Eigen (gratis) parkeerterrein.

Vanaf station Hilversum CS bus 105 richting Bussum, uitstappen halte Trompenbergerweg.
    Vanaf station Hilversum CS bus 206 richting Nederhorst den Berg, uitstappen halte Trompenbergerweg.

1. Personeel

1319242959 72
1437198631 64
1507972035 51

1. W.Hinterding-Hendriks

Mijn vriendin heeft mij op de mosselpan getrakteerd.
    Zij had gereserveerd en bij aankomst werden onze jassen niet aangenomen door de desbetreffende persoon die ons ontving.
    Toen hebben we onze jas maar over onze stoel gehangen.
    Bij de bediening werd dit niet geconstateerd noch aangeboden om ze alsnog aan de kapstok te hangen.
    De mosselen waren allen ERG klein. Zij durfde er niets over te zeggen vandaar nu mijn recensie.
    De groente bestond uit: heel veel toch wel wat grote stukken sla. De friet was goed, alhoewel ze nog wel wat kunnen leren van de friet in Brugge!
    Al met al: niet om over naar huis te schrijven, wel naar u..

2. Zeer slechte bediening. Met een teamuitje werden we in de brandende zon neergezet. De rest van de tafels waren gereserveerd. Verzoek aan de ober of er een parasol kon worden neergezet. Antwoord was volmondig: 'nee'. Niet eens proberen iets voor je klant te regelen, is ronduit onbeschoft in deze omstandigheden. Een stoel erbij pakken gien we te weinig stoelen hadden was daarbij ook al een probleem. Waarschijnlijk waren we lastige klanten? Tot slot wilde we wat bestellen. We vroegen aan een jonge bediende of we de kaart mochten inzien. Zonder even haar collega te attenderen gaf ze aan, en al weglopend zonder ons aan te kijken zei ze: 'moet je bij me collega zijn'. Ik heb nog nooit zulk onbeschoft personeel meegemaakt. We zijn opgestaan en bij een ander restaurant gaan eten.

3. Gezellige eetgelegenheid. Bediening top. Eten heel lekker.

4. Zaterdagavond voor 4 personen gereserveerd, we werden vriendelijk ontvangen. Namen plaats aan tafel… de ambiance vonden wij anders dan voorheen… kaler en de stoelen zaten niet heel prettig. De sfeer was verder goed doordat het redelijk vol zat en er een feestje aan de andere kant was (wel luidruchtig) de dame die ons geholpen heeft oogde zeer professioneel en vriendelijk. Gaf goede adviezen en wist op een leuke manier ons welkom en speciaal te laten voelen. Voor het eten zouden wij eerlijk gezegd niet snel terug komen… (voor de dame die ons geholpen heeft wel) standaard kaart, maar niet bijzonder. Mede door de minder gezellige inrichting dan voorheen maakt het dat wij de volgende keer ergens anders gaan eten.

5. Diner bij eetcafé de Jonge Haan in augustus.
    Hoofdgerechten: enorme portie haantje, met frites en stoofsla. Niets bijzonders aan. Andere hoofdgerecht: 2 stokjes saté met lekkere pindasaus en 5 plakjes komkommer, kleine schijfjes peper en rauwe uitjes. Dit is toch echt geen hoofdgerecht… Nagerecht: tiramisu met wat aardbeien. Grote portie, maar weinig tiramisusmaak.
    Gezellige inrichting, maar je zit op keiharde keukenstoeltjes.
    Geen aanrader. Hier ga ik niet meer heen.

6. Onbekend

Sinds de invoering van de nieuwe menukaart is a) de keus veel minder b) de hoeveelheid/portie veel minder c) de prijzen staan niet meer in verhouding tot wat je krijgt. Wat ik had was lekker, maar ik had nog trek toen ik weg ging.
    Ik ga hier niet meer heen. Jammer van de oude menukaart. Die was top.

7. Van Asperen

De Paasbrunch van 17.04 à € 17,50 per persoon was uitzonderlijk slecht. Ik durf het woord oplichting nog niet in de mond te nemen, maar als je € 57,50 voor 3 volwassen personen durft te vragen en er staat voor omgerekend nog geen
    € 5,-- aan etenswaarde (voor 3 personen!!!) op tafel dan heb ik zo m'n bedenkingen over dit bedrijf. Eén ding: mij zien ze hier nooit meer terug en ik hoop velen met mij.

8. Leuk met broer en schoonzus naar de Jonge Haan. Altijd lekker !!
    Maar nu niet: met z'n vieren: er was voor 3 gedekt.. de tafel wiebelde... de bediening wist niet wat mousserende wijn was. Het duurde zolang voor de kaart kwam dat we hem zelf maar gingen halen. De maaltijdsalade was enorm... veel te veel.,en smakeloos.
    Ik schaam me voor mijn familie....heel erg jammer......

9. Lekker geborreld, daarna gegeten en dat was slecht. Entrecote zwart geblakerd, niet medium gebakken zoals besteld en bijna geen groente en friet. Te duur voor de prijs kwaliteit verhouding. Borrelen prima daar, maar nooit meer dineren. Dat vonden ook de andere 3 tafelgenoten.

10. Na 2 jaar weer eens een hapje gegeten bij De Jonge Haan. Helaas is dit echt niet meer wat het was. De kaart is heel beperkt geworden en daarbij was het vlees niet goed. Ik dacht zelf voor de verandering spareribs te eten en mijn vriend ging voor de kippendijsate. Beide waren niet tevreden over de smaak. Mijn spareribs waren naar mijn idee niet vers en erg taai. Ook de kipsate was een klein en niet bijzonder gerecht. Ook bij ons hoofdgerecht lang op de frites moeten wachten. Uiteindelijk het hoofdgerecht op, en zelf om de frites moeten vragen. Ook hebben wij zelf constant om drinken moeten vragen terwijl er zeker 4 man bediening liep en het toch niet druk was. Niet best dus... Jammer! Ik was voorheen altijd erg te spreken over De Jonge Haan. En dit is nu wel heel anders. Geen aanrader helaas.

11. Zaterdagavond met mijn vriendin gegeten bij de jonge Haan. Nieuwe kaart, nieuwe eigenaar... altijd spannend, maar wat hebben wij heerlijk gegeten. De gastvrouw van de avond, (ze was anders gekleed dan de andere medewerkers, die overigens allemaal zeer vriendelijk waren) top! Legde de nieuwe kaart uitstekend uit, en werden meteen nieuwschierig, de twijfels die wij hadden maakte ze meer dan goed. Wij bestelden de tournedos en zeebaars. Tussendoor kwam ze vragen of het allemaal beviel en gaf ons echt een welkom gevoel. Bij de kaas liet ze ons een sherry proeven omdat dat weer eens wat anders was en lekker bij de kaasplank... Uniek!
    Was erg gezellig en lekker! Wij komen snel terug en hopen dat Karin er dan ook weer is:)

12. Jeninga

Leuke locatie, eten heel summier, kippetje leek wel een duifje, geen groente alleen schaaltje patat, zo op een kale tafel gepresenteerd. Niet voor herhaling vatbaar.

14. Het eten is kwalitatief in de loop van de jaren slechter geworden. Wat voorheen nog goed was valt nu heel erg tegen! Onervaren bediening, hoge prijzen en lange wachttijden. Laatst toen we in de jonge haan waren hadden we 2 friet besteld en 1 gekregen, meteen aangegeven toen t werd uitgeserveerd. Er zou nog een friet aan komen maar kreeg die uiteindelijk pas toen iedereen al klaar was met eten... Dit vervolgens ook geweigerd. De manger had zelf niet 't lef om t op te lossen en stuurde een serveerster op ons af om 't op te lossen. Ze gaf toe dat t 28 minuten had geduurd(wat niet normaal is!)Zij deed dit overigens wel professioneel.
    Ik raad dit restaurant zeker niet aan en zal dit restaurant ook niet meer bezoeken.

15. R Messing

Op zondag 9 maart met 6 personen gegeten. De telefonische reservering had me al moeten waarschuwen. Na de vraag of het mogelijk is om met 6 personen te komen eten, verdween de persoon aan de andere kant van de lijn om te checken of er nog plaats was, maar ook om nooit meer terug te keren naar de telefoon. Normaals zelf gebeld, jaja het kon. Bij aankomst bij de jonge haan begreep ik niet zo goed waarom het antwoord op de vraag overlegd moest worden, nagenoeg de helft van de tafels waren onbezet. Het eten was goed. De bediening volslagen naatje. Lang moeten wachten op het krijgen van de kaart, vervolgens lang moeten wachten op het voorgerecht. Indien je een glas wijn wilt, moet je zelf naar de ober stappen. En na het afruimen van het hoofdgerecht bleek de dienst van de ober erop te zitten en hebben we een tijd zitten wachten tot wellicht iemand anders de dienst zou overnemen. Helaas, na lang wachten hebben we afgerekend en hebben thuis de koffie genuttigd. Het is onbegrijpelijk dat het personeel niets doet met de ingediende klacht, men lijkt niet geïnteresseerd in de klant.

16. Op 10 november 2012 met een grote groep gegeten. Ik had Mezze als voorgerecht. De Advocado, couscous en de kikkererwten waren heerlijk. De aubergine was een zompige bedoening, compleet volgezogen met olie en geen zon gedroogd tomaatje te bekennen. Deze heb ik laten liggen. Ook de pikante tomaten salsa vond ik niet lekker en heb ik laten staan. Het voorgerecht was echt veel te veel, je had het ook als een hoofdgerecht kunnen bestellen.

Omdat het voorgerecht nogal vullend was, had ik gehoopt dat het hoofdgerecht nog even op zich zou laten wachten. Helaas was dit niet het geval, mijn voorgerecht was nog geen 5 minuten daarvoor afgeruimd en het hoofdgerecht werd al opgediend! Mijn opmerking hierover werd door de serveerster weggewuifd. Als hoofdgerecht had ik bouillabaisse besteld. Deze werd aan tafel uitgeserveerd. Het gerecht was gelukkig goed heet en ruim voldoende. In totaal konden er ruim twee volle borden worden geserveerd. De soep was goed gevuld. Alleen jammer dat de mosselen niet waren schoongemaakt. Naar mijn mening zat er wel teveel room in de soep, iets wat niet op de kaart staat. Hierdoor viel het hoofdgerecht zwaarder dan dat ik van plan was.

Als nagerecht heb ik irish coffee besteld. Ik heb bij het bestellen gevraagd of ze een tijdje kon wachten met het uitserveren. Helaas werd hier geen rekening mee gehouden en kreeg ik de coffee alweer na 5 minuten uitgeserveerd. Toen ik hier weer een opmerking over maakte deed de serveerster net of ze mij niet gehoord had. Mijn tafelgenoten die koffie hadden besteld, kregen deze zonder suiker of melk. Hier moest speciaal om gevraagd worden. Een aantal tafelgenoten hadden ijs besteld. Deze desserts werden pas na zo'n 15 minuten ná het uitserveren van de koffie aan tafel gebracht. Je zou zeggen dat alle desserts aan een tafel gelijk met elkaar zouden worden uitgeserveerd.

Al met al zou ik hier niet nog een keer terugkomen.

17. AH 20 punten

Het is een gezellig restaurant met een ongedwongen sfeer. Ik had het menu genomen. De soep was lekker maar de spaghetti en het toetje waren erg smakeloos. De spaghetti was nauwelijks gekruid, erg droog. Een beetje sla erbij en dat was het. Het toetje was ook enorm smakeloos. Kortom, erg teleurstellend!

18. Enkele weken terug hier het zogenaamde chef's menu genoten, en niets dan lof..
    Alleen is dit restaurant wel toe aan een metamorfose aangaande de akoestiek, want die is naatje.
    Ikzelf heb nog geen oorapparaten, maar als je die wel hebt wordt je volgens mij gek van alle bijgeluiden aldaar.
    Verder nogmaals niets dan lof, goed eten, leuke bediening, gezellige ambiance, juiste prijs/kwaliteit verhouding, nou alleen nog even aan die akoestiek werken.

19. Ik heb hier prima gegeten.

Complimenten voor de bediening; prima advies bij keuze van menu. Gezellige sfeer, smaakvol ingericht.

Parkeermogelijkheden zijn belabberd: een kleine parkeerplaats aan de achterzijde en verder alles betaald parkeren op de 's Gravelandseweg.

Mooi terras waar je zomers zalig kunt genieten van je eten en/of je borreltje.

20. Jasmijn & Evert Jan

Zondagavond 9 mei 2010.

Na een goede ervaring van twee maanden geleden, hebben we t.g.v. Moederdag gereserveerd bij De Jonge Haan.

Eten was weer prima. Maar.......de bediening was erg slecht (was vorige keer niet zo). Wij zaten in het Café gedeelte en werden ontvangen en bediend door een dame. Zij was erg chaotisch, er werd geen jas aangenomen en op afstand wees ze het tafeltje aan waar wij plaats konden nemen, dus niet even netjes meelopen naar de tafel. Na het voorgerecht, hebben wij een dik uur moeten wachten op het hoofdgerecht! Wat bleek, de dame was vergeten het hoofdgerecht aan de keuken door te geven. Ook de vuile borden en glazen werden niet weggehaald, dus toen eindelijk ons hoofdgerecht kwam was het "klungelen" aan tafel.
    Na het hoofdgerecht, geen nagerecht besteld maar de rekening betaald en uiteraard geen fooi gegeven. Wij zullen hier niet snel meer gezellig een hapje eten.

21. Good tasty food out of a various selection. Nice ambience and helpful service personnel. Absolutely recommendable!

22. Eten was goed. Ook goed was dat de kok ons waarschuwde dat we teveel bestelden aan tapas en antipasti.

De bediening was ronduit chaotisch, drankjes kwamen niet of dubbel. Een hoofdschotel bleek na lang wachten vergeten, werd vervolgens afbesteld en kwam toen iedereen al klaar was alsnog. Gratis, dat wel. Totale miscommunicatie bij het personeel onderling.

Het ergste echter was dat de bediening kwam melden dat bij gasten van twee verschillende tafels de autoruiten waren ingeslagen, pal naast het restaurant. Commotie alom, en dat werd er niet beter op toen het personeel meldde dat dit regelmatig gebeurt. Dat is ook een sfeerfactor bij een restaurant! Waarom doet de directie daar dan niks tegen? Camera's? Hekken?

23. Onno 41 punten

Het is altijd druk en gezellig bij de Jonge Haan.
    Het eten is heerlijk en het personeel attent en vriendelijk.

Wij komen hier graag op het terras een hapje eten. Ze hebben een lekker diverse kaart met goede specialiteiten, maar ook met een samensteloptie, zodat je zelf je volledige maaltijd kunt samenstellen, als je dat lekker vindt.
    Voor mij hoeft dat niet, omdat ik de gerechten heerlijk vind zoals ze zijn. Vooral de visgerechten zijn uitstekend.

Om eens lekker te eten op een Hilversums terras is er bijna geen betere plek dan de Jonge Haan.
    En wie weet loop je nog een TV bekendheid tegen het lijf.

24. Charmaine

25. Annie M.G.Schmidtschool

de menukaart die wij uitgezocht hadden was niet aan wezig. Moesten het met een kopie die we zelf gemaakt hadden doen. Het hoofdgerecht kwam pas na ruim een uur en de bestelde vis was niet warm. Hebben wel een glas wijn ter compensatie gehad. Hadden ook 14 personen berekend ipv 13.