Nieuwste foto's in Hollum

6. De Griffel heeft een nieuwe foto
  7. Hester's profielfoto
    Hester heeft een recensie geschreven voor Herberg de Zwaan
    Internationaal Hollum

Slecht restaurant als je allergisch voor gluten bent. Door hun had ik geen avond eten, omdat zij hadden aangegeven dat bepaald eten gluten vrij is. We stelden de vraag nog een keer toen het geserveerd was. Toen bleek dat er helemaal geen rekening mee was gehouden. We hebben dit een aantal keer aangegeven. Na afloop was er niks meer open, waardoor ik geen eten meer had.

8. Kerrer's profielfoto
    Kerrer heeft een recensie geschreven voor De Fretpot
    Snackbar Hollum

2 patat, met kipcorn en frikadel besteld om mee te nemen.
    De hoeveelheid patat was zeer minimaal: 2 erg kleine porties, iig niet genoeg voor 2 jongens van 11 en 15.

9. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft een recensie geschreven voor De Griffel
    Nederlands Hollum

Als je ergens op Ameland heerlijk wilt eten moet je absoluut naar dit restaurant gaan. Super vriendelijke en gastvrije bediening en het eten is zo lekker! Dit weekend twee avonden achter elkaar gegeten. Restaurant is helemaal gerenoveerd en bediening even aardig als voorgaande jaren, doen echt hun best om je een leuke avond te bezorgen. Grote porties eten. Kortom:

Als wij in Hollum zijn komen we hier altijd terug.

10. Sandra's profielfoto
    Sandra heeft een recensie geschreven voor Eeterij Tante A'n

Heerlijk gegeten, gezellige uitstraling en zeer attente medewerkers. Origineel de ansichtkaart die je kan invullen en vervolgens wordt verstuurd door ‘Tante An’

11. Hetty vsn Barneveld's profielfoto
    Hetty vsn Barneveld heeft een recensie geschreven voor The Sunset

Hetty vsn Barneveld

Na een strandwandeling wilden wij lunchen. Bar slecht, moesten betalen met munten dit weekend. Kosten 2,75 per stukindien je munten overhield kon je deze inwisselen voor 2,50 per stuk.
    Prijzen hoog, etrn ziet er niet uit!
    Gauw weer verder gewandeld!

12. Monique Rottier Oudraad's profielfoto
    Monique Rottier Oudraad heeft een recensie geschreven voor Eeterij Tante A'n

Erg leuk en gezellig restaurant met vriendelijk personeel en een leuke aparte menukaart.

13. Rob verstegen's profielfoto
    Rob verstegen heeft een recensie geschreven voor Onder de Vuurtoren
    Pannenkoekenhuis Hollum

Rob verstegen

Nog nooit geweten dat er zo, n slechte pannenkoeken bakkers bestonden.
    De kant en klare van ah zijn 10 x beter.
    Je kunt beter elders eten.

14. johan's profielfoto
    johan heeft een recensie geschreven voor The Sunset
    Internationaal Hollum

Een prachtige locatie met uitzicht op zee en haartjes. Mooie loungesets en vlotte bediening. Eten is goed maar veel te duur. Ijsblokjes werden met de hand in glazen gedaan...

15. Marleen's profielfoto
    Marleen heeft een recensie geschreven voor The Sunset
    Internationaal Hollum

Een prachtige strandtent. Door het mooie weer zaten wij op het strand met onze voetjes in het zand en een bijna privé ober. Kortom top! Heerlijke drankjes in gekoelde emmer (mits je een Bucket besteld van bijv. Corona) Door het mooie weer was het best druk waardoor de bestellingen af een toe wat door elkaar liepen. Voor een 2e keer terug gegaan. Zegt wellicht genoeg... genieten!

16. Jan en Anita's profielfoto
    Jan en Anita heeft een recensie geschreven voor Il Vulcano
    Pizzeria Hollum

Jan en Anita

Heerlijke pizza en pasta gegeten voor een hele nette prijs, tonijnsalade was ook super‼️ Aanrader voor als je op Ameland bent.

17. Rachel Broekmeulen's profielfoto
    Rachel Broekmeulen heeft een recensie geschreven voor Restaurant 1761
    Internationaal Hollum

Schol niet gaar, garnalen papperig ( uit de diepvries?) En een kaasplankje dat bestond uit 1 soort kaas. En toch 107 euro moeten afrekenen. Jammer hoor. De coquilles waren perfect gebakken, dat dan weer wel.

18. Burger's profielfoto
    Burger heeft een recensie geschreven voor De Griffel
    Nederlands Hollum

Heerlijk gegeten. Alles was goed en warm en absoluut niet taai. Zeer ruime porties wij konden het niet op. Vol lof over het personeel. Kort om een aanrader.

19. Frank de Jong's profielfoto
    Frank de Jong heeft gereageerd op een recensie van De Griffel

Goedemiddag,

Heel spijtig te horen dat uw avond niet gelopen is zoals gewenst. Iedere gast willen we graag blij en voldaan naar huis zien gaan. Helaas hebben wij uw ongenoegen niet direct naar tevredenheid kunnen oplossen. Ik kan u wel verzekeren dat ons team zich iedere dag voor 100% inzet voor een gezellig vertoeven, en lekker eten voor onze gast. Mocht u Ameland weer aandoen, dan zou ik u graag willen overtuigen.

Met vriendelijke groet,

Frank de Jong (eigenaar)

20. Annemarike nijp's profielfoto
    Annemarike nijp heeft een recensie geschreven voor Il Vulcano
    Pizzeria Hollum

Annemarike nijp

Vandaag en morgen helaas gesloten, staat op een bord voor de ingang…

21. Tedje's profielfoto
    Tedje heeft een recensie geschreven voor De Griffel
    Nederlands Hollum

Zeer slecht ervaring met eten. Vegetarisch gerecht was koud en de portebello en aubergine oud en taai!
    Overige maaltijden vlees dito ook oud en taai.
    Alleen de kip en patat waren goed.
    De koffie was absoluut niet lekker er bleek iets mis te zijn met de machine.
    Er werd ons tegen vergoeding wel een dessert aangeboden.
    Maar zal dit restaurant zeker niet aanraden.
    Conclusie: een zeer slechte keuken!
    Leuke locatie om alleen een borrel te drinken.

22. Regine's profielfoto
    Regine heeft een recensie geschreven voor The Sunset
    Internationaal Hollum

Lunch. Vieze banken, nepenthousiast personeel, redelijke tosti's, duur, geen prijs van koffie vermeld op kaart (alleen prijs op kaart van 'grote koffie', die ober mij ook probeerde aan te smeren), redelijke snert, duur. Tot 3x toe verkeerde bestelling bij afrekenen. Inspiratieloze tent met opgeklopt nephip personeel. Eens, maar niet weer. Jammer.

23. Lidy en Hans Dales's profielfoto
    Lidy en Hans Dales heeft een recensie geschreven voor De Griffel

Lidy en Hans Dales

Super bediening. Enorm vriendelijk en zeer attent.
    Het eten was voortreffelijk. Wij hadden, als een wat ouder echtpaar, gezamenlijk een broodplankje als voorgerecht. Warm brood, bruin en wit en drie soorten hartig beleg. Daarna enorm goede hoofdgerechten. Voor ons vrij veel maar heel goed verzorgd en erg smakelijk. Daarna goede koffie met een zgn. Griffeltje, geserveerd in een groot potlood.
    Eten en drinken een 9, service een 9,5, sfeer een 9 en prijs/kwaliteit een 9.

24. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Vishandel Metz

Hier in verleden geregeld fijne visplates gegeten. Nu 's middags kibbeling gehaald om 's avonds in de oven op te warmen. De vis werd ter plekke gesneden, door het beslag gehaald en gebakken, en smaakte die avond nog steeds fantastisch. Je betaalt er wel voor, en van de sfeer moet Metz het ook niet hebben, maar de vis is fabuleus.

25. Familie Veldkamp's profielfoto
    Familie Veldkamp heeft een recensie geschreven voor De Griffel

Familie Veldkamp

Gezellig en lekker, zoals we gewend zijn. Erg aardig dat we een bakje heerlijke compote meekregen.

26. Edward's profielfoto
    Edward heeft een recensie geschreven voor The Sunset
    Internationaal Hollum

We komen hier al een aantal jaren voor een drankje bij de ondergaande zon.
    Top locatie! Lounche stoelen op het strand, geweldig. We waren hier op 23 september met ondergaande zon en werden hier goed bediend. Ik vind de muziek geweldig, lekker chill, past goed bij de sfeer. Mijn tip, lekker eten in een goed restaurant en lekker chillen bij "The sunset" met ondergaande zon.

27. Rob & Erica's profielfoto
    Rob & Erica heeft een recensie geschreven voor De Griffel
    Nederlands Hollum

We hebben hier denk ik al zeker 25 keer gegeten. Nog NOOIT is het tegen gevallen. Vriendelijk personeel, professioneel, en altijd heerlijk en voldoende eten. Prijs / kwaliteit uitstekend. Zullen zeker nog meerdere malen komen eten.

28. Yvonne Rakhorst's profielfoto
    Yvonne Rakhorst heeft een recensie geschreven voor De Griffel

Yvonne Rakhorst

Gisteren heb ik hier met mijn vriend en 2 vrienden gegeten. Via een blog van een andere veganist kwamen we bij jullie terecht. Bij het reserveren werd al aangegeven dat veganistisch eten bij jullie geen probleem was.

Bij aankomst zijn we geweldig ontvangen. Aan tafel werd mij verteld dat er voor mij vooraf een bietencarpaccio kon worden gemaakt en als hoofdgerecht een gevulde aubergine met bonen en dergelijke.

De gerechten waren heerlijk! Erg smaakvol en ik vind het gaaf dat er met seizoensgroenten is gewerkt. Het was ook lekker veel! Ik zat lekker vol na afloop. En de niet veganisten waren zelfs een tikkeltje jaloers!

Ik raad jullie zeker aan bij vrienden, vegan of niet!

29. Wilma's profielfoto
    Wilma heeft een recensie geschreven voor De Griffel
    Nederlands Hollum

Echt leuk sfeervol restaurant, Leuke bediening. Informeel. Eten prima. Komen hier graag terug.

30. JK's profielfoto
    JK heeft een recensie geschreven voor The Sunset
    Internationaal Hollum

Afgelopen jaar zijn wij na ruim een half uur wachten op de bediening weer vertrokken. Er was destijds een voltallig (stilstaand) team bedienden die ogenschijnlijk geen overzicht had. Nieuw jaar nieuwe kansen. De proef op de som.

Wederom plaats genomen in het midden van het terras omstreeks 17:00. Mooi plekje maar nog niet schoongemaakt, glazen en hapjesschalen werden na 10 minuten deels opgeruimd. 10 minuten later werd onze bestelling opgenomen door een vriendelijke bediende. Menig bediende liep rond (ons) en langs ons tussen een voor 50% gevuld terras. Meerdere lege tafels werden opgeruimd maar op de onze bleef een vieze stinkende schaal staan met vieze servetten en vlekken. Onze tafel was niet de enige. Na de bezorging van de dranken moest ik vragen of ze onze tafel wat schoon kon maken. Ze zou weer weg gaan. Alleen de schaal ging mee. Geen doekje over de tafels, nergens overigens. Ook de kassa had vele vlekken en leek een bron van talloze bacteriën. Hoe moeilijk is het om een doekje over deze zaken heen te halen?

Onze bitterballen en visplankje kwamen netjes op tijd en waren bovendien van goede smaak. Hierbij moet ik vermelden dat het uitzicht op deze locatie prachtig is en dit jaar gelukkig de muziek aangepast is op een iets mildere variant (house naar hitchart) inclusief het eerder luide volume. Met een beetje doorkijken zaten wij er prima; de vieze tafel negeren en naar het uitzicht kijken.

Het smaakte naar meer. Toen ik mijn metgezel vroeg waar de prijzen op de kaart staan vermeld wees deze mij op de cijfers achter de dranken en etenswaren. Wellicht dat ze het euro € teken bewust weg hebben gelaten om mensen niet af te schrikken. Absoluut schrikbarend! 10 bitterballen voor 9 . Erdinger 0.5l 7. Negen en zeveneven wat?! Jawel Euros!
    Maar prima, we zijn op vakantie en zoals zovelen besluiten wij dat het onze pret niet mag drukken. We hebben er immers ook een flink eind (8km) voor gefiets om er te komen, en dan nog terug. Zo zullen meer denken, no shit.
    Onze poging om nachos en wat drinken te bestellen strandde echter na 10 minuten wachten en pogingen tot contact. Dan is de overweging snel gemaakt naar elders te gaan.

Samenvattend lijkt de Sunset te pretenderen een hoogstaande hippe beachclub te (willen) zijn welke bovengemiddelde hoge Prijzen hanteerd, zelfs voor (horeca) begrippen op dit eiland. Ameland kreeg in 2016 de titel van duurste strand van Nederland. Daaraan zal deze zaak zeker aan bijgedragen hebben. De zaak lijkt zich te richten op hippe jonge en vooral rijke mensen en vluchtig eenmalig bezoekers die na aankomst bereid zijn flink de portemonnee trekken. Op Ameland zijn voldoende goede alternatieven aan het strand.

Pluspunten:
    + Lekkere bitterballen
    + Uitzicht

Minpunten:
    - Extreem hoge prijzen
    - Standaard eten - matige prijs/kwaliteitverhouding
    - Zeer vies onhygiënisch meubilair
    - Vele onopgeruimde tafelz
    - Trage onoplettende ongeinterreseerde bediening