Van der Valk in Hengelo

1372193791 73
1445819722 60
1474452029 69

1. Peter Krijgsman

Wat vreemd dat de prijs van de cappuccino met 14 % is gestegen naar €2,75. Dit staat in geen verhouding met de inflatie cijfers. Dan is het de moeite waard alternatieven te gaan zoeken. Daarom maar een 5 voor de prijs / kwaliteit. Jammer. Van der Valk stond altijd juist hierom goed bekend.

2. Johan

3. Eten was heerlijk, veel variatie en vers. Bediening was vriendelijk en alert, een echte aanrader voor een familie etentje.

4. Tonny Voogtsgeerd

Eten wordt koud geserveerd op kokend hete borden. Mijn vader had kabeljauw: koud. Ik had tonijn: koud. Mijn moeder een lauw varkenshaasje. De andere gerechten als aardappelen waren wel heet. De vorige keer dat ik bij u at was mijn hazepeper nog deels bevroren. Terug gegeven. Kreeg het de tweede keer nog niet warm. Uiteindelijk maar broodje besteld toen.

5. Het lunchbuffet bij v.d.valk Hengelo is slecht vergeleken bij v.d. valk Hoenderloo. De warme hapjes zijn van een middelmatige kwaliteit, fabrieks gehaktballetjes, zgn kibbeling uit de diepvries, opgewarmde kip... en de hapjes werden slecht bijgevuld. Jammer, het was echt een teleurstelling.

6. Verbleef hier een nacht (zakenreis) en besloot in het restaurant te gaan dineren. Vrij gezellig ingerichte eetzaal en zeer vriendelijke, correcte bediening. De bekende kaart. Grote Caesarsalade besteld, deze was oké en vers (met correct gepocheerd ei), maar een beetje rommelig (alles op een hoop) opgediend. Wel ruim voldoende toast en boter en de smaak was oké! Toe de cheesecake met kokosijs en -makroontjes. Erg lekker, zomers en fris. Koffie matig. Ontbijt overigens ook prima (gevarieerd, vers, voldoende keuze en aangevuld, etc.).

7. Gisterenmiddag een lunch gehad bij Van der Valk. We kwamen binnen, moesten wel zelf naar iemand toe lopen waar we plaats konden nemen. Ze kwamen niet bij ons (zagen ons niet o.i.d.) (?).
    In ieder geval was de lunch top. Allerlei smoothies, warm gerechten zoals kip saté, aardappels, soep, kroketten ect. en een ruime keuze aan koude gerechten en broodjes/beleg. Was echt heerlijk, ruime keuze. En voor 16 euro zeker voor herhaling vatbaar!

8. Anoniem

We zaten naast de receptie bij de tafels. Na een halfuur zitten kwam er geen ober aan voor de bestelling. We wilden wat drinken. Ik liep om 19.30 uur naar de receptie. De dame zei netjes "Ik roep wel iemand van de bar voor het opnemen van de bestelling." Na half uur was er nog niemand gekomen. Ik liep wederom naar de receptie, dit keer was er een andere dame. Ze was zeer onvriendelijk en zei dat ik maar naar de bar moest lopen. Ik zei dat haar collega iemand had opgeroepen. Ze was zeer onvriendelijk, kortaf, bot en dit in een 4 sterren hotel. Voor mijn part mogen de sterren ingeleverd worden met zo'n onbeleefde personeelslid.

9. Na een paar maanden eens weer in Hengelo gegeten. Wat opviel was andere stoffering op de stoelen. Stof op de rug en plastic zitting. Gezien het redelijk druk was en wij 4 personen ongeveer 3 kwartier aan tafel hadden gezeten hadden wij al het gevoel een natte broek te hebben door het plastic. Conclusie verkeerde bezuiniging. Met als gevolg dat wij niet meer bij devalk in Hengelo komen.
    Als Zwolle ook zo wordt vrees ik voor de klandizie on zwolle
    Dit doe je goede bezoekers toch niet aan

10. Martin

11. Ilse 40 punten

Ruim op tijd een tafel gereserveerd voor een familiediner met Pasen, verzocht om een ronde tafel maar dit kon niet gegarandeerd. (Hoe moeilijk is dit?) 2 weken tevoren nogmaals gebeld, verzoek was genoteerd en was geen enkel probleem. Verder dus geen woorden aan vuil gemaakt (slechthorende gasten in gezelschap), het was toch in orde. Ter plekke kregen we 2 losstaande rechthoekige tafels toegewezen! Bij navraag werd kortaf meegedeeld dat dit niet gereserveerd kan worden en het restaurant vol zat. Bij het vertrek zie ik een ouder echtpaar met zijn tweeën aan een grote ronde tafel aan het dessert..... Ondanks dat het eten goed was (niet bijzonder) en de bediening verder correct was er toch grote teleurstelling bij onze ouders, zij hadden dit geregeld en hun kinderen zijn vanuit het hele land overgekomen om een keer gezamenlijk te kunnen eten maar niet goed konden converseren. Van der Valk had hier zelfs na 2 klachtenbrieven geen oren naar. Geen medeleven, een arrogante houding en de mededeling dat ze hun gasten duidelijk nog beter moeten voorlichten (ipv hun personeel klantvriendelijker) en ze betreuren het dat ik onze ouders adviseer om voortaan een meer servicegericht restaurant te zoeken. (Onze ouders eten hier regelmatig) Arrogantie ten top. Voor ons staan klantvriendelijkheid en een beetje service toch echt voorop!!

12. Vrijdag 15 maart uitgenodigd door vrienden om hier te komen dineren en gebruik te maken het live cooking buffet. Een mooie concept waarbij je vanaf half 6 tot een uurtje of 10 kan genieten van een mooi buffet met smakelijke gerechten, o.a. carpaccio, leuke amuses met gamba's, gedroogde ham, rosbief etc. Ook een buffet met warme gerechten, een dessert buffet en dan nog de kok's die met veel enthousiasme veel leuke gerechten live klaarmaken met o.a. mooie vissoorten, hertenbiefstuk etc.

Wij kwamen om half 8 binnen en werden zeer vriendelijk ontvangen, aan personeel geen gebrek. Heerlijk zitten in een prachtig ingericht restaurant. De drank is inclusief en wordt veelvuldig aangeboden aan tafel.Tenslotte een mooi dessertbuffet met zelfs een mooie kaasplank met heerlijke kaassoorten en een glas rode port. Na afloop ook nog koffie met diverse lekkernijen.

Normaal zijn wij als ervaren horecamensen (chef kok en bedrijfsleider horeca) geen echte buffetmensen maar Van der Valk heeft dit erg goed voor elkaar, het eten is van goede kwaliteit, de prijs kwaliteitverhouding is erg goed, 32,50 euro inclusief drank en gewoon een aantal uren genieten en gezellig kletsen in een mooie zaak. En toch wel bijzonder voor dit bedrag ook nog een een goed glas wijn en geen immitatiedrankjes of postmix maar gewoon flesje met echte Cola etc.

Een erg leuke avond gehad, wij komen zeker nog eens terug.

13. Ook weer voor een zakelijke overnachting hier geslapen en gegeten op de nacht van 10 op 11 september 2012. De kamer is een ruime kamer voorzien van alle gemakken, ik heb er heerlijk geslapen.
    Het restaurant heeft een nette uitstraling vergelijkbaar met de andere VanderValk restaurants. De portie Noorse garnalen welke ik had besteld was heerlijk van smaak en zag er verzorgd uit. Als hoofdgerecht had ik de IBP Entrecote (300g) deze was heerlijk van smaak, alleen jammer van het vetrandje. Dit vetrandje heb ik uiteraard niet opgegeten, maar verder was deze perfect. Als bij gerechten had ik niet te klagen kreeg het gewoon niet op, en ik ben een lekkere eter (al zeg ik het zelf) ik hierbij wel het idee dat ik in mijn eentje net zo veel bij gerechten had als sommige andere met ze’n 2e. Bij de bestelling van het toetje ging het even mis, men was dit vergeten door te geven aan de keuken, maar ze kwamen er zelf achter en maakte toen gelijk excuses dat het wat lang duurde. Excuses aanvaard, ik zat er immers prima met een goed boek. De prijs was op zich niet verkeerd, voor hetgeen geboden werd in het restaurant. Kortom lekker gegeten voor een redelijke prijs.

14. Koen

15. Wij zijn van oorsprong geen mensen die snel naar v.d Valk gaan. Hier een Twentse schnitzel met ui en spek gegeten, die overtrof onze verwachting! Bediening vlot en attent. Cappuccino toe, is hier buitengewoon lekker, wat help is dat deze in een WMF machine gezet wordt. Conclusie dit bezoek was gewoon oké. Prijs kwaliteit is ook in balans.

16. "midweekje" van der Valk gehad. Daar van het restaurant gebruik gemaakt. Als voor gerecht een lichtgebonden champignonsoep. Nou, neem je mes mee, deze soep was veel te veel gebonden. Niet lekker. Daarna een rib-eye, met, zoals verwacht, hier en daar een randje vet. Was wel een echte rib-eye, groot, en goed gebakken. Kon alleen niet aangeven hoe ik hem wilde hebben. Dus werd het wel een bloederig geheel op het bord. Maar smaakte verder wel goed. Daarbij de steevaste frietjes, gebakken aardappeltjes, snijboontjes met iets te ongare worteltjes en wat groenten bij het vlees. . Algeheel oordeel, voorgerecht waardeloos, hoofdgerecht smaakte goed,

17. Het restaurant scoort qua ambiance, service en kwaliteit een ruim voldoende. Bediening is vriendelijk en vlot. Ook qua locatie is het hotel/restaurant goed te noemen. Wij gaan hier beslist nog een keer naar toe.

18. Bas 822 punten

Regelmatig voor mijn werk in dit hotel verbleven en dus ook regelmatig gegeten in dit restaurant. Eten is wat je verwacht bij een van der Valk. Goed, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Verder niets bijzonders, ook de inrichting is niet bijzonder te noemen. De bediening daarintegen is erg vriendelijk en attent.