Porto Maurizio in Heythuysen

do lunch vanaf 10:00
vr lunch vanaf 10:00
za lunch vanaf 10:00
zo lunch vanaf 10:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1436119468 75
1440402040 68
1513205752 80

1. Heel erg lekker gegeten. Echt een aanrader.
    Ga er zeker terug.

2. In een woord geweldig, prachtig pand, prachtig ingericht, tafel decoratie sprak mij erg aan, leuk dat de bediening ook Italiaans spreekt, zijn de kleine details die het voor mij altijd doen. Eten was voortreffelijk, opmaak van de borden ook prachtig alsof je in een zeer luxe restaurant zit. Kortom zeker een aanrader.

3. Eten was goed, alleen een beetje flauw van smaak. Het voorgerecht was heel lekker. De bediening was slecht. Er viel een glas om op onze tafel terwijl iemand van de bediening langs liep. Totaal geen commentaar en geen helpende hand. We konden het zelf met servetten opruimen. Brood kwam veel te laat. Weinig aandacht voor de gasten.

4. We komen met enige regelmaat bij Porto Maurizio om te genieten en zijn nog nooit teleurgesteld. Het eten is altijd goed verzorgd, vers en mooi opgediend. De gastvrije medewerkers zijn zeer attent en niets is hun te veel. Gisteravond hebben we weer genoten van het truffel menu. Het was inderdaad "vertruffelijk" en de wijn die Nicole ons had aanbevolen paste er prima bij.
    Dank voor de smakelijke en gezellige avonden bij jullie.

5. Leuke sfeer. Maar eten valt tegen! Weinig smaak aan en dat voor de best hoge prijs. Nee wij komen niet meer terug!
    Voorgerecht vitello tonato: lekker maar ontzettend veel saus. Lasagna: geen groenten en alleen veel saus eromheen. Heel matig, alleen maar kaas, vlees en deeg. Spies (vriend): geen saus en daarvoor echt te weinig gekruid (droog). Yoghurt met amarena kersen: verwacht luchtige yoghurt, maar krijgt een gelatine-achtig taartje met yoghurt smaak. De kersen zijn koud en daardoor hard.

6. Altijd heerlijk vers bereid eten. Op de achtergrond de italiaanse taal uit de keuken zorgt voor geweldige sfeer.
    En morgen gaan we weer samen genieten van een heerlijk etentje na koopzondag.

7. We wilden het nieuwe restaurant eens proberen na eerdere slechte ervaringen in Horn,
    pizza kon zo van de Aldi komen en de lasagne was een vreemde smakeloze hoop, nauwelijks van gegeten. Dus nooit meer.

8. As afsluiting van onze vakantie hebben wij hier verrukkelijk gegeten: voor- hoofd en nagerechten waren vers bereid, leuk opgediend en de uiterst vriendelijke bedienende medewerkers waren attent en voor hen was niets te veel.

Chapeau.

9. R Levels

Afgelopen zondag met ons gezin hier geluncht. Alles was weer erg lekker en stond behoorlijk snel op tafel. Voor de kinderen 1 gerecht besteld dat door ze deelden, ook hier netjes zonder te vragen extra bord en bestek gekregen.

Klein puntje van kritiek, het afrekenen duurde behoorlijk lang (kan ook door de drukte zijn geweest).

10. Lobke & Tiers

Wij hadden de eer dat Maurizio bij ons op de bruiloft kwam koken voor ons en onze 45 gasten. Iedereen heeft genoten van de heerlijke voorgerechten, zoals onze eigen favoriet: de vitello tonato. Bij het hoofdgerecht werd ter plekke een heerlijk biefstukje, malse ossenhaas of tonijn op de grill voor je klaargemaakt. Het vlees smolt op je tong!

Voor het feest 's avonds werd voor onze 100 gasten ook nog heerlijk Italiaans fingerfood klaargemaakt. Mozzarella, brushetta's, frittata, kleine vis- en vleesgerechten en nog veel meer lekkers.

We hebben alleen maar complimenten gekregen over het eten, die natuurlijk jullie toekomen. Via deze weg willen we jullie daarom nogmaals bedanken.
    Maurizio en Nicole: grazie mille!

11. Vorige week weer eens bij Porto Maurizio gegeten. Zoals altijd was het weer verrukkelijk. Bediening was ondanks de grote drukte helemaal in orde. Heb genoten van de Antipasto mare e monti, en als hoofdgerecht de Filetto alla griglia con salsa pepeverde o salsa gorgonzola. Heerlijk weer :) Tot de volgende keer.

12. Vrijdagavond, eten en drinken goed, te lang wachten tussen gerechten. Veel met lege glazen gezeten en aangekeken tegen lege borden. Vanaf 21.00 uur storend aan het opruimen terwijl gasten nog aan het eten zijn. Kan kantinegevoel niet onderdrukken, helaas.

13. Annie Moonen

Wij vinden het een top zaak waar je nog waar voor je geld krijgt. En zijn er ook vaste gast waar we snel even aanwippen voor een super lekker kopje koffie.
    Het eten is er voortreffelijk en super vriendelijk personeel. Prachtig en gezellig restaurant met een mooi terras.

14. Voor de tweede keer hier gegeten, en het was weer lekker. Personeel beleefd en duidelijk, netjes, snel. Eten met veel smaken, drank (huiswijn) zeker niet te duur en lekker. Het was erg druk maar niet lang hoeven te wachten, ook niet tussen de gerechten.

Wij gaan zeker weer terug.

15. Top zaak met enorm veel Italiaanse invloeden. De verhuizing is een goede beslissing geweest. Dat de zaak steeds vol is heeft een reden. In de keuken heb je enkel Italiaanse koks. Ik kom er regelmatig en ben steeds weer verrast. Ook de lounge afdeling is een goede zet geweest, lekker na borrelen, prosecco of spritz aperol. Het terras is een must, vooral in de zomer kan je lekker buiten eten en genieten van het zomergevoel.
    Om af te sluiten wil ik deze zaak een 9 geven omdat het goed in mekaar zit.

16. We hebben hier al heel vaak geweldig gegeten, maar de magie is echt weg. Extreem slechte bediening, bijzonder matige kwaliteit. Jammer, voor ons is het voorbij. Ik snap niet hoe het zo heeft kunnen afglijden.

17. Wauw, wat een super ervaring gehad. Aangegeven dat ik een gluten en lactose intolerantie heb. Hier gingen ze zeer zorgvuldig mee om. Daar kan menig restaurant nog een puntje aan zuigen.

Ik kreeg vers gebakken glutenvrij brood, wat heerlijk was. De toetjes waren grotendeels vervuld met lactose. Ze kwamen met een leuk alternatief. Kortom, top gegeten ondanks mijn ''beperkingen''.

Kan het iedereen aanbevelen.

18. Een prachtig restaurant op een mooie locatie. Eten is prima en over het algemeen in verhouding tot de prijs. Echter, het gastheerschap, de oprechte aandacht voor de klant en de daarbij behorende beleving blijven essentiële verbeterpunten. Indien Porto Mauritzio zichzelf naar een hoger segment wil begeven, zal de door hen beloofde Italiaanse passie en flair zichtbaar en voelbaar moeten worden en zal gastvrijheid en professionaliteit toch echt meer prioriteit moeten krijgen.

19. Porto Mauritio was bekend uit Horn, echter niet meer zoals het was. Het is nu meer een eetschuur geworden met slechte bediening. Voor de Pizza en de pasta kun je hier eten, maar echt Italiaans? Nee echt niet. Ik neem aan dat ze nu ook niet meer in de top 100 van Italiaanse restaurants in Nederland staan. De bediening doet helemaal niets met klachten en opmerkingen die je hebt. Ze hebben het te goed en verdienen voldoende geld aan snelle hap van Pizza en Pasta. Voor de Italië kenners is dit restaurant passé!!

1,7
  20. R&C 604 punten

Paar keer geweest, diverse tijden en andere gerechten gehad. Allemaal heel erg goed! Soms jammer dat de glazen niet helemaal schoon waren, maar werd steeds goed opgepakt. We zijn blij met deze plek!

21. M. Bergmans

Woensdag 13 mei, na veel positieve reacties om ons heen, voor het eerst bij porto maurizio gegeten. Het was gezellig druk op het terras en binnen. We werden vriendelijk ontvangen bij binnenkomst en mochten zelf een tafel uitzoeken. Omdat we het buiten al te koud vonden gingen we binnen zitten. De menukaarten werden snel gebracht zoals ook de drankjes en een gratis mandje, zelfgemaakte, broodjes waar we niet eens om vroegen!!!! Top. Het eten was op en top Italiaans, kwalitatief perfect en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Het restaurant is sfeervol en heeft een mooie open keuken zodat je kan zien hoe de koks bezig zijn. Je ziet dat men hier uiterst zorgvuldig en hygiënisch te werk gaat. De koks dragen allemaal handschoenen en mutsen. Team porto Maurizio, dank voor de mooie avond, we komen snel weer eens terug.

22. Ans Geene

23. Ellie 267 punten

Met hoge verwachtingen gingen wij gisteravond hier eten. Het was erg druk en het rook er heerlijk. Na enige tijd aan tafel gezeten te hebben kwamen ze de tafel schoonmaken en de menukaart brengen en de drankbestelling opnemen. De menukaart is zeer uitgebreid.

Heerlijk... ze hebben gegratineerde oesters!!! Mijn favoriete voorgerechtje. Dat viel tegen... Het smaakte naar zure haring en de plak kaas lag er ongesmolten op en de paneermeel kon je er zo nog afvegen. Ik heb het dus niet opgegeten en dit ook doorgegeven aan de serveerster. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht vertelde ze dat het ook niet de bedoeling was zoals het werd uitgeserveerd (de oesters) en ze zouden niet op de rekening worden gezet.

Nu dan maar op naar de ossenhaas die netjes rood werd geserveerd met heerlijk 2 garnalen daarbij. Het vlees was heel mals maar in het begin met redelijk weinig smaak. Naarmate de ossenhaas afkoelde werd de smaak beter. Als bijgerecht kregen we aardappeltjes uit de oven en warme groenten. De smaak hiervan was prima maar het was maar een zeer kleine hoeveelheid. De aardappeltjes 5 schijfjes per persoon en een klein beetje warme groente wat varieerden in worteltjes peultjes boontjes courgettes ed.

Al met al zijn de hoge verwachtingen niet waar gemaakt en helaas zullen ze ons hier niet meer terug zien.

24. u_1972

25. Gisteravond voor de eerste keer gaan eten bij Porto Maurizio. We werden vriendelijk ontvangen, jassen werden aangenomen, en we werden naar een mooie tafel gebracht. We kregen meteen de kaart en toen we de kaart dicht hadden werd gelijk onze bestelling opgenomen. Binnen enkele seconde stonden heerlijke broodjes op tafel met tapenade en kruidenboter. Nadat we het eten op hadden kregen we een heerlijke kop koffie met allerlei lekkernijen! De bediening is zeer attent en in voor een gezellig praatje. Een heerlijke avond gehad.

26. Hans 137 punten

Ook wij hebben het nog maar eens geprobeerd bij Porto Maurizio. Na eerdere, toch wel goede ervaringen (toen nog in Horn) lijkt het nu met de kwaliteit van het gebodene bergaf te gaan.

Op de sfeer en service is niets aan te merken. Het restaurant ziet er prima uit en bediening is zeer vriendelijk. Maar je komt voor Italiaans eten en met de kwaliteit daarvan gaat het mis.

Bij een vorig bezoek was het de focaccia Isabelle, een van mijn favorieten uit het Horn tijdperk. Maar men heeft, naar ik vermoed, helaas toch de "analoge" kaas verleiding (een goedkoop palmolie product, smakeloos/vies) niet kunnen weerstaan. Erbovenop ligt welliswaar ook echte kaas, maar veel minder dan de laag "plastic" onder de rucola. Heel jammer en onnodig.

Bij ons meest recente bezoek hadden we het dagmenu, eenmaal vlees en eenmaal vis. Voorgerecht voor beiden was spaghetti met pijnboom pitjes, wat tomaatjes en boontjes. Op zich was het oké geweest, ware het niet voor de olie of de bakboter die gebruikt was bij de bereiding. Ik vond de geur afstotend.

Het hoofdgerecht was vis met gebakken aardappeltjes en dito groenten. Dat was redelijk in orde maar ook niet meer dan dat. Kan ik zelf thuis ook maken, met weinig inspanning. Het hoogtepunt van de avond, zoals wel vaker de laatste tijd, was de koffie met bijbehorende koekjes. Een teleurstellende prijs/kwaliteit verhouding.

Voor een luttel bedrag vlieg je tegenwoordig zo naar Milaan en Bergamo. Ik zou zeggen mensen van Porto M, doe dat eens en proef hoe Italiaans eten hoort te zijn. Dan kom ik daarna misschien weer een keertje eten.

27. We hebben het nog maar eens geprobeerd bij Porto Maurizio. Wat is dit een overschat restaurant. Alle gerechten ogen wel lekker maar hebben heel weinig smaak. Echt niets bijzonders. En als een Italiaanse ergens trots op zou moeten zijn dan is dat de smaak van zijn tomaten. Nou, de tomaten die je hier krijgt smaken naar water. Ik krijg de indruk dat er behoorlijk bezuinigd wordt op de inkoop. De Italiaanse keuken is erg basic, dat is fantastisch, maar het werkt alleen als je kwalitatief goede ingrediënten gebruikt en dat gebeurt hier dus niet. Zonde van het geld.

28. P. van Wylick

Boven verwachting.

Vrijdagavond 5 december met 6 personen afgesproken. Uiteraard eerst reviews gelezen en menukaart bekeken. We hadden een beetje twijfels: het is niet echt goedkoop en zou het personeel attent genoeg zijn?
    Achteraf kunnen we zeggen dat alles prima in orde was, zowel het eten als het personeel. Lekkere gerechten, met zorg bereid voor een acceptabele prijs en heel vriendelijk en attent personeel, ondanks dat de zaak helemaal vol zat. Zouden we nog een keer terug gaan: jawel hoor!

29. Eten was lekker. Eerst revet in hoofdmenu, werd niet veel mee gedaan, bleek stuk van truffelschaaf. Verder gegeten toen schroef in eten, vermoedelijk ook van zelfde schaaf, slecht opgepakt, enige onbewogen reactie: "wordt van rekening afgetrokken".
    Achteraf toch kleine kater!!!

30. Modern Italiaans restaurant maar we vonden het niet knus en gezellig. De pizza was niet gaar, de tagliatelle was lekker maar erg weinig. De wijn is per karaf prijzig, je kunt beter per glas bestellen. Aan de prijs kwaliteit verhouding moet nog een en ander veranderd worden. De bediening was niet optimaal en nam onze klacht niet serieus.

31. Prachtige zaak met leuke Italiaanse sfeer. Mooie open keuken. Fantastisch eten en vriendelijk bediening. Prijs/kwaliteit is uitstekend! Een echte aanrader!

32. Fam. van Grootel

Zondag 14 september gegeten in het nieuwe restaurant van Porto Maurizio. Geweldig mooi interieur en een gezellige sfeer. Het was druk maar we werden toch snel geholpen. Het eten is geweldig. Heerlijk Italiaans voor een zeer schappelijke prijs! (Brood is zelfs gratis). De bediening is vriendelijk en attent. Porto Maurizio is een echte aanrader !

33. De verhuizing van Porto Maurizio is een goede zet geweest. Het ziet er erg sfeervol en gezellig uit. Ik kom er elke keer weer met veel plezier! Het eten was zoals altijd overheerlijk. Elke keer geniet ik weer van de gastvriendelijkheid, het eten en de sfeer.

34. We kende Porto Maurizio al uit Horn. Sinds kort zijn ze verhuisd naar het oude gemeentehuis in Heythuysen. Een prachtige locatie, erg sfeervol. Het eten is zoals altijd fantastisch en niet te duur. Het personeel is altijd vrolijk en vriendelijk hoe druk het ook is. Elke keer weer een feest om daar te eten. Je moet wel op tijd reserveren want ze zitten vaak vol!