Surya in Hilversum

Gooische Brink

Buses #1; #104; #121

De Surya restaurants nodigen u uit om te komen genieten van culinaire meesterschap en een ongekende service. Wij bieden u een voortreffelijke selectie van de Indiase, Nepalese en Oriëntaalse cuisine aan, met onverwachte en avontuurlijke smaken. Onze keuze voor verse ingrediënten en puur vakmanschap bieden u de kwaliteit waar Surya bekend om staat. Van vlees- en vis gerechten, verrijkt met curry, masala en tandoori, tot vegetarische specialiteiten. Wij beloven u mee te nemen op een culinaire reis, die de emotie en de sfeer van India resoneert, het land van de oneindige verscheidenheid.

Onze restaurants zijn gevestigd in Amsterdam en Hilversum. Zowel Surya Restaurant Amsterdam als Surya restaurant Hilversum beschikken over een adembenemende en elegante inrichting. Het is ons een waar genoegen u een onvergetelijke ervaring te mogen bezorgen die in stijl kan worden afgesloten met onze exotische desserts en speciaal voor u geselecteerde wijnen. Wij verzekeren u dat u een aangename en gedenkwaardige avond zult hebben. Uit eten in Amsterdam en Hilversum was nimmer zo verassend.

Indiase & Nepalese keuken

De Indiase en Nepalese keuken omvatten een variatie van regionale keukens in India en Nepal. De verschillende keukens maken gebruik van kruiden groenten en vruchten die lokaal beschikbaar zijn, dit maakt het Indiaas en Nepalees eten zeer divers. Een bekend gerechten als chicken tikka masala bereid in de tandoor oven heeft inmiddels de wereld veroverd. Minder bekend is dat de Indiase en Nepalese keuken ook sterk beïnvloed is door religie.

Vegetarisch eten is zeer normaal in de Indiase gemeenschap. Islamitische invloeden uit de Mongoolse periode en de Perzische invloeden hebben de hedendaagse Indiase keuken gemaakt tot wat het nu is. De Indiase en Nepalese keuken is zich continu aan het ontwikkelen vooral door de interactie met verschillende gemeenschappen.

Historische gebeurtenissen zoals de Britse bezetting, de levendige handelsrelaties tussen India en de rest van de wereld en het kolonialisme hebben ook belangrijke voedselsoorten en eetgewoontes naar India gebracht. Bijvoorbeeld aardappelen, chilipepers en broodvruchten zijn naar India geïmporteerd door de Portugezen. The Indiase keuken heeft ook zijn invloed gehad op de Internationale keukens. Indiase Kruiden werden bijvoorbeeld overal ter wereld geruild voor opium en rubber. Het heeft ook een sterke invloed gehad op de zuidoost Aziatische landen en het Caribische gebied.

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1505192113 89
1512006036 89
1518819960 87

1. Ron van der Veen

2. Heel lekker gegeten. Gezellige sfeer en prima bediening!

3. Uitstekend en zeer kindervriendelijk

4. Vriendelijk personeel, hulpvaardig. Prettige sfeer en lekker eten. Beetje donker.

6. Jacqueline von Aswegen

When we arrived, nobody had our reservation on the computer. The restaurant was fully booked. We were asked friendly to wait for some minutes, while one would try to find a solution.

Only 5-10 minutes later the 5 of us were seated at a lovely table near the window. We were treated very attentively, friendly like very dear guests. Food and drinks were of the highest quality. I will never forget the awesome gin-tonic with cucumber-slices and a sweetwood-stick. A big variety of vegan dishes - what a joy!

7. We zijn goed ontvangen. De bediening was zeer attent met de drankjes (er zelf niet om hoeven vragen of voor mijn gevoel geen 'uren' op een ober/serveerster hoeven wachten is echt een pré). Uitleg bij de gerechten was ook fijn, al mocht diegene iets duidelijker (minder zacht) spreken. Prettige service, en alhoewel lekker gegeten zaten er bij het gerecht van mijn tafelgenoot een paar taaie stukjes en mogen van hem de porties wat groter. Voor mij was het voldoende.
    Ik vind de menukaart heel overzichtelijk. Er is genoeg te kiezen, maar niet zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

8. Beste indiaas restaurant dat ik ken en ben zeker een liefhebber, als het maar heet is. Kip madras en vindaloo zijn top hier, ook de ravioli met tomatensaus is ook super lekker. Helaas wel wachten, maar ja wat maakt het uit als je uit eten bent. Wil je niet wachten, ga je toch naar een Chinees die het uit de magnetron haalt.

9. Hier een keer gegeten. We moesten ruim een uur wachten op ons hoofdgerecht (geen voorgerecht). Toen hier een opmerking over maakte, werd hier nogal een drama van gemaakt. Dit is alles behalve service.

Het eten was wel goed, met uitzondering van de salade. Die was minstens een dag oud. Je zag ook duidelijk dat bij andere tafels hier niks van gegeten werd.

10. We hadden gereserveerd bij dit restaurant, maar toen we binnenkwamen leek het erop dat ze vergeten waren dat er nog een reservering was. Er werd haastig een plekje voor ons gevonden aan een grotere tafel. Op zich ziet het restaurant er prachtig sfeervol uit, maar met z'n tweetjes aan zo'n grote tafel vonden we niet erg gezellig.

Het duurde ontzettend lang voordat we ons eten kregen, we hebben wel langer dan een uur gewacht. De bediening zei dat dit kwam omdat de andere mensen allemaal een uur eerder binnen waren gekomen (je kunt per uur reserveren). Het lijkt mij dat ze hier vaker mee te maken hebben en daar een oplossing op kunnen vinden als het elke drukke avond gebeurd.

Het eten wat we hadden besteld was erg lekker, daar was weinig op aan te merken. De salade was echter jammer, die zag eruit alsof het uit een AH zakje kwam en was niet echt vers meer. Die hadden ze beter achterwege kunnen laten.

11. Bas 53 punten

Uitstekende Indiase restaurant in Hilversum. Enig minpunt is de wat langere wachttijd. Eten is goed van smaak en de bediening vriendelijk. De Nepalese gerechten zijn overigens zeer smaakvol. Een aanrader.

12. Surya is al meer dan 10 jaar een begrip in Hilversum. De gerechten zijn heerlijk (mijn favoriet is Lamb Bhuna Masala) en de bediening professioneel. Daarnaast ook de beste prijs/kwaliteit verhouding van Hilversum. Enige nadeel is dat het zomers erg warm kan zijn binnen.

13. Miyo

14. Els 27 punten

Aparte sfeer qua inrichting en licht. Een aantal plaatsen hebben géén rugleuning. Vegetarisch gegeten: Dal Bhat Tarkari. Was smakelijk, alleen mocht het schaaltje met rijst wel wat meer zijn. We hebben zeker 1 uur moeten wachten voordat het gerecht kwam. Misschien de reden dat iedereen tegelijk was binnengekomen, daar er zeker voor ons nog zo'n 14 mensen zaten te wachten op hun voor-of hoofdgerecht. Dat was wel jammer. Ga er zeker nog wel eens heen.

15. Chantal

Wij hebben met z'n 2en gezellig en romantisch gegeten. Prima sfeer, de bediening was goed en het eten was heerlijk! Vooral de tandoori gerechten. De rose is een aanrader voor de liefhebbers!

16. Dit is het leukste en gastvrije restaurant die we ooit gezien hebben. Echt een aanrader! Het was sfeervol, comfortabel.

En betaalbaar, en het eten was ook heerlijk.

Het minpuntje was wel dat de kip na een paar minuten taai werd.
    Maar dat maakte de service wel weer goed.

Tandoori Chicken tikka moet je zeker eens geproefd hebben.

Hier gaan we echt nog een keer langs!

17. Super gegeten, de gerechten waren heel goed en verschillend van smaak.

Perfecte bediening en erg gezellig.

1 minpuntje, de banken en krukken zijn niet prettig om op te zitten.

Maar voor de rest is het een aanrader.

18. Laatst een keer geprobeerd en het is ons goed bevallen. Het eten was heerlijk! Erg smaakvol en precies genoeg!

Enig minpunt waren misschien de zitplekken: erg trendy, die poefen en kussens, maar als je er lang moet zitten is het toch minder. Daarnaast hadden we het gevoel dat de bediening ietsje sneller/alerter had kunnen zijn.

19. Wat wil je nog meer met een originele tandoori-oven die de hele avond staat te branden. En wat wil je nog meer met een uitstraling van grote gastvrijheid. En wat wil je dan nog meer als al het eten werkelijk tot in de puntjes is verzorgd.

Dan wil je toch niets meer behalve de handen omhoog en juichen.

Wat een toprestaurant!

20. Onno 41 punten

Met twee vingers in de neus het beste Indiase restaurant in Hilversum.
    Een geweldige keuken, mooie, wat loungy aankleding, goede bediening en een prettige sfeer.

Het eten wordt geserveerd in sissende schaaltjes en is schitterend opgemaakt.
    De keuze uit Indiaas en Nepalees eten is uitgebreid en spannend, al zou het soms wat pittiger mogen.

Enige minpuntje is dat je op een soort bankjes zit waardoor lekker aanschuiven terwijl je eet niet kan, en een aantal zitjes geen rugleuning heeft.

Maar verder echt een top tent waar je gegeten moet hebben.

21. Charmaine

22. Annemieke

Na al die jaren dan toch het perfecte restaurant gevonden: Surya te Hilversum!

Als overtuigd vegetariër heb ik hier gegeten samen met twee andere vegetariërs. De aankleding van dit etablissement is opvallend gezellig en smaakvol, tot in de kleinste details, warme kleuren, mooie schilderijen, een geweldig servies, schitterend, sprookjesachtig, en niet te vergeten zeer schoon, toilet en wat eet dat prettig, op die comfortabele loungebanken!

De bediening is charmant, beschaafd, vriendelijk en geduldig. We waren verrast over de zeer ruime sortering aan gerechten en hebben alledrie een totaal ander Nepalees, vegetarisch, gerecht genomen.

Nooit eerder zo'n verfijnde smaak geproefd. Veel kleine bakjes op zilveren dienbladen. Een optimaal melange van verse kruiden, groenten en andere ingrediënten, sfeervol en gezellig gepresenteerd.

Bij iedere gang weer een totale verrassing. We hebben openlijk zitten juichen. Dit is een plek waar je vele uren romantisch bij kunt kletsen. De tafels staan ook niet te dicht bij elkaar, dus je hebt privacy aan jouw tafel. Wij komen hier zeker weldra weer met ontzettend veel plezier en hoge verwachtingen terug.

23. Hier eet je het beste Indiaas/ Nepallees!!
    De butterchicken is verrukkelijk!!

24. Charlotte

Fantastich eten en goede bediening. Sfeervol restaurant! Een uitgebreide kaart - en een prima prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader = Kulfi ijs. Moet je een keer geproef hebben!