Cantina Dolores in Hollum

1301980051 75
1322911973 75
1420594273 64
1504321959 78

1. Hebben heerlijk tapas gegeten. Personeel heel vriendelijk en prima bediening.

2. Voor de tweede opeenvolgende dag gegeten bij Cantina Dolores. Alhoewel we zeer eenvoudig alleen maar spareribs hebben gegeten waren we toch zeer voldaan. De spareribs die er in voldoende mate waren werden vergezeld door een salade en frites. Ook deze keer weer 'n reden om terug te komen in Hollum.

3. Zaterdag 21-02 hier hapje gedaan 's avonds. Recensies restaurant waren wisselend. Erg positief op alle vlakken. Restaurant zat vol rond 19.00, 15 minuten lekker wat gedronken terwijl tafel gereed werd gemaakt. Snelle service en erg goede kwaliteit van het eten. Personeel was erg vriendelijk en zeer behulpzaam. Werd tijd gemaakt voor een praatje over het eiland erg zeldzaam tegenwoordig zulke klantvriendelijkheid. Een absolute aanrader in alle facetten!

4. Ria 108 punten

Op een koude zaterdagmiddag zaten wij aan de chocomel, gezellig bij het open vuur, achteroverhangend in de kussens. Omdat wij trek hadden, konden wij ondanks dat de keuken nog niet open was genieten van een aantal gerechten. Het eten wat wij voorgeschoteld kregen wat ronduit prima, de bediening was vriendelijk en voorkomend.
    Voor herhaling vatbaar.

5. Op een rustige vrijdagavond gegeten. Koude tapasschotel en buiten de kaart om een warme tapasschotel met voortreffelijke garnalenkroketjes en lapje procureursvlees met tapenade. Zeer enthousiaste, jonge chefkok en goede, verse producten en een lekkere Spaanse wijn. Zeker terugkomen.

6. Zojuist retour van een bedorven avond bij Mexicaans restaurant Cantina Dolores in Hollum op Ameland. Bij binnenkomst was er geen ontvangst. Niet erg druk, maar desondanks mensen die zelf zoekende waren naar een tafeltje, zo ook wij. Na lang wachten kwam er iemand en konden we ons eerste drankje bestellen en werd de kaart gebracht. Na bestelling hebben we een uur gewacht en gevraagd wanneer de eerste gang door kwam. Het lag klaar! Ja, dat bleek later wel want de spiesjes die voor ossenhaas aangeboden en verkocht werden waren ordinaire taaie stukjes biefstuk aan een stokje geregen, koud geserveerd bovendien. Op de vraag of alles naar wens was hebben we dus ook geantwoord dat wat zij zeggen te verkopen volgens ons niet op ons bord lag. We konden een nieuwe portie krijgen, van andere kwaliteit? Nee dezelfde , nou dan laat maar.
    De rest van de tapas dan ook maar niet verkend, graag de rekening, bleek ook de pinautomaat kapot. Tijdens ons gesprek met de kok, bleek dat we gelijk hadden en zo zei de kok één en ander was in opdracht van de eigenaar, hij moet biefstuk voor ossenhaas door laten gaan. De baas bepaalt de inkoop. Geen kwaliteit. Jammer als je dan klanten treft die weten wat ze op bord moeten krijgen…..Geen compensatie, maar bevestiging vanuit de keuken bij monde van de kok. Liever een ontevreden klant dan kwaliteit. Maar voor ons NOOIT meer Cantina Dolores, hèt Mexicaans restaurant in Hollum op Ameland.

7. Op aanraden van een vriendin zijn we neergestreken bij dit restaurant. Na een hartelijk onthaal konden we zelf een plaats uitkiezen. Dit restaurant straalt niet veel sfeer uit.

Als voorgerecht een portie nachos met kaas, ui, jalapenos en bieslook, welke goed smaakte. De kaart is hier uitgebreid en voor elk wat wils. Wij kozen voor de Fajita's met gamba's en biefstuk als hoofdgerecht, inclusief sissling plate. Dat laatste hebben wij aan tafel niet vernomen, evenals de bijbestelde extra pepers. De gerechten zijn lekker, maar de gamba's waren droog van smaak. Gezien dit het duurste gerecht op de kaart was, hadden wij iets meer verwacht.

Tijdens het eten lette de bediening slecht op. Voor het bijbestellen zijn we zelf naar de bar gelopen, terwijl het binnen niet druk was. Jong en onervaren personeel, wel vriendelijk. Indien men iets oplettender was, hadden ze ons een bordje voor de gamba's gegeven, evenals natte doekjes of water met citroen. Hier moesten we zelf om vragen. De wijn was heerlijk (Rioja)!

Voor een volgende keer gaan wij liever naar een ander restaurant.

8. Kienmeester

Omdat we graag Mexicaans eten hebben we dit restaurant bezocht tijdens ons verblijf op Ameland.
    Eten was niet slecht, maar ook niet bijzonder. De sfeer en bediening is echter prima.

9. Ruben 288 punten

Een tafel naast ons klaagde over een te zout gerecht. De serveerster kwam excuses maken van de chef (die zijn fout toegaf) en bood de gehele tafel een drankje van het huis aan. Netjes toch?

Mijn ervaring verder prima. Lekkere malse varkenshaas gegeten. Salade was wat klein maar smaakte goed. Mijn vrouw had een groot bord Nacho's en dat smaakte haar ook prima. Prijzen zijn toch wel aan de hoge kant (zoals bijna overal op Ameland helaas). Vooral de prijs-/kwaliteitsverhouding van de desserts valt wat tegen.

10. Beyers 362 punten

Tijdens ons verblijf in het naastgelegen hotel (wat ons trouwens zeer goed beviel !) hebben we ook twee maal in dit restaurant gegeten : de eerste keer chilaquiles en fajitas (zeer geslaagd ! 9/10) - de tweede keer tapas (eerder gewoontjes te noemen 6/10).  Jammer dat het er in de ogen van de bediening enkel perfect kan verlopen.  Toen we de eerste dag meldden dat het zeer lekker was, werden de complimenten onmiddellijk overgemaakt aan de kok, toen we de tweede dag opmerkten dat de soep veel te hevig gekruid was, werd dit gewoon niet gehoord maar meteen weggelachen... Als je de mening van de klant vraagt, moet je hier toch tegen kunnen... Al bij al toch een leuke plek om te eten, en als je voor Mexicaans gaat, ook lekker...

11. Rob Berting

12. Voor het eerst hebben wij laten weten het eten gewoon ronduit slecht te vinden. We hebben toch redelijk wat ervaring met Mexicaanse restaurants maar zelden zo slecht gegeten. Gemeld bij het personeel, welke gelijk in de verdediging schoot. Niet handig...
    We waren goed en wel 2 minuten binnen toen we de kaart in handen kregen. Dat is prima. Maar om na 2 minuten weer aan de tafel te staan om te vragen of we een keuze hadden gemaakt ging wel heel snel. Voorgerecht (broodjes aioli en nacho's) welke na 1 minuut op tafel stonden (niet overdreven!!). Broodjes koud, nachos slap.. zo niet wat we er van verwacht hadden.
    Toen kwam al heel snel (ze konden ons wel weg willen hebben, we zijn dan ook snel weer gegaan) het hoofdgerecht. Jeetjemina, wat scherp. Ikzelf had de nacho lasagne wat in mijn beleving zou bestaan uit diverse lagen nacho's. Niets bleek minder waar, het was tomaten prutje met kipfilet van de groothandel (wat je kon proeven, niet vers) met een paar stukjes nacho's en een lading kaas. Teleurstellend en gewoon vies. We hebben dus geklaagd maar er kwam geen oplossing. Wij boos en komen er dan ook nooit maar dan ook noooooit weer. Tevens zal ik het iedereen afraden.

1,7
  13. Klaas Frens Luning

14. Heerrlijk gegeten in dit Mexicaans restaurant. Ik had een overheerijke Rib eye van 400 gram en mijn vrouw nachos met sla en groen en gehakt. De toetjes waren mooi en heel lekker.

15. Met ons gezin hebben we er afgelopen herfstvakantie 2 x gegeten. De tweede keer was omdat het de eerste keer zeer goed bevallen was. Uitgebreide kaart, snelle service en vooral de goede kwaliteit. De andere dagen van de week hebben we in verschillende restaurants gegeten op Ameland maar dit restaurant is het beste wat op Ameland is te vinden.

16. We zijn de eersten vanmiddag. Meteen bij aankomst krijgen we extra kussens zodat we comfortabel zitten en al snel worden de eerste drankjes geserveerd.
    Terwijl we de tapaskaart bestuderen worden de springkussens, die aan de zijkant van het terras opgesteld staan, opgeblazen waarop de jonkies in ons gezelschap zich kunnen uitleven.

Brood met aioli, groene olijven, verschillende kleine kroketjes en andere hapjes komen op tafel. Als laatste een groot bord met gamba's in knoflook. Wel iets meer dan de gemiddelde tapas-portie en bijzonder lekker, mede dankzij de garnering met verse kruiden. Het enige dat ontbreekt is een vingerbakje met water, maar de vochtige doekjes in folie reinigen minstens even goed.

Niets dan lof voor de maaltijd en de attente bediening.

17. Irisuchan

18. Heerlijk gegeten!!!! Super spareribs. De bediening kwam paar keer kijken of we iets wilden drinken en boden zelf aan om extra ribs te brengen. Bediening was correct en vriendelijk.

19. ton & gerdy voskamp

Restaurant is gekoppeld aan Hotel Dolores, echt goed gegeten met name de spareribs. Attente bediening en goed prijs nivo.

20. Jong stel

Wij hebben hier twee keer tijdens ons verblijf op Ameland gegeten. De eerste keer hebben we tapas gegeten, dit was lekker, maar voor de hoeveelheden die je krijgt vrij prijzig. De twee keer hebben we spareribs (onbeperkt) en een tex-mex combo (een enchilada en een quesedila), allebei erg lekker en ruime porties. De bediening was erg vriendelijk, al met al een aanrader dus!

21. Goed gegeten. Lekkere magere spareribs. Leuke bediening.
    Dit was de eerste keer bij de Mexicaan, maar we gaan er zeker weer heen!

22. Giny 140 punten

Geweldig lekker gegeten! Echt,ook voor mensen die glutenvrij moeten eten een perfect adres. De kok komt aan tafel om te bespreken wat wel en niet kan en maakt vervolgens een heerlijk diner.
    De bediening is ook prima, een gezellige,vrolijke dame heeft ons een fijne avond bezorgd.
    Als we weer eens op Ameland zijn komen we zeker terug!

23. We waren hier al eerder geweest.
    Hoe dan ook: de laatste ervaring was weer érg goed. Verschillende gerechten besteld en alles was érg goed. Geen slappe sla of magnetronvoedsel dus. De bediening verdient naast de kok ook een enorme pluim.

Wij komen absoluut terug!!!

24. spareribs lekker gekruid, beetje droog, biefstuk heerlijk, fajitas kip was net of de kip niet vers gebakken was, beetje uitgedroogd. Verder leuk restaurant, met prima bediening.

25. My boyfriend and I visited Ameland during the coldest weekend in February. We decided to try Cantina Dolores as fellow guests at our hotel had recommended it to us. Being vegetarian, I chose the Quesadilla. I'm sorry to say, but it was the worst thing I have ever been served in any restaurant. It was simply a crispy taco shell filled with sour cream and guacamole; I think the 'chef' had forgotten to add any cheese at all. At 13.25 euros, it did seem very overpriced and was largely inedible. To be fair to the staff, they did offer to bring me a second helping when they noticed that the first was just a plate of 'mush'; but one helping proved awful enough for me. They also offered us a free tea and coffee.
    Please do not let my review put you off, but if you are vegetarian, I would suggest you don't order the Quesadilla. I have to say that the restaurant had a nice atmosphere and the staff were friendly; it just seemed overpriced for the quality of food served.

26. Laat op de avond nog even nacho's en mosterd-kipkluifjes laten bezorgen op onze naastgelegen hotelkamer. Nacho's waren lekker smaakvol, kip was redelijk maar zó week dat ik er niet echt met plezier van heb gegeten. Kippenpootjes horen knapperig en vlezig te zijn! Superaardige bediening, die eveneens in het hotel werken. We hadden vergeten ons kamernummer door te geven voor het bezorgen, maar toen we erachter kwamen liepen we de ober al tegemoet. We konden er erg om lachen! Groetjes van de lange blonde meid & haar verloofde, van kamer 8 ;-)

27. Eten was lekker, maar moesten wel wat zoeken naar onze kip in het gerecht. Verder prima met rijst en zwarte bonen. Nagerecht was lekker! Kortom ben je in Hollum, dan kun je lekker eten bij cantina Dolores.

28. Zojuist heerlijk getafeld; heerlijk op smaak gebrachte gambas vd grill (onbeperkt a € 18,75!), prima huiswijn. Bijlage van rijst en zwarte bonen heel smaakvol! Vriendelijke en attente bediening. Kortom: een aanrader.

29. Zojuist heerlijk getafeld; heerlijk op smaak gebrachte gambas vd grill (onbeperkt a € 18,75!), prima huiswijn. Bijlage van rijst en zwarte bonen heel smaakvol! Vriendelijke en attente bediening. Kortom: een aanrader.

30. We hebben heerlijk gegeten, tapas en onbeperkt gamba's, top! Gezellig sfeervol restaurant en leuke vriendelijke bediening.

Gezellige zithoek bij de openhaard om lekker uit te buiken met een koffie en een cuarenta y tres. Jammer dat dit restaurant helemaal op Ameland zit, anders waren we hier vaak geweest!.

31. Zeer slechte ervaring gehad bij dit restaurant.

Alles kwam uit de magnetron en was zeer onsmakkelijk!

Bediening was onervaren maar wel vriendelijk.

Ondanks dat komen wij hier nooit meer!

32. Vorige week geweest.

Uitgebreide menu kaart.

Goede en snelle service.

Prijzen aangenaam.

Flinke porties.

Onbeperkt heerlijke gamba's voor 17,95!

Zeker een aanrader.

33. R.J.Kampen

Wij hebben hier 2 avonden achtereen gegeten en wel naar volle tevredenheid. Ten eerste is de bediening vriendelijk & alert. Daarnaast doen de koks hun werk ook uitstekend. De 1e keer de "Grill-trio" besteld. Heerlijk gegrilde kipfilet, varkenshaas & biefstukje (500 gram vlees totaal!) en al het vlees was oh zo lekker mals. Aardappeltjes & salade erbij en zie het allemaal maar eens op te krijgen. En dat voor een schappelijke prijs.

De 2e avond hebben we Tapas hapjes gegeten en ook dat smaakte allemaal zéér prima. Wel mis ik één belangrijk iets op de menukaart, namelijk een stokbroodje met kruidenboter en/of tapas en/of olijven. Dat is ons favoriete voorafje en mag eigenlijk niet ontbreken, zeker niet in een Mexicaans TAPAS restaurant! Ook mis ik een pilsner, ze schenken namelijk Jupiler bier, maar dat is blond-bier en geen standaard pils. Bij het eten hoort naar mijn smaak een normaal pilsner biertje en geen speciaal bier. Maar verder een absolute aanrader hoor, als wij weer op Ameland zijn dan komen wij hier zeker weer.

34. Daniëlle

Heerlijk tapas gegeten.

Vriendelijke, vrolijke gastheer.

Voor herhaling vatbaar!

35. Ik heb hier lekker gegeten.

Wel wat verhollandste keuken vind ik, maar eten was goed.

36. soes valle

Wat een slecht eten! Heeft niets met Mexico te maken.

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. De Mexicaanse bonen waren onherkenbaar zwart en droog, de rijst was oud, smakeloos en droog. De borden veel te vol, de sla verdroogd en alles kwam regelrecht uit de magnetron i.p.v. Uit de oven!

De burrito die ik besteld had was taai en oud. Personeel was veel te jong en onwetend en de klachten werden afgedaan als een leugen. Ik kom er nóóit weer en raad het iedereen af er naar toe te gaan!

37. jolanda de ridder

In de zomer van 2006 2 keer wezen eten. Gezellige ongedwongen sfeer, heerlijk gegeten en voor de kinderen volop speelmogelijkheden. Het was erg druk toen wij er waren en het eten liet even op zich wachten. Kregen als goedmakertje een kop koffie van het huis!!