousiast en aardig. Vlotte bediening, pannenkoeken smaakten prima evenals het nagerecht. Ietwat late levering van drinken vergeven we hun.

23. Internationaal Hollum

Vorige week donderdag wezen eten, was gezellig druk, enthousiaste ontvangst door gastvrouw ( vrouw van eigenaar ? ). Ondanks dat we niet hadden gereserveerd werd er toch een plekje vrijgemaakt voor ons. Eten zag er goed uit en smaakte lekker, meer dan voldoende gehad. Alleen frites kwam net iets te laat, het hoofdmenu was al grotendeels op. Enthousiasme van bedienend personeel en kwaliteit maakt dit ruimschoots goed. Door gebruik van accessoires was het wel iets aan de prijzige kant, 166 euro voor drie volwassenen en 1 kind

24. Internationaal Hollum

Wyke Jellema

Hotel en ontbijt prima, maar diner dus niet. Heel veel geld voor weinig. Heb zelf glutenallergie. Bij bestellen bleek dat kennis niet aanwezig was. Bestelde kaastrolly. Kreeg keuze uit drie soorten, flintertjes werden gegeven en twee druiven en drie halve walnoten bovenop drie stukjes roggebrood (gluten????)

25. Rob

Mijn vrouw en ik hebben hier al zeker meer dan 15 keer gegeten. De laatste keer was op 31 maart 2017. En wederom was het uitstekend. Prima bediening , vriendelijk personeel en voldoende eten. Over een maand of 6 gaan we weer naar Ameland en ook dan gaan we weer eten bij de Griffel.

26. Heerlijk gegeten en een top bediening!

27. Muriëlle

Prima en vlotte bediening. Mijn hoofdgerecht was lekker (mals), van man en kinderen was schnitzel wat droog/taai helaas, wel even gemeld. Bijgerechten voldoende en goed van smaak. Leuke sfeer met schooldetails. Niet heel voordelig, maar dat is op hele eiland zo!

28. Andries den Haan

Wat een fijn restaurant. Fijne sfeer, prettige bediening en prima kaart. Zeker een keer langsgaan

29. Leuke ambiance in oude school in Hollum. De bediening was bijzonder attent en vriendelijk. Wij kozen voor een Klassenmenu met een proeverijtje en een bavette. Bij het proeverijtje kregen we een mosterdsoep ipv de Thaise soep toen we daarom vroegen. De bavette was echt heel erg lekker! We kregen er frietjes bij en gegratineerde aardappel, sla en overheerlijke stoofpeertjes.
    Een aanrader!

30. Mooie locatie, heerlijk gegeten, uitgebreide keuze, vriendelijke bediening, absolute aanrader