Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hilvarenbeek verdeeld zijn.

Erg goede ervaring bij De Gelegenheid. Een van de betere restaurants waar ik heb gegeten. Het personeel was erg vriendelijk. Het tapasmenu, genaamd “taste”, is echt een aanrader! Aan alle kleine gerechtjes was duidelijk aandacht besteed, wat onder andere zichtbaar was aan de leuke presentatie. Als ik hier weer in de buurt ben kom ik zeker terug.

Prijs-kwaliteit verhouding is echt super goed. Heerlijk Italiaans gegeten voor weinig geld. De tomatensoep is romig en vol van smaak. De spaghetti carbonara was goed op smaak en een flinke portie. De tiramisu na was als een kers op de taart.
    De bediening was bijzonder vriendelijk. We werden hartelijk ontvangen en onze drankjes werden al snel geserveerd.
    De rode huiswijn uit is een echte aanrader.
    Complimenten voor de aangename ambiance.

Voelde me opgelicht.
    Redelijk gegeten met groupon bon.
    Wij bestelden 3 glazen wijn en karafje water erbij, gezien warm wim nog 2e karafje, want ze gaven maar een 1/2 liter.
    Bij afreken 2 x 3,50 voor karaf water = 7 e.
    Ik voelde me echt belazerd.
    Klacht bij vriendelijke serveerster, deze zei kan ik niets aan doen moet van baas.
    Klacht bij baas die zei ik serveer geen kraanwater, dat had hij dan eerder moeten zeggen dan had ik goedkoper 1 fles bronwater besteld of medicijnen in auto ingenomen aan de overkant van straat. Wees dus gewaarschuwd voor deze praktijken van de baas hier.

We werden heel vriendelijk welkom geheten en mochten zelf een plaatsje uitzoeken in het restaurant. Heel snel kwam een dame de menu kaart brengen en ze legde ons uit wat we allemaal konden bestellen, en dat was eigenlijk alles van de gehele kaart.
    Snel werd het eten geserveerd, en men vroeg een aantal keren of alles naar wens was.
    En alles was inderdaad naar wens, het eten was heerlijk en het restaurant was goed bezet, zodat er een gezellige sfeer heerste. Prima avond gehad!

Drankjes met name de flesjes bier waren niet koud genoeg.

6. Internationaal Hilvarenbeek

Jaap & Sonja

Ja, een heerlijke en eerlijke ervaring op culinair gebied is Hilvarenbeek en omstreken zeker 'rijker'.
    Het voormalig 'Kookhuis' was goed maar Geronimo is beter. Beter in de zin van verrassende gerechten wat presentatie en wat smaak betreft.
    Wij gaan niet uitwijden of de wijn wel of niet de voldoende tannine of zuurtjes had, of de mousse al of niet luchtig was geklopt met een toefje van dit of van dat, of het pepertje wel of niet in het krokante deegje had gemoeten, nee gewoon allemaal heel lekker en een eerlijk gemaakt. En dat proef je, en daar gaat het om.
    (Ga toch even zeggen dat wij de mousse met paling 'versiert' met heel mooie viooltjes echt een prachtstukje vonden).

Zeker een verrijking voor culinair Hilvarenbeek. Lekker een hap eten kon je er al, maar nu ook echt een paar tandjes hoger en dat is een heel plezierige, verrassende en lekkere ervaring waar wij echt van genoten hebben. En dat allemaal tegen een heel schappelijke prijs.
    'Johannus, Petrus en Paulus' kennen wij allemaal, maar dit is echt genieten...

Angélique en Joost, complimenten voor jullie aanpak en inzet!

Jaap & Sonja
    44 jaar 'buiten de deur' ervaring

Groep van 9

Wij hadden gereserveerd voor een groep van 9 personen. Omdat we tijdens de autosafari van Safaripark Beekse Bergen in een file kwamen te staan, belden we netjes van tevoren om te melden dat we waarschijnlijk wat later waren dan de afgesproken half zes. Als reactie kregen we te horen: "Dat had je kunnen weten". Ook kregen we te horen dat we om half acht weer plaats moesten maken voor anderen. Hierdoor gingen we al niet met een positief gevoel naar het restaurant, waar we overigens vrij keurig om kwart voor zes arriveerden.

De eigenaar begon overigens gewoon erg vrolijk en gezellig (net als wij), maar al met al zijn we niet te spreken over de klantvriendelijkheid van dit restaurant. Zo kon een karaf kraanwater er niet vanaf, we moesten het doen met een fles water van €6,50. Ook al betaalden we voor bijna 80 euro aan drankjes. Later nog maar een keer gevraagd aan de serveerster en toen kon het wel. Althans, dat dachten we. Later op de rekening zagen we dat deze karaf €3,50 kostte en bleek het geen kraanwater, maar fleswater te zijn. We hebben verhaal gehaald en ons werd uitgelegd dat ze het hier van moesten hebben met Social Deal-reserveringen. Toen we vroegen waarom ze niet duidelijker waren geweest over wel/geen kraanwater, liep de eigenaar midden in het gesprek weg.

Ook werd er bijna heet theewater over ons geknoeid door een vrouw die erg aan het shaken was bij het uitdelen van de koffie en thee (die we al lang en breed op hadden omdat we pas veel later onze desserts kregen!).

Het eten was voor de rest goed, maar als je een actie start op Social Deal (omdat het wellicht niet zo goed gaat met je zaak?) probeer dan op zijn minst klanten aan je te binden, in plaats van ze weg te jagen door een gebrek aan klantvriendelijkheid...

carlo pennings

De patat was veel te lang doorgebakken, allemaal harde stukjes. Een tip, de saus in een apart bakje lijkt me handig, vooral bij een patatje oorlog, alles zit onder. De zaak zag er wel heel schoon uit.

Erg vriendelijk en gastvrij ontvangen met een aperitief, want we waren wat vroeg.
    Genoeg keuze op de avond kaart. Goed eten, niet heel bijzonder. Uitstraling zou beter kunnen, mag meer sfeer krijgen.

Johannes

Eten goed en zeker als je naar de prijs kijkt. Drank minder goedkoop. We moesten behoorlijk lang wachten tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Verder prima en lekker gegeten!

Afgelopen maandag, na ons weekendje weg, heerlijk gegeten in deze nette, schone snackbar!!

12. Internationaal Hilvarenbeek

adriaan

Een nieuw restaurant in Hilvarenbeek, het geboortedorp van partner, dat moesten we natuurlijk uitproberen. De chef kende ik nog niet, dat kwam omdat hij voor de NH hotel groep heeft gewerkt. Ze zijn inmiddels aangesloten bij Euro-Toques wat aangeeft dat er wordt gewerkt met duurzame, eerlijke streekproducten. Gereserveerd voor een lunch op de zondag.

De ligging is prima, links naast de Sint Petruskerk op het Vrijthof. Via het terras kwamen we binnen. De inrichting kent meerdere stijlen. Achter is de loungeruimte en nog een flink terras, fijn voor in de zomer. We kozen een plaatsje aan het raam in het meer romantische deel, fijn.

Als aperitief een Sauvignon Blanc van Domaine de La Renaudie die goed beviel. De eerste amuse was een zalmmousse met sesamolie en krokantje van nori, mooi op smaak met een romige toets.

Gevolgd door een zoet cakeje waarbij een stukje coppa di parma en een pikante dressing, een mooie smakencombinatie.

In een klein stoommandje een lekker wonton hapje, gepresenteerd op kiezels in een schaaltje waartussen rook naar boven kwam, leuk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de jonge sommelier in opleiding. Een Chileense Viognier 2016 van Miguel Torres. Op een zwart bord een stukje langzaam gegaarde eendenborst overgoten met een kummelsaus, ernaast structuren van mango en een plate cilinder couscous. De cuisson van de eend was goed, (had van mij ietsje korter gemogen) het jasje was helaas niet krokant, de smaak was goed. Het garnituur combineerde goed, de wijn was hierop afgestemd. Voor de eend vond ik hem wat te licht. (8)

Voor bij het pièce de Grand Ardeche chardonnay 2015 van het gerenommeerde huis Louis Latour, lekker boterig met subtiele noten toets. De chef presenteerde zelf zijn in roomboter gebakken zeebaars. Ernaast een kruidenrisotto, romanesco, groene asperge, toefjes uiencrème en wortelcrème, aan tafel afgewerkt met een hele lekkere bearnaisesaus. De vis was keurig gebakken, ernaast mooie pure smaken, de wijn was keurig in balans. (9)

Als afsluiter een Catunambu espresso met een viertal hele lekkere friandises die een specialiteit van de chef verraden. Hij is in het verleden chocolatier is geweest bij Callebaut.

Bediening was zeer goed verzorgd in een hele gezellige sfeer.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend.

Kortom een fijn laagdrempelig adres met eerlijke producten en goede bereidingen. Een aanwinst voor Hilvarenbeek.

13. Internationaal Hilvarenbeek

Gust Jansen

Wij hadden dankzij het geserveerde en de ambiance 'n gezellige fijn verzorgde avond, waarbij in de toekomst zeker meer tafeltjes bezet mogen zijn. Dat is het meer dan waard, dat is ook de restauranteigenaar zeker waard!
    Ga echt eens anders genieten in Beek!

anna selten

Heerlijk gegeten op Eerste Paasdag. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Vriendelijke bediening. Leuk en warm ingericht. We komen hier vaker en blijven dat doen. Iedere keer weer heerlijke ervaring.

Niet geweldig en we moesten €3'50 voor een karaf water betalen.

Cornelia

Gezellig etentje gehad, vriendelijke bediening en snel geholpen. Eten op zich was qua smaak niet bijzonder maar voldeed.

Eten was redelijk maar de service dramatisch en ‘Hilvarenbeek-onwaardig’. Ongezellig door veel te felle verlichting. Schrijf normaal nooit een recensie maar de bediening hier was echt te ver beneden wat je mag verwachten in een restaurant.

Helaas, niet zoals we gewend zijn.
    Service uit den boze, jammer genoeg wordt je niet als klant gezien. Bij vraag na koffie of thee als nagerecht niet mogelijk, verbaasd.
    Ook moesten we alles volgens hun maniertjes doen klantvriendelijk dus nee.
    Het eten is wel van goede kwaliteit, de bediening is hier nog nooit zo slecht geweest.

Goede frieten en mooi de kwaliteit behouden na de renovatie. Mooie zaak precies wat je verwacht van een cafetaria.

Gisteravond lekker gegeten bij Intermezzo, aardige bediening. De kok had net verse tagliatelli gemaakt en de smaak was heerlijk.
    Bediening perfect.

Ondanks de sneeuw toch gegaan en we hadden geen spijt. Super lekker en ruim voldoende en zeer gezellig.

Fijn gegeten. Prima sfeer met nette correcte bediening en een heerlijke huiswijn.
    ☆☆☆☆☆

24. Internationaal Hilvarenbeek

Manuela

Met authentiek Italiaans eten heeft het menu van Intermezzo niet veel te maken (nog afgezien van enkele Italiaanse schrijffouten op de kaart). De klant die in een recensie meldt dat je er authentiek Italiaans kunt eten heeft waarschijnlijk nog nooit in Italië gegeten.
    De bruschetta's waren kleffe, amper geroosterde boterhammen. Op debruschetta met rauwe tomaatjes, normaal met olijfolie, knoflook en wat kruiden, was kaas geraspt en geroosterd…
    De pasta's waren hoofdgerechten. Wel Nederlands, maar zeker niet 'authentiek' Italiaans.
    Spaghetti bolognese is ook géén klassieker, zoals de website vermeldt. Italianen eten de Bolognese saus met tagliatelle.
    Vitello tonnato is niet met gebraden kalfsvlees, maar met, in witte wijn, gekookt kalfsvlees.
    Het vlees (filetto) wordt - alweer naar Nederlandse smaak - met saus uit keuze geserveerd. Ook zeker niet Italiaans.
    De 'gekruide aardappelen' die bij ieder gerecht zouden worden geserveerd, waren van die diepvries aardappelschijfjes die je bij de AH of de Sligro vindt. Geen 'gekruide aardappel' te bekennen, wel frietjessmaak.
    Dat in een Italiaans restaurant de smaak wordt aangepast aan wat in Nederland te doen gebruikelijk is, begrijp ik, maar hier was de smaak van authentiek Italiaans eten ver te zoeken.
    We zijn in de herfst en in de Italiaanse keuken zijn dan talloze gerechten te vinden met bospaddenstoelen en wild, maar op het menu is geen seizoensgebonden accent te vinden. Een verloren kans.
    De huiswijn was goed, dat moet gezegd worden.
    Het personeel was aardig, maar wist geen vraag over het eten te beantwoorden.
    Om een Italiaans restaurant te zijn, zou men echt nog eens op een studiereis naar Italië moeten. Op deze manier wordt er geen eer gedaan aan de heerlijke (echte) italiaanse keuken.

Absoluut geen goede ervaring gehad. Met binnenkomst al problemen met de voucher (niet onze schuld) en duurde daardoor ongeveer een kwartier voordat we wat te drinken kregen: een fles water a 6.50 euro... Voorgerecht kwam redelijk snel, mag de term bruchetta niet dragen. Vervolgens zeker een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht (je betaald met groupon overigens voor een aantal gerechten nog bij blijkt in het restaurant): saltimbocca. Dit waren 3 zeer droge lapjes vlees, die letterlijk bijna niet weg te krijgen waren. Dit aangeven, waarop werd gezegd dat dit zo hoorde bij kalfsvlees. Toch mochten we iets anders van de kaart kiezen, een pizza dan maar voor een veilige optie. Was oké, maar dat was het dan ook. Ook hier een half uur op moeten wachten, terwijl er letterlijk maar 3 andere personen waren, die ondertussen alweer naar huis waren. We hebben ons toetje in laten pakken, de dure fles water afgerekend en vertrokken.

Lieve Allemaal,

Jullie zijn allemaal formidabel!!!!

🍷🍹🍸🍺☕🍰☕🍰🍺🍸🍹🍷

Maar onze dank gaat ook nog naar 2 hele lieve DAMES YVONNE EN RITA, die hier al jaren de scepter zwaaien!

Altijd goed lachs en vooral héél héél erg VRIENDELIJK!👍👋👍

Dank u YVONNE EN RITA, voor de inzet van dit geweldige bedrijf, wat Piet en zijn vrouw hebben opgezet!

Wij wensen Wout, Jop en Freek ook héél héél véél SUCCES toe dit bedrijf voort te zetten!

Gezellig, goed en vooral sfeervol!

Wij kwamen er 7 jaar geleden en zijn er blijven plakken!!!

Liefs Jacqueline en Ton. 💋👄🍄🌲🍄🌲🍄

Slechter eten dan dit kan niet. Bruschetta zo taai dat je het niet kunt snijden. Champignons waterig en zonder smaak. Saltimboca leek wel platgeslagen varkensvlees in 3 stukjes op je bord. Ossenhaas taai in een waterige saus. Ronduit slecht en vies.
    Nooit meer!

Beste allemaal.

Jullie doen ALLE 3 ZÉÉR U BEST!
    En timmere hard aan de weg, nog steeds met alle vernieuwingen!
    Wat een mooie terrassen bij de zaken.
    En mooi vernieuwd, dat is echt jullie visitekaartje, gezellig sfeervol met kaarsjes.
    Ga zo door alle 3!

Succes en zeer goede zaken!

Jacqueline en Ton Fabert van Rooij 🍄🌻🍁🍃🍂🌞🌞🌞🍂🍃🍁🌻🍄

Het was erg druk, daardoor kan het iets langer duren eer je geholpen wordt. Dat is begrijpelijk.
    Een uur op je soep wachten is te lang. Ook werd het verkeerde drankje geserveerd.
    Dan 3 kwartier wachten op het hoofdgerecht is ook erg lang. Porties eten doet de naam Bourgondiërs geen eer aan.
    Personeel is wel vriendelijk.