3. Betalen Master Card Visa

1420720029 59
1428020715 58
1442622087 56

1. Charly en Corrie van Hal

We hebben op passende wijze afscheid genomen van Maxime en haar succes gewenst met haar nieuwe uitdaging. We hebben weer erg lekker gegeten met een super wijntje erbij. Toppie

2. Susanne Schonewille

We kregen precies het tafeltje toegewezen waar ik op had gehoopt, naast de openhaard. Het restaurant is erg sfeervol en afwisselend ingericht. Een echte verrassing was de amuse ! Weer eens wat anders dan het standaard stokbroodje met kruidenboter. Heerlijk gegeten en leuke bediening. Als we weer eens in Hillegom zijn kom ik zeker terug. Waarom zoeken naar een alternatief als je Het Alternatief al gevonden hebt :-)

3. Ook voor een borrel kan je heel goed bij Het Alternatief vertoeven. Gekozen voor heerlijke Lente cocktails in combinatie met een medium world en dutch borrel plateau. Bediening echt super, vrolijk, enthousiast, kennis van het vak en spontaan. Lang hoef je hier niet te wachten! Service, ambiance, en eten helemaal goed.

4. Wij hebben lekker gegeten en het personeel was heel vriendelijk en had aandacht voor de klanten. Wij komen zeker terug.

5. We zijn er na een tijdje weer geweest en het was overheerlijk! De bediening was er goed en vroeg vaak of alles naar wens was fijn! Het eten smaakte erg goed. En de sfeer in het restaurant was super gezellig! Echt een aanrader dus.

6. Poos niet geweest en we wisten gelijk weer waarom. Eten is niet meer wat het geweest is. Jammer!

7. Zondagavond heerlijk gegeten hier. Een aanrader voor iedereen. Het restaurant is niet zo geschikt voor kinderen maar dat is voor ons geen probleem. Leuke sfeer en vriendelijke staff.

8. Ik was een poosje niet in Het Alternatief geweest. Mijn ervaringen waren wisselend. Van de week was ik er weer na een aantal maanden en ik was blij verrast! Het leefde weer, het was weer ouderwets lekker en gezellig! De bediening is weer goed (vrolijk, snel, kennis) en het eten was zeer prima!

Tot snel!

9. Vanavond weer lekker en gezellig gegeten met z'n vijven. Leuke bediening en een mooie ambiance!

10. Het was heel lekker. Misschien geschikt voor mijn 50 jarig trouwen.

11. Howa 33 punten

Niet klant vriendelijk, de lunch is er wel erg goed maar de wijn weer veel te duur vergeleken bij anderen!

12. Personeel een ramp. Eten zeer matig. Nooit meer, een afrader.

13. Kom hier eigenlijk alleen lunchen en dat bevalt erg goed.. een heerlijke carpaccio die ik nog nergens zo lekker ben tegengekomen voor een prima prijs. Zal er zeker zeer regelmatig blijven komen voor de lunch

14. Waren met zijn achten en we zaten als enige binnen te eten.
    Teminste dat hadden we willen doen maar voor de eerste drankjes er waren en wat we wilden eten werd opgenomen waren we een uur verder en niet alleen meer.
    De serveerster moest door een ongelukje van kleding wisselen. En stond aan tafel nog knoopjes vast te maken. Namen haar niets kwalijk want toen we wat vroegen over het menu wist ze het niet want ze was nieuw. Maar dat wist ze wel.
    Aardig goed eten maar niet voor herhaling vatbaar.

15. Wij zijn hier gaan eten met 8 personen. De meesten hadden gekozen voor de varkenshaassate i.v.m. een vergadering (ook doorgegeven). De sate was teleurstellend zeker voor deze prijs met een beetje kroepoek en kleine bakje met frieten. Bediening vergat de helft en kwam gehaast en niet geintresseerd over.

Ons oordeel: veel te duur en kwalitatief niet wat je ervan verwacht

16. Redelijk prijzig.
    Bediening uitermate slecht!
    Je kunt hier uren zitten zonder dat je de aandacht van iemand kunt trekken.
    Eten is prima, maar te duur voor wat je er voor krijgt.

Terras is gezellig.
    Binnen bij de haard is het prima, voor een kopje thee.
    Je moet geen dorst hebben dus.

17. Wat een slecht restaurant! Niet heen gaan! Na een uur wachten hebben we zelf om de menukaart gevraagd. We kozen voor het maandmenu. Voorgerecht kwam na weer een uur wachten. Zwaardvis helemaal doorgeslagen en droog, gamba's gefrituurd op te lage temperatuur want baggervet. Op het hoofdgerecht ook weer een uur gewacht en tussendoor maar blijven vragen of je wat te drinken wilt bestellen. Heb het idee dat het daar om gaat, veel omzet maken. Voor iets gewoons als frietjes moet je bijbetalen! De gerechten zijn stuk voor stuk smakeloos. Kortom eens maar nooit meer!

18. Klasse! De sfeer, de openhaard, de amuse. Het was echt boven alle verwachting. De bediening is uiterst vriendelijk maar inderdaad mist de echt professionaliteit. Het is maar wat je zelf het leukst vindt. Ik hou erg van de unieke sfeer bij Alternatief.

19. Vrijdag j.l gegeten in Het Alternatief, een regelrechte ramp. Door mijn allergie van tevoren gevraagd of het mogelijk was hier rekening mee te houden, het was geen probleem werd er gezegd. De werkelijkheid was anders. Het duurde erg lang voor het werd geserveerd, dan nog het verkeerde, opnieuw besteld. De andere 8 mensen waar we mee waren waren al klaar met eten voordat mijn eten geserveerd werd.

Er waren al diverse mensen weggegaan omdat de trein gehaald moest worden van 22.30 uur. Op datzelfde moment werd mijn friet gebracht, dus daarna geen tijd meer voor het dessert. Om 18.30 waren we aanwezig, de afspraak was 19.00 dus dat kon niet waargemaakt worden. Smakeloze maaltijd. Ik raad het iedereen af om daar te gaan eten, het is bijzonder teleurstellend en duur. Slome/ ongeïntresseerde bediening en slechte service.

Een mevrouw met een glutenallergie.

20. Hej.

Was heerlijk!

Er goed eten!

21. Op 1e kerstdag genoten van een 4-gangen kerstmenu.

Uitstekend gegeten voor een relatief vriendelijke prijs.

De kerstsfeer had overigens iets meer mogen worden uitgedragen in dit verder sfeervolle aangeklede restaurant.

Voldoende afwisseling in keuze binnen speciale kerstmenu, dus voor ieder wat wils. Goede porties, mooi opgediend.

Voldoende tijd tussen de gangen om even "op adem te komen"..

Hoewel verzuimd werd te vragen hoe gaar het vlees moest zijn bleek de tournedos prima rosé. Vooral het grand dessert was 'n feest.

22. Wij hebben met 6 man gegeten.

Ik ben niet onder de indruk van het eten.

Als ik over mijn eigen gerechten spreek.

De salade duivenborst:

Om te beginnen bord stuk, (sorry dit kan echt niet).

Het borstje van de duif was compleet doorgeslagen en droog.

De salade van Hutspot was smaakloos en het was niet meer als geblancheerde aardappel en wortel.

De hertenrug filet:

Het stukje vlees was het enige wat gelukt was aan dit bord.

Spruiten waren niet gaar en ik had nog nooit kastanjes in hun geheel gegeten en nu weet ik waarom, wat is dat smerig en dat heeft niks met persoonlijke smaak te maken.

De gerechten van mijn mede gasten vond ik er nou ook niet echt smakelijk uitzien.

Gemarineerde varkenshaas overgoten met pindasaus, een stuk kroepoek en een gebakken banaan om de zooi te verstoppen.

De bediening vond ik niet professioneel overkomen.

Tot drie keer toe spullen uit je handen laten donderen incl. toetjes, volgens mij kan je dan beter achter de kassa gaan zitten.

Kortom, voor mij was dit de eerste en de laatste keer dat ik ben wezen eten bij het Alternatief.

23. Heb hier gisteren de daghap gegeten, kostte maar 8,50 en het was echt super, snap niet dat ze het daar voor kunnen maken.

Ik kom er wel vaker en vind het er altijd erg prettig, leuke bediening, leuke kaart en een goede sfeer. Ik kan het iedereen dus gerust aanraden.

24. We komen er eigenlijk nooit meer. De ervaring die we er aan hebben overgehouden is ronduit slecht. Verschillend personeel komt aan je tafel om te vragen of je nog iets wilt bestellen, terwijl de bestelling net is gedaan. Geregeld valt servies of bestek bij het afruimen. In verhouding qua prijs: veel te duur. Er zijn genoeg andere leuke restaurants in de buurt waar het nog betaalbaar is én....., waar het personeel vriendelijk is en niet langs elkaar heen werken.

25. Zaterdag gegeten met 6 personen. Zaten erg krap, was erg warm, maar airco werd koeler gezet.

Weekmenu van 22,50 euro : voorgerecht wel aardig - saus bij lamsvlees erg zout - roseval aardapp. stonden bij het menu, maar niets van teruggevonden - ijs bij het toetje was wel lekker, maar citroen bavarois smakeloos.

Kregen 2 kleine schaaltjes frites en klein schaaltje aardappelgratin erbij, maar die stonden op de rekening.....!

26. Zeer onvriendelijk personeel.

Kleine tafels.

Erg duur voor de kwaliteit.

Wijn staat voor het raam met prijs stickers van de supermarkt.

27. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten en een goede bediening.
    Leuke kaart, zeer afwisselend. Ook erg leuk vond ik de muziek op de plasma schermen.
    We wilden eigenlijk nog een deurtje verder gaan maar zijn gebleven en hebben heerlijk genoten in de lounge. Wat een leuke tent.

28. Frank van Saasen

Ik wou hier wat komen eten, het was een mooie dag en buiten zat het vol met mensen. Het restaurant zag er erg mooi uit en de sfeer leek goed. Maar toen er na 30 minuten nog niemand aan mijn tafel was geweest, vroeg ik de mevrouw of ik wat kon bestellen. Hier werd erg onbeleefd op gereageerd met de woorden: kun je niet zien dat ik het druk heb. Ik gaf haar het voordeel van de twijfel, maar na 15 minuten later nog niets anders dan een sachorijnige blik te hebben gekregen heb ik besloten om weg te gaan.

Een schande, zou dan ook niet aanraden om hier te gaan eten. Een drankje op het terras hooguit.

29. Het eten is (bijna) altijd prima, vooral de lunches. Alleen valt mij op dat de bediening steeds minder wordt, erg traag, niet oplettend.

Laatst een biefstuk gegeten als daghap, nou, dat was dus helemaal geen succes. Ten eerste hadden ze niet gevraagd hoe we de biefstuk wilden en toen we hem dus kregen, was deze gewoon doorgeslagen. We hebben toen een andere gekregen, medium, maar er was moeilijk doorheen te komen, gewoon geen goede kwaliteit. Dit is de eerste keer dat ik dit meegemaakt heb hier en gelukkig hebben ze ook wel wat met de rekening gedaan.

30. Restaurant ziet er mooi uit maar de bediening was erg onbeleefd. Geen aanrader dus. Het eten was erg duur en niet erg speciaal.

31. Mooie zaak, maar het het eten is niet echt super en de service aan tafel was ook geen suc 6.

32. Edgar Kraaikamp

Goed eten maar erg duur