Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Hengelo verdeeld zijn.

1. Ik ben hier met een groep collega's geweest. We wilden graag telefonisch een groepskorting afspreken met de eigenaar omdat wij met een grote groep kwamen en er op die dag ook een groupon actie was, maar dit bleek al erg lastig. De eigenaar voelde zich tekort gedaan, en heeft mijn collega behoorlijk geschoffeerd, volgens hem kwam het door mensen 'als ons' dat de horeca niets meer waard was. Eigenlijk hadden wij dit als voorteken moeten opvatten en een ander restaurant moeten kiezen. De sfeer op de avond zelf was erg onvriendelijk en sarcastisch, heel naar.
    Buiten de behandeling, het concept is wel geinig. Maar ook hier geldt weer dat de eigenaar er wat losser in zou mogen staan. Je krijgt 3 bordjes, een diep bordje dat je voor soep mag gebruiken (maar ook alleen voor soep), een boterhambordje waarmee je het vlees van de bar mag halen en een normaal bord dat alleen op tafel mag staan. Dat sommige mensen geen soep willen, maar wel een beetje salade naast het vlees, daar wordt blijkbaar niet aan gedacht. Men is veel te bang dat je je bord vol laadt met vlees en het vervolgens niet opeet. De keuze aan soorten vlees is niet heel ruim, maar wel voldoende als je geen grote eter bent. Verder zijn er een paar salades, en wat gesneden komkommer en tomaat e.d. Ziet er uitgedroogd uit. Wat mij betreft is de prijs veel te hoog voor de kwaliteit die je er krijgt. En als je graag als gast behandeld wilt worden en niet als klein kind, zou ik Ziesta zeker afraden.

4,9
  2. Afgelopen weekend gegeten, het eten is heerlijk, bediening erg chaotisch, het was erg druk en dat had de eigenaar niet ingeschat -voorzien, hierdoor ging er veel mis; verkeerde bonnen, drinken werd niet aangevuld, 2 uur op een glas fris, aangezien er beneden geen plek meer was konden we boven eten en hier was het zo koud dat we doorgestoken handen en voeten kregen net als alle andere gasten boven hadden we hier flink de balen van. Na een opmerking hierover zei de eigenaar laconiek in de zomer wil niemand beneden maar boven zitten omdat het daar lekker koel is, en daar was de kous mee af.
    Samenvattend lekker eten, maar voor de entourage en het verdere ongemak zullen we hier niet meer terug keren. Jammer, gemiste kans.

3. Wilco de lange

Geweldige lekker gegeten, goede locatie en sfeer. Bij grote drukte wordt de 5x5 een race tegen de klok als het in 2 1/2 uur moet. Dan moet alles sneller dan je eigenlijk wilt, ik denk als je er 3 uur van maakt dan heb je wat meer tijd en komen de gerechten beter tot zijn recht. Maar absoluut een aanrader.
    Bijna een 10 voor de prijs kwaliteit verhouding.
    De huiswijn is wat aan de prijzige kant.

4. West-Europees Hengelo

Een brasserie waar je heerlijk een hapje kunt eten, ook als je niet naar theater gaat!! Goede,gezellige sfeer en zeer vriendelijke bediening.

5. Internationaal Hengelo

Gisteren avond gegeten met mijn vrouw, op basis van mooie ambiance en volle zaak. Na het aperitief bestelling gedaan, alleen hoofdgerecht en toetje. Het duurde 5 kwartier voordat het hoofd gerecht er was, voor die tijd ook al naar de bar gelopen om het tweede glas wijn te bestellen, er lopen 4 man in de bediening, maar ze zien niets. Omdat het zo lang duurde kregen we het 2e glas van de zaak. Inmiddels hadden we de aandachte en kwamen de toetjes op tijd. En dan weer een ober vinden om te betalen..., maar weer naar de bar om een seintje te geven. Jammer van zo'n avond, zaak is fraai, eten redelijk, bediening voldoende in aantal maar uiterst inadequaat.

6. Allereerst: zeer vriendelijke eigenaar en personeel! Maar het is wat oubollig. De biefstuk was geen biefstuk maar een soort runderlapje. Het vlees in z'n algemeenheid is volgens mij van een zeer goedkope soort. De bakken met eten hadden een plastic deksel wat heel lastig opschept.
    Als men daar morgen besluit voor kwaliteit te gaan dan gaat deze zaak weer lopen!! Daar ben ik van overtuigd. Op vrijdagavond en de helft nog niet bezet lijkt me een veeg teken. Prijzen redelijk. Ideeen verder goed (tapas). Nu nog de kwaliteit van de ingrediënten. Daar dus niet op bezuinigen!!

4,9
  7. Mark Janssen

Wat een slechte bediening jammer want onze dag was zo leuk met vrienden en kids. Het was zeer rustig, maar een bestelling in 1 x door laten komen dat lukte ze niet. Wij hebben zeker 1 uur op onze pannenkoeken moeten wachten. Nadat we dat aangaven was de reactie vooral van niet zeuren!

8. Super genoten van alle gerechten.
    Mooi gepresenteerd, prima bediening en service.
    Komen hier zeker terug.

9. Woensdagavond 13-2-2013 weer eens spontaan besloten om bij de Blauwe Engel te eten. Helaas niet gereserveerd en dus buiten onder luifel gegeten. Eten zoals gebruikelijk gezien de prijs gewoon goed. Service zoals die hoort te zijn. Gewoon een gezellig, sfeervol eetcafe met goed eten voor een redelijk prijs. Kom zeker nog meerdere keren terug. Ferry ga zo door!!!!!

10. Prijs/prestatie is goed. Bediening is vriendelijk en snel. De vleesgerechten vond ik minder van kwaliteit. De visgerechten waren echt ok. Verder vind ik dat er een groot verschil is in ambiance tussen het voorste gedeelte en het achterste gedeelte. De volgende keer wil ik zeker in het voorste gedeelte zitten omdat je daar minder ''op elkaar'' zit. Concluderend: overwegend positief met een aantal aanmerkingen.

11. Internationaal Hengelo

Voorgerecht was heerlijk maar het hoofdgerecht was matig te noemen. Ik had een kippannetje maar het was smaakloos. Het zag er leuk uit maar de kruiden ontbraken duidelijk.
    De service was over het algemeen goed maar een dessert aanbieden zat er niet in. Toen uiteindelijk maar gekozen voor een macflurry.
    De sfeer is in een woord: Grijs!

12. Erg goede prijskwaliteit verhouding. Lekker eten snelle bediening en keuken.

13. New York pizza te Hengelo is een super slechte zaak. Om 17 uur 50 pizza's besteld en betaald. Om 20:00 uur nog geen pizza's
    dus contact opgenomen, het zou nog een uur duren wegens allerlei omstandigheden. Echter om 21:00 uur nog geen pizza's, weer
    contact opgenomen, ik werd in de wacht gezet en na 5 minuten werd de hoorn op de haak gegooid, dit heb ik 3x geprobeerd en
    3x gebeurde hetzelfde. Om 21:30 nog een keer gebeld, het ging nog wel een uur duren. Ik ben nog steeds aan het wachten.

Ik hoop dat deze zaak snel verdwijnt, want hier hebben we helemaal niets aan.

14. Christine

Schone tent. Goede snacks, word vriendelijk geholpen en de prijs kwaliteit verhouding is prima! Wat wil je nog meer?

15. Fantastisch eten en zeer goede service voor een goede prijs!
    Zeker de shoarma schotel is een super aanrader!

16. Eten drinken goed. Als je iets niet mag eten i.v.m. een allergie gaat het wel vaak mis. Wordt dan niet moeilijk gedaan en krijg je het gerecht opnieuw. Grote kaart, veel keuze dus. Je mag 5 x 5 rondes iets bestellen. Ook krijg je nog een toetje, ijs of verse vruchtjes. Gezellige sfeer. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Nadeel als je voorin zit en het is koud dat de deur continue opgaat! Dat is een groot nadeel. Een tussendeur??? Verder echt een aanrader!

17. Internationaal Hengelo

Lekker eten en zeer kundig personeel. Erg mooie locatie, echter wel wat lastig te vinden. Super avond gehad, 1 van de betere restaurants waar ik geweest ben.

18. Aziatisch Hengelo

Moesten lang wachten op garderobe en plaats toewijzing terwij het helemaal niet druk was. Bardame komt niet gastvrij over en gaat in discussie met de gasten. Sushi was goed en de sfeer verder ook wel.

6,1
  19. Internationaal Hengelo

Nog nooit echt uit eten geweest, maar vaak wat gedronken. De appeltaart vond ik ronduit slecht. De borrelhapjes daarentegen zijn weer top! Bediening echt heel vriendelijk en de uitstraling geweldig! Voor een mooie ambiance moet je hier heen gaan!

20. Goede cafetaria voor een snelle hap. De lekkerste gehaktballen van Twente krijg je hier. Dit bedrijf moet in aanmerking komen voor een compensatie van de gemeente ivm de bereikbaarheid.

21. gerdie en henk

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer.
    De gerechten waren smaakvol en goed verzorgd.
    De bediening vlot en prima.
    Een echt avondje uit in een ontspannen sfeer met heerlijk eten samen met vrienden.

22. Chinees-Indisch Hengelo

Ik kom iedere keer met heel veel plezier bij de Chinees afhaal Lotus. Het eten is erg lekker. Door de zeer uitgebreide menukaart veel keuzes. Service is erg vriendelijk.

Heb veel Chinese (afhaal)restaurants bezocht, maar Lotus is gewoonweg de lekkerste en de beste! Lotus is een echte aanrader voor de mensen die de Chinese en Indische keuken willen beproeven!

23. Heb pas geleden voor het eerst gegeten bij Chinthai en wat heb ik er een spijt van.. Het viel me erg tegen, het eten was alles behalve lekker, prijs valt tegen met de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Ik heb wel beter gegeten in andere Chinese (afhaal) restaurants!

2,9
  24. hans

25. Wij komen al vanaf het begin eind 2003 bij de Bombay Spice. Wij hebben hier alleen nog maar goed gegeten. Ook reeds meerdere keren een catering door hen laten verzorgen, ook geweldig. En zoals anderen voor mij al schrijven, inderdaad het beste restaurant van Hengelo. Men zegt wel eens, Indiaas is veel te scherp voor mij. Vraag maar gewoon aan Aprul en zijn team, je krijgt wat je lekker vindt precies zoals jij het wilt. Dit is een gastheer op en top, met een superteam om zich heen. En vooral ook een compliment aan zijn broer, een van de beste koks van Twente. Eind 2013 alweer 10 jaar, alvast gefeliciteerd, en er komen zeker weer 10 jaar bij. Bravo.

26. Ik haal hier redelijk vaak pizza en shoarma. Het is zeker de laatste tijd beter geworden. Pizza's heel lekker. De mensen die koken, bakken en bedienen zij heel aardig!

27. Ik en mijn man hebben een uur heen gereden, omdat we gereseveerd hadden voor een 4- gangen wild menu van de chef. We hadden immers een groupon en een bevestiging voor 11 januari 2013. Wij zijn daar gisteravond aangekomen zat tot onze verbazing de tent dicht! Heel vreemd. Wij bellen met het restaurant, maar niemand nam op! kan wel zeggen dat dit geen goede ervaring is. Zo ga je niet met je klanten om. Dus toen konden we ook weer een uur terug rijden, erg slecht!
    Dit verhaal krijgt nog een vervolg, hier is alles nog niet over gezegd.

28. Trudy Pruyn

Heerlijk eten, goede bediening en een leuke lokatie.
    Echt de moeite waard.

29. Het eten is er altijd goed, de porties zijn royaal en het personeel is erg vriendelijk! De sfeer is wat je mag verwachten van een cafetaria. Dus als je lekkere patat wil, moet je hier zijn!

30. Nederlands Hengelo

Dobey Hasselo

Over heerlijke pizza's met zeer lekkere bodem en rijk gevuld