De Paddestoel in Hollandsche Rading

Het bosrestaurant met een gemoedelijke sfeer

Reeds vanaf de 20er jaren in de vorige eeuw bestaat het pand van restaurant de Paddestoel. De eerste geregistreerde gegevens stammen uit 1928.

In de loop der jaren heeft het pand diverse functies gehad, maar wel altijd horeca gerelateerd. Zo heeft er in de beginjaren een theehuis ingezeten, wat later een café met een kleine kaart (de gehaktballen van tante Marie waren de beste van de regio), weer iets later een pannenkoekenhuis tot uiteindelijk wat het nu is, een familierestaurant op een schitterende locatie middenin de Maartensdijkse bossen.

Zeven dagen per week bent u vanharte welkom in ons restaurant.

1190624499 35
1197169895 56
1203715292 56
1419713393 65
1472076569 65
1478621966 65

1. Esther de Greef

Wij hebben hier onlangs met een grote groep gegeten. We zaten apart in de serre, het was die dag niet durk. De serre komt uit op een mooie binnentuin en zo midden in het bos gelegen was dat zeer aangenaam toeven. We zijn naar dit restaurant toe gegaan vanwege de mix pannenkoeken en (eenvoudige) gerechten. We hebben hier heerlijk gegeten en met name door de vriendelijke bediening hebben wij hier een fijne middag/avond gehad. Over de rumoerigheid in het restaurant kan ik weinig zeggen omdat wij zoals gezegd apart zaten, maar voor ons is een bezoek aan dit restaurant voor herhaling vatbaar!

2. SaskiaMaria

Restaurant de Paddestoel ligt leuk in het bos en voor de kleintjes is daar een speeltuin gecreëerd. Een leuke locatie voor oppas- oma's en opa's. Echter wat mij verbaasde is het feit dat ze totaal niet zijn ingespeeld op kinderen. Een bordje patat, 4 bitterballen (moet dan meteen 8 bestellen), poffertjes (dat moet dan meteen een pannenkoek worden), kaasstengeltjes (nee, wel een hele schotel bittergarnituur met 16 stuks) is allemaal niet verkrijgbaar. Op mijn vraag waarom dit niet mogelijk is kreeg ik als antwoord "Wij willen niet de indruk wekken dat we een cafetaria zijn." Ja, dus nu wordt het eerst spelen, een spa'tje en dan op naar een andere zaak.

3. Hoewel het een pannenkoekenrestaurant is heb ik zelden ergens een betere tournedos gegeten maar dat was wel doordeweeks (eten/drinken/kwaliteit/prijs en service meer dan voldoende). Op drukke dagen lijkt de zorg en aandacht voor het eten soms wat minder.

4. Bolland

5. iensuser

6. ton noorlander

Vrijdag 8 mei 2015 hamburgerschotel en kipsaté schotel besteld. De hamburgerschotel was goed verzorgd met een lekkere hamburger. Maar wat de kok met de kipschotel heeft gedaan is mij nog steeds een raadsel. De kip smaakte naar spons en bleek bij nader onderzoek totaal niet gaar te zijn van binnen! (nog gevaarlijk ook!) Verder was het bord opgemaakt met atjar waarvan zoveel vocht afkwam dat de patat er in dreef. Bovendien was het satévlees ook nog eens veel te zwart gekleurd op de uiteinden.
    Kortom: een giga tegevaller, zeker gezien ik er al jaren kom en het voorheen wel smaakvol was. Echt een afknapper eerste klas!!

7. j.cirkel

Relaxte bediening op drukke tweede paasdag. Prima locatie met (klein) kinderen (speeltuintje). Tip: puntenslijpers.

8. Evert Meeuwsen

9. Weer lekker gegeten voor een acceptabele prijs. En vriendelijke bediening. Jammer dat de akoustiek zo slecht is. We ergerden ons aan het geluid. En dat horen we van meer mensen.

10. Prachtige lokatie, eten prima, bediening prima, alleen veel gillende kinderen om ons heen, maar ja dat is uiteraard het risico van een pannenkoekenhuis.
    Jammer ook dat of je nou buiten of binnen zat het gewoon koud was. Binnen alle deuren tegen mekaar open, ik snap het wel: de mensen die aan het werk zijn, zijn in beweging, daar is het prima voor. Maar als gasten op een zomeravond binnen gaan zitten, doen ze dat meestal omdat het buiten afkoelt. Misschien daar rekening mee houden, zeker als de gasten het aangeven (wij waren niet de enigen, vandaar).

11. Gisteren hebben wij bij De Paddestoel gegeten met een groep van 12 personen, waarvan 4 kinderen.
    De locatie is mooi en overzichtelijk opgezet en straalt een prettige sfeer uit.
    De pannekoeken die wij hadden besteld waren belegd met echt verse producten en smaakten daardoor fantastisch lekker, alleen jammer was dat wij er bijna 5 kwartier op moesten wachten en dat is voor (kleine) kinderen, ondanks de speelgelegenheden, echt veel te lang.
    Een tip voor de bediening: vraag regelmatig of iemand nog wat wilt drinken of wat anders wenst. Daardoor houd je feeling met je gasten en kun je meer verkopen! Dit gebeurde gisteren alleen vanuit ons eigen initiatief.
    Doordat het zo lang duurde hebben wij dus ook geen dessert meer besteld, omdat het al bedtijd voor de kids was.
    Gezien de eerdere recensies zou ik daar echt wat aan doen als ondernemer zijnde; verklein je kaart of zet meer personeel in, want niemand houdt van lang wachten en hierdoor komen, ondanks de heerlijke pannekoeken gasten niet meer terug...

12. Vandaag 25 mei 2013 met de kinderen zitten eten, kindermenu bevat 3 kipnuggets en beetje friet, te weinig voor een kind van 6. De kok en ik verschillen over hoe je lekker kunt koken, asperges waren slecht geschild, te kort gekookt en de overvloedige nootmuskaat maakte het niet veel beter, om over de waterige dunne saus te zwijgen, smaakloos. Tegenover was de medium gebakken ribeye gewoon rauw, deze ging terug naar de keuken met het gevolg dat ik alleen warm zat te eten voordat het andere hoofdgerecht terug was... mmm. Voor bijna 80,- geen waar voor onze bestedingen.

13. Tijdens onze wandeling vandaag lag De Paddestoel op de route. Geprobeerd daar op het terras te lunchen; het bleef bij proberen. Serveerster zei ons tot twee keer toe een collega te sturen. Deze collega arriveerde vervolgens na vrij lang wachten en wilde zonder dat we de kaart hadden gezien onze bestelling noteren. Om de kaart gevraagd, wat een zichtbaar getergde reactie uitlokte. Zelfde serveerster kwam aantal keer langs met kaarten die ze van andere tafels ruimde. Wij krijgen echter geen kaart. Gebruik gemaakt van het toilet en na in totaal 25 minuten wachten vertrokken. Horeca die onder de recessie zucht? Na een bezoek aan De Paddestoel geloof ik daar niets meer van; klanten zijn ze daar liever kwijt dan rijk

14. Kom hier al jaren. Het is hier erg gezellig en sfeervol. De bediening is erg beleefd en gezellig. Als je een drankje besteld, komt het er na een minuut of 3-4 aan en ze vragen ook naar de kaart. Super!!
    Het eten is er ook heerlijk. Ik kom er altijd terug, dat zeker ^_^.

15. bornhijm wmh

voor ons een verrassing daar we werden uitgenodigd.
    het was een zeer aangename verrassing dat wij op deze fraaie lokatie terechtkwamen.Het personeel was zeer attend en de bestelde drankjes kwamen vrij snel ondanks dat het druk was.
    wat opviel was de proffesionele werking van het bedienend personeel. Zeer vriendelijk en attent en het besteld eten werd op tijd geserveerd. De omgeving piko bello , het eten piko bello ,de bediening piko bello en de prijs/kwaliteit verhouding piko bello.Een grote aanrader en we komen beslist een keer terug met de kinderen en kleinkinderen.
    Een genieter van lekker eten.

16. Sander Wouters

Ik wil even als eigenaar van dit restaurant reageren op de recensie van Correl.

Men geeft aan dat ze op zondag hebben gegeten, met een groupon voucher.

Hetgeen niet mogelijk is, de grouponvoucher is niet geldig op zon- en feestdagen en in de schoolvakanties. Wellicht hebben ze zich vergist in de dag, dat kan.

Het feit dat een serveerster van ons zich zo zou uitlaten tegen gasten waarvan het eten niet goed was, kan ik mij haast niet voorstellen, maar mocht het wel zo zijn gegaan, dan bied ik daarvoor mijn oprechte excuses aan.

17. Zondag wezen eten (groupon) met 6 volwassenen en 3 kinderen. Nou, onbeperkt eten kon je niet zeggen, daar duurde het veel en veel te lang voor. Ook kregen 2 kinderen en 1 volwassene een verbrande onderkant pannenkoek, heb ik bij de serveerster een melding van gemaakt, ze zei alleen maar "jammer".
    Wij zullen daar nooit meer gaan eten, zeer slecht bevallen.

18. Het restaurant is prachtig gelegen aan de rand van het bos. Het gebouw is zeer markant (ik meen uit 1910) en sfeervol.

De pannenkoeken waren zeer goed gebakken met verse ingredienten. De bediening was correct en sfeervol.

De enige minpuntjes waren: de rozijnen in het ijs waren niet geweld (werd vermeld op kaart) maar waren hard.
    Er leek erg veel personeel aanwezig. Een deel ervan (de eigenaren + familie?) ging op een gegeven moment aan de bar zitten. Normaal doe je dit pas als de zaak gesloten is of bijna sluit.

Dit zijn details, want het geheel is meer dan de moeite waard.

19. Karen uit Cyprus

Great location, fabulous staff, lovely atmosphere and extreme good food! What else is there to say!

Thank you for the great hospitality!

Met vriendelijke groet, Karen

20. Fam. Van Helden

Met z'n tienen van de Grouponaanbieding gebruikt gemaakt tot volle tevredenheid van iedereen.
    De bediening was heel attent en we hadden onze bestelling vlot. De pannenkoeken waren ruim belegd. Een leuke avond uit en een restaurant om naar terug te gaan!

21. groupon code gekocht zie hier de voorwaarden:

Je groupon is op maandag t/m zaterdag te gebruiken en zes maanden geldig, vanaf 9 september 2011 t/m 7 maart 2012
    Je kan zoveel groupons kopen als je wil
    Op zaterdagen en groepen groter dan 5 personen reserveren o.v.v. Groupon verplicht, zie je groupon
    Niet geldig op nationale feestdagen en tijdens vakanties
    Niet geldig i.c.m andere acties
    Groupon geeft ook recht op EUR 9 korting voor twee personen bij een bestelling van de à la carte kaart

zijn met 2 personen geweest op maandag dus reserveren o.v.v van groupon is NIET verplicht
    2 pannenkoeken besteld van de kaart waren echt wel lekker
    maar bij de volgende bestelling [was maar 1 met ijs werd ons gevraagd of wij een groupon bon hadden dit bevestigd werd ons medegedeeld dat deze niet op de kaart stond er was een aangepaste kaart speciaal voor groupon en dit moest bij bestellen vermeld worden na duidelijk gemaakt te hebben dat dit niet nodig was en hebben de voorwaarden laten lezen aan het personeel ze gaven ons gelijk en verder werd er niks mee gedaan dus de pannenkoek die besteld was ging niet door of we moesten een andere pannenkoek [zonder ijs] bestellen
    aangegeven dat dit duidelijk vermeld moest worden in het restaurant/site omdat dit dus niet aan de verwachtingen voldeed bij aankoop groupon bon staat dus duidelijk bij onbeperkt maar dit moet dus zijn onbeperkt aangepast
    jammer dat een bedrijf/restaurant zich zo laat kennen een goede recensie doet meer als nu een 1 voor de service

22. wij zijn zaterdag hier wezen eten ter viering van n verjaardag,ten eerste moet je erg heel erg lang wachten op een bestelling ten 2e een simpele vraag of je iets anders aan je pannekoek zou kunnen toevoegen word afgesnauwd met nee dan word de kok helemaal gek. nou volgens ons stond er maar 1 kok in de keuken ja dan kan ik me voorstelllen dat er niks bij kan op n pannekoek vandaar dat t ook eewen duurde en diverse tafels klaagde over de wachtttijd jammer ook dat er n groep van 7 binnen komt er 3!! medewerksters omheen staan om te kijken? hoed de 4e het afhandeld maar niemand die tussendoor eens tijd heeft om n drankje op te nemen. en ja volgens mij zijn dat de dingen waar je het als restaurant van moet hebben.menukaarten worden uit je handen gegrist na n bestelling de vraag of er 1 mag blijven liggen is nee want dan hebben anderen geen kaart.mensen met n baby en 1 kleuter worden weggestuurd want er zou geen plaats meer zijn kom op de halve tent was leeg...
    nee ons zal je daar niet meer tegenkomen het is oud pannekoeken van tegenwoordig verwachten wij meer van ,soorten als n italiaanse n spaanse of shoarma een appel met nootjes een leuk versierde kinderpannekoek .deze tent is in onze ogen rijp voor n make over

23. Anita en René

Wij hebben eind mei en in juni 4 maal bij de paddestoel gegeten. Zeer goed bevallen, zoals we in een eerdere recensie hebben geschreven. Wij komen in ieder geval volgend jaar, tijdens onze vakantie in Lage Vuursche, weer terug. Een gezellig en vriendelijk restaurant.

24. Graag wil ik als eigenaar van dit restaurant reageren op de recensie van marjolein. Dat zij en haar tafelgenoten van hun diner niet naar volle tevredenheid hebben genoten is spijtig, dat willen we uiteraard voorkomen. De redenen die zij echter opgeeft... Er zitten twee kanten aan het verhaal.

Allereerst, zij komen naar een pannenkoekhuis-restaurant. Daar komen nu eenmaal veel kinderen. Dat deze kinderen veel kabaal maken... Laten we het maar niet over de (gebrekkige) opvoeding hebben van (te) veel kinderen.

Vervolgens lopen onze dames meermalen (!) met drankjes naar de bewuste tafel, die vervolgens ineens niet besteld zouden zijn. (grappig hoor) Dan kan het dus inderdaad voorkomen dat iemand een besteld drankje mist, maar wie zijn schuld is dat dan?

Maar misschien zou marjolein eerst eens naar haar tafelgenoten kunnen kijken. Ik denk dat de grootste kinderen( klieren?) bij haar aan tafel zaten. Ik schaar het een serveerster nagooien met placemats en servetten en achter haar rug om gemene opmerkingen maken tenminste onder kinderlijk gedrag.

Natuurlijk maken wij fouten, wij zijn immers ook maar mensen. Verbeterpunten horen wij dan ook graag, onzin helpt echter niemand.

25. We zijn hier afgelopen zondag wezen eten met 18 personen en de bediening was zeer traag. Het was erg druk en ze konden het niet aan. Er zijn drankjes besteld die nooit zijn aangekomen en een hoop krijsende kinderen om ons heen maakte de avond ook niet gezelliger en het eten liet lang op zich wachten.

26. Midden juni at ik hier de lekkerste Caesar Salade ooit, met veel kipfiliet, ansjovis en geraspte kaas. Geweldig. Ze hebben er ook Paulana bier (Duits), erg lekker. De bedienende meisjes waren vriendelijk en prachtig. Heb 5 euro fooi gegeven en kom er snel terug.

(N.B. Ik ben tamelijk kritisch / niet snel tevreden).

27. Prachtige locatie met een mooie historie. (Tip: vraag er een naar bij de eigenaar)

Heerlijk eten tegen fatsoenlijke prijzen. Tuurlijk moet je iets langer wachten wanneer het druk is. Maar dat is niet meer dan logisch als je kijkt hoeveel mensen er in die toko kunnen. Dan neem je lekker een drankje op het terras en ga je lekker relaxen...

Echte aanrader!

28. Rat 5 punten

Prima plek, ideaal met kinderen en prima kwaliteit - prijs verhouding!

We komen er inmiddels regelmatig en het blijft prima bevallen.

29. Zelfde ervaring, lang wachten en als reactie een grote mond van het personeel Garnalencocktail bestond uit veel sla en maximaal een eetlepel aan hollandse garnalen met saus uit een potje, de asperges bestonden uit 4 stuks met 4 plakjes beenham.

Kortom meisjes doen er alles aan om vriendelijk te bedienen maar je moet ze steeds roepen, maar leiding kan niet tegen commentaar en prijs kwaliteitverhouding is ook zoek.

30. Zou het zeker niet aanraden, als je een klacht indient kun je namelijk nog een grote mond toe krijgen! Onzettend lang wachten op alles en als excuus steeds krijgen ja het is druk, tja dan moet je als eigenaar zijnde het toch iets anders aanpakken lijkt mij...want het kan wel eens gebeuren maar heb het nu al te vaak meegemaakt ben er nu helemaal klaar mee!

Voor ONS nooit geen eten meer bij De Paddestoel en voor wie er nog wel wil gaan eten, het eten is er wel lekker maar trek er wel een behoorlijke tijd voor uit en vraag tussendoor maar eens of je nog wat te drinken kunt krijgen en of het eten al in de maak is.

Vooral niet klagen want als klant ben je hier zeker geen koning dat is wel duidelijk.

31. 3 april met een groep van 14 mensen koffie met gebak wezen nuttigen. Het gebak was ronduit oud, we kregen appelgebak omdat we klachten hadden over de slagroomsoezen. Echter ook het appelgebak was slecht. Na 1 rondje koffie, de 2e besteld, alle kopjes van het eerste rondje bleven gewoon op tafel staan. Kortom, dit is niet voor herhaling vatbaar.

32. Van te voren uitdrukkelijk geinformeerd en 14 dagen vooraf gereserveerd voor steengrillen. Afspraak was 18.15 er zijn dan zou e.e.a. al voor ons klaar staan! E.e.a. zou 2 uur in beslag nemen. Op tijd gearriveerd, tafel stond klaar maar niet met de borden en verdere attributen voor steengrillen! Drankje besteld was prima, echter na een half uur nog steeds geen steengrill etc. Tot twee keer gevraagd hoe of wat en kregen bij de laatste maal te horen, dat wij zelf moesten aangeven wanneer wij wilden starten! Na veel gedoe kwam er eindelijk na een uur het een en ander, de visschotel was zonder gamba's waar weer extra naar moest worden gevraagd (4 stuks kregen wij uiteindelijk, die dreven in de olie!) zowel voor de vis- als voor het vleesbord waren geen vorken waarmee je het op de steen kon leggen, ook hier weer apart om moeten vragen. Personeel, heel vriendelijk, zolang er geen negatieve opmerkingen worden gemaakt, want dan is er direct de behoefte om ongegronde excuses aan te voeren, in plaats van te informeren bij het management over de afspraken en vervolgens klantvreindelijk e.e.a. op te lossen. Tevens was de tafel niet groot genoeg, waardoor de frieten maar op een stoel werden geserveerd! Wat een aanfluiting!

33. Erik van Esch

Dit weekend heerlijk gegeten! Een van de betere pannekoekenrestaurants van het land, en nog in de buurt ook. Kwalitatief prima kaart, gerechten goed op smaak, super-bediening die ook nog eens leuk omgaat met de kids, je voelt je als een koning of koningin.

Een echte aanrader en wij komen er met onze kleine meid zeker nog eens terug!

34. Fijne plek om na een wandeling met het hondje even lekker rustig te genieten van een lunch.
    Sliptongetjes in roomboter bereid en een flesje huiswijn om van te smullen.

Heerlijke locatie en een goede bediening met een juiste prijs/kwaliteitsverhouding.

Tot binnenkort maar weer.

35. een juweeltje van een locatie met prima eten in een ongedwongen sfeer. Ik kom er al twintig jaar en blijf deze plek bijzonder vinden!

36. thil schreijer

weer heerlijke pannenkoeken gegeten.de bediening door de meisjes is altijd oke...het terras doet mij denken aan de ardennen.goed adres.

37. Erg gezellig altijd! mooie locatie! gemoedelijke sfeer!

38. Kom hier al jaren. Heerlijke plek, lekker terras, prettige bediening, kindvriendelijk en dat voor een leuke prijs. Tip: Probeer eens de Slibtongen.

39. Na een boswandeling kun je hier prima op het terras zitten. Gemoedelijke sfeer, een speeltuintje erbij voor de kinders en zeker niet prijzig. Hier gaan wij vaker gebruik van maken!

40. Ik deel helaas de meningen hier niet. Zijn afgelopen zaterdagavond geweest. Erg druk was het niet en we zijn op het terras gaan zitten. Na herhaaldelijk vragen kregen we kaart en konden we pas bestellen toen we een half uur al zaten te wachten. De bediening was verre van vriendelijk. De porties waren aan de kleine kant. We wilden patatjes extra bijstellen maar dat kon niet want het was te druk ?! Kortom niet voor herhaling vatbaar.