Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hengevelde verdeeld zijn.

1. peter van der linden

We werden keurig bediend en het eten en de sfeer was prettig.
    Een aanrader.

2. Het was perfect. Gezellig ingericht, fijne bediening. Het eten was super heerlijk.
    Genoten van alles.

3. Het was een fijne avond. Zowel eten en drinken. En een super vriendelijk bediening.

4. José Smit

Eten was perfect, heerlijk gegeten. Sfeervolle ambiance, bediening erg vriendelijk. Zeker een aanrader!!

5. L

6. Henk&Janny

Top bistro, heerlijke gerechten en vriendelijk personeel.

7. Wij eten veel “buiten de deur” en vinden de sfeer en de kwaliteit bij de Kolenbrander goed.
    Jammer genoeg is er een reden om er niet meer naar toe te gaan. Als je met 4 personen een diner hebt krijg je altijd één bakje friet, dezelfde hoeveelheid dan voor een persoon. Er wordt dan gezegd dat je kunt bijvragen, maar dat is heel vervelend en nog vervelender is dat deze friet altijd als mosterd na de maaltijd komt.
    Eigenlijk onbegrijpelijk om klanten hiermee te irriteren en volgens mij nergens voor nodig.

8. Tijdens ons verblijf in dit hotel (3 nachten) telkens 's avonds hier gegeten, zowel het menu als a la carte. Het eten was hier keer op keer prima, de bediening verdient eigenlijk een 10, maar die score werd door de eigenaar onderuit gehaald.
    Hoewel hij formeel in zijn recht staat zijn wij gebelgd door het feit dat hij de derde avond, toen invalide disgenote geen alcohol kon hebben, dus ook geen wijn, ineens voor een karafje kraanwater € 1,50 berekende. Toen ik daarover een opmerking maakte tegen de serveerster (die er duidelijk ook moeite mee had) kwam de eigenaar ons even vertellen dat hij gelijk had, en inderdaad : Op de laatste pagina van het menu staat vermeld dat wie geen wijn o.d. consumeert voor een glaasje water € 0,50 moet betalen en voor een karaf met 2,5× zoveel inhoud € 1,50 (merkwaardig, geen € 1,25?)
    als argument werd aangegeven dat het personeel daarvoor extra moest lopen. Maar voor een karafje moet het personeel toch net zo vaak lopen als voor een glas? Geneuzel!
    Niettemin : Hij nam ruimhartig voor mij een gratis glas water mee, ik dronk immers wel wijn!

Wat een kruideniersmentaliteit!

We hebben een forse fooi achtergelaten omdat we door het personeel in de watten zijn gelegd, maar komen hier nooit meer!

9. Was hier nog nooit geweest, maar heerlijk gegeten. Fijne gemoedelijke sfeer en goede service! Kortom een aanrader!

10. Magdalena

Kaart prima voor vleeseters, maar weinig keus aan vis/vegetarisch.
    Eten wel smakelijk. Een groot nadeel vinden we dat we geen kraanwater kunnen krijgen, zelfs geen glas water bij een glas wijn. Dit is echt niet klantvriendelijk en niet van deze tijd!

11. JK.Paulides

Mijn vrouw en ik waren uitgenodigd voor een 40 jarig huwelijk, totaal 22 man. Wij kwamen uit Rijswijk, de rest van de familie uit Twente, we hebben gezellig eerst geborreld en daarna een uitstekend diner, en daarna uitgebreid dessert, zeer goede bediening, perfect.

12. W broekmaat

Waren er om 18:00uur, kregen de kaart, was een kaart met heel weinig keuze, op internet staat een heel andere menukaart. Scheen dat er een lezersmenu was en daarom kaart aangepast, dit hadden ze niet verteld. Zeker niet voor herhaling vatbaar, jammer.

3,5
  13. bennie vlaskamp

Ruim opgezet restaurant met prima bediening en geweldig lekker eten.

14. Wim Koning

Gezellig restaurant .lekker gegeten .mag wel iets minder uien bij de hoofdmaaltijd

15. Heel lekker gegeten, wat een mooie zaak! En niet te vergeten heel prettige bediening!! Zeer tevreden!!

16. Het is heel lekker en vooral aan te raden. Het ijs is perfect voor kinderen en het eten voor iedereen.👍🏻

17. J. Kleisman

Wij hebben hier vorige week ontzettend lekker gegeten. De service kan in onze ogen niet beter. Vlotte bediening, zeer vriendelijk en klantgericht! We komen hier zeker vaker!

18. Fam. R.

Erg aardig ontvangen. Leuke bediening. Heerlijk gegeten. Was de moeite waard.

19. Door de positieve reacties (wel een andere kok) hier wezen eten. Helaas is het eten tegengevallen. Aan de gerechten zat weinig tot geen smaak en werd lauw geserveerd. De spiesen hebben helaas de grote van satéstokjes met een beetje vlees aan. Dus grote eters, verkijk je daar niet op!

20. Schiphorst

Heerlijk gegeten. Zeer vlotte en vriendelijke bediening. Dank jullie wel voor een gezellige 1 kerstdag. Komen volgend jaar zeker een keer terug.

21. Kemna Marga

22. Als we in Hengevelde zijn, dan eten we graag bij de Kolenbrander. Ook op het terras zitten we graag.

De chef heeft ons iedere keer weer verrast met super creatieve laagdrempelige gerechten en ik was helemáal in de wolken toen ik een heerlijk toetje kreeg.., het zelfgemaakte ijs is voortreffelijk! Mjammie!

We komen gauw weer langs!

Ankie & Rudy

23. Wij hebben een zeer prettige ervaring bij de Koolenbrander gehad, zeker omdat wij toevallig in de buurt waren en opzoek waren naar een goed restaurant met een niet te hoog prijsniveau.

Terugkijkend op het bezoek, spreken wij alleen maar lof over het restaurant. Zodra wij wederom in de buurt zijn van het restaurant, zullen we zeker de Koolenbrander op gaan zoeken om gezellig en goed te gaan eten.

Wij adviseren dan ook iedereen van harte om een keer het restaurant te gaan bezoeken. Weet zeker dat je met een goed gevoel het restaurant verlaat!

24. Geen goede ervaring. Kip die niet gaar was en vol zat met vet. Dit aangeven aan de bediening. Ze zouden het doorgeven aan de keuken, maar verder werd er niets mee gedaan. Niet voor herhaling vatbaar dus.

2,5
  25. wilfried

26. De bediening heeft ons zien zitten en toen niet bedacht dat wij wellicht wat hadden willen bestellen. Dat de mensen die na ons kwamen wel wat te nuttigen kregen deed ons doen besluiten om weg te gaan. Jammer, misschien houden ze er niet van dat je je honden meeneemt op het terras. Zeer slechte ervaring en beslist niet klantvriendelijk. Wij komen er niet meer.......

27. Hier vorige week gegeten. In 1 woord super. We hadden niet om de kaart gevraagd en de chef maakte voor ons een heerlijk menu. Ook de service in de bediening was uitstekend, ook heerlijke wijnen erbij gehad. We komen zekers terug. 3 tevreden gasten.

28. -na 1 uur en 25 minuten wachten werd ons bestelde voorgerecht eindelijk geserveerd

-onze bestelde Rib-eye's bleken niet voorradig, met excuus dat het restaurant net was overgenomen..

-tijdens het afrekenen worden de bedragen zó hard omgeroepen. Zeer irritant om heel de avond aan te horen.

-ons verzoek om het dessert gelijktijdig te serveren (4 pers.) werd niet gedaan. Toen het dessert van 2 personen inmiddels op was, kwam bediening informeren welke soort koffie er ook al weer besteld was. Het nieuwe personeel moet duidelijk nog ingewerkt worden.

-de theezakjes met aardbei smaak waren op, kan gebeuren, dan maar citroenthee, ook op..

Conclusie: na jaren met veel plezier de Kolenbrander bezocht te hebben, komen wij hier niet weer.

3,7
  29. Bij aankomst gevraagd of er een vegetarische kaart was. Deze hadden ze niet maar de kok kon wel wat maken aldus de ober. We zijn de gok aan gegaan en dat hebben we geweten. In 1 woord SUPER.
    De bediening was keurig, het eten zowel het vegetarische als de zalm was uitstekend en de prijs was in overeenstemming met de kwaliteit. Wij gaan hier zeker vaker naartoe en hopen dat ze geen vegetarische kaart samenstellen. Laat de kok zich maar lekker uitleven.