1. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Brasserie Dez. Vijf gangen verrassingsmenu inclusief wijnen. Gerechten benaderen sterrenniveau, maar missen net die extra finesse in de gebruikte technieken. De smaak daarentegen is dik in orde. Op het gebied van service en wijnen valt nog winst te behalen. Iets strakker qua etiquette en iets meer karakter in de wijnkeuze. Van mij mogen Michelin en Gault Millau wel langs komen (hoewel de prijzen dan wel omhoog gaan, vrees ik).

2. Verscholen in het Loosdrechtse Bos op landgoed Zonnestraal ligt één van de beste en meest verrassende restaurants van Hilversum (en ruime omgeving). Wij hebben afgelopen donderdag met vijf heren heerlijk genoten van een uitstekend en prachtig opgemaakt drie gangen menu met bijpassende wijnen.

Deze culinaire hoogstandjes in combinatie met uitstekende en charmante bediening nodigen zeker uit om hier vaker te komen genieten.