De Open Keuken in Hilversum

Gezellig, sfeervol restaurant in het centrum van Hilversum!

Parkeergarage Gooiland is bijna recht tegenover het restaurant, parkeergarage Gooische Brink & Hilvertshof liggen op 3-5 minuten loopafstand.

Station Hilversum Centraal ligt op 10 minuten loopafstand.

Op het mooiste plekje van Hilversum aan het Weversplein ligt restaurant Proeverij De Open Keuken. Hier krijgt u het gevoel alsof u bij vrienden aan de keukentafel zit, terwijl in de open keuken voor u wordt gekookt. U kunt bij ons genieten en met z'n allen gezellig proeven van de 'Proevertjes', internationale mini gerechtjes, als voor- en/of hoofdgerecht te bestellen. Ook bieden we een gevarieerd aanbod van 'normale' gerechten zoals een heerlijke malse tournedos, een portie goed gemarineerde Open Keuken gamba's of Kingston ribs en onze overheerlijke carpaccio XL. Strijk in de zomer heerlijk neer op ons frans idyllische terras of kom in de winter tot rust in onze grootmoeders keuken.

Tot ziens bij Proeverij De Open Keuken!

• All-inclusive

4. Betalen Visa Master Card pin American Express

1398190234 78
1420063769 79
1441937303 82
1502089522 80

1. Martine Keur

2. Best goed gegeten maar bediening rommelig en van al onze gasten 8 in totaal konden alle kleding naar de stomerij omdat er een hele vettige lucht hangt. Je kan best een open keuken hebben maar zorg voor goede afzuiging!! Wij gaan hier niet snel meer naar toe.

3. OP 30 december weer heerlijk gegeten en de gastvrijheid en vriendelijkheid staat al een huis. Iedereen weer bedankt

Jan en Christa Niessen

4. Langenkamp

Heel aardige bediening. Erg sfeervol en gezellig. Een top avond gehad.

5. Echt leuk concept met gerechten van goede hoeveelheid en heerlijke smaak. Echt een aanrader!!

6. Gert van den Brink

7. wilma van den eijnde

Heerlijk gegeten, was een verrassing. Erg gezellig, fantastisch personeel.

8. Geweldig gezellig restaurantje. Goede sfeer, uitstekende bediening: gastvrij en professioneel.

Eten was heerlijk, hoewel ik al die kleine hapjes en vele smaken erg waardeer vind ik wel dat je veel beslissingen moet nemen voordat je kunt ontspannen.

Wij waren er op een maandagavond en alle tafeltjes waren bezet! Meer complimenten kan je niet krijgen!

9. Leuk restaurant op mooie locatie. Lekker eten en een leuke bediening.

Weinig aan te merken behalve dat onze tafel na het hoofdgerecht even schoongemaakt had mogen worden.

Eten is prima, maar niet bijzonder als ik eerlijk ben. Had voor deze prijs iets verfijnder gemogen.

10. Ed Peeters

Heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening! Zeker weten een aanrader voor een gezellige avond met heerlijk eten!

12. Zeer sfeervol restaurant met aardig personeel en heel lekker eten. Gewoon een heel lekker ontspannen avondje uit.

13. Ine van den Munckhof

Wat een heerlijke maaltijd met als verrassingselement bij het toetje omdat mijn dochter jarig was! Sfeer, locatie, bediening, service en het eten: een dikke 10! Wij komen graag terug uit het Limburgse America!!

14. Maarten en Claudy

We hebben hier 2 keer gegeten. Beide keren waren helemaal super. Ruime keuze van gerechtjes (proevertjes). De proevertjes zijn net groot genoeg en van een zeer goede kwaliteit. Maar er staan ook grotere gerechten op de kaart. De service is ook erg goed. We gaan hier zeker nog vaker eten.

15. Wat hebben wij hier een fijne avond gehad! De sfeer in het restaurant is heel leuk en de bediening doet er alles aan om je avond zo goed mogelijk te laten verlopen. Zeer behulpzaam en ze nemen echt de tijd voor je. Het eten was zeer goed! Het feit dat je kunt kiezen voor kleine of grote gerechten is ook heel fijn.

16. Lekker gegeten, bediening ging voor mijn gevoel te snel, mag wel iets meer tijd tussen de gangen zitten.
    Eten was goed, brood vooraf van het huis erg vriendelijk aangeboden.
    Dry aged steak iets te taai, capaccio zag er prachtig uit op groot bord geserveerd.

17. Elmer Grotenhuis

Afgelopen week gegeten op het terras van de Open Keuken. Het was mooi weer en het was er gezellig druk. Vooraf een heerlijke Sashimi geten en als hoofdgerecht een Zomerse Salade met Entrecote, beide erg lekker! Ook de wijnen vielen in goede smaak. Een top-restaurant met een heerlijk terras. Wij komen zeker vaker!

18. Deze week hier voor de tweede keer gegeten en veel minder positief nu.
    Proevertjes menu van 29.50 genomen, plus extra bijbetaling voor een aantal gerechtjes, maar als je dan gemiddeld 34 euro per persoon kwijt bent, alleen voor het eten terwijl je nog steeds een hongergevoel hebt, dan gaat er toch iets niet goed, porties zijn dan vaak ook veels te klein,
    De smaak is zonder meer goed, alsook de bediening, correct en vriendelijk, alhoewel het veel te lang duurde om af te kunnen rekenen nadat de rekening was gebracht.
    Maar als de hoeveelheid of opzet niet verandert zullen wij hier niet meer aanschuiven, want voor bijna 35 euro mag de maag toch wel gevuld zijn

19. Het restaurant ziet er geweldig uit. De proeverijen zijn lekker, zeker een aanrader. We hadden een paar 'rauwe' gerechten waarbij je duidelijk kon proeven hoe heerlijk vers de ingredienten zijn. De bediening is vlot, en makkelijk aan te spreken als je nog iets wilt hebben. De citroentaart heerlijk!

Kortom, wij komen nog wel eens langs.

20. Een restaurant met een geweldige ambiance. We hebben er heerlijk van de proevertjes genoten. Ze waren precies goed geproportioneerd, zodat het mogelijk was om er verscheidene te kiezen.

De bediening was prettig aanwezig. De eigenaar kwam regelmatig checken of alles naar wens was.

Het restaurant was gezellig ingericht, beslist een aanrader en we komen er zeer zeker terug.

21. Gisteren ontzettend lekker gegeten bij De Open Keuken. Wat een gezellig en sfeervol restaurant. De bediening is erg vriendelijk en heel enthousiast nog meer zelfs als zij over de gerechten spreken. Je wordt hier als gast erg goed verzorgd! Het eten is echt heel goed. We hadden het verrassingsmenu en dat was zeer afwisselend en mooi van opmaak en smaak! Een absolute aanrader dit restaurant. Ik kom zeker terug!

22. J.Harmsen-Otten

Het was een buitengewoon mooie avond, dus extra genieten op het terras; de formule van kleine proefjes was leuk en lekker, dus we komen nog eens terug !

23. Marcel de Koning

We hebben gister gezellig gegeten bij de open keuken. Gelukkig (want dan krijg je wat voorgeschoteld wat je normaal gesproken niet zal kiezen) hebben we het verrassingsmenu genomen waarbij we bij de eerste 2 gangen (voor en hoofd) 4 verschillende gerechten kregen. Het is net tapas maar dan met andere gerechten. De smaken zijn erg divers en op het eerste gezicht zou je zeggen dat het geen goede combinatie is maar dat is het wel. Erg lekker gegeten. De inrichting ziet eruit als een grote huiskamer en het personeel is erg aardig. Ik zou alleen nog het bier assortiment uitbreiden met wat lekkere Belgische bieren zoals La Chouffe. Bij zo'n gezellig restaurant hoort ook een lekker bourgondisch biertje.

24. Hier al meerdere keren gegeten en elke keer is het weer een feest. Het personeel is zeer bekwaam, weet waar ze het over hebben. Dat zie je niet overal!
    Binnen en buiten zit het erg gezellig. Het eten is voortreffelijk, en fijn dat de kaart regelmatig wisselt. De uitgebreide wijnkaart wordt door ons ook zeer gewaardeerd.
    Een plek waar we graag terugkomen!

25. A. Dickhaut

Zondag 27-5-2012 's morgens via deze site gereserveerd en via de mail en telefoon een bevestiging gekregen. Dit was zeer prettig omdat we toch 1,5 uur moesten rijden om een hapje te eten. Het afgesproken tijdstip waren we daar, het was heerlijk weer dus we hebben heerlijk buiten gezeten... Het was gezellig druk. De bediening was zeer vriendelijk en de eigenaar daar hebben we gezellig mee gesproken. Het eten was erg lekker, de borden mooi opgemaakt ( het oog wil ook wat), met andere woorden wij komen zeker terug. We hebben een leuke en gezellige avond gehad en de complimenten aan de kok...

26. Woensdagavond voor de 2e keer hier wezen eten, en wederom helemaal top ! Het concept met de proevertjes is ideaal met name voor mensen die geen keuze kunnen maken etc.! De sfeer is er goed, het eten zeer smakelijk, de bediening zo als tie moet zijn, kortom zeer zeker de moeite waard om terug te keren... Een interieur met oog voor detail als het om keukenattributen gaat, zeer grappig en toepasselijk in ieder geval.

27. Afgelopen zaterdag met z'n vieren gegeten.
    Het eten was geweldig, de sfeer en ambiance gezellig en huiselijk en het personeel uitermate correct en vriendelijk.
    Kortom, een regelrechte aanrader!!

28. Heerlijk gegeten bij Proeverij de open keuken in een sfeervolle ambiance!! Alles klopt in dit restaurant, super lekker eten, dito wijnen en de bediening is zeer vriendelijk,correct en voorkomend. Kortom, een echte aanrader voor een avondje genieten !!!

29. p. vreeken

Jongstleden donderdag heerlijk gegeten in dit gastvrije en sfeervolle restaurant.

Uitstekende, vriendelijke en gastvrije bediening.

Eten was meer dan voortreffelijk.

Een zalige witte wijn bij het eten gedronken. Ben niet zo'n wijnkenner, maar deze is me echt wel bijgebleven.

Ben blij dat ik op 'loopafstand' van dit restaurant woon want we gaan hier zeker vaker komen.

Een absolute aanrader en zeker een aanwinst voor Hilversum.

30. Jeroen en Femke

Vanavond gegeten bij dit restaurant. Zeer leuke en vlotte bediening en lekkere hapjes in het verrassingsmenu! En dat alles voor een prima prijs!

31. Reinier

Een aantal weken geleden heb ik kunnen genieten van de warme en gezellige sfeer bij Proeverij de Open Keuken. Je kan zien dat de eigenaren en het personeel met veel passie en liefde met de gasten en het restaurant omgaan, en dat is ook terug te vinden in de gerechten. Een aanrader!

32. Danielle

Vorige week met een groep van 12 man gegeten. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de super vriendelijke gastvrije bediening. De Open Keuken was zeer flexibel met wijzigingen in menu. Heerlijk verrassingsmenu gegeten, echt een aanrader als je waar voor je geld wilt! Een verademing om weer eens in een restaurant te eten waar gastvrijheid een belangrijke rol speelt. Kind-vriendelijk restaurant en gezellige warme sfeer. Ik kom hier zeker terug als ik lekker wil tafelen met vrienden of met een grotere groep! Echt een enorme verbetering t.o.v. de vorige eigenaar.

33. Afgelopen zondag heerlijk gegeten. Vriendelijk ontvangst, keurige bediening en het asperge menu is echt een aanrader. Als u houdt van lekker tafelen op een gezellig terras, dan is Proeverij de Open Keuken echt een aanrader.

Wij komen hier zeker terug!

34. Fam.Dullaert uit St Niklaas(Belgie)

Reservatie van 09/04/2011. Aangename sfeervolle inrichting voor een avond genieten. Leuke en prachtige formule met het proeversmenu. Zeer lekker gegeten, mooie variatie van gerechten, daarbij een zeer lekkere frisse Argentijnse Rosé gedronken en als top het nagerecht "Twijfelaar", een aanrader.

Hoedje af voor de nog jonge uitbaters en de volledige jonge bedieningsploeg. Vriendelijke en behulpzame bediening. Spijtig dat het voor ons zo ver is, zeker een aanrader.

35. Wat een goede formule om de mogelijkheid te geven te kiezen uit al die heerlijke proevertjes; 2 voor- en 2 hoofdgerechten zijn ruim voldoende en zien er heel aantrekkelijk uit. Voor "Elk wat wils" en de prijs is oké. Een verwennerij als je eerst je 2 voorgerechtjes krijgt geserveerd en daarna je 2 hoofdgerechtjes. Ook een ruime keuze in nagerechten. De huiswijn is van een goede kwaliteit! De service is ontspannen en hartelijk. Je voelt je écht gast. Chapeau!

36. fam Berkhout

Geweldige avond gehad bij dit gezellig ingerichte restaurant.

Om te beginnen op een vriendelijke wijze ontvangen, vervolgens was het kiezen van een andere tafel geen probleem en toen we zaten een leuk opgemaakt 'palletje' met broodjes en een drankje: top.

Het verloop van de avond was ook prima, met lekkere wijn, heerlijk eten en een attente bediening.

Wij hebben begrepen dat de zaak deze maand 1 jaar deze 'nieuwe' eigenaren heeft, maar voordat zij het 2e jaar gaan vieren komen wij terug!

37. Hartelijk dank voor al jullie recensies, ons afgelopen eerste jaar in restaurant Proeverij De Open Keuken! We hebben alles ter harte genomen en zijn nu, na overname begin 2010, druk bezig om verbeteringen in onze werkwijze en gastvrijheidsverlening door te voeren. Zo hebben we investeringen gedaan in de keuken om onze gerechten sneller te kunnen serveren, we hebben een nieuwe chef kok aangenomen, we hebben een aantal personeelstrainingen gehouden, nieuw kwalitatief personeel aangenomen, een betere structuur aangebracht in de menukaart en een maximum gesteld aan het reserveren op bepaalde tijdstippen. Dit alles met als doel om de service, sfeer, kwaliteit en dienstverlening te verbeteren. Wij zijn benieuwd! Groetjes Team De Open Keuken

38. Vanavond echt heerlijk gegeten bij Proeverij De Open Keuken. Vriendelijke bediening, lekker bokbier van de tap en onbeperkt gamba's! Ik had er eigenlijk geen hoge verwachting van maar het was echt top! Ik kom binnenkort zeker terug om de "proevertjes" van de kaart te proberen.

39. Afgelopen zaterdag met een groepje vriendinnen bij de Open Keuken gegeten. Het concept is leuk, maar de uitwerking zeer slecht. Om 7 uur een tafeltje en om kwart voor 10 nog geen hoofdgerecht op tafel. Personeel totaal niet klantvriendelijk. Na een vraag over hoelang het nog ging duren kwam het antwoord "het duurt hier altijd zo lang". Het eten zelf is lekker, maar door de slechte service en het ellenlange wachten kom ik hier nooit meer terug!

40. Bezoek 2 oktober, tent wel vol! Bij het binnenkomen is er al een hectische sfeer om een tafel te vinden, terwijl er geboekt was. Voorafjes heeeel snel op tafel en dan maar een uur wachten op het hoofd gerecht, jammer had betere weg kunnen gaan, zo slecht! Open keuken is een goed idee, je ziet gewoon hoe de patat weer in de frituur gegooid wordt als het afgekoeld is. Onze gamba's hadden 20 minuten onder de warmhoudlamp gestaan.

41. Leuk, gezellig en lekker. Met vriendinnen hebben we aan een lange tafel gegeten. Heel gezellig om al die verschillende gerechten op tafel te hebben staan. Ook al een keer op het terras gezeten. Bediening is vriendelijk en de kaart is origineel. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!

42. Vanavond met 7 personen gegeten in dit restaurant.

Kwaliteit van het eten was zeer slecht. Groente bij het hoofdgerecht waren verpieterd, risotto werd koud opgediend en de vis was melig. Produkten die opgediend werden waren niet vers! Tevens was de bediening zeer slordig. Bij het aangeven aan de manager dat het eten niet lekker was en de bediening zeer rommelig kregen wij als antwoord "tja dat kan gebeuren, het is erg druk vanavond". Zo'n reaktie wil je als gast absoluut niet horen. Helaas voor ons en onze gasten geen geslaagde avond. Op basis van deze teleurstelling zullen wij hier niet meer gaan eten.

43. We hebben met vrienden weer eens heerlijk gegeten in de Open Keuken! Het concept van de proevertjes spreekt ons erg aan: kleine lekkere hapjes, die je op elk gewenst moment kunt laten serveren en bij kunt bestellen, genoeg keuze uit de steeds veranderende kaart, een lekker glaasje wijn, vriendelijk team van bediening en managers, dat alles in de gezellige sfeer die het restaurant uitstraalt. Kortom, een heerlijk avondje uit en we komen in het najaar zeker terug als er weer nieuwe proevertjes op de kaart staan, zoals de prima kok ons heeft beloofd! We verheugen ons er nu al op!

44. Leuk restaurant! Ik heb er heerlijk gegeten. De 'proevertjes' spraken me erg aan omdat ik het altijd lastig vindt om tussen al de gerechten te kiezen, en op deze manier kun je van alles wat nemen. Ik heb even met de eigenaren gesproken en ik vind het leuk om te horen dat 2 broers met zoveel enthousiasme een zaak runnen.

45. Pretentieus gedoe met kleine gerechtjes voor veel geld. De smakeloze sla was aangemaakt met goedkope slasaus, het vlees te droog, de tonijnsalade melig, de cheesecake leek wel koude pap. Er was niks lekker, behalve dan de frieten. Het personeel was duidelijk op cursus geweest: ik voelde me aangesproken alsof ik een kleuter was. Koop voor dat geld betere ingrediënten. Brrr, nooit weer.

46. Gegeten (althans geprobeerd) 7-8-10 bestelling opgenomen eerste gerecht komt op tafel een persoon krijgt twee gerechten andere een moet zelf vragen om drinken na anderhalf uur nog geen tweede gerecht eigenaar geeriteerd weet niet met klanten omtegaan na wat heen enweer gepraat niet tot oplossing gekomen vraag om het gebruikte afterekenen gaat mijnheer omdat een van ons een menu had eerst de boel opwaarderen dus ffe niet he het zou een leuke avond moeten worden voor de jarige overname heeft hier niet goed gedaan de gebroeders jansen twee juppy"s die totaal geen kennis van horeca hebben.

47. anneke zevenbergen

Helemaal top! Mooi terras, vriendelijke bediening en........ heerlijk eten!

Een echte aanrader voor Hilversum en omgeving!

Wij komen graag terug bij de Open Keuken.

48. Sindskort hier komen wonen en als eerste bij De Open Keuken gegeten. Goede kaart, lekker eten, aardige bediening, rustige sfeer, knus.. echt top! Alles wat daarna volgde is tot nu toe tegen gevallen..

49. fam. h. harmsen

Niet kunnen kiezen en dan achteraf spijt hebben van al het andere lekkers op de menukaart, dat je niet hebt gekozen. Dat probleem is hier helemaal opgelost. Prima concept. Sfeer heel ontspannen, vriendelijke bediening en het eten was heerlijk. Dat de desserts ook worden aangeduid met de term "proevertje" is een understatement.

Het zijn volwaardige afsluiters van een uitstekende maaltijd. We komen zeker terug.

50. Bij toeval terecht gekomen en aangenaam verrast. Wat fijn al die kleine gerechtjes! Ik kan nooit kiezen, maar dat probleem werd meteen opgelost. Carpaccio, kaasfondue en een visgerechtje op één avond. De witte huiswijn is een aanrader! Gezellig restaurant en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

51. Een avondje genieten! Gezellige en ongedwongen sfeer, je voelt je meteen thuis. Fijn dat je door het concept veel verschillende gerechtjes kunt proeven, dat zorgt voor verrassende combinaties. Met die ouderwetse puntzak friet erbij: mmmm, wij komen terug!

52. Een tijd niet meer bij de open keuken geweest omdat de kwaliteit en vriendelijkheid ver te zoeken waren.

Maar nu dan toch zeer benieuwd naar de nieuwe eigenaars, de broertjes Jansen.

Echt top, weer een gezellige avond gehad zoals we het gewend waren.

We wilden een ander tafeltje dan die ze voor ons gepland hadden, dat was geen probleem.

Het verrassings menu is een echte aanrader.

En iedereen is even vriendelijk, wij wensen de broers dan ook veel succes, en zeker tot ziens. Fam Knecht.

53. pooh versteegen

Wij zijn weggegaan, omdat na 2 1/2 uur ons hoofdgerecht nog steeds niet geserveerd was.
    We moesten zelf vragen of onze bestelling opgenomen kon worden en de bediening eraan herinneren dat er enige tijd geleden een glas wijn was besteld en hebben gemeld dat de tijd tussen voor-en hoofdgerecht wel erg lang was.

Het kwam eraan! Maar bedienend personeel bleef erg lang met gasten praten, latere gasten kregen wel eten geserveerd en toen was de maat vol; na weer ruim een half uur wachten hebben we de rekening voldaan en zijn vertrokken.

Maar de wijze van afhandeling was niet echt klantgericht en een verontschuldiging kon er niet van af.

Gaat het restaurant aan z'n eigen succes ten onder? Maak de keukenbrigade groter of beperk het aantal couverts.

Op deze wijze raak je potentiële gasten kwijt.

54. Denise