Il Vulcano in Hollum

1247190650 100
1319784801 84
1495220667 77
1507319692 76

1. Geen vakantie op Ameland zonder een bezoek aan deze Italiaan. Al jaren. We eten geregeld een pizza buiten de deur, maar de exemplaren van Il Vulcano prijken nog steeds fier bovenaan onze lijst. Vooral de allesbehalve armetierige vulling van 'mijn' Fruti Di Mare (die neem ik overal en kan ik dus goed vergelijken) is ongeevenaard. Ook leuk is dat de steevaste bestelling van mijn vrouw, een Vegetariana, maar dan wel met extra Gorgonzola, tot standaardpizza op de kaart is gepromoveerd. Bijna nog heugelijker is de verhoring van mijn smeekbede om een sterker bier op de kaart, naast de Blond en de Dubbel. Bij mijn favoriete pizza kan ik nu ook een Brugge Tripel drinken, voor een nette prijs. Heerlijk. En wat we aan de forse pizza niet opkrijgen gaat in een doos mee naar huis, voor de lunch 's anderdaags. Het is flink druk op deze zaterdagavond, maar de dames van de bediening doen hun best en alles loopt gesmeerd. Tot volgend jaar.

2. Lekker gegeten. Goeie pizza's maar de lasagne was slecht. Er werd ons vertelt dat er groentes in de lasagne zouden zitten maar die waren helaas niet te bekennen. De afwas gaat voor de gasten. Lang wachten als je om 20:00 uur aanschuift. Je kunt hier het beste je pizza's afhalen.

3. Heerlijke, goed belegde pizza's gegeten! Het duurt niet te lang voordat je het eten krijgt en het is zeer goed betaalbaar en heel lekker!

4. Mooie pizzaria, aardig personeel. Pizza alleen niet gaar (ze vroegen me netjes of het goed was). Toen had ik het eigenlijk moeten melden.. Speeltuintje aan de overkant voor de kleintjes.

5. Pizza's staan binnen 10 min op tafel. Ik was al verbaasd dat het zo snel was want onze eigen pizzeria heeft een open keuken en zolang zijn ze al bezig om de bodem te maken en het te beleggen. Je proeft dan ook dat deze pizza's kant en klare bodems gebruiken en geen verse producten (wat een verschil!!). Hier zit vast geen italiaanse eigenaar op want het restaurant is bijv wel sfeervol maar lang niet zoals je verwacht bij een pizzeria. Deze pizzeria is te modern en te licht. Ideaal voor als je snel wil dineren bijv met kleine kinderen. Pizza staat binnen 10 min op tafel en we hadden het geen eens op en toen vroeg men al 'kan ik het meenemen'.

6. De pizza's hier zijn echt altijd heerlijk! Vooral pizza Jort is een aanrader! (vooral met lekkere knoflookolie erover). Service is top, de sfeer is gezellig, wel in het hoofdseizoen reserveren, want dan is het er altijd druk. Elke vakantie op Ameland gaan wij hier sowieso naartoe!

7. Leuke, vriendelijke bediening. Het was redelijk druk en de ober moest het alleen doen, petje af hoe hij daar mee omging. Heerlijke salade, geen probleem om het met twee personen te delen. Pizza heerlijk, ik had pasta met zalm. Erg lekker.

8. Met een prima cappucino gewacht op de bestelling. De bedrijvigheid is groot, bediening gaat ondanks aanhoudende topdrukte zeer efficiënt en collegiaal met elkaar om. Ziet er als een subliem gestroomlijnde organisatie uit. Sfeer is super. Het eten: pizza en tagliatelle. Goed verzorgd en erg lekker. Bij het openen van de verpakking (meegenomen) ziet het er ook meteen goed uit. Hier ga je voor je plezier naartoe!

9. Lekkere pasta gegeten hier plus een frisse salade met brood. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. De pizza van mijn vrouw geproefd; deze vond ik toch iets minder. Vooral de bodem is het nét niet. De pizza's kunnen dus niet tippen aan thuis. Verder gezellig restaurantje.

10. Op 16 okt. 2013 heerlijk gegeten bij Il Vulcano. Erg lekkere pizza's! Gezellige sfeer (erg druk, maar vlotte bediening). Gastvrije ontvangst en bediening. Voor herhaling vatbaar!!

11. Ik heb hier de fusilli bolognese gehad en echt waar...dit is de vieste bolognese saus die ik ooit heb gehad!! Het dreef in het vet en er zat totaal geen smaak aan!! De fusilli waren opzich te eten, maar ook niet om over naar huis te schrijven!!! Ik raad het niet aan!!

12. Onze laatste vakantie dag op ameland dachten we we gaan pizza bestellen. Nou een keer en nooit weer hier. Het is al een x eerder gebeurd maar we dachten we geven ze nog een kans maar nu niet meer, bah.

Half 6 besteld; pizza parmaham, pizza peasena en nog 3 andere. Binnen 10 minuten was het klaar. Wooh lekker snel. In ons vakantie huisje weer aangekomen zat er op mijn pizza parmaham niet eens parmaham en dat zal er wel op moeten zitten. Toen heb ik gebeld, ze zeiden we komen het brengen. Wooh das wel goed dacht ik maar ruim 1 uur later nog geen parmaham. Mijn pizza koud, oven aan, wel laagste stand want alle 5 de pizza's waren verbrand en in het midden veel te zacht en aan de buitenkant zwart. 60 euro weggegooid, zonde dus. Ik raad niemand dit restaurant aan, het is echt slecht.

13. Peter & Michelle

Zeer lekker gegeten. Erg leuke en enthousiaste bediening. Pizza's zijn rijkelijk belegt! Tip: salade met ossenhaas.

14. Je kunt heel goed merken dat dit restaurant niet door een Italiaanse familie wordt gerund. De bodem van de pizza's zijn niet heel smakelijk, bovendien worden er geen verse ingrediënten gebruikt. Het toppunt waren toch wel de spekreepjes, die je eigenlijk alleen in stamppotten verwacht....

15. Klein Buursink

Hebben vanavond gegeten bij ll vulcano, wat voor ons een gezellig avondje uit eten had moeten zijn, werd het tegenovergestelde! Het begon goed met vlotte bediening van ons voorgerecht, daarna hebben we een uur moeten wachten op onze pizza terwijl toch zeker 4 andere tafels die na ons hadden besteld hun pizza's al wel hadden. Na de vraag waar onze pizza's bleven hadden we ze binnen 1 minuut. We kwamen er snel achter waarom. De pizza was gewoon koud aan de binnenkant en niet gaar, na dit te hebben aangegeven werd het alternatief een nieuwe pizza voor mee naar huis! En wel een dikke rekening betalen, slechte service!

1,1
  16. Wij sluiten ons aan bij de positieve beoordelers. Erg goed vonden wij het. Bediening, sfeer en eten helemaal in orde. Prijs vonden wij laag.

Wij komen absoluut terug!

17. Fam Veerman

Fantastisch gegeten super lekkere pizza's !!! Een absolute aanrader!

18. We waren hier geweest met twee personen. Rond 7 uur zaten ze vol, maar we konden nog wel reserveren voor later op de avond (half 9). We waren iets verlaat en kwamen dus rond kwart voor 9 binnen, maar dat was geen probleem. Het was toen ook een stuk rustiger.
    Ik had een pizza met zeevruchten (nr 29) en mijn vriend had een tonijnpizza (nr 23). Mijn pizza had heel veel verschillende soorten vis erop (inclusief mosselen), erg lekker. Mijn vriend vond de tonijnpizza ook goed smaken, hij had hem best wel snel op. Ik kreeg de pizza niet helemaal op, maar ik mocht hem mee naar huis nemen in een doos. De pizza smaakte thuis opgewarmd ook nog prima.
    Verder hadden we allebei appelsap besteld (uit een flesje) en mijn vriend had ook chocolademelk (ook met echte slagroom, maar met een in-plasic-verpakt zandkoekje erbij).
    Aangezien het zo rustig was, was de bediening heel veel met elkaar aan het kletsen. Het kostte ons wel wat moeite om hun aandacht te trekken.
    De sfeer was niet heel speciaal, het was gewoon een restaurant zonder echt speciale aankleding. Het was wel lekker warm binnen (buiten was het koud).

19. Janneke Stegink

We hebben heerlijk gegeten! Helaas hebben we wel lang moeten wachten en toen bleek de bestelling niet goed doorgekomen. Dit werd goed opgelost.

20. If visiting Hollum, you must try this restaurant! I have eaten pizza all over Europe and I can honestly say that this was the best pizza I have ever eaten. In addition to that, it was only 7.50 euros, so brilliant food at a brilliant price. I am already looking forward to my next visit :)

21. De lekkerste pizzeria,waar ik ooit ben geweest.
    Heerlijke pizza, zeker de pizza Vulcano. Heel veel lekkers op de pizza je krijg hem nooit op.Alles is vers, heerlijk. We gaan op Ameland altijd zeker 2 keer eten daar. Wel reserveren, want het is altijd vol ..En zo groot is het restaurant niet.

Maar een absolute aanrader!!!

22. Linda Smit

Nog nooit zo een heerlijke pizza gegeten alles is er een dikke tien waard!

23. Ik ben niet zo'n pizzafan, maar deze pizza's zijn echt super lekker!

Vooraf antipasti di carne en die was ook erg lekker! Goede vleeswaren en goed op temperatuur! Echt heel lekker gegeten en heel vriendelijke bediening. Ga hier dus gerust eten. Prima Italiaan!

24. Martin de Jong

Slechte ervaring met het laten bezorgen van de pizza's en de lasagna. We lieten de pizza's bezorgen in Nes en deze waren steenkoud en de lasagna was lauw.

Pizza's waren overigens goed gevuld en indien op temperatuur waarschijnlijk ook lekker geweest. Helaas.....

25. Afgelopen week weer wezen eten bij Il Vulcano, men was net terug van vakantie. Maar het was wederom geweldig, de beste Pizza van Nederland wordt hier gemaakt. In een woord geweldig.

26. De pizza's waren rijk belegd. De bediening was vlot en erg vriendelijk. De sfeer was geweldig! En het eten.... heerlijk!

We hebben nog nooit zulke lekkere pizza's gegeten. Het was ook nog eens goed betaalbaar! Dit is de pizzeria van Nederland! Van mij Il Vulcano een dikke 10!

27. Van buiten zag het er niet echt uitnodigend uit, maar eenmaal binnen zag het er goed uit. Mooie inrichting en gezellig druk. Bediening is zeer prettig en vriendelijk. Stokbrood met kruidenboter was verrassend lekker en de pizza's smaakten verrukkelijk. Kan me niet herinneren ooit zo'n lekkere pizza gegeten te hebben; een aantal verse ingrediënten en een goede balans in de ingediënten. Een absolute aanrader!

28. Goede en vriendelijke bediening, lekkere pizza, snelle service. Op een rustige avond met veel lege tafeltjes zit deze pizzeria vol.

29. nog nooit zulke lekkere pizza's gegeten!