De Griffel in Hollum

De leukste school van Nederland!

ma lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

In Hollum aan de Burenlaan 41 vindt u Eet & Drinklokaal De Griffel. Het voormalige schooltje biedt u op ieder moment van de dag vele specialiteiten die een bezoek waard zijn. Het gehele jaar zijn wij geopend!!

De ligging is uniek. In het oude centrum van Hollum proeft en ziet u de gemoedelijke sfeer voor een heerlijk vakantiegevoel. Achter de Griffel zijn volop parkeermogelijkheden. De Griffel biedt een prijs- kwaliteitsverhouding die al (bijna) 25 jaar de vaste "schoolgangers" graag laat nablijven. Met veel liefde voor het vak streven wij ieder jaar naar nieuwe gerechten, ideeën en originele acties om iedere gast aangenaam te verrassen.

Tot 100 personen kunnen wij binnen ons bedrijf vrijwel iedere wens vervullen. Mede door de inzet van ons Griffelteam kunnen wij een feest op maat voor u verzorgen.

• Veganistisch

1476819516 81
1516112088 85
1520477929 85
1529209612 85

1. Eten top, bediening drukker met opruimen om naar huis te kunnen gaan dan met service verlenen.

2. Heerlijk gegeten, geweldige service... Tot de volgende keer.

3. Als je ergens op Ameland heerlijk wilt eten moet je absoluut naar dit restaurant gaan. Super vriendelijke en gastvrije bediening en het eten is zo lekker! Dit weekend twee avonden achter elkaar gegeten. Restaurant is helemaal gerenoveerd en bediening even aardig als voorgaande jaren, doen echt hun best om je een leuke avond te bezorgen. Grote porties eten. Kortom:

Als wij in Hollum zijn komen we hier altijd terug.

4. a.jellesma

5. Heerlijk gegeten. Alles was goed en warm en absoluut niet taai. Zeer ruime porties wij konden het niet op. Vol lof over het personeel. Kort om een aanrader.

6. Zeer slecht ervaring met eten. Vegetarisch gerecht was koud en de portebello en aubergine oud en taai!
    Overige maaltijden vlees dito ook oud en taai.
    Alleen de kip en patat waren goed.
    De koffie was absoluut niet lekker er bleek iets mis te zijn met de machine.
    Er werd ons tegen vergoeding wel een dessert aangeboden.
    Maar zal dit restaurant zeker niet aanraden.
    Conclusie: een zeer slechte keuken!
    Leuke locatie om alleen een borrel te drinken.

7. Lidy en Hans Dales

Super bediening. Enorm vriendelijk en zeer attent.
    Het eten was voortreffelijk. Wij hadden, als een wat ouder echtpaar, gezamenlijk een broodplankje als voorgerecht. Warm brood, bruin en wit en drie soorten hartig beleg. Daarna enorm goede hoofdgerechten. Voor ons vrij veel maar heel goed verzorgd en erg smakelijk. Daarna goede koffie met een zgn. Griffeltje, geserveerd in een groot potlood.
    Eten en drinken een 9, service een 9,5, sfeer een 9 en prijs/kwaliteit een 9.

8. Familie Veldkamp

Gezellig en lekker, zoals we gewend zijn. Erg aardig dat we een bakje heerlijke compote meekregen.

9. We hebben hier denk ik al zeker 25 keer gegeten. Nog NOOIT is het tegen gevallen. Vriendelijk personeel, professioneel, en altijd heerlijk en voldoende eten. Prijs / kwaliteit uitstekend. Zullen zeker nog meerdere malen komen eten.

10. Yvonne Rakhorst

Gisteren heb ik hier met mijn vriend en 2 vrienden gegeten. Via een blog van een andere veganist kwamen we bij jullie terecht. Bij het reserveren werd al aangegeven dat veganistisch eten bij jullie geen probleem was.

Bij aankomst zijn we geweldig ontvangen. Aan tafel werd mij verteld dat er voor mij vooraf een bietencarpaccio kon worden gemaakt en als hoofdgerecht een gevulde aubergine met bonen en dergelijke.

De gerechten waren heerlijk! Erg smaakvol en ik vind het gaaf dat er met seizoensgroenten is gewerkt. Het was ook lekker veel! Ik zat lekker vol na afloop. En de niet veganisten waren zelfs een tikkeltje jaloers!

Ik raad jullie zeker aan bij vrienden, vegan of niet!

11. Echt leuk sfeervol restaurant, Leuke bediening. Informeel. Eten prima. Komen hier graag terug.

12. Een gezellige gelegenheid. Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Een goede sfeer. Vlotte en vriendelijke bediening

13. Heerlijk vegetarisch gegeten. Vriendelijke personeel en we heben een hele gezellige avond gehad bij de Griffel. Wij komen zeker terug en ook een extra compliment aan de kok! Met vlag en wimpel geslaagd!

14. We komen hier al velen jaren. Keer op keer is het eten weer heerlijk en de bediening is top. Het personeel is erg vriendelijk en alert. We blijven maar terug komen!

15. Vandaag heerlijk gegeten bij De Griffel Ameland Speciale overheerlijke vegetarische gerechten werden er klaargemaakt voor ons en als afsluiter een griffeltje. Van ons een 10.

16. Kim Bekebrede

17. Tineke den Balvert

Ter ere van mijn 65e verjaardag met familie heerlijk gegeten, goede wijn en prijs /kwaliteit helemaal goed.
    Zelfs ons 6 jarig nichtje heeft zich kostelijk vermaakt.
    Gezellige sfeer en niet te vergeten de vriendelijke vlotte topbediening!
    Echt een restaurant waar men het gevoel krijgt, hier wil ik naar terug.
    Helemaal geweldig.

18. Evenertussenuit

Leuk en vriendelijk personeel. Er werd goed meegedacht met het vegan eetpatroon van een van ons.

Eten was ook lekker, maar wel érg prijzig.

19. Cor Verbeek

Heel lekker eten. Gezellig. Gewoon je en jij. Een aanrader. Ik ga nergens anders meer heen, als ik hier ben op het eiland.

20. Henk Brinks

wij hebben er ter ere van onze 55 jarige bruiloft gegeten met kinderen en kleinkinderen.
    De ontvangst was heel hartelijk. Het eten buiten gewoon lekker en
    de bediening voortreffelijk. Een aanrader.

21. Karin van Dijk

Heerlijk gegeten en gedronken. Een heel warm welkom. Erg mooie locatie en van binnen en buiten erg warm aangekleed.
    Aardig ontvangst en goede bediening. Geweldig genoten.

22. Van Galen

Geweldig lekker gegeten met onze vrienden, familie. Vos.
    Het eten was heel erg lekker, sliptongetjes, heerlijke malse biefstuk, Heek, een zoetwatervis. Aparte relaxte sfeer, perfecte bediening, reuze gezellig in een voormalig schoolgebouw met nog erg leuke details. Wij hebben genoten!
    Een Aanrader!

23. Rob 7 punten

Mijn vrouw en ik hebben hier al zeker meer dan 15 keer gegeten. De laatste keer was op 31 maart 2017. En wederom was het uitstekend. Prima bediening , vriendelijk personeel en voldoende eten. Over een maand of 6 gaan we weer naar Ameland en ook dan gaan we weer eten bij de Griffel.

24. Heerlijk gegeten en een top bediening!

25. Muriëlle

Prima en vlotte bediening. Mijn hoofdgerecht was lekker (mals), van man en kinderen was schnitzel wat droog/taai helaas, wel even gemeld. Bijgerechten voldoende en goed van smaak. Leuke sfeer met schooldetails. Niet heel voordelig, maar dat is op hele eiland zo!

26. Andries den Haan

Wat een fijn restaurant. Fijne sfeer, prettige bediening en prima kaart. Zeker een keer langsgaan

27. Leuke ambiance in oude school in Hollum. De bediening was bijzonder attent en vriendelijk. Wij kozen voor een Klassenmenu met een proeverijtje en een bavette. Bij het proeverijtje kregen we een mosterdsoep ipv de Thaise soep toen we daarom vroegen. De bavette was echt heel erg lekker! We kregen er frietjes bij en gegratineerde aardappel, sla en overheerlijke stoofpeertjes.
    Een aanrader!

28. Mooie locatie, heerlijk gegeten, uitgebreide keuze, vriendelijke bediening, absolute aanrader

29. Hier heerlijk gegeten tijdens een midweekje Ameland. Een echte aanrader als je een keer iets anders wil.
    Wij bestelden (4 man) allemaal het verassingmenu met voor de heren wild en de dames vis. Eten was allemaal heerlijk en de bediening is super vriendelijk.

30. Der Besuch gehört mittlerweile zum Pflichtprogramm, wenn wir auf der Insel sind!

31. Heerlijk gegeten op Eerste Kerstdag. Gezellig restaurant. We komen zeker terug.

32. Hollestelle

2e Kerstdag 2016 hier gegeten. Erg lekker! En heel gezellig restaurant.

33. Goede keuken, goede wijn en goede bediening. Top we komen zeker terug!

34. Ciska Stark

Sfeervol, hartelijk verwelkomd, heerlijk vegetarisch gegeten!

35. Op een loeihete woensdagmiddag brengt De Griffel ons allereerst een verkoelende bries. Heerlijk, zo op het terras. De bediening laat even op zich wachten, dat hebben we hier attenter meegemaakt, maar is later weer gewoon goed op dreef. Op de bierkaart een lekkere Judas, het equivalent van de bekende Duvel. Mijn vrouw blieft een salade met vis, waaronder de lokaal voortgebrachte meerval. Fris en lekker. De kinderen bestellen tosties. De kaas druipt eruit, zo zien we het graag. De borrelplank voor 2 personen brengt een aantal gefrituurde hapjes. 7 om precies te zijn. Hoe deel je die met z'n 2-en?

36. De spareribs waren wat taai, de portie was wel groot genoeg. Verder uitstekende service en een gezellige locatie.

37. Paula en Gerrit de Haan

Prima keuken, supervriendelijke bediening en goeie prijs/kwaliteit-verhouding. Wij komen zeker terug!

38. De tafels staan in een kleine rustiek ingerichte serre. Erg cosy. Bij binnenkomst werden we direct heel prettig verwelkomd en naar de tafel gebracht. Ontzettend vriendelijke bediening en het is geen probleem om wat meer groente bij te vragen. Het is mogelijk om kleinere porties te bestellen. Dat is service. Het eten is prima, maar verwacht geen hoogstandjes. Wij hebben het er prima naar ons zin gehad.

39. Afgelopen maandag hier weer gegeten. Het was al weer een paar jaar geleden dat we bij de Griffel zijn geweest. Het eten was erg goed. De mixed grill was erg mals. Ook de varkenshaas met roomsaus die mijn vrouw had besteld was lekker. Bediening was vlot en aardig. Echt een aanrader! Komen snel weer!

40. Gisteravond lekker gegeten, goede biefstuk, fijne spare-ribs en lekkere bijgerechten. Dessert ('liefste jongetje en meisje') was een goede afsluiter. Dit alles met vriendelijke bediening in een gezellig restaurant, echt een aanrader!

41. Lisanne

Alle restaurants in Hollum al geprobeerd, maar met kop en schouders steekt de Griffel er boven uit.
    Het eten is altijd smakelijk, de bediening vriendelijk en gezellig en het is betaalbaar.
    We verbazen ons ook altijd over de rijke dis, krenterigheid is de Griffel vreemd.
    Wij hebben besloten alleen nog bij de Griffel te eten.

42. Martine Keur

43. Erg gezellig, goed advies en uitleg van de kaart. Eten erg lekker. Prijs kwaliteit erg goed.

44. Beyers 375 punten

Enkel een middagsnack gegeten (vissoep en broodje beenham) maar daar was niets op aan te merken, integendeel : lekkere smaakvolle soep, en ook het broodje smaakte goed af, en ik kon er makkelijk weer een halve dag tegenaan... Vriendelijke bediening, sfeervol gebouw (oud schooltje) en correcte prijzen.

45. Het plankje met de drie schaaltjes tapenade en aioli en het warme stokbrood leek veelbelovend maar het vervolg stelde op alle fronten teleur.

We hadden gekozen voor een pannetje mosselen met friet en sliptongetjes met een aardappelgratin. De twee minuscule visjes hadden zich lelijk gebrand aan de boter en smaakten verder nergens naar. De als extraatje geserveerde rabarber was een bijna noodzakelijke verfrissing.
    MIjn disgenoot had het evenmin getroffen. Na het optillen van het deksel van de mosselpan was de bodem al bijna zichtbaar, zo weinig mosselen zaten er in deze portie. Dat was dus letterlijk 'even slikken'.

Pluspunt van De Griffel is de uitgebreide keuze aan (alcoholvrije) bieren en de hartelijke bediening... maar dat verbetert de verhouding tussen prijs en kwaliteit/kwantiteit van de hoofdgerechten niet.

46. Na een okay lunch hier vanavond ook gedineerd.

Nadat we waren voorzien van een drankje duurde het (te) lang voor men de bestelling kwam opnemen. Tijdens het eten ook niet één 'is alles naar wens?' En een dessert wilden ze ons blijkbaar ook niet verkopen... 15 minuten gewacht tot ze kwamen vragen welk dessert wij wilden bestellen, dus toen maar beslist af te gaan rekenen.

Mijn vrouw en ik hadden elk een
    'zomertip', trio van vlees voor mij en van vis voor haar. De vis beviel goed. Het vlees was weinig, droog en de gehaktbal duidelijk niet uit eigen keuken... Jammer! Groente etc. was verder oké en ook voldoende.

Daarnaast een broodplankje en frietjes (zonder snack) voor onze 2 kids plus 1 rondje drinken. Het moest 50 euro kosten en gezien de hoeveelheid en kwaliteit viel mij dat tegen.

Service is drie keer niks... Wij komen hier niet weer terug.

47. Nadat we de paardenreddingboot te water zagen gaan in Hollum, dit gezellig uitziende restaurantje gevonden.
    Het was er druk, dus moesten een poosje wachten voor het eten er was, geen probleem, genoeg te zien op het grote terras, waar voor de zekerheid de terrasverwarming aan stond. Manlief had, na zwaar dubben ( menukaart was uitgebreid) gekozen voor de biefstuk met knoflookboter en ik ben gegaan voor de maaltijdsalade, waarbij mij vooral de kalkoenreepjes bereid in honing toelachten. Dit zag er lekker uit en bij navraag bleek het allemaal ook superlekker.
    Mijn man kreeg zijn kogelbiefstuk keurig medium rare, best een groot stuk en ik zag hem smullen, goed gekruid heerlijk mals, mijn salade was formidabel, warme kalkoenstukjes netjes gedrapeerd over allerlei soorten sla, tomaatjes, druiven, komkommer met een heerlijke zoete honingdressing en ook nog meloenstukjes erbij.
    Daarnaast knapperig vers stokbrood met een fantastische zelfgemaakte kruidenboter, vol van smaak, heerlijk.
    De bediening was erg vriendelijk en hielden de gang van zaken goed in de gaten, toilet was prettig schoon.
    We waren met 3 drankjes erbij net 35,00 euro kwijt.
    Hier komen we zeker terug

48. Gelegen direct naast de snackbar 'Ut Skoalhuus' in hetzelfde pand, dus (waarschijnlijk) dezelfde eigenaar als de snackbar maar De Griffel kan hier zeker niet mee vergeleken worden. De uitstraling is die van een eetcafé en het is er zeker niet ongezellig. Bediening is in orde, zeer vriendelijk en attent, kortom weinig op aan te merken. Als voorgerecht gekozen voor het palet van gerookte vis. Geen slechte keuze, kwalitatief niet heel bijzonder. Daarna een vegetarisch hoofdgerecht (trio van gevulde flensjes), ook niet slecht maar wederom niet bijzonder. Bij de koffie het Griffeltje genomen (een kruidenlikeur), wel lekker maar niet spectaculair. Puur voor de sfeer en gezelligheid is dit restaurant zeker een aanrader, maar houd er rekening mee dat dit in de eerste plaats een eenvoudig eetcafé is, dan valt het zeker niet tegen.

49. We hebben lam en een groente stoofpotje gegeten. Het lam was goed gegrild, maar was wat saai omdat er enkel wat kruidenboter bij zat. Wat de vegetarische gerechten betreft staan er 3 originele gerechten op de kaarten. Het groente stoofpotje was lekker. Bediening was vriendelijk!