Eten & drinken 9,1

• do 17:00 - 22:30
  • vr 17:00 - 22:30
  • za 17:00 - 22:30
  • zo 17:00 - 22:30

De Surya restaurants nodigen u uit om te komen genieten van culinaire meesterschap en een ongekende service. Wij bieden u een voortreffelijke selectie van de Indiase, Nepalese en Oriëntaalse cuisine aan, met onverwachte en avontuurlijke smaken. Onze keuze voor verse ingrediënten en puur vakmanschap bieden u de kwaliteit waar Surya bekend om staat. Van vlees- en vis gerechten, verrijkt met curry, masala en tandoori, tot vegetarische specialiteiten. Wij beloven u mee te nemen op een culinaire reis, die de emotie en de sfeer van India resoneert, het land van de oneindige verscheidenheid.

Onze restaurants zijn gevestigd in Amsterdam en Hilversum. Zowel Surya Restaurant Amsterdam als Surya restaurant Hilversum beschikken over een adembenemende en elegante inrichting. Het is ons een waar genoegen u een onvergetelijke ervaring te mogen bezorgen die in stijl kan worden afgesloten met onze exotische desserts en speciaal voor u geselecteerde wijnen. Wij verzekeren u dat u een aangename en gedenkwaardige avond zult hebben. Uit eten in Amsterdam en Hilversum was nimmer zo verassend.

Indiase & Nepalese keuken

De Indiase en Nepalese keuken omvatten een variatie van regionale keukens in India en Nepal. De verschillende keukens maken gebruik van kruiden groenten en vruchten die lokaal beschikbaar zijn, dit maakt het Indiaas en Nepalees eten zeer divers. Een bekend gerechten als chicken tikka masala bereid in de tandoor oven heeft inmiddels de wereld veroverd. Minder bekend is dat de Indiase en Nepalese keuken ook sterk beïnvloed is door religie.

Vegetarisch eten is zeer normaal in de Indiase gemeenschap. Islamitische invloeden uit de Mongoolse periode en de Perzische invloeden hebben de hedendaagse Indiase keuken gemaakt tot wat het nu is. De Indiase en Nepalese keuken is zich continu aan het ontwikkelen vooral door de interactie met verschillende gemeenschappen.

Historische gebeurtenissen zoals de Britse bezetting, de levendige handelsrelaties tussen India en de rest van de wereld en het kolonialisme hebben ook belangrijke voedselsoorten en eetgewoontes naar India gebracht. Bijvoorbeeld aardappelen, chilipepers en broodvruchten zijn naar India geïmporteerd door de Portugezen. The Indiase keuken heeft ook zijn invloed gehad op de Internationale keukens. Indiase Kruiden werden bijvoorbeeld overal ter wereld geruild voor opium en rubber. Het heeft ook een sterke invloed gehad op de zuidoost Aziatische landen en het Caribische gebied.

Diëten Vegetarisch, glutenvrij en halal
Bekijk onze menukaarten
Foto van Surya in HilversumFoto van Surya in HilversumFoto van Surya in HilversumFoto van Surya in HilversumFoto van Surya in Hilversum

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
In het centrum
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang
Ambiance
Hip, romantisch, kindvriendelijk, rustig, luxe, zakelijk, huiselijk, gezellig en nostalgisch
Voorzieningen
Afhalen, catering en Wi-Fi
Kinderen
Kinderstoel aanwezig en magnetron (voor kindervoeding)
50 zitplaatsen en maximaal 50 personen in één groep
Personeel